Elekma  Autoracing

Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014

  • 66 Vastauksia
  • 23804 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #30 : 13.10.2011, 12:52:09 »
Kiinnostaako ketään?

Kiinnostaako ketään kulutus? Hehheh, johan vitsin murjaisit. Katsopa vaikka vähän mitä maailmalla tapahtuu... olet kohta ainoa joka miettii ettei kulutuksella ole väliä.

Kilpailijoilta löytyy tehokkaampia koneita pienemmällä, paljon pienemmällä kulutuksella. Ainoat mallit, joissa Volvo on saanut kulutuksen alas, ovat nämä muiden moottoreita hyödyntävät "Drive" -mallit.

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #31 : 13.10.2011, 12:55:49 »
Tähän voisin taas heittää kysymyksen: "montako Engine of the year -palkintoa Volvon omat moottorit ovat saaneet?"

Nämä ovat taas niitä asioita mitä moottorilta hakee. International Engine of the Year listalla ei kovin montaa Audin konetta esim. ole, mutta jos taas katsoo vaikka jenkkien vastaavia listoja, esim. Ward's 10 Best Engines, on siellä Audia paljon. (JMN varmaan voi valaista, onko tuo Wardsin ykkösenä oleva S4:en kone esim. tuota International -listan Fiatin alle litraista konetta parempi. ;) Veikkaan että ei Juha Fiattia valitse. :D) Siellä oli muuten myös T6 2011 Ward's listalla.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 12:59:43 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #32 : 13.10.2011, 13:02:54 »
Jos tota listaa katsoo, on siellä paljon muita mutta ei näy juuri Volvoja
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html

Volvo ei vaan ole enää ajan tasalla, jos on koskaan ollutkaan Amazonin ja 140-sarjan jälkeen.

Näistä tosin on turha taistella. Jatketaan siitä Volvo-Geely aiheesta.


Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #33 : 13.10.2011, 13:05:14 »
Moitteettomasti?

Tuskinpa vain, kun piti oikein sähköpostissakin lähettää ohjeet Volvon talvikäytöstä. Sen lisäksi samat ohjeet on nettisivujen avaussivulla ja taisi olla Volvo-Viestissäkin. On kyllä hienosti Pohjolan oloihin suunniteltuja kiesejä.

http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=73

Puhuin 2.5T:stä, ja kaverin V 70 2.4D-koneessa on lämpö riittänyt ja lähtenyt aina käyntiin kuulemma :)
a car you can believe in

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #34 : 13.10.2011, 13:07:15 »
Kiinnostaako ketään kulutus? Hehheh, johan vitsin murjaisit. Katsopa vaikka vähän mitä maailmalla tapahtuu... olet kohta ainoa joka miettii ettei kulutuksella ole väliä.


Seuraan kyllä aikaani. En vain ole koskaan ollut trendien mukana kulkeva ihminen ;D Tottakai joku raja on mutta itse miellän vielä 10l kulutuksenkin normaaliksi. Tässä pitää siis ottaa auto huomioon. Jos joku 2.0 diesel kuluttaisi noin paljon, olisi koneessa varmasti jotain vikaa. Mutta taas jos puhutaan vaikka V8:sta, kymppi olisi jo aika ihanteellinen :P Eli pitää soveltaa autokohtaisesti. Näin minä ajattelen.
a car you can believe in

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #35 : 13.10.2011, 13:08:15 »
Jos tota listaa katsoo, on siellä paljon muita mutta ei näy juuri Volvoja
http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html

Volvo ei vaan ole enää ajan tasalla, jos on koskaan ollutkaan Amazonin ja 140-sarjan jälkeen.

Näistä tosin on turha taistella. Jatketaan siitä Volvo-Geely aiheesta.

Aika paljon tuolla on VAG:n koneita kyllä...

Ja siis Geelyyn tämä liittyi siinä mielesstä, että Geelyn myötä Volvon pitää(?) taas kehittää omia koneita. Ei kovin vahva track record Volvolla moottoreissa. Mutta jos Geelyltä tulee resursseja(rahaa) tähän toimintaan riittävästi, voidaan Volvonkin kone nähdä tuolla listalla.

