Elekma  Autoracing

Volvo-visa

  • 28 Vastauksia
  • 8461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Volvo-visa
« : 31.07.2011, 02:16:41 »
Volvo-visan aiheena on kysyä (yllätys yllätys) Volvo aiheisa kysymyksiä.

Säännöt lyhkäsyydessään: edellinen kysyy Volvo aiheisen kysymyksen ja seuraava vastaa siihen ja esittää samalla uuden kysymyksen ja jne..

esimerkkinä:

Suomessa eniten rekistöröity Volvo?


Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #1 : 31.07.2011, 02:16:52 »
V70

Minä vuonna Volvo on perustettu?

Poissa tubbe86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #2 : 31.07.2011, 03:14:02 »
14.4.1927 (ainakin henkilöautopuoli).

Minä vuonna valmistui viimeinen takavetoinen Volvo?
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #3 : 31.07.2011, 11:14:37 »
Olisikohan 1998 V90 ja S90.

Monellako eri turbokoneella 850:ä on tehty?
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #4 : 31.07.2011, 11:22:25 »
^
(...eikös viimeinen takaveto ollut 940, joka meni suoraan museoon, näin muistan lukeneeni...) :)

Viidellä?

Missä Volvossa oli viimeisenä ajovalojen pyyhkijät?
a car you can believe in

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #5 : 31.07.2011, 11:29:54 »
Olisikohan 1998 V90 ja S90.

Monellako eri turbokoneella 850:ä on tehty?
1998 ja 940 oli.

Äkkiä laskettunu itse pääsin 8 eri koneeseen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #6 : 31.07.2011, 11:42:36 »
Olisikohan 1998 V90 ja S90.

Monellako eri turbokoneella 850:ä on tehty?

Neljä bensakoneella ja yksi kiisselillä? eli 5?
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #7 : 31.07.2011, 12:00:11 »
Vastaus on 7:
2.0 T5    B5204T
2.0 T5-R     B5204T3
T5      B5234T
T5-R(+R autom.)    B5234T5
R(manual)    B5234T4
2.4T      B5254T
TDI  D5252T

Ja valonpyyhin kysymykseen:
S60 paitsi että meinasin tipahtaa ansakuoppaan, s60 on malli jossa oli aluksi varrelliset pesurit mutta ne lähti faceliftissä vaikka korimalli pysyi 09 asti. Joten oikea vastaus on S80, siinä oli loppuun asti, eli 06/07 vaihteeseen, jopa 07 puolelle.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 12:07:11 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #8 : 31.07.2011, 12:24:10 »
Vastaus on 7:
2.0 T5    B5204T
2.0 T5-R     B5204T3
T5      B5234T
T5-R(+R autom.)    B5234T5
R(manual)    B5234T4
2.4T  2.5T    B5254T
TDI  D5252T

Edes Wikipedia ei tiedä kaikkea ;)  Lisätään USA-specsin MY97 GLT, jossa oli 2.0 matalapaineturbo 190hv.

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #9 : 31.07.2011, 12:34:18 »
1998 ja 940 oli.

Äkkiä laskettunu itse pääsin 8 eri koneeseen.

Jaahas.

Autowiki väittää näin: "Volvo V90 on S90-sedanmallia vastaava farmarimalli. Auto on käytännössä hyvin paljon samanlainen kuin edeltäjänsä, mutta moottori on toinen. Autoa valmistettiin vain kolmen vuoden aikana 9 067 kappaletta, eli se on mallina melko harvinainen etenkin Ruotsin ulkopuolella. Sisarmallinsa S90:n kanssa V90 oli viimeinen Volvon takavetoinen automalli. "

En sitten tiedä..  ::)

EDIT: Autowiki väittää myös, että vuonna 1999 on rekisteröity 2 kpl 940:ä..
« Viimeksi muokattu: 31.07.2011, 12:39:54 kirjoittanut Tonskulii »
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #10 : 31.07.2011, 12:36:39 »
Edes Wikipedia ei tiedä kaikkea ;)  Lisätään USA-specsin MY97 GLT, jossa oli 2.0 matalapaineturbo 190hv.
2.0 matalapainetta ei ole ollut ainakaan 850ssä. Ja 850n aikaan se oli kyllä rehellisesti 2.4T ei 2.5T.
"For 1997, the 850's final year, all GLT models were increased to 190 hp (142 kW) by pairing a low-pressure turbocharger with the 2.4 L engine."
Ja MY97 jenkki glt oli 2.4T
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #11 : 31.07.2011, 12:40:30 »
2.0 matalapainetta ei ole ollut ainakaan 850ssä. Ja 850n aikaan se oli kyllä rehellisesti 2.4T ei 2.5T.
"For 1997, the 850's final year, all GLT models were increased to 190 hp (142 kW) by pairing a low-pressure turbocharger with the 2.4 L engine."
Ja MY97 jenkki glt oli 2.4T
Euroopassa 850 ja ekoissa X70 malleissa kone myytiin 2.5T mallimerkinnällä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #12 : 31.07.2011, 12:44:21 »
Euroopassa 850 ja ekoissa X70 malleissa kone myytiin 2.5T mallimerkinnällä.

Mutta eikös se oo sama moottori kuitenkin?

Joissakin on 2.4T ja joissakin 2.5T.
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #13 : 31.07.2011, 12:51:02 »
Euroopassa 850 ja ekoissa X70 malleissa kone myytiin 2.5T mallimerkinnällä.
Ihan sama, mutta ei se silti muuta sitä tosiasiaa että tuo mun moottorien määrä on oikea vastaus.
Mutta eikös se oo sama moottori kuitenkin?
o
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vs: Volvo-visa
« Vastaus #14 : 31.07.2011, 13:32:21 »
"For 1997, the 850's final year, all GLT models were increased to 190 hp (142 kW) by pairing a low-pressure turbocharger with the 2.4 L engine."

Voit olla oikeassa, että USA-GLT oli isolohko.


Ja 850n aikaan se oli kyllä rehellisesti 2.4T ei 2.5T.

Kuten Ribbe jo kertoikin, auton mallina käytettiin 2.5T. Nimi vaihtui 2.4T:ksi X70-sarjassa joskus 99-00, kun teho nousi 200hv:aan. 2004 alkaen kone on sitten ollut iskutilavuudeltaankin aidosti 2.5T ja teho 210hv.


2.0 matalapainetta ei ole ollut ainakaan 850ssä.

Tästä ei kyllä voi vielä antaa periksi. Esim. käyttäjällä j_tapio on ollut 2.0 GLT matalapaine 175hv.

Lainaus
Itselläni on tuo saapasmaan 2.0 matalapaineturbo (175hv)
...
Mulla on Italian 850 2.0 GLT 12/1996 ja kyllä tuota samaa mottia on näkynyt olevan jo 1995 yksilöissäkin
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=1273

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron