Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Hifimies - 26.06.2023, 12:24:33
-
Eli siis Amazon B20-koneella ja Strömbergin CD-2 -kaasarilla. Kone rakennettu uudelleen koneistajan toimesta ja itse vaihdettu tiivisteet kaasuttimeen.
Tuttu katsonut kaasuttimen säädöt, mutta näistä en tietysti voi olla varma. (Enkä tietysti mistään muustakaan:D)
Sytytyksestä vaihdettu katkoja, konkka, sytkän kansi, tulpan johdot, tulpat, pyörijä ja puola. Ajoitus säädetty liikkeessä ja heidän mukaansa pysyy nyt oikein puolan vaihdon jälkeen.
Kone käy hieman epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Kaasuttaessa ottaa hyvin kierroksia, eikä nyi yhtää.
Kuitenkin tasakaasulla ajettaessa vaihteesta riippumatta nykii koko ajan. Pahenee pikku hiljaa.
Aiemmista aiheista olen alkanut epäilemään alipaine/imupuolen vuoto-ongelmaa, mutta miten tätä pitäisi tutkia?
Mahtaisiko joku Turun alueella / Varsinais-Suomessa osata (tietysti rahaa vastaa) selvittää/auttaa. Itsellä taidot loppuivat jo aikoja sitten ja kohta loppuu uskokin.
-
Onko kaasarin kalvo varmasti ehjä? Onko kaasarissa öljyä?
-
On laatikkoöljyä ja kalvo vaihdettu muiden tiivisteiden lomassa. Voin illalla vielä varmistaa kalvon kunnon.
-
Onko imu/pakosarja ehjä ?
Onko jarrutehostimelle menevä letku ehjä ?
Toimiiko jarrutehostin normaalisti ?
-
Imu/pakosarja on ehjä. Rempan aikana kävin läpi ja uusi tiiviste joka välissä.
Jarrut toimivat joskin ne nykivät. Olen ollut siinä uskossa, että etulevyt vain ovat mutkalla.Auto kuitenkin pysähtyy todella tehokkaasti.
Vaihdoin letkun varmuuden vuoksi ja sillä ei ollut vaikutusta.
Kaasarin kalvo myös ehjä, mutta hieman turvonnut.
-
Bräkleeniä suihkimalla löytyy hyvin imuvuodot. Itse ihmettelin vauxhallin kanssa vastaavaa toimintaa, bräkleenillä löytyi imuvuoto imusarjan tiivisteestä...
-
Vedä ajossa hieman ryyppyä auki, jolloin seos rikastuu, jos paranee, niin vikana on jo edellä todettu imuvuoto.
Lisäksi voi olla bensanpinta liian alhaalla tai seos on laiha.
-
Nyt kun mainitsit niin mielestäni on tosiaan ryypyllä käynyt tasaisemmin.
Kokeilen tänään bräkleenillä jos löytäisin vuodon!
Kirjailen huomenna miten kävi.
Oletan, että nämä kaksi muuta vaihtoehtoa on kaasarin säädöistä?
-
Oletuksesi on oikea.
-
Suihkuttelin puoli pulloa bräkleeniä imusarjan ympärille ja kaikkiin letkuihin. Ei ollut käyntiin mitään vaikutusta.
Vaihdan perjantaina toisesta Amazonista toimivan Strömbergin tähän tilalle, jotta saan varmuuden onko vika kaasarissa vai jossain muualla.
Palailen taas myöhemmin asiaan. Kiitos avusta tähän asti.
-
Itsellä oli vähän samaa ongelmaa pintakaasulla. Seosta rikkaammalle ja ongelma poistui, paitsi että minulla on kaasarina Weber. Ja vielä parempi tuli kun laitettiin järjetön sytytys.