Vaihtelin vilkut ja vieläpä näyttivät ihan hyvin toimivankin. Mutta osasi olla kuoret tiukassa irrottaa ja ihan yhtä tiukassa laittaa takaisinkin. Pesaisin sisuksia samalla vähäsen ja kyllä kaikui koko maaseutu, kun toisen peilin kuori naksahti paikoilleen.
Voihan se toki johtua käytön puutteesta että ole paljoa aiemmin tarvinnut irrotella.
Rohkeasti ajelin suoraan eilisen asentelun jälkeen reilun 100km matkan, että näkee, miten tuore mittaristo pelaa. Laitoin vielä lähtiessä tankin täyteen, että on helpompi seurata.
No tämähän tuumasi sitten, että "65km päästä polttoaine loppumassa". Sitten hävisi koko range ja PA-mittari aivan punaisella. Tuumailin että tuskin se sentään tuon takia autoa pysäyttää ja annoin menn. Välissä pysähdyin kyllä kaupassa ja mietin, että näinköhän sitä pääsee koodaamaan autoa kaupan parkkiksella.
Matkalla tuli kyllä muuten jo ihan kelvollisia tuloksia ja kaikki teematkin näyttivät pelaavan:
Vähäsen ehti säikäyttääkin, kun säätelin tyytyväisenä juuri teemoja cruise päällä, kun tien yli paukkaa hirviemä vasan kanssa. Onneksi olivat sen verran kaukana, että reippaalla jarrutuksella selvittiin ihan hienosti. Muistutti että säädellään niitä teemoja sitten ihan vaan paikallaan..
No sitten perille päästyä piti vielä käväistä kaupungista yksi kappale Defan haaroittimia ja sealanttisuihketta, kun kehuin vahaavani isäukon autonkin.
No vahasin, mutta tuo pitää ajella kyllä koneella, pessyt vissiin koko ajan liuotinpesulla ja vedessä on kalkkia, niin valkean auton maalipinta oli saman näköinen kuin meidän kämpän vessanpöntöt, joihin kyllästyin tällä viikolla. Tarjoilin niille sitruunahapon ja soodan + veden sekoitusta ja ajoin puhtaaksi akkuporassa kiinni olevalla harjalla. Projarikollegalle naureskelin että "kerta se on ensimmäinenkin, kun vesikalusteita saa putsata akkuporan kanssa".
Noh, tuumasin, että pistetään tähän nyt tää suihke ja sit jos peset autoa tämän jälkeen, niin laita kuule tätä tai tota. Tuon sitten sellaisen vähän toisenlaisen autonpesuaineen keväällä..
No varsinainen homma oli sisäpistokkeen piuhan asennus Defan kamppeilla. Käytiin sitten varmuuden vuoksi hakemassa haaroitin, vaikka kaiketi siellä jossain sellainen on. Koko laitos vaan on tieten tehty alta päin, ja laitettu vielä nippusiteillä kiinni kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Tuumasin notta "Vie korjaamoon, nosturilla ton laittaa tunnissa".
No kaikkien vaiheiden jälkeen päästiin sitten tekemään omia hommia, joskin lämpimimmän päivän aikana ehdin kuitenkin putstata tuulilasin etureunan IPAlla ja heittää tuulilasin tiivisteen kiinni.
Koodailin ja säädin ja pariin kertaan sai palautella backupin jonka luojan kiitos tajusin eilen tehdä. Mutta kyllä se siitä sitten lopun viimein yrittämällä ja erehtymällä:
Ei se radio vieläkään pelaa kun ei jaksanut enää käydä sen kanssa leikkimään - Android-purkki siihen on kuitenkin tulossa ja AUX pelaa ihan hienosti.
Mutta PA-mittari asettui oikeaan lukemaan "undefined 3"-asetuksella P3Toolilla. Mallivuosi lienee 07-11, koska toisen vaihtoehdon laittaminen pimentää koko laitoksen välittömästi..
Huomasin myöskin, että tuo mittariston aika-asetus häviää melkoisen herkästi vaikka ihan pelkällä resetillä. Kerran se jo tuntui pelaavan synkassa auton menujen kanssa, mutta lopulta kuitenkin jäi näemmä viivoiksi. Onneksi on nopea homma, niin tuskin tarvitsee koko testipenkkiä koota huomenna tuon takia.
Että joo, joskus tuntuu että voisi mennä ehkä vähän enemmän kohtuudellakin, mutta toisaalta sellainen olisi taas kyllä ihan tylsää harrastamista. Kyllä se tiettyä voitonriemua herätti, kun on ensin nostanut mittariston kuoleman porteilta takaisin toimintaan ja sitten se lopulta näyttää sen polttoaineen ja rangen oikein.