Varmasti myös jotain nippelitoimittajia aletaan käyttää samoja, eli joko Geelyihin alkaa tulla upgradea esimerkiksi ikkunanostimiin, tai Volvossa tulee pientä downgradea.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8930
  • Teiden tukko
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #36 : 13.10.2011, 13:13:01 »
Kilpailijoilta löytyy tehokkaampia koneita pienemmällä, paljon pienemmällä kulutuksella. Ainoat mallit, joissa Volvo on saanut kulutuksen alas, ovat nämä muiden moottoreita hyödyntävät "Drive" -mallit.

Esim. V70 tuolla 1.6 litraisella dieselillä on varmasti oivallinen veturi.  :2funny: V70 AWD on todella hyvä auto vetämään kärryä, parempi kuin yksikään takavetoinen mutta silloin nokalla täytyy olla moottori. Tosin, nelivetoa ei varmasti ole tuohon Drive malliin edes saanut.

Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #37 : 13.10.2011, 15:58:52 »
Eniten tässä Kiina-kortissa minua pelottaa se, että valmistus siirretään Kiinaan. Kokoonpanolla ei niin väliä missä läjätään, Kyllä kinukit auton kasaa jos niille osat toimitetaan. Mutta jos osakokonaisuuksien, esim moottorien, vaihteistojen jne valmistus menee kaukoitään, niin odotettavissa on varmaa laadun laskemista. Omassa työssäni olen vuosikymmenen päässyt seuraamaan miten kiinalaiset hoitaa näitä valmistusrutiineja, eikä niistä ei paljoa kehuttavaa löydy. Joka paikassa säästetään jokainen juani mikä pystytään. Käytetään aina mahdollisimman halpaa alihankintaa jne. Ja kun kiinalaiset eivät pysty tekemään edes eurooppalaisittain heikkoa laatua perusmetalliteollisuuden puolella, niin en tosiaan halua autoa minkä turvajärjestelmät ovat kiinalaisen alihankintaketjun halvimman lenkin tekemät... Hyi helvetti, jo ajatuskin puistattaa.

Oletteko istuneet oikeasti kiinalaisen auton kyydissä, siis kiinassa? Tunne on sama kuin 80-luvun japsin kyydissä olisi. Niistähän ne suurinpiirtein on kopioitu. Viimeksi pääsin paikallisen "premiun-auton" kyytiin, kun hotellilta veivät lentokentälle. Auto näytti uudelta ja sisustasta päätellen ei kovin vanha ollut. Toivottavasti ei samaa kokemusta koskaan tarvitse uusia. Autossa ollut edes turvavöitä takana.. Mitäpä niillä, ei siinä tuntunut olevan oikein jarrujakaan...  Metelikin oli kuin finncomin potkuriturbiinikoneessa. Äänimerkki kyllä toimi paikalliseen tapaan....  :idiot2:
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #38 : 13.10.2011, 16:10:52 »
Eniten tässä Kiina-kortissa minua pelottaa se, että valmistus siirretään Kiinaan. Kokoonpanolla ei niin väliä missä läjätään, Kyllä kinukit auton kasaa jos niille osat toimitetaan. Mutta jos osakokonaisuuksien, esim moottorien, vaihteistojen jne valmistus menee kaukoitään, niin odotettavissa on varmaa laadun laskemista. Omassa työssäni olen vuosikymmenen päässyt seuraamaan miten kiinalaiset hoitaa näitä valmistusrutiineja, eikä niistä ei paljoa kehuttavaa löydy. Joka paikassa säästetään jokainen juani mikä pystytään. Käytetään aina mahdollisimman halpaa alihankintaa jne. Ja kun kiinalaiset eivät pysty tekemään edes eurooppalaisittain heikkoa laatua perusmetalliteollisuuden puolella, niin en tosiaan halua autoa minkä turvajärjestelmät ovat kiinalaisen alihankintaketjun halvimman lenkin tekemät... Hyi helvetti, jo ajatuskin puistattaa.

Oletteko istuneet oikeasti kiinalaisen auton kyydissä, siis kiinassa? Tunne on sama kuin 80-luvun japsin kyydissä olisi. Niistähän ne suurinpiirtein on kopioitu. Viimeksi pääsin paikallisen "premiun-auton" kyytiin, kun hotellilta veivät lentokentälle. Auto näytti uudelta ja sisustasta päätellen ei kovin vanha ollut. Toivottavasti ei samaa kokemusta koskaan tarvitse uusia. Autossa ollut edes turvavöitä takana.. Mitäpä niillä, ei siinä tuntunut olevan oikein jarrujakaan...  Metelikin oli kuin finncomin potkuriturbiinikoneessa. Äänimerkki kyllä toimi paikalliseen tapaan....  :idiot2:
Taitaa olla kaikilla suurimmilla nimillä Volvo mukaan lukien :) olla jo tehtaat kiinassa heidän omia markkinoita varten. En usko että tehtaiden laatu paljoa poikkea euroopan tehtaista. Aika paljon elektroniikasta jo nyt tehdään kiinassa. Varmasti ei tulla ottamaan sisustaa kiinalaisesta mallista. Pikemminkin toisin päin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #39 : 13.10.2011, 16:51:44 »
Aika paljon elektroniikasta jo nyt tehdään kiinassa.

Näinhän se on ja taitaa moni muukin läpistä tälläkin nettipalstalla kiinalaisilla vehkeillä.

Varmasti ei tulla ottamaan sisustaa kiinalaisesta mallista. Pikemminkin toisin päin.
Sehän voisi olla mielenkiintoista, jos Volvoon voisi valita kiinalaisen tai skandinaavisen sisustuksen.

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #40 : 13.10.2011, 17:17:08 »
Moitteettomasti?

Tuskinpa vain, kun piti oikein sähköpostissakin lähettää ohjeet Volvon talvikäytöstä. Sen lisäksi samat ohjeet on nettisivujen avaussivulla ja taisi olla Volvo-Viestissäkin. On kyllä hienosti Pohjolan oloihin suunniteltuja kiesejä.

http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=73

Häh? ??? ::) :idiot2:

Nuohan ovat ihan normaaleja ohjeita dieselmoottorin ja lisälämmittimen käyttämisestä talvella. Eivät ne kerro sen enempää hyvää kuin huonoakaan auton talviominaisuuksista. Talvidieseliä pitää käyttää, lisälämppärin käyttäminen kuluttaa akkua, jne. Ihan hyvää infoa tottumattomalle dieselautoilijalle ja näiden ohjeiden huomioon ottaminen säästää yllättävän tyypillisiltä käyttäjäperäisiltä harmeilta, oli auto minkä merkkinen hyvänsä. Dieselin suodatettavuusominaisuudet ja Eberspächerin valmistaman (tai minkä tahansa muun merkkisen) lisälämmittimille ominainen virrankulutus eivät mielestäni ole mitenkään automerkistä riippuvaisia "ongelmia".

Volvot toimivat mielestäni talvikelissä hyvin ja paremmin kuin monet muut autot. Volvon moottorit käynnistyvät, sähkölaitteet eivät temppuile, huohotinputket eivät jäädy ja ovet ja ikkunat eivät jäädy kiinni talvella. Halogeeniajovaloissakin riittää kantavuutta pimeisiin olosuhteisiin. Ja autot toimivat ilman mitään ihmeellisiä lisävirityksiä, ei tarvitse asentaa jotain muovipleksejä viimasuojaksi tms.
« Viimeksi muokattu: 13.10.2011, 17:19:03 kirjoittanut Säppo »

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #41 : 13.10.2011, 17:20:06 »
Näinhän se on ja taitaa moni muukin läpistä tälläkin nettipalstalla kiinalaisilla vehkeillä.

Tosin länsimaissa suunnitelluilla sellaisilla. ;)

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #42 : 14.10.2011, 07:19:53 »
Kiinassa kun istuu Audiin niin se on Audi sisältä ja päältä, vaikka onkin kasattu kiinalaisella tehtaalla. Mut kun perseensä laittaa kiinan "Passattiin", (en nyt muista mikä se mallimerkintä siellä on) niin ei sillä ole mitään tekemistä eurooppalaisen Passatin kanssa. Näissä siis se ero, että Audin tehtaalla auto kasataan "länsimaisilla osilla" ja on "länsimaalaista tuotantoa", vaikka kiinassa tehdäänkin. Esimerkin kiina-passatti on kiinalaisten oma malli, joka tehdään täysin kiinassa eikä ole missään muualla edes myynnissä.

