Autodiagnoosi  Carcom Oy

444 -55, myyty

  • 60 Vastauksia
  • 31494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #15 : 22.10.2013, 21:50:05 »
 :o vai että kaaret, mitähän se keksii koneeksi..

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #16 : 22.10.2013, 21:56:53 »
:o vai että kaaret, mitähän se keksii koneeksi..
Siellähän se lukee ekassa viestissä..  ::)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #17 : 22.10.2013, 22:21:31 »
Siellähän se lukee ekassa viestissä..  ::)
No niinpäs olikin jo koko paketti kerrottu: tappikone ahdettuna..

Miehen tuntien mielenkiintoista tulee  :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #18 : 02.11.2013, 23:08:27 »
Liian vähän tapahtunut viime kerran jälkeen.
Viime viikonloppuna kävin hakemassa aihio-oven apparinpuolelle ja ehjemmän 140 etupalkin kuin hallussa oleva on. Samalla tuli kateltua em. PV:tä jossa 140 akselistot. Näillä näkymin lokasuojia joutuu levittämään joka nurkasta, jotta mahtuu ns. järjelliset pyörät alle. Eli Polaris, Gemini, Galaxy, tms. ::) Palkki kävi hiekkapuhalluksessa ja sai samalla vedolla epoksia päällensä, vielä uupuu oikea etuylätukivarsi.

Eilen töiden jälkeen kävin hinkkaamassa ja kittaamassa koppaa kertaalleen. Tänään samaa hommaa ja naputtelin katosta lommoja vähän suoremmaksi. Koppa saa peräpeltiä lukuunottamatta olla mun puolesta kittauksien puoleen valmis huomisten hiontojen jälkeen. Joko peräpellissä oli paljon kittiä oikeassa nurkassa, paikallaan ollut takaluukku mutkalla tai sitten kuitunen on törröllään. Ei istu oikein mitenkään nätisti luukku oikean alanurkan osalta paikoilleen.

Vaihteisto tuli Tarmo_L:n matkassa tänään. Reveltä M400, B20 kanssa sopivan kytkinkopan ja Howen hydraulisylinterin kanssa. Ei tarvitse puuttua tunneliin ja saa pitkän kepinkin. Sen näkee sitten soveltuuko sylinteri vai onko laitettava muuta. Kytkinlevy rakentunee M400 vakiolevyn keskiöstä ja sintterilevystä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #19 : 06.11.2013, 00:47:54 »
Sunnuntaina ei muuta tapahtunutkaan kuin se, että kävin hiomassa lauantain jäljet.

Eilen töiden jälkeen aloitin flipin irrotuksella, aiempien tekijöiden vajaaksi jääneiden hitsausten täydentämisellä ja yhdellä paikalla vasemman etupyöräkotelon puolelle. Poistin kattoverhoilun reunakiinnikepellit, koska verhoilua ei enää tähän tule. Kaivelin pois ovenpielet ja hattuhyllyn reunat kiertävän paikoilleen naulatun tiivistepalon, vai mikähän lie ollut alkujaan. Hattuhyllyn sivuilla alta tuli vastaan ruostetta, jota alustavasti nailonilaikalla poistin. Kuskin oviaukosta palkoa poistaessa ruuvari kävi helman sisäpeltiin ja se jousti. Hioin sisä- ja pintapellin nurkkaan vedetyn liimamassan pois molemmilta puolilta. Vasemmalla pellit oli yhdessä parilla napilla, oikealla ehkä 30 prosenttisesti ::) Hitsailin sitten umpeen, koloihin jäänyt massa räiskyi "mukavasti". Ei päivä vaan riittänyt enää saumojen siistimiseen.

Aiemmin hitsatut sisäkaarien paikat ja muut kävin läpi nailonilla pohjamaalausta varten, kittailin vähän kulmapaikkoja ja raaputin lastan sekä kuumailmapuhaltimen kanssa katosta äänieristematot pois. Tiukassa nekin vaan on osittain. Vielä jäi jäämiä ja poistettavaa muualle.

Edit.
Kuvia tuolla taas.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013, 22:44:05 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55, melkein vakio
« Vastaus #20 : 10.11.2013, 20:37:43 »
Torstaina kävin puuhailemassa pari tuntia ja eilen puoli päivää kaikenlaista asiaan liittyvää. Harmi ettei tullut testattua aiemmin kynnyslistojen istuvuutta. Ei ole tainnut helmojen tekijäkään testata. Vasemmalla menee hyvin, oikealla ei ihan niinkään. Pieniä muutoksia tein helmaan, saapa nähä kuinka käy lopulta. Uutta peräpeltiä olen katsellut Ruotsista ja Scandixilta. Voi olla että menee vielä sen hommaamiseksi, on se sellaista pottupeltoa.

Tänään paikkojen puhdistelua, vähän hiomista ja viimeinkin epoksipohjamaalia pari kerrosta päälle. Ensin valkeaa ja sitten mustaa. Kuvia em. linkin kautta. Saa olla pari viikkoa ainakin pintapuolen suhteen aivan rauhassa ja sen jälkeen hiontaväriä päälle. Vois tässä välissä ajatella mallaavansa akselistot paikoilleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #21 : 17.11.2013, 00:40:19 »
Perjantaina illalla mittailin vähän paikkoja, mittausten ja vatupassilla suoritetun sohimisen jäljiltä voi todeta eturunkopalkkien olevan oikealla korkeudella ja korin suora.
Tyrkkäsin nosturille, otin etuakseliston pois ja joutessani rapsuttelin pitkittäisten runkopalkkien ja lattiapellin väliin vedettyä liimamassaa pois. Eipä ollut hitsattu lattiaan kiinni kuin alle puoliksi(näkyy kuvissa jos on näkyