Nostan ikivanhaa topikkia kun en viitti uutta alottaa tän takia. Eli, mulla b6254 kellari jossa h-profiiliveivit, 3.0 kampura, T5 vakiomännät, 2.5 kansi ja 3.0 nokat. Tänään dynossa katosi kahesta pytystä vähän puristuksia ja alko melkonen huohotus. Napattiin kansi pois niin pakoventtiilit oli napannu vähän mäntiin kiinni nelos- ja kutospytyissä. Kannen paksuutta mittailtiin ja se oli 128.85mm (tehtaalta vissiin 129mm). Kierroksia ei tossa vaiheessa ollu ku ehkä 5000rpm eikä muutenkaan missään vaiheessa kierrätetty juurikaan yli 6000rpm. Painetta oli siinä epäonnisessa vedossa n. 2bar. Mikä voi aiheuttaa ton venttiilin ja männän kohtaamisen? Ei kai kolmelitrasen nokat ja t5 männät ole mitenkään epäsopiva kombo? Veivit on siis 139,5mm mittaset ja laakerivälykset on katottu myös että on niinku kuuluu ettei myöskään pitäs niistä aiheutua. Tulipa pitkä selostus mutta jos joku keksis mistä lähteä vikaa hakemaan?