Autodiagnoosi  Carcom Oy

Vorolla DvolvoX

  • 34 Vastauksia
  • 13041 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vor0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vorolla DvolvoX
« : 08.01.2013, 22:02:47 »
Eli alkoi omakin ikuisuus projekti edistymään sen verran että tänne voi topicin laittaa.
Auto on siis ke70 corolla ja ennenkun kukaan kysyy että miksi se on täällä niin konehuoneeseen on menossa tinanelonen v40 volvosta hieman piristettynä ja kyllähän se mutka koneen kyljessä on pakollinen.

Kilpiin pitäisi saada mutta drifting/katukiikotin jos tosta tulis.

Auto on aika karun näkönen mutta korollaksi suht vähässä ruosteessa.

Näillä eteenpäin.
Edit. Nii joo kuvaa tulee ku ehdin ottaa...
« Viimeksi muokattu: 08.01.2013, 22:07:51 kirjoittanut Vor0 »
Opetellaan ensin...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13471
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #1 : 09.01.2013, 08:46:24 »
Nelosella saat varmana kilpiin en epäile yhtään mutta katohhan nämä kuvat http://www.garaget.org/?car=88483

Sais ääntäkin tuolla padalla  ;)

Iso käsi täältä projektille vanhana amiksena KE70 on hyvin lähellä sydäntä en koskaan omistanut mutta ajanut sitäkin enmmän ja ohan se ihan kamala auto itsessään mutta kun pistät perusasiat kuntoon niin hyvä tulee. O0

ja suomessakin on tommonen T5 dexsteri http://www.youtube.com/watch?v=kTi4yajmxDI
« Viimeksi muokattu: 11.01.2013, 20:54:48 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #2 : 09.01.2013, 11:13:03 »
Nelosella saat varmana kilpiin en epäile yhtään

paljo on tehoa koneessa, KE70 tehoraja on 127 tai 128hv. en muista enää tarkaan, kuutioita sa olla max 2298cc
mullaha on camryn 16 venanen KE70 korissa katastettuna.

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #3 : 09.01.2013, 11:40:33 »
Hyvä rojekti, ja hyvän koneen oot valinnu. B419T vai B419t2?

Poissa Appelsiini

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #4 : 09.01.2013, 11:55:38 »
Hyvä projekti tulossa. :) Kaks lempiautoa yhdistetty.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #5 : 09.01.2013, 13:49:33 »
Tehoraja ei ole ongelma, kun voi penkittää haluamansa tehot. Ja niille jotka väittävät vastaan että ei enää voi, kerron että laki ajoneuvon muutoksista EI kiellä tätä, ja minulla on tällainen auto katsastettuna laillisesti 3 katsastusmiehen muutoskatsastamana. Moottorin orkkistehoilla ei ole EI-vähäpäästöisessä, eli katittomassa autossa mitään merkitystä.

B5204T koneen laitat keulille eli 2,0L T5 moottorin, ni saat 5pyttysen T5 moottorin italian volvosta, esim 850, 60/70/80 sarjat. Siihen kaveriks joku hyrrä, vaikka mitsun 19T tai isompikin, ni korolla liikkuu jo sellasta vauhtia et jokaisessa penkissä on vauhtiraidat. ;D Laatikoks vaikka perään volvon m90 960 volvosta joka käy heittämällä perään, tai miks ei joku vahvempikin loota.

Tee alusta asti hyvää, älä sähellä, ni ei tartte useaan kertaan tehdä kaikkea, jostain syystä tämä homma ei suomessa tahdo näissä projekteissa onnistua niin hyvin ku ruotsissa. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #6 : 09.01.2013, 17:13:58 »
Tehoraja ei ole ongelma, kun voi penkittää haluamansa tehot. Ja niille jotka väittävät vastaan että ei enää voi, kerron että laki ajoneuvon muutoksista EI kiellä tätä, ja minulla on tällainen auto katsastettuna laillisesti 3 katsastusmiehen muutoskatsastamana. Moottorin orkkistehoilla ei ole EI-vähäpäästöisessä, eli katittomassa autossa mitään merkitystä.

