Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Vs: 144 GL -71 *myyty*

  • 35 Vastauksia
  • 11666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #15 : 26.11.2011, 12:54:11 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 21:09:25 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #16 : 28.11.2011, 14:58:45 »
Sain aikaiseksi ottaa takapenkin ja lattiamatot pois. Melko hyvä fiilis tuosta näkymästä jäi, en löytänyt lattiasta kuin yhden läpi ulottuvan reiän. Ruuvimeisseliäkään en kokeilemistani paikoista läpi saanut, syynä varmaan liian hento mies tai liian tylsä ruuvvari? ???

Kuvia:

                   

Vasen puoli.

                   

Oikea puoli.

Mikäs merkitys noilla etulattioiden peltisuikaleilla on? Tasaavat vaan lattiaa?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 21:38:48 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #17 : 28.11.2011, 18:17:23 »
Hyvältä näyttää lattiat. Hinkkaat vaan vähätkin ruosteet pois mitä löytyy ja maalia niskaan. Samalla kun on matot pois niin kannattaa lätkiä äänieristettä lattioihin, motonetistä haet 4m^2 paketin STP:n mattoa, niin sillä eristää lattiat ja vaikka takaluukunkin.  O0

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #18 : 07.12.2011, 11:06:43 »
Tankkia ja takalattian bitumeja irroiteltu. Tankki on muuten irti, mutta paluubensaputki pitäs vielä irroittaa pidikkeestään tankin kyljestä. Täytyy toivoa että kyseessä on vaan putkea paikallaan pitävä "pihti" eikä mikään kiinteämpi liitos, aika tiukassa liittimet tuntu nopeen kokeilun perusteella olevan.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #19 : 11.12.2011, 23:20:18 »
No eihän se mikään pihtipidike ollut, osaisko joku valottaa tän liitoksen fokusta?



Myös tankin kylkeen menävässä haarassa on jengat? Meneekö osa paluubensasta tämän kautta tankkiin? ???
Vastaan itse, kyllä.

Tankin kunnostukselle perustin ihan oman aiheen, kumminkin joku muukin varmaan joskus saman murheen kanssa painii niin löytää helpommin.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 23:30:10 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #20 : 09.01.2012, 23:27:14 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 21:39:18 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #21 : 08.03.2012, 15:28:02 »
Ei kauheesti ole edistynyt tää homma, lievää motivaatio/uskalluspulaa peltitöiden aloittamista kohtaan ollut havaittavissa. Takanostokorvakkeet täytyis korjailla ensimmäiseksi, että saisi pukit akselin alta pois ja akselin irti.

Tankki on sentään putsattu ulkoisesta ruosteesta ja saanut maalia päälleen. Jouduin katkaisemaan lähtöliittimen saadakseni sen irti (vanha bensaputki istui sen verran tiukassa). Enempää miettimättä ajattelin ottaa alkuperäisestä tankista tuon osan, mutta sepä olikin eri kokoisella kierteellä. ::) Saako siis tämän kaltaisia/korvaavia palikoita jostain liikkeestä, vai joutuuko ulkomailta tilailemaan?

Bensanpaluun toteutan kaasarimallin tankkiin luultavasti tankin yläreunassa olevaa letkuliitintä hyödyntäen.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #22 : 08.03.2012, 16:53:14 »
Noni, nyt vähän tsemppiä hommaan, ajokausi taitaa käynnistyä ihan kohta
jos merkit pitää paikkansa  :)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #23 : 16.03.2012, 19:00:39 »
Noo tuskin tää nyt ihan vapuks on valmistumassa. ;) Kesällä rakentelu helpottuu aika paljon kun on taas samalla paikkakunnalla auton kanssa, eikä vain käy tallissa kääntymässä joskus viikonloppuna.

