Autoracing  KL-varaosat

Vorolla DvolvoX

  • 34 Vastauksia
  • 13022 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #15 : 10.01.2013, 08:34:34 »
Omavalmistemoottorista merkataan kaikki osat Trafin tietokantaan eli sen jälkeen ei paljoa vaihdella kantta tai lohkoa enää...
+Osat on käytettävä ennen moottorin kasausta konttorilla jossa mitataan sylinterin iskutilavuus yms.

Mahdollista on että jossain korvessa leimamiehet tekee omia johtopäätöksiä, mutta nykyisin huono homma on se että kaikki muutoskatsastus paperit menee Trafille ja sen seurauksena, jos jossain pistekokeessa sun muutama auto tulee esille, olet mahdollisesti jälkikäteen kusessa.

Hieno rojekti, ota aihioksi suoraan tarpeeksi tehoton lohko/lohkon pala (siinä vesipumpun vieressä) tuo pala voi lohjeta helposti ja tuulen mukana siirtyä vaikka B4194t lohkon päälle.
Muutoskatsastuksessa kumminkin oikeiden pykälien mukaan perus teho katsotaan lohkon mukaan.   

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #16 : 10.01.2013, 19:39:08 »
Mulla katsuri merkitsi vaan lohkon sarjanumeron (penta kyltistä joka on niiteillä kiinni ja helposti vaihdetavissa), ja kerroin siitä porauksen ja iskun, venttiilimäärän hän näkikin kannesta.

Tosta lohkon iskutilavuusmittauksesta irrallaan ole mitään hyötyä, äkkiä sinne vakion ESIMERIKSI B230 lohkon sisään sujahtaakin 103mm iskuinen akseli 80mm sijaan, ja sisälle sujahtaa dartonin 103mm putket, eli se 2,3L kone onkin äkkiä 3L. Eli se siitä mittailun hyödystä ennen kasausta. Kysyin itse katsurilta, haluaako hän tulpanreijästä mitata iskun, ja totesi että tarpeetonta se on.

Perusteho voidaan varmasti katsoa lohkon mukaan, mutta jos lohkosta jostain syystä puuttuu tunnisteet, tai moottoria on muutettu tarpeeksi paljon, ei perustehoa voida ottaa lohkon mukaan, jos vaikka kansi, imu+pakosarjat on vaihtuneet, tai kone on ns. omatekoinen, kuten omani katsastettiin.

Harrastepelissä joka EI ole vähäpäästöinen kuten tämä on täten täysin älyytöntä ja ongelmien kerjäämistä itselleen ottaa lähtökohdaksi tehdaskone, vaan sanoo suoraan että se on omatekoinen, ja vaikka että kaikki moottorin osat mkl. männät jne on vaihtuneet. :)

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #17 : 11.01.2013, 08:22:30 »
Hauskin homma oli se kun kysyin Trafilta, jos moottoriin on vaihdettu kaikki eikä lohkoa pysty jäljittämään. Sieltä ukko sano että sit katsotaan kannen lähtökohtaisen tehon mukaan???  Sekopäistä touhua. Yksikään leimamies ei ole ollut samaa mieltä...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #18 : 11.01.2013, 15:21:33 »
Taas menee topikki pilalle kun aletaan vääntää katsastuksista  :nohnoh eikö näitä varten voisi perustaa omaa topikkia?


Aiheesta: mielenkiintoinen prokkis, ei liikaa noita tinanelosia ole tällä foorumilla ainakaan puuhattu. Millasia tehoja tästä ollaan ottamassa? Varmaan laaja vääntöalue lienee tärkeempi.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Brick

  • Mr John Doe
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 651
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #19 : 11.01.2013, 15:52:59 »
1.6litraisessa B4164s koneessa on 116hp ja 81mm poraus. Siihen sitten T4 kampiakseli, kanget ja männät + haluamasi ahdin niin saa "T4" koneen laillisesti dexteriin.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2013, 21:23:06 kirjoittanut Hermann »
citikka

Poissa -Sampo-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #20 : 11.01.2013, 18:27:59 »
Taas menee topikki pilalle kun aletaan vääntää katsastuksista  :nohnoh eikö näitä varten voisi perustaa omaa topikkia?


Aiheesta: mielenkiintoinen prokkis, ei liikaa noita tinanelosia ole tällä foorumilla ainakaan puuhattu. Millasia tehoja tästä ollaan ottamassa? Varmaan laaja vääntöalue lienee tärkeempi.

Sen voin sanoa vaikka en auton omistaja olekkaan vain apuri. tehotavoite olisi tekniikalle 300+hp ja tärkeää tietysti se että auto mukava ajaa ja laaja käyttöalue moottorissa koitetaan saada siis luotettava ja kestävä kokoonpano jolla voisi enempikin kadulla ajaa eikä vain radalla. Corollan omasta koneesta meni sopivasti kansipahvi eilen joten nyt tälle tekniikan vaihdolle on hyvä syy  :D
Volvo 240 -88 Käyttis
Volvo 242 -84 T6 Projekti
Volvo 242 -78 16V
Carina ta 60 coupe 18rg turbo

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #21 : 11.01.2013, 19:16:44 »
jaa että tämmöseen käyttöön:
http://www.youtube.com/watch?v=jv8jarPpy18

Eikös tästä pitänyt tulla drifting auto?


Laatikkohommaan sen verran että m90 ei kestä hirveetä riuhtomista, eli jos on oikeasti tarkoitus kilpaa ajaa niin joku muu loota voisi olla parempi.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2013, 19:18:46 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #22 : 11.01.2013, 19:27:38 »
Eikös tästä pitänyt tulla drifting auto?


Laatikkohommaan sen verran että m90 ei kestä hirveetä riuhtomista, eli jos on oikeasti tarkoitus kilpaa ajaa niin joku muu loota voisi olla parempi.

http://www.youtube.com/watch?v=DGmOSjG9TOU

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #24 : 13.01.2013, 00:02:31 »

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #25 : 13.01.2013, 11:05:52 »
Vitosen äänissä vaan on sitä jotain  :)
http://www.youtube.com/watch?v=vY59Tu9wId8&feature=youtu.be

Aiheesta on eksytty hiukan joo, mutta itse aiheeseen liittyen, jos on tarvetta m90 lootalle tuon koneen perään niin olisi yksi tiedossa, jossa on valmiiksi sovitettuna hydraulinen painelaakeri, joka auttaa mukavasti tilapuutteeseen polkimien seudulla.
Vakion työsylinterinkin siihen saa kyllä kiinni.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2013, 19:25:28 kirjoittanut J_Lanttola »
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6329
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #26 : 13.01.2013, 12:56:26 »
Tässä topikissa on pysytty harvinaisen huonosti aiheessa. Eiköhän olisi syytä skarpata?

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #27 : 14.01.2013, 18:41:25 »
sullako se s40 on mitä aina kokkolassa oon kahtonu ku joskus nähny ku oot polokenu sitä ni kyllä siinä on kylymät väreet tullu S*
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #28 : 14.01.2013, 19:03:53 »
Juu Kokkolassa asustan joten taitaa olla sama auto, kiitos vain. :)

ei siitä voi erehtyä S*
ollut monesti käyttöauton takana parkissa(jyväskyläntien puolella)
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Vor0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Vorolla DvolvoX
« Vastaus #29 : 25.01.2013, 10:54:17 »
Piinallisen kuvasivusto härdellin jälkeen sain nyt sitten edes jotain koneesta kuvaa aikaiseksi..


Nyt sitten saan ehkä pian autostakin kuvaa...
Opetellaan ensin...

 

Samppasport  Futurez