Jos länsimaalaiset(tai japsit) tekee kiinalaisille tuotantolinjan, joka automaattisesti tekee jotain, on se sitten elektroniikkaa tai peltiosia, niin tuleehan niiltä linjoilta pääsääntöisesti laatu kamaa. Kyllä kiinalaiset osaa koneita käyttää, kun ne niille ensin kasataan ja koulutetaan käyttö. Mutta jos kiinalaiset itse kasaa jonkun tuotantolinjan niin siitä on vaikea laatua löytyä, oikeasti. Useamman tuotantolinjan kasaamista ja käynnistystä ollu valvomassa... Surullisia tarinoita löytyy vaikka millä mitalla..

Pelkästään paikalliseen elektroniikka kauppassa käymällä näkee sen eron. Jokaisesta liikkeestä löytyy hyvää ja länsimaalaiseen laatuun sopivaa tavaraa, länsimaalaiseen hintaan. Mutta suurin osa näidenkin liikkeiden tuotteista on kiinan omavalmisteita ja omamerkkejä, jotka eivät maksa mitään, mutta ei niillä mitään tekemistä laadun kanssa ole. Tai sen laadun mihin länsimaalainen kuluttaja on tottunut.

Toinen esimerkki, puhelinkauppa. Paikallinen Nokia, siis kiinassa valmistettu maksaa kiinalaisessa puhelinkaupassa ihan saman minkä suomessa (miinus alvi ja muut verot). Samalla hintaa saa 10 kiinalaista puhelinta, joista löytyy ulkonäkökirjo Nokiasta-Samsungiin. On niitä osa ostanutkin, minullakin on yksi, mutta ei sillä mitään tee. Käyttis on jostain rauta-ajalta, ja Kiina-englanti käännöksetkin on mitä sattuu... :(

Sanon edelleenkin että jos et ole paikanpäällä käynyt katsomassa mitä se kiinanlaatu on, niin ei kannattane hirveästi sitä kehua.

Ja vastaan tähän valmiiksi kun joku tämän kohta ottaa esille kuitenkin. Kyllä, kiinassa on helvetisti populaa ja helvetisti myös viisaita, koulutettuja ihmisiä. Mutta ne kun eivät hakeudu töihin mihinkään perusteollisuuteen tai teollisuuteen yleensäkään. Esim suomessa paperiteollisuus on yksi parhaiten maksavista aloista ja sinne on kova tunku koulutettujenkin osalta. (ainakin menneinä vuosina). Kiinassa paperiteollisuus ja muukin perusteollisuus on huonoin mahdollinen urasuunta, joissa palkat ovat riisikuppeja. Kiinalainen "viisas" etsii tulonsa ihan jostain muualta...

Eihän tätäkään kukaan usko, mutta tulipahan kerrottua. Melkein vuoden tuossa maassa kuitenkin työntakia aikaani viettänyt niin jotain on tullut nähtyä...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #43 : 14.10.2011, 09:27:31 »
Kiinassahan tehdää juuri sen laatuista tavaraa kun tarvitaan. Ei seillä Geelyllä mitään ääliöitä ole hommaa johtamassa. Jos länsimaissa myytävään Volvoon laitettaisiin halvinta kiinalaista osaa, niin maine ja brändi menisi alta muutamassa kuukaudessa, miksi ne edes yrittäisivät tehdä niin? Rahaa nekin ovat tekemässä, ja vaikka sitä tietysi muutaman kuukauden tekisikin kovaa tiliä, niin ei sieltä silti revittäisi tarpeeksi rahoja kattamaan sijoitettuja pääomia.

Se että Volvo ei ole tehnyt vuoden moottoria johtuu pitkälti siitä ettei Fordilla ole ollut intressejä laittaa huippukehitystä Volvoon.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Ensimmäinen Geely-Volvo tulossa 2014
« Vastaus #44 : 14.10.2011, 13:17:59 »
Se että Volvo ei ole tehnyt vuoden moottoria johtuu pitkälti siitä ettei Fordilla ole ollut intressejä laittaa huippukehitystä Volvoon.

Tämä hommahan kiteytyy aika pitkälle siihen, onko Geelyn intresseissä laittaa pelimerkkejä Volvon tuotekehitykseen?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Samppasport  Futurez