Autoracing  KL-varaosat

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Ostetaan renkaat ja vanteet / 5,5 tuumaiset peltivanteet 100-sarja
« Uusin viesti kirjoittanut large tänään kello 20:15:47 »
 


Ostan kuvanmukaisia 5,5 tuumaa leveitä peltivanteita 140-sarjan Volvoon.
Vanteen keskellä esim. merkinnät 5,5J15 tai KPZ 6135B. 

Tarjoa yksittäisiä tai koko sarjaa.

Nouto tai lähetys ostajan lukuun.

Tarjoa: YV/txt/wa/soitto
nolla445oo64oo
Lauri
Riihimäki
2
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Volvo v70 kuskinpenkin lämmitin
« Uusin viesti kirjoittanut tomaattifarmari tänään kello 20:15:27 »
luultavasti penkin pehmuste on murentunut sen verran että lämmitysvastus ottaa kiinni pehmusteen sisällä olevaan tukirautaan, johonka maadottautuu. tai on jotenkin muuten vastuslanka hieroutunut solmuun, ja virta ei kierrä täyttä lenkkiä. tuo kuskinpenkin oven puolen reuna luonnollisesti tuhoutuu noissa vaahtomuovipehmusteissa ensimmäisenä kun autoon mennään sisään ja ulos ja istutaan oven raossa sivuttain.

kirjottelin jonkinnäköstä ohjetta, kuinka irrottaa penkin istuinosa: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=143274.msg1061708786#msg1061708786

tuon pystyy fiksailemaan, kun asettelee vastuslangan paremmin verhoilun alle, ja varmuuden vuoksi laittaa vaikka vahvaa teippiä rautatikun ympärille mihin tuo vastuslanka maadottautuu. on aika syvällä vaahtomuovin sisällä. jos lanka kerkee palamaan poikki sen voi vaikka solmia yhteen ja lämmitin silti toimii. itse olen johonkin paljon ajettuun laittanut joskus vaahtomuovin palasen sinne reikään mikä on sulanut ja murentunut tuosta penkin sivusta. omalla vastuulla kaikki räpeltely tietysti järjen kanssa, ja parhaimpaan lopputulokseen varmaan pääsee kun ostaa romuautosta vaikka apukuskin vähemmän kuluneen istuinosan, mikä on muutenkin löystynyt toiselta puolen, ja vaihtaa siihen pelkän verhoilun omasta istuinosastasi.
3
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Volvo v70 kuskinpenkin lämmitin
« Uusin viesti kirjoittanut Volva88 tänään kello 19:53:21 »
Terve volvoväki!

Koitan lyhyesti käydä asiani läpi:

Omistan tuollaisen komean 2004 vuoden mustan volvo v70 mk2 2.5t bensa koneella. Kattoluukkukin on ja sporttisen oloinen. Ainoana isompana päänvaivana ja vikana tähän asti ollut vain tuo kuljettajanpenkin lämmitys. Se kyllä toimii, mutta se toimii liiaksikin. Lämpö nousee heti napin painalluksen jälkeen niin korkeaksi, että alkaa polttamaan reikää vasemman jalan reiden viereen. Tästä tarkasta kohdasta ja palojäljestä kuva liitetty mukaan.

Onkohan tuollaista mitenkään mahdollista itse korjata ja mikä mahtaisi olla vikana? Apukuskin lämmitin toimii ihan normaalisti. Kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita. Olen toisinaan katsellut josko tuurilla löytäisi korvaavan ehjän penkin lämmitystoiminnalla, mutta toistaiseksi en sellaista ole vastaavassa vaaleassa värissä nahkaisena löytänyt.

4
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: uusien volvojen lämmitys?
« Uusin viesti kirjoittanut 8-pätkä tänään kello 19:44:36 »
Ainakin mulla jäähtyy D3 ihan normaalisti vaikka on töpseli irti siitä webaston vesiventtiilistä.
5
Autohifi / Vs: XC90 2004, soittimen vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut MSuomi tänään kello 19:40:16 »
Ei se itse asiassa niin kauhean vaikeaa ole.
Tuo adapterisarja hoitaa homman pääosin.
Se on tuon adapterisarjan idea, että ei tarvitse sitä vanhaa mankkaa jättää sinne.

Paketissa tulee asennusohjeet. Ohituskaapelilla ohitetaan vakiovahvistin ja muita kaapeleita lykätään väliin tarvittaessa.
Itsellä ei esim. 2007 vuosimallilla ollut enää tarvista tuolle radioadapterille...