Kaikenlaista kivaa kasariosaa löytyy nurkista jo valmiiksi, mm. tällainen:

745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #24 : 16.03.2012, 20:11:20 »
Näyttää olevan samanlainen ko mun settini, löytykö keppiin nuppia?
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #25 : 16.03.2012, 21:05:44 »
Tommosen liittimen minkä linkitit, luulis löytyvän ihan hydrauliikkaosia myyvästä kaupasta.
Toinen pää on kartiokierre ja toinen jic-kartio. Onko sulla laittaa mittoja kierteistä, vaikka milleinä, niin voin katella sulle oikeen.  ;)

Poissa deeviis06

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #26 : 16.03.2012, 22:12:33 »
Ei kauheesti ole edistynyt tää homma, lievää motivaatio/uskalluspulaa peltitöiden aloittamista kohtaan ollut havaittavissa. Takanostokorvakkeet täytyis korjailla ensimmäiseksi, että saisi pukit akselin alta pois ja akselin irti.

Tankki on sentään putsattu ulkoisesta ruosteesta ja saanut maalia päälleen. Jouduin katkaisemaan lähtöliittimen saadakseni sen irti (vanha bensaputki istui sen verran tiukassa). Enempää miettimättä ajattelin ottaa alkuperäisestä tankista tuon osan, mutta sepä olikin eri kokoisella kierteellä. ::) Saako siis tämän kaltaisia/korvaavia palikoita jostain liikkeestä, vai joutuuko ulkomailta tilailemaan?

Bensanpaluun toteutan kaasarimallin tankkiin luultavasti tankin yläreunassa olevaa letkuliitintä hyödyntäen.

jotenki näyttäs silmälle kuutosen jiciltä ja varttiselta ärrä kartiokierteeltä tuo nippa meinaan

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #27 : 19.03.2012, 18:49:36 »
Näyttää olevan samanlainen ko mun settini, löytykö keppiin nuppia?

Nuppia ei löytynyt (ainakaan samasta laatikosta ::)), vois joskus inventoida tuon entisen elvytyspaikan ja kattoo mitä aarteita löytyy. :D Muutenkin pikkusia eroja näyttäs olevan, tiedä sitten onko eri valmistajan vai eri ikäinen setti kyseessä.

Tommosen liittimen minkä linkitit, luulis löytyvän ihan hydrauliikkaosia myyvästä kaupasta.
Toinen pää on kartiokierre ja toinen jic-kartio. Onko sulla laittaa mittoja kierteistä, vaikka milleinä, niin voin katella sulle oikeen.  ;)

Hydrauliikkaliikkehän se olikin, jotenkin hämärästi muistelinkin näin. Ulkohalkaisijat kierteillä sais olla 17mm (tankki) ja 19mm (bensaputki). Kierteitä laskettu edellä mainitusta 8 kierrettä/10 milliä ja jälkimmäisestä 7 kierrettä/8 milliä, mutta en luottais noiden mittausten paikkaansapitävyyteen. Täytyy mitata viikonloppuna itse uudestaan, tai kaippa se koko liikkeessäkin selviäis?

Alkuperäisestä tankista säilyi liitin ehjänä, mutta joku on keksinyt vaihtaa kokoa välissä.

Jaa niin, jarrujärjestelmästäkin aukesi ilmalukko. Kolme viikkoa sai etusatulat olla irti että toinenkin säiliö valui tyhjäksi. ;D
« Viimeksi muokattu: 10.11.2012, 21:40:16 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #28 : 19.03.2012, 18:59:49 »
Jaa niin, jarrujärjestelmästäkin aukesi ilmalukko. Kolme viikkoa sai etusatulat olla irti että toinenkin säiliö valui tyhjäksi. ;D

Letkut paikallaan? Meinaan, olisikohan jarruletkut tukkeessa, aika monessa 140:ssä ollut, että etujarrut menee päälle, mutta ei enää irrota -> letkut tukossa.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 144 GL -71
« Vastaus #29 : 19.03.2012, 20:02:33 »
Letkut paikallaan? Meinaan, olisikohan jarruletkut tukkeessa, aika monessa 140:ssä ollut, että etujarrut menee päälle, mutta ei enää irrota -> letkut tukossa.

Ei ollut letkut paikallaan. Toisessa satulassa letku niin lujaa kiinni että turha ees kuvitella irrottavansa ilman kaasua... ;)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Autoracing  KL-varaosat