Missä päin maata näin on sanottu/neuvottu. Saisko ton jotenkin kirjallisena, joltain virkaa tekevältä katastus inssiltä, ni vois oman kylän konttorilla vedota tähän!

Poissa Vor0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #7 : 09.01.2013, 20:57:19 »
Kone aihio on tossa jo... B4204s mutta eiköhän siitäkin hyvä tule. Joo alusta ihan kunnolla. Mutta opiskelija budjetilla...
Opetellaan ensin...

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #8 : 09.01.2013, 21:48:07 »
Ei paha, mutta eikös tuo ole 83mm porauksella oleva lohko?

Poissa Vor0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #9 : 09.01.2013, 21:57:19 »
En ole ehtinyt kauheesti opiskella vielä. Että kertokaas joku viisaampi miten toi eroo t4 koneesta

?
Ja siis tuo oli melkein ilmainen niin ei suuria menetyksiä vielä ole saatu aikaiseksi. ;)
Opetellaan ensin...

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #10 : 09.01.2013, 22:02:20 »
Jos nyt en ihan väärin muista niin poraus taitaa olla 83mm vs. T4 (1.9) 81mm, eli sylinterien välinen seinämä on ohuempi, eli ei niin kestävä. Ja tietenki ne muut tavalliset vapari vs. turbo (pakosarja, männät yms.) Mutta nokat kannattaa tosta koneesta ainaki säästää.

Poissa Vor0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #11 : 09.01.2013, 22:18:42 »
Imu/ pakosarjat menee joka tapauksessa vaihtoon koska tota millään vakioahtimella aleta tekemään... Kiitos tiedosta.
Opetellaan ensin...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #12 : 09.01.2013, 23:06:15 »
jaa että tämmöseen käyttöön:
http://www.youtube.com/watch?v=jv8jarPpy18

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #13 : 09.01.2013, 23:42:01 »
Missä päin maata näin on sanottu/neuvottu. Saisko ton jotenkin kirjallisena, joltain virkaa tekevältä katastus inssiltä, ni vois oman kylän konttorilla vedota tähän!

sama tääläkin. haluan kirjallisena tuon koska suoritan penkityksiä., kyllä omavalmiste moottorista saa sen tehon mitä vaaditaan mutta alkuperäinen jota ei oo muutettu.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #14 : 10.01.2013, 00:57:42 »
Missä päin maata näin on sanottu/neuvottu. Saisko ton jotenkin kirjallisena, joltain virkaa tekevältä katastus inssiltä, ni vois oman kylän konttorilla vedota tähän!
Siis toihan tottakai pätee MUUTETTUUN moottoriin, jos se nyt ei ole tämän projektin kohdalla itsestäänselvää. :)

Muuten projektin aloittaja on lirissä, yrittäessään katsastaa 136hv B4204S vaparikonetta ahtimella 128hv tehorajaan.

Eli sitä vaan peräsin, että täällä foorumilla huudeltu, että esim. modattua b230ft konetta jossa 165hv tehtaalta ei saa mitenkään hyväksyttyä alle tuon tehon edes penkkilapulla jos nyt taas kaikki pitää rautalangasta vääntää. :P

Ja muutettuun moottoriinhan riittää että edes kansi, ahdin tai joku osa on muutettu, riittää jopa että esim. vinokoneen ns. 531 kansi on korvattu 530 kannella, JOS lain kirjaimen mukaan mennään.

Mutta älkää takertuko tähän, jatkakaa projektista.

Tuossa koneessa tosiaan on 83mm poraus kuten uudemmassa T4 koneessa, vanhemmissa on 81mm poraus, ja kestävät kovempaa kyytiä. Tuosta hajlennee pytyt noin 300hv nurkilla. Ainakin vaparitinakutosessa joka on oletettavasti aika samaa kaliiperia räjähtää pytyt 400hv paremmalla puolella, eli jos tuo kestää 2/3 tehoa, ni se tekee 270hv. 2kpl 420hv+ vaparitinakutosta oon kuullu räjäytetyn pytyistään, nekin on tosiaan 83mm porauksella. T6 ja 2,5L kone sit erikseen, vaikka uudemmassakin T6 koneessa on 83mm poraus, on siinä erilaiset vesitilat ja vahvemmat pytyt.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo