Carcom Oy  Elekma

Volvo S60 1.6 DRIVe -12

  • 82 Vastauksia
  • 8713 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #45 : 19.10.2024, 22:44:57 »
Vaihtelin vilkut ja vieläpä näyttivät ihan hyvin toimivankin. Mutta osasi olla kuoret tiukassa irrottaa ja ihan yhtä tiukassa laittaa takaisinkin. Pesaisin sisuksia samalla vähäsen ja kyllä kaikui koko maaseutu, kun toisen peilin kuori naksahti paikoilleen.  ;D

Voihan se toki johtua käytön puutteesta että ole paljoa aiemmin tarvinnut irrotella.

Rohkeasti ajelin suoraan eilisen asentelun jälkeen reilun 100km matkan, että näkee, miten tuore mittaristo pelaa. Laitoin vielä lähtiessä tankin täyteen, että on helpompi seurata.

No tämähän tuumasi sitten, että "65km päästä polttoaine loppumassa". Sitten hävisi koko range ja PA-mittari aivan punaisella. Tuumailin että tuskin se sentään tuon takia autoa pysäyttää ja annoin menn. Välissä pysähdyin kyllä kaupassa ja mietin, että näinköhän sitä pääsee koodaamaan autoa kaupan parkkiksella.  :2funny:

Matkalla tuli kyllä muuten jo ihan kelvollisia tuloksia ja kaikki teematkin näyttivät pelaavan:



Vähäsen ehti säikäyttääkin, kun säätelin tyytyväisenä juuri teemoja cruise päällä, kun tien yli paukkaa hirviemä vasan kanssa. Onneksi olivat sen verran kaukana, että reippaalla jarrutuksella selvittiin ihan hienosti. Muistutti että säädellään niitä teemoja sitten ihan vaan paikallaan..

No sitten perille päästyä piti vielä käväistä kaupungista yksi kappale Defan haaroittimia ja sealanttisuihketta, kun kehuin vahaavani isäukon autonkin.

No vahasin, mutta tuo pitää ajella kyllä koneella, pessyt vissiin koko ajan liuotinpesulla ja vedessä on kalkkia, niin valkean auton maalipinta oli saman näköinen kuin meidän kämpän vessanpöntöt, joihin kyllästyin tällä viikolla. Tarjoilin niille sitruunahapon ja soodan + veden sekoitusta ja ajoin puhtaaksi akkuporassa kiinni olevalla harjalla. Projarikollegalle naureskelin että "kerta se on ensimmäinenkin, kun vesikalusteita saa putsata akkuporan kanssa".  ;D

Noh, tuumasin, että pistetään tähän nyt tää suihke ja sit jos peset autoa tämän jälkeen, niin laita kuule tätä tai tota. Tuon sitten sellaisen vähän toisenlaisen autonpesuaineen keväällä..

No varsinainen homma oli sisäpistokkeen piuhan asennus Defan kamppeilla. Käytiin sitten varmuuden vuoksi hakemassa haaroitin, vaikka kaiketi siellä jossain sellainen on. Koko laitos vaan on tieten tehty alta päin, ja laitettu vielä nippusiteillä kiinni kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Tuumasin notta "Vie korjaamoon, nosturilla ton laittaa tunnissa".

No kaikkien vaiheiden jälkeen päästiin sitten tekemään omia hommia, joskin lämpimimmän päivän aikana ehdin kuitenkin putstata tuulilasin etureunan IPAlla ja heittää tuulilasin tiivisteen kiinni.

Koodailin ja säädin ja pariin kertaan sai palautella backupin jonka luojan kiitos tajusin eilen tehdä. Mutta kyllä se siitä sitten lopun viimein yrittämällä ja erehtymällä:



Ei se radio vieläkään pelaa kun ei jaksanut enää käydä sen kanssa leikkimään - Android-purkki siihen on kuitenkin tulossa ja AUX pelaa ihan hienosti.

Mutta PA-mittari asettui oikeaan lukemaan "undefined 3"-asetuksella P3Toolilla. Mallivuosi lienee 07-11, koska toisen vaihtoehdon laittaminen pimentää koko laitoksen välittömästi..

Huomasin myöskin, että tuo mittariston aika-asetus häviää melkoisen herkästi vaikka ihan pelkällä resetillä. Kerran se jo tuntui pelaavan synkassa auton menujen kanssa, mutta lopulta kuitenkin jäi näemmä viivoiksi. Onneksi on nopea homma, niin tuskin tarvitsee koko testipenkkiä koota huomenna tuon takia.

Että joo, joskus tuntuu että voisi mennä ehkä vähän enemmän kohtuudellakin, mutta toisaalta sellainen olisi taas kyllä ihan tylsää harrastamista. Kyllä se tiettyä voitonriemua herätti, kun on ensin nostanut mittariston kuoleman porteilta takaisin toimintaan ja sitten se lopulta näyttää sen polttoaineen ja rangen oikein.  *taavih->
« Viimeksi muokattu: 19.10.2024, 22:47:04 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #46 : 19.10.2024, 22:58:56 »
Tieten jos jollakulla on tähän hyviä neuvoja, niin niitä otetaan toki vastaan. Eilen meinasi vähäsen väsytellä, niin en jaksanut käydä tutkimaan tarkemmin, mutta pikainen guuglettelu osoitti, että tuota radion hyytymistä on tapahtunut hiukan pienemmissäkin operaatioissa.

Veikkaus kyllä on että kun on nyt näin epäkelpo osa menty laittamaan, niin enpä toimi, mutta toki noista optiosita voisi vielä tsekata radion aluekoodit sun muut - en kyllä ymmärrä että miten ne olisivat voineet itsekseen muuttua.

Vikakoodi tuolla on että "kilometrimäärää muutettu käsin". No niin on, kun ei edellisen kelvannut toimia sen vertaa, että olisi siitä peruskonffit lukenut. Kovia se kyllä oli jollain tapaa kokenut, kun molemmat alaruuvien klipsit olivat poikki ja lasi halki keskeltä.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #47 : 20.10.2024, 14:39:56 »
Koodasin vielä aamulla sen verran, että asetin ajan kohdalleen, niin nyt toimii sekin.

Ajelin kotiin ja mitään muuta ongelmaa ei ilmaantunut, mutta jarruvaloa tuo herjaa edelleen.

Keräilen tässä voimia kun keli on kuitenkin ihan nätti että josko käviis ihan vaikka koittamassa lediä sinne - vastuksiakin kun olisi..

Tosin saattaa jopa kärsiä toisen laittaa lediksi ilman herjoja mutta katsotaan, jahka matkan rasituksista toivutaan. Kivahan tuolla nyt on ajella kun mittaristo on kokolailla modernimpi.  :)

Jos radiossa hävisikin jotain, niin vastaavasti noissa tiloissa sai takaisin päin kun tuntuu niin Eco, Power kuin Elegancekin pelaavan sangen nätisti ilman puutteita. Toki ne perinteiset, eli huolto pitää nollata P3Toolilla ja oletettavasti myös kertoa autolle, että aika katsotaan keskinäytöstä, kun siitä sen lopun viimein sitten aamullakin asetin kohdalleen.


Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #48 : 20.10.2024, 18:15:18 »
Toinen takajarruvalo otti ja sanoi sopimuksensa irti jo mneomatkalla ja rikki se oli ihan mittaamallakin.

Hehkuja minulla mielestäni oli, mutta en niitä löytänyt tähän hätään mistään. Siispä lediä paikoilleen ja yritin vähän tusata vastustakin ilman kolvia kiinni, mutta erroriahan sieltä pukkasi. Se nyt tosin pysyy tuossa uudessa mittaristossa poissa kun kerran kuittaa. Yhdellä lailla tuntui led palavan myös ilman vastusta, niin jätin tuon paikoilleen mutta rouvan mukaan ei ole yhtä kirkas, kuin hehku.

Peilin lasi otti jostain syystä kipeää, kun käytin sen eilen irti ledivilkkujen asennusta varten. Ei se mielestäni rikki ollut vielä aamulla, mutta motarilla ajellessa totsin, että on halki.

No, uusi saa Motonetin tiskiltä ihan jopa täältäkin, niin haetaan uusi. Samalla taidan ostaa suosiolla uudet hehkut noihin jarruvaloihin. Ei nyt oikein tahdo olla virtaa lähteä leikkimään vastuksien kanssa ainakaan toistaiseksi ja talvi taitaa ehtiä väliin, niin mennään hehkuilla.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2024, 12:18:47 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #49 : 26.10.2024, 23:09:38 »
Tämäkin sai tänään kitkat alleen ihan Volvon alkuperäisillä vanteilla. Vähän on kyllä lakka päässyt näistäkin kuplimaan, mutta perehdytään vanteiden korjaukseen sitten talven aikana.

Tästä jäi tehtäväksi lähinnä todeta, että todennäköisesti rengasliikeessä oli pistetty pultit "riittävän" tiukalle. Herkistelin DeWaltin iskevällä pulttipyssyllä, jossa kuitenkin on sen reilut 400Nm vääntöä. Ei ottanut auetakseen ja pöly vaan leijaili.

Aukesihan nuo sitten lopulta mutta varmaan hiukan vähemmälläkin pysyisi..

Kun nyt kerran käytin renkaat irti, niin Brakleen ja teräsharja oli jarrujen kohdalla käytössä. Palojen pintaa lienee jäljellä vielä kohtuullisesti. Vähäsen kyllä ahdisti nuo ruosteiset jarrukilvet ja -satulat.

Levyissä on kyllä niin paljon pintaa, että pitää huomenna testiajolla kokeilla, miten jarrut toimii pienen huollon jälkeen.

Ja perustoimenpide omille autoille. Navan ja pulttien voitelu kuparirasvalla, niin ei tarvitse repiä vannetta irti. Toisenkin pultit tuntuivat kovin kuivilta keväällä, niin nyt pyörivät nätisti. Tähän voisi kyllä melkeinpä hommata toiset pultit - noi tarvitsisi kyllä vähän rakkautta..

Taidan kysäistä Siniseltä, mitä kustantaa uusi pulttisatsi, ja hommata kevääksi uudet pultit. Toki nuo aika kirkkaat olivat nykyiselläänkin.






Likainenhan tämä on muitten säätöjen vuoksi. Mutta eiköhän se siitä.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #50 : 27.10.2024, 20:17:02 »
Osasi muuten olla tyhjät talvirenkaat.  :idiot2:

Illalla kaiken säädön jälkeen todettiin että toinen eturengas on vähintäänkin vajaa. Olihan siinä sitten peräti 0,4bar painetta kun iskin ensi hätään Boschin käsipumpun kiinni.  ;D

Pumpun akku oli vajaa, niin saatiin renkaaseen sitten kuitenkin 1,7bar ilmaa. Voisi katsastaa, minkälainen homma tuohon Boschin pumppuun olisi vaihdella akku - tuskin maksaa montaa euroa. Kyllähän tuolla toki pyörän renkaat täyttelee edelleen, mutta tässä oli renkaissa mukavasti 0,4bar, 1,2bar, 1,6bar ja 2,2,bar. Vähintäänkin mielenkiintoista että millä nuo on noinkin vajaksi saatu, kun ei kuitenkaan näytä vuotavan, eli pitävät paineet.  ;D

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #51 : 28.10.2024, 18:56:36 »
Rengasjumpasta kun päästiin eikä eilen enää jaksanut, niin puhdistelin turvavyöt tästä. Ovat vähän takellelleet eikä tahdo aina kelautua ja parhaillaan koko vyö on jäänyt oven väliin autosta lähtiessä kun ei oikein rullaudu paikoilleen.

Ei ne nyt varsin jumitelleet ole, mutta kummasti kepeämmin pienen puhdistuspyyhkimisen ja hoitoainekäsittelyn jälkeen alkoivat kulkemaan. Turvavyön lukot rasvailin tästä edestä jo heti hankinnan jälkeen kun tuntuivat toimivan hiukan tuskaisesti. Wurthin synteettinen voiteluaine hoitaa kyllä näissä homman, eipä ole sen jälkeen tempunneet.

Sama käsittely takapenkin lukoille ja vöille. Glymiä ovitiivisteisiin ja synteettistä sprayta ovien lukkoihin, jonka tosin tämänkin tein jo kesällä kertaalleen.

Hiukan alkoi jo autojen hierominen kehtuuttamaan, mutta kelit viilenee aika oleellisesti huomisesta eteenpäin, niin arvelin puristaa vielä sen verran että kokeilin pyyhkäistä kojelaudan ja ovien vinyylit tästä Sonaxin mattapinnan jättävällä suihkeella, joka saapui viikolla ja ihan kelvollisesti tuntui pelaavan.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #52 : 30.10.2024, 20:31:28 »
Rouva käytti autoa aamusta katsastuksessa ja oikein asioikseen käytettiin vielä eilen pesullakin.

Mutta kun ei ollut leima irrotakseen, niin ei irronnut ja näin sai Volvoraukka elämänsä ensimmäisen hylsyn katsastuksesta.  :-\

Vanha kunnon raidetangon päähän siellä taas oli löysä kuskin puolella.

Noh, olisihan nuo voinut itsekin tarkistaa jos olisi kaikelta säädöltä ehtinyt, mutta onneksi ystävällinen katsastusmies katsoi näiden kunnon edulliseen 55e hintaan ja pari kymppiä toki jälkitarkastuksesta.

Noh, aikani etsin VIDAsta ja sitten kyllästyin ja nappasin OE-numerot Motonetin sivuilta ja löytyihän se tuossa käytetty numero viimein.

Samalla nappasin talteen numerot molemmilta puolilta joista toki erosi vain viimein numero osakoodista.

Aikani surffailtuani päädyin siihen, että Aeromotors on nopeampi ja Lemförder varmaan aika välttävä palikka kummallekin puolelle, yhteishintaa 47,71e toimituskuluineen.

Tokihan se jälkitarkastus jotain maksaa kuten myös renkaiden suuntaus, mutta muuten selvisi aika vähällä. Toki pientä jumppaa on sitten ensi viikolla tiedossa, mutta eipä noita nyt mahdottoman kauaa vaihtele.

Tuli tähän vihdoin vaivaisen kahden kuukauden jälkeen jo Android-purkkikin plus puoli laatikollista piuhoja. Saa nähdä, viitsiikö enää alkaa tuohon tänä syksynä vai jättääkö suosiolla kevään hommiksi.


Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #53 : 31.10.2024, 20:51:30 »
Katsuri oli myös maininnut takajarrujen kulumisesta jonka huomioin itsekin, mutta arvelin että 5mm pintaa paloissa ja kohtuullisen hyväkuntoiset ja oletettavasti suorat levyt välttävät vielä talven ajan.

Tuli tähän kyllä jo joskus kesällä kaiveltua huvikseen OE-numerot jarrujen hiluille ja etsittyä osat Bosch-merkillä Docin ostoskoriin, jossa ne ovat lojuneet kuukausitolkulla.

Tänä aamuna sitten oli sähköpostissa mainos, jotta jarruosat -49%

Eikun katsomaan ostoskoria ja kaikki hilut olisi saanut kyllä varmaan kolmeen hunttiin tomituskuluineen, mutta toisaalta huoltokirjassa oli merkintä etujarrulevyjen ja -palojen uusinnasta suht. hiljattaen ja ne tosiaan näyttivät kohtuullisen uusilta, joten tyydyin tilaamaan tuuletetut Boschin hiiliteräslevyt ja palat taakse n. 121e toimituskuluineen - eli varsin sopuhinta.

Onpahan palikat valmiina jos inspiraatio iskee. Tuleepahan seuraavaan katsastukseen uusittua nuo ja huollettua käsijarru. Ja jos jaksaisi tästä vaikka putsailla satulat ja kilvet puhtaaksi ruosteesta ja vetäistä hiukan uutta maalia pintaan, niin olisivat nekin sitten hitusen nätimmät.

Mutta hommataan nyt ensin se leima autoon, kunhan osat saapuvat ja ajellaan talvi. Sinä aikana ehtii mukavasti harjoitella kesävanteiden korjausta sun muuta mukavaa.  :)

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #54 : 01.11.2024, 23:33:36 »
Koska työpäivä ei ollut jälleen kerran erityisen motivoiva tekemisen kannalta, niin päätin palata tämän pariin.

Ei auttanut varasmoduulin pois kytkeminen, ei alkuperäisten kopioiden palautus eikä kerrassa mikään. Radio on ja pysyy mykkänä. Mutta pysykööt.

Laitoin tuon MOST-moduuulia valvovan ITP-yksikön pois päältä ja koodasin, että koko autossa ei moista ole.

Seuraavaksi paikalleen sovitellaan ihka aitoa Kiinalaista purkkia kun kerran lupaa lämpimiä kelejä ensi viikolle.

Puhelintelineen sain sentään liimattua, mutta totesin samalla, että olisi sen latausrinkulan voinut suoraankin liimata.

Aeromotors lupaili pakettia maanantaille, mutta katsotaan - ensi viikolla on palaveria tiukasti parhaillaan puoli viiteen, niin tarvinnee työvalo hommata..  *taavih->

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #55 : 05.11.2024, 21:54:52 »
Raidetangon päät kyllä saapuivat noudettaviksi jo eilen, mutta ei ollut oikein virtaa hakea ja tänään kun sai haettua, niin keli ei paljoa houkutellut vaihtohommiin sen enempää kuin käytännössä olemattomat unetkaan.

Perjantaille lupaa lähes kymmentä astetta lämmintä, niin homma lienee hoidettava viimeistään silloin. Ei tuo ajolleen mitenkään huono ole, mutta pitäähän se leimakin saada taas vuodeksi ja uudet kiiltävät palikat odottelevat, niin josko nyt saisi tuon verran aikaisiksi.

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #56 : 08.11.2024, 22:15:21 »
Kun oli kerran lämmintä, niin ajattelin että "vaihtelenpa raidetangon päät lounastunnin aikaan".

No olisin vaihdellut, jos olisin jo heti aluksi tajunnut käydä hakemassa jotain kuumailmapuhallinta järeämpää..

Yläpuolen mutteri aukesi pulttipyssyllä ihan nätisti. Mutta tangon puoleinen taas oli sen näköinen että joo. Liottelua CRC:llä, puhallusta kuumailmalla, nakuttelua ja kilkuttelua + vääntämistä. Mutta kun ei, niin ei. Todettuani kolmen tunnin jälkeen, että kai sitä pitäisi vähän töitäkin tehdä lounastunnin jälkeen keräsin kamppeet pois ja kokosin auton koska kerrostalon parkkipaikka. Ja poistuin lyötynä.

Mutta en lopullisesti. Syödessäni ja hoitaessani työt loppuun sekä toipuessani henkisesti hioin sotasuunnitelman.

Iltapäivällä kurvasin Biltemaan ja hain kasan tarvikkeita ihan tulevaakin varten. Puoli neljältä lopetettiin työpäivän perjantain nimissä ja painuttiin pari oluttölkkiä taskussa alas uudestaan että "katsotaanpa".

Rouva ymmärsi sentään sen verran, että tuli kantamaan keveyemmät työkalut pihalle apuna. Sitten vapautin naisen ja avasin oluen.

Kaasupolttimella lämpöä silleen, että riittää ja kuten tavallista, kiristysmutteri antautui sen jälkeen pelkällä kiintoavaimella. Eipä se itse palikkakaan ole yhtään sen löysemmässä ollut, vaan vaati lisää CRCtä ja pari kertaa lämmitystä. Mutta lähtihän se.



No sitten venailtiin hiukan paperia sisältä, kun alhaalta tahtoi loppua ja juuri ja juuri ehdin sovitella uutta palikkaa paikalleen.

Keinovalossa sitten värkättiin uusi osa paikoileen ja ei tosiaan paljoa laskettu kierteitä. Mutterit kiinni, rengas paikoilleen ja pultit momenttiin.

Pienesti flunssaisena meinasi olla jo hiukan tekemisen meininkiä. Eihän se normitallissa olisi vienyt kuin puolet tuosta ajasta, mutta kannappa tunkit sun muut kahteen kertaan, irrottele renkaat jne. Ei kai tuota kukaan olisi jaksanut nykiä vaikka olisi jättänyt renkaan irti, mutta kun pihassa pyörii ajoittain pikkukundeja, niin ajattelin, etten jätä mitään sattuman varaan.

Huomenna sitten toinen kun kerran ostettu on ja kulmien säätö pitää kuitenkin varata alkuviikolle. Josko sitten kelpaisi leimaukollekin. ;D

Opinpahan edellisen vähän liiankin helpon vaihdon (T6) jälkeen, että en ala näihin hommiin enää koskaan ilman jonkunlaista tohoa.  :P

 
« Viimeksi muokattu: 08.11.2024, 22:21:51 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #57 : 09.11.2024, 19:22:19 »
Päät tuli vaihdeltua. Ei se toinen sikäli paljon helpompi ollut, että päällimmäinen mutteri jumi loppumetreille. Ja kunnolla jumikin. Kaiken hyvän lisäksi vielä kierretanko alkoi pyörimään mukana kuten Opeleissa konsanaan.  ;D

Hetken menoa ihmteltyäni päätin pitää tauon ja tuumata uudemman kerran. Tuumasin sen verran, että otin rautasahan käteen, nostin päätä pullotunkilla ja sahasin koko kierteen poikki. 5min ja entinen osa oli poissa. Uuden asennus nyt oli helppoa ja katsoin oikein momentitkin valmiiksi. Eli oikea puoli ok.

No sitten se vasen puoli, joka piti aamulla jurnutusta, kun käänsin autoa. Tuumailin että olisiko jarrukilpi vääntynyt eilisessä urheilussa.

Käytin auki, suoristelin kilpeä, laitoin toisenkin mutterin momenttiin ja kaikki näytti muutenkin olevan ok. Sitten testiä, jurnutus jatkuu.

Aikani siinä tuumailtuani totesin, että lienee sitten mennyt se raidetangon pää vähän liikaa pieleen. No ei hätää, totesin. Eihän siinä muuta kuin säädetään päätä hiukan.

Näin kolmen tunnin noitumisen ja koko auton sinne ihan alimpaan paikkaan kironneena totesin, että omat konstit eivät enää riitä saamaan tuota yläpäätä ehjänä pois paikoiltaan siten, että pääsisi säätämään.

Loppui kyllä aika ja oma hermokin kun ei paljoa edistynyt sitten oikean puolen laittamisen jälkeen. Kävin jo kertaalleen puhaltelemassa pahimmat höyryt pois ja menin koittamaan uudella innolla. Itse raidetangon pää ei liikkunut mihinkään, mutta kierretanko kyllä tuntuu pyörivän.

Jurnutus siis johtuu siitä, että ääriäasennossa rengas ottaa kiinni jäljistä päätellen iskariin. Säätö on siis sikäli liian pitkällä mutta sitäpä on vähäsen haastava korjata, jos päätä ei saa pois paikoiltaan. Mutta kun ei, niin ei. Täytyy huomenna mahdollisesti ehtiessään katsoa vielä tuoreemmin silmin. Eiköhän tuolla korjaamolle aja muutaman kilometrin tarvittaessa, niin katsokoon siellä.

Mutta jumppa suoritettu pienen tuskan kanssa. Eihän tuo oikea puoli ollut edes paha, mutta säätö aiheutti harmaita hiuksia.  :idiot2:

Nooh, uusin silmin huomenna. Tankoa säätämällä kai tuon saa säädettyä siten, että ei hankaa. On näissä kyllä tekemistä riittänyt ihan riittämiin.

Nopeat remontit vievät yleensä kaikkein kauimmin.  :D

Toki sisään tultua valkeni, että sitä tankoa pyörittelemällähän sitä voi säätää. Pitää tänään tehdä kun kotiin pääsee..
« Viimeksi muokattu: 10.11.2024, 12:15:26 kirjoittanut 74t3 »

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #58 : 10.11.2024, 23:05:56 »
Tulihan se nyt sentään sellaiseen kuntoon, että voi varata ajan kulmien säätöön.

Mutta ei uskoisi, että tuollaisen työmaan saa aikaiseksi parin palikan vaihdosta, jonka ajattelin olevan iltapäivän homma.

Raidetankoa säätämällä sain viimein vasemman takarenkaan siihen kuosiin, että toimii sen verran että uskaltaa ajaa.

Oli taas kyllä pidemmän kaavan mukaan tehty remontti pienen asian takia. Siihen oli hyvä vielä yrittää isänpäivä juhlia oheen, kun takaraivossa pakottelee pukilla seisova auto, kun eilen loppui harrastusinto kesken.

Mutta onpahan tehty, nyt kulmien säätö ja kovaa ajoa.  8)

Poissa 74t3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S60 1.6 DRIVe -12
« Vastaus #59 : 13.11.2024, 16:27:44 »
Vähän lisää säätöä niin käytinpä tämän jo tänään konttorilla joutessani. Nyt on tuore leima vuodeksi.

Helppohan se toki on viedä näytille kun on omin kätösin vaihdellut osat molemmille puolille.

Jos nyt sattuu ettei talvi tule vielä, niin pitänee tuota android-purkkia alkaa sovittelemaan - tosin jos autoa vaikka yrittäisi siivoilla ensin hiukan. Nyt oli hiukan remontin tuoksua sisätiloissakin, kun on hypätty kääntelemässä renkaita sun muuta.

Mutta bonuksena hävisi kyllä jarrujenkin tärinät sen siliän tien. Boschin kamppeet taakse odottelee varastossa kevättä, niin uusii ne sitten kun alkaa taas olla kevättä ilmassa.

 

Carcom Oy  Elekma