Piti ostaa toisenlainen lisäksi ;D

Tosin vaihdoin ylläolevan Xc60:seen juuri... Saa ostaa uuden sovitinpaketin ja maksaa taas itsensä kipeäksi :)

Jos jollakin on juuri tuolle sovitinpaketille tarvista, niin täällä olisi "ylimääräisenä"... Wink-Wink ;)

P.S. Kuten niissä ohjeissakin muistaakseni sanotaan, niin akku kannattaa ottaa irti sen soittimen vaihdon ajaksi. Ellei halua turvatyynyvaroituksia päälle...
Kun otin itse laitteet mäkeen auton lähtiessä eteenpäin, en jaksanut katsoa niin justiinsa ja sieltähän ne vikakoodit päälle pöllähtivät...
Jotkut pelottelevat, ettei meinaa saada millään pois, mutta ainakin itsellä olevalla Icarsoftin VOL V2:lla lähti kyllä kertanollauksella mäkeen, eivätkä takaisin tulleet...
6
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ tänään kello 19:30:40 »
Ei siihen hätään ollut läppäri lähellä että olisi nähnyt dataa,,,, ei tälle ole vielä tehty muuta kuin ihmetelty, kas kun välillä ja suuren osan ajasta toimii moitteetta. Tosin tässä on vuosikausia ollut sellainen vika että kun motarilta laskeutuu rampille liikennevaloihin ja kun lähtö koittaa niin booaa, eikä vastaa kaasuun kuin huonosti, mutta tasoittuu kyllä nopeasti siitä. Eikä tosiaan tee niin edes joka toinen kerta :o Mikä anturi pumpussa hoitaa tuota syötön määrää ? Vai onko se ihan mekaaninen ?
Varmaan täytyy vaan ajaa niinkauan että jää tien päälle, josko se vika löytyisi sillätapaa... :idiot2:
ECM määrää sen määrän useamman asian kautta. EVRY modit huijaa lämpötila anturia ( dieselin? ) nostaakseen syöttöjä.

MSA15.7 on useampi suoraan OBD kautta ohjelmoitava parametri joista tiedän vain tyhjäkäynnin ala-arvon mitä annan ohjelmoida ELM palikalla tällä hetkellä.



Itsellä kävi joskus muinoin hauskasti kun lastutin Escorttia et lastun jumperissa oli kosketushäiriö joka hauskasti sattui vain kuin ajoin motarilla ja olin 5 kertaa sivussa ihmettelemässä kunnes kaunis ilta klo 9 illasta ABC pihalla sormi kosketti sitä jumpperia ja tajusin mistä tuli huono käynti (moottorinohjaus sekos aina). Et jos joku huono liitoskin jossain mutta sokeana aina hankala edetä.
7
Joo ei tarvi mitään kemikaalia vaan lämpöö no ei nyt kauheen kuumaa ja en minä mitään peitelly kun ei se tarvi paljoo lämpöö niin ei tee maali pinnalle mitään vaurioo. Koita vaikka puskurin alareunan mustaan niin näät kuinka pienellä alkaa mustuun ja tulee kuin uudet.
8
Ne listat saa mustan väriseksi takaisin kun kuumailma puhaltimella niitä lämmittää. Kokeiltu on ja tulee todella hyväksi.
Siis ilman mitään kemikaalia? Miten kuumaa uskaltaa puhaltaa? Vieressä oleva maalipinta pitää vissiin suojata.
9
Ne listat saa mustan väriseksi takaisin kun kuumailma puhaltimella niitä lämmittää. Kokeiltu on ja tulee todella hyväksi.
10
Hommasin jo ennakoivasti laturin ja oli tarkoitus vaihtaakin, mutta eihän se mahtunut tulemaan suurempia purkamatta pois, niin jouduin laittamaan takaisin. Pitää joskus tehdä paremmalla ajalla. Saapa sen sitten poissuljettua jos edelleen ääntää.
Itseäni lainaten, laturi vaihtui talvella , kun vanhasta jumittui vapaakytkin kiinni ja hajotti saman tien myös moniurahihnan kiristimen. Ilmastointi äänti kuitenkin vielä lämpimien kelien tultua yhtä lailla. Nyt tehty ilmastoinnin täyttöhuolto vähensi ääntelyt suurimmalta osin. Noin 200 grammaa oli vajausta.  Pitää olla tyytyväinen tähän tilanteeseen.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Carcom Oy  Elekma