Autodiagnoosi  Carcom Oy

B234f 740:iin

  • 10 Vastauksia
  • 2067 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
B234f 740:iin
« : 01.08.2019, 22:28:34 »
Korvakoiden kanssa probleemaa, ollut siis B230E koneella eikä tukikumet passaa millään tuon B234-korvakoiden kanssa. Myöskin lohkosta puuttuu vauhtipyörän alle tuleva pala, joka peittä vauhtiksen ja kytkimen ja menee kiinni vaihteistoon. Vissiin tuon äsköisen osan saa jostain toisesta punalohkosta? Mutta mitenkäs nuo korvakot, ei siis mene tuo B234F omillaan noihin 740 tukikumeihin millään.
Se ei käy

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #1 : 02.08.2019, 00:17:38 »
Lienee seiskassa ollut alkujaan ns. jäykät moottorin tukikumit ja B234F koneessa ns. hydrauliset (vai millä nimellä niitä nyt pitäisi kutsua, hydrauliikan kanssa mitään tekemistä).

Mutta tosiaan väitän että joko lohkon puoleiset korvat vaihtoon tai sitten palkin puolelta korvat ja kumit vaihtoon.
Itse ihmettelin vastaavaa kun seiskaan olin pudottamassa B230FT konetta ja etupalkissa oli vanhat korvat jäykillä kumeilla.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #2 : 02.08.2019, 05:28:36 »
Eli ei riitä että jos palkista vaihtaa korvat ja pistää jäykillä kumeilla? En kyllä aivan oo varma siitä että saako tuohon B234-lohkoon laitettua minkään muun vinokoneen korvakoita :buck2:
Se ei käy

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #3 : 03.08.2019, 10:04:00 »
Mahtaakohan B230E:n koneen korvakot mennä tuohon b234f-lohkoon? Osaako joku sanoa?
Se ei käy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #4 : 03.08.2019, 20:49:11 »
Eikös b234 koneen korvat ole siinä tasapainoakselien ympäri... Olen noin 99% varma, ettei nuo käy muuten kun käyttämällä b234 palkinpuoleisia korvia, ja niistä toinen on hitsattu etupalkkiin kiinteästi, eli sen kanssa joutuu soveltamaan, pakosarjan puolelle pärjää vakioilla b234 osilla.

Ota myös huomioon, että laatikonpalkki ja koneenkorvat pitää olla samaa "paria", eli jos koneenkorvat on kenollaan taaksepäin niin laatikonpalkki ja kumi pitää olla kenollaan eteenpäin, jos taas koneenkorvat on kallistettu ainoastaan konetta kohti mutta ei taaksepäi, kuuluu laatikkoon se pystyssä olevalla tukikumilla oleva palkki.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #5 : 04.08.2019, 08:07:02 »
Eli käytännössä kun pistää tuohon B234-lohkoon nyt esim tuosta B230E-koneesta korvat, niin pitäisi olla sillä selvä? Tossa nyt tämänhetkisestä tilanteesta vähän kuvia :D







Jos ei käy nuo B230E-korvat niin sitten varmaan joutuu väkertään kokonaan uudet :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 04.08.2019, 08:10:31 kirjoittanut Jonesyboi »
Se ei käy

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #6 : 05.03.2020, 15:13:51 »
Herätellääs vähän ketjua. Tällähetkellä motti on paikallaan ja putkiston rakentelu aluillaan. Tuli huomattua että tuo normaali jarrutehostin on liian iso, ei mahdu 90-asteen mutka imusarjasta coolerille vaan osuu jarrunestesäiliöön. Tarkoituksena olisi nyt laittaa tuo matalempi tehostaja paikoilleen, mutta jarruputkia en ole ikinä itse muokkaillut, joutuuko vetämään kaikki uusiksi vai koittaa vaan lämmön kanssa taivutella? Vai meneeköhän tuohon 16V-hattuun ihan B230F imusarja? Ei tarvisi alkaa vaihteleen tehostajaa.
Se ei käy

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #7 : 05.03.2020, 15:26:29 »
Herätellääs vähän ketjua. Tällähetkellä motti on paikallaan ja putkiston rakentelu aluillaan. Tuli huomattua että tuo normaali jarrutehostin on liian iso, ei mahdu 90-asteen mutka imusarjasta coolerille vaan osuu jarrunestesäiliöön. Tarkoituksena olisi nyt laittaa tuo matalempi tehostaja paikoilleen, mutta jarruputkia en ole ikinä itse muokkaillut, joutuuko vetämään kaikki uusiksi vai koittaa vaan lämmön kanssa taivutella? Vai meneeköhän tuohon 16V-hattuun ihan B230F imusarja? Ei tarvisi alkaa vaihteleen tehostajaa.
Kyllä ne jarruputket sen verran taipuu, että saat ilman ongelmia sen paikalleen. 8v imusarja ei käy 16v.

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #8 : 13.04.2020, 19:56:27 »
Todettiin että selvin on pilkkoa B234F:n imusarja lyhemmäksi ja se tuntui tepsivän. Sähköjen selvittelyä vielä edessä jonkinverran. Kaikki ulkolaiset ohjeet ovat lähes poikkeuksetta 240-pohjasia, joten ei ihan 1:1 mene noiden seiskan sähköjen kanssa. Toivottavasti tällekesälle liikkuisi ;D
Se ei käy

Poissa Jonesyboi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • Volvo 740GLE B234FT
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #9 : 04.05.2020, 11:03:18 »
Projekti etenee ja kyssäreitä lisää. Nokkien ajoitus, tarvii varmaan säädettävät nokkapyörät nyt kun turbo on lyöty kylkeen? Ja sitten nuo 10:1 puristukset, E85 oli tarkotus syöttää nyt tuolle volvolle jatkossa, mutta olisikohan fiksua vielä kansipahvi vaihtaa paksumpaan malliin?  Koneistus ei nyt tule oikein kysymykseen, kone on kiinni ja en kyllä heti ala uudelleen ottamaan irti ja purkamaan  :buck2:
Se ei käy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B234f 740:iin
« Vastaus #10 : 04.05.2020, 23:25:30 »
Ei tunnu juuri olevan ongelma, bensallakin kestää ahtaa ja toisaalta viinallakaan tuo ei kestä ennakoita paljoa. Pitää ennakot kurissa niin ei oo mitään ongelmaa, mutta säätäessä täytyy toki olla tarkkana ja kasitapeista/jenkeistä tuttuja ennakkoja ei parane edes kokeilla, mulla on viinalla 11 raatia alhaalla ja 13 ylhäällä, ei vaan kestä enempi naulaamatta, ja tämä ei oikeastaan juurikaan muuttunu siitä mitä se teki bensalla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

RallyBaron  Samppasport