Futurez  Kulkukoira

140-sarjan bensatankki

  • 3 Vastauksia
  • 2129 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Crosshill Racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Kilpailuvietti on elämäntapa
140-sarjan bensatankki
« : 25.07.2011, 14:27:51 »
Morjens!Osaako kukaan auttaa löytyiskö tällasta mistään??
« Viimeksi muokattu: 16.12.2011, 13:52:18 kirjoittanut Kulmamies »
"Kilpuri"   Volvo 740 GLT 16v vm-89
"Veturi" Volvo XC60 vm-09

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 140-sarjan bensatankki
« Vastaus #1 : 14.12.2011, 00:08:48 »
Osaako kukaan valottaa mikä tämä on?



Tuollainen löytyi siis -71 144gl:n tankista, ihan niinkuin T-liitin olisi... Bensanpaluun putki siis kyseessä, oikealta (katkaistu pää) tulee bensa koneelta takaisin ja vasemmalle kulkee uudestaan bensapumppuun. Loriseeko tän kautta sitten tankkiin ylimääräiset? ??? Tuntuu tyhmältä miksi pumpulle ylipäätään menee tuota putkea, eikä pelkästään tankkiin niinkuin uudemmissa malleissa.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan bensatankki
« Vastaus #2 : 14.12.2011, 11:49:43 »
Varmaan menee pumpun imupuolelle? Ehkä oli ekoissa ruiskumalleissa ongelmia ilman kanssa vajaalla tankilla, ja pumppu imaisi ilmaa? 73:sessa oli paluu ihan tavallisesti.


e: Vanhoissa ruiskumalleissa onkin pumpultakin paluu tankkiin. Sitä varten se on.

« Viimeksi muokattu: 14.12.2011, 11:55:58 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 140-sarjan bensatankki
« Vastaus #3 : 14.12.2011, 21:40:01 »
Varmaan menee pumpun imupuolelle? Ehkä oli ekoissa ruiskumalleissa ongelmia ilman kanssa vajaalla tankilla, ja pumppu imaisi ilmaa? 73:sessa oli paluu ihan tavallisesti.


e: Vanhoissa ruiskumalleissa onkin pumpultakin paluu tankkiin. Sitä varten se on.

Tai siis pikemminkin pumppu lykkää uudestaan kiertoon tuota ylijäämäbensaa. Eniveis, täytyy koittaa aukaista tuo liitos niin sithän sen näkee. Pyörii vähän paikoillaan ja jengat näkyy tyvestä, jos vaan saa nuo kiinni ruostuneet putket irti niin irtoo varmaan näppärästi. Autossa on kiinni -73 mallin pumppu, joten tuo pumpulle palaava liittymä on tuottanut vähän päänvaivaa.

Juu oon nuo molemmat lukenu läpi, mut tuolla ei ollu oikeastaan mitään stooria B20 turbottamisesta. Taitaa kuitenki olla helpoin heittää turbo B20 kylkeen.
Ja ei oikein selvinny paljon tuo M40 loota kestää, onko 200hp liikaa?

Museon puolelta löytyy ainakin tällainen turbotustarina (alkaa tuolta sivulta). M40 taitaa rajummassa käytössä olla 200hv kanssa kovilla, ainakin nykystandardien mukaisilla renkailla. ::) Tiedä sitten helpoimmasta vaihtoehdosta, esim. b19a+m46+turbo- ja ruiskuhilut- kombinaatio vois olla näppärämpi ainakin osien yhteensopivuuden kannalta?

Mutta onhan tappikoneessa sitä jotain.  O0
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Samppasport  Futurez