Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

v60 start/stop ei toimi

  • 38 Vastauksia
  • 14317 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
v60 start/stop ei toimi
« : 06.08.2019, 18:56:30 »
eli huomasin tuossa ettei tuo start/stop turhake toimi. oon kytkeny sen aina lähtiessä pois päältä varmaan vuoden päivät ja nyt satuin huvikseen sitä koittamaan ni eipäs sammukkaan auto enää. My car valikosta kun sitä katsoo niin ilmoittaa ettei auton sähköjärjestelmä anna sen sammuttaa autoa.


Onko näissä sille systeemille oma akku? Lataako auto sitä akkua aina niinkuin normaaliakin akkua? Oisko se mennyt tyhjäksi käyttämättömyyttään?? Väliä tuolla toimimattomuudella ei sinällään mulle oo kun en sitä käytä ollenkaan. Missähän tuo mahtaa sijaita autossa? Autona siis 2015 V60 D5

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #1 : 06.08.2019, 19:08:46 »
eli huomasin tuossa ettei tuo start/stop turhake toimi. oon kytkeny sen aina lähtiessä pois päältä varmaan vuoden päivät ja nyt satuin huvikseen sitä koittamaan ni eipäs sammukkaan auto enää. My car valikosta kun sitä katsoo niin ilmoittaa ettei auton sähköjärjestelmä anna sen sammuttaa autoa.


Onko näissä sille systeemille oma akku? Lataako auto sitä akkua aina niinkuin normaaliakin akkua? Oisko se mennyt tyhjäksi käyttämättömyyttään?? Väliä tuolla toimimattomuudella ei sinällään mulle oo kun en sitä käytä ollenkaan. Missähän tuo mahtaa sijaita autossa? Autona siis 2015 V60 D5

Vika on normaalissa akussa, ei tarvitse siihen pikkuakkuun kajota. 4-5 vuotta on normaali kesto akulle, varsinkin jos webastoa on käytetty talvisin. Voi olla ettei huono akku näy mitenkään vielä normaalissa käytössä, mutta se ei välttämättä enää lataudu kuin noin puoleen normaalista kapasiteetista.

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #2 : 06.08.2019, 19:28:08 »
normaali käynnistysakku on vaihdettu helmikuussa.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #3 : 06.08.2019, 19:52:45 »
normaali käynnistysakku on vaihdettu helmikuussa.

Lataat sen täyteen niin sitten antaa järjestelmä sammuttaa taas auton liikennevaloissa
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #4 : 06.08.2019, 20:03:58 »
uskaltaako ladata akun kaapelit kiinni ollessa suoraan akun napoihin?

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #5 : 06.08.2019, 21:21:38 »
uskaltaako ladata akun kaapelit kiinni ollessa suoraan akun napoihin?

Ei, akkuvahti menee siitä sekaisin. Konehuoneessa on sulakerasiassa plussanasta ja maakisko löytyy ilmaputsarikotelon alta. Käyttää noita niin hyvä tulee  8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #6 : 07.08.2019, 16:27:46 »
aika hankalassa paikassa on tuo maakisko. ilmasputsarikotelo pitäis irrottaa että pääsee käsiksi. Alkaa tuntumaan että olkoon mokoma turhake toimimatta :-\


Aika jännä on kyllä että alkuperäinen puoli vuotta vanha volvon akku ja oon nyt ajanut ainaki 150km sen jälkeen ku huomasin ettei s/s toimi ja edelleen ilmoittaa että sähköjärjestelmä ei anna sammuttaa sitä :idiot2:

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #7 : 07.08.2019, 17:11:47 »
aika hankalassa paikassa on tuo maakisko. ilmasputsarikotelo pitäis irrottaa että pääsee käsiksi. Alkaa tuntumaan että olkoon mokoma turhake toimimatta :-\


Aika jännä on kyllä että alkuperäinen puoli vuotta vanha volvon akku ja oon nyt ajanut ainaki 150km sen jälkeen ku huomasin ettei s/s toimi ja edelleen ilmoittaa että sähköjärjestelmä ei anna sammuttaa sitä :idiot2:

Maaksi kelpas mikä tahansa moottorin metallinen kulma ja plussan voi kiinnittää suoraan akun plus-napaan. Tarkistat vaan laturista että lähtee lataamaan ja maa on kunnolla kiinni. Tärkeintä on ettei käytä akun miinusnapaa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #8 : 07.08.2019, 20:47:59 »
Aika jännä on kyllä että alkuperäinen puoli vuotta vanha volvon akku ja oon nyt ajanut ainaki 150km sen jälkeen ku huomasin ettei s/s toimi ja edelleen ilmoittaa että sähköjärjestelmä ei anna sammuttaa sitä :idiot2:
Siis millaista matkaa ajelet?
Jos oot ajanu putkeen 150 km eikä vieläkään toimi, niin sitten autossa on ihan vika.
Jos oot ajanu paljon alle 5 km pätkiä, niin lataa akku ja kyllä se siitä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #9 : 07.08.2019, 21:11:06 »
Tänään ajoin yhteensä 100km ja ei toimi. Kaikki muu kyllä pelaa. Itse mietin kans että tod.näk jotain häikkää on. Auto oli kk sitten huollossa ja ei maininnu mekatsu mitään siitä. Sitä en osaa sanoa että kauanko ollu vainaa ku ainakin vuoden oon aina sammuttanut sen napista startatessa.


Oisko se pikkuakku ottanu itteensä tai jotain s/s sulakkeita poksahtanu. Täytyy nyt kun kerkiän ladata akkua ainakin testiksi

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #10 : 07.08.2019, 21:48:03 »
Oisko se pikkuakku ottanu itteensä
Tuskin, sillä et ole käyttänyt pikkuakkua kertaakaan viimeiseen vuoteen. Luulisi olevan hyvässä virrassa.

Isoa akkua kannattaa latailla. Laturin miinus jonnekin auton runkoon ja plussa suoraan akun napaan. Yön yli kun latailee, niin akkuvahti saa laskelmansa oikeaan asentoon ja S&S luultavasti palaa kiusaksesi.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa t4power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #11 : 09.08.2019, 15:46:05 »
Kyllä se vain on tuo start & stop kuollut tästä mun autosta. Latasin yöllä akun täyteen ja silti edelleen ilmoittaa että sähköjärjestelmä ei anna sammuttaa autoa :idiot2:

Pitäskö sitä pikkuakkua koittaa ladata??

Onko tuolle start/stopille missä sulakkeet (v60 d5 2015)

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #12 : 09.08.2019, 17:20:05 »
Kyllä se vain on tuo start & stop kuollut tästä mun autosta. Latasin yöllä akun täyteen ja silti edelleen ilmoittaa että sähköjärjestelmä ei anna sammuttaa autoa :idiot2:

Pitäskö sitä pikkuakkua koittaa ladata??

Onko tuolle start/stopille missä sulakkeet (v60 d5 2015)
Melkeen tarvisi piuhan päähän saada, jotta näkee vikakoodit.
Pikkuakun voi toki ladata, mutta se sijaitsee piilossa tuulilasin etupuolella suojamuovin alla. Yleismittarilla voi tietysti jännitteen perusteella todeta, onko se on kuollut.

Jos jostain löytyy OBD-lukija, niin Car Scanner sovellus näyttää kännykällä käynnistysakun varaustilan SoC. Tuon pitäisi olla suunnilleen 100% nyt kun akku on ladattu. S&S lakkaa toimimasta jossain 60-70% välillä ja 60% kohdalla tulee näyttöön ilmoitus "Akun varaus matala". SoC:n tarkistamisesta lähtisin itse liikkeelle. 
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #13 : 09.08.2019, 18:14:30 »
Eikö se ihan samalla tavalla kieltäydy stopista jos se pikkuakku ei ole kunnossa? Vai mikä sen pikkuakun tarkoitus sitten on?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: v60 start/stop ei toimi
« Vastaus #14 : 09.08.2019, 19:45:53 »
Eikö se ihan samalla tavalla kieltäydy stopista jos se pikkuakku ei ole kunnossa? Vai mikä sen pikkuakun tarkoitus sitten on?
Kuvittelisin, että silloin auto haluaa huoltoon.

Pikkuakku sähköttää auton muut toiminnot paitsi starttimoottorin käynnistyshetkellä. Sitä siis käytetään vajaan sekunnin ajan kerrallaan. Ideana välttää alijännitteen aiheuttamat ongelmat auton kymmenissä tietokoneissa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Samppasport  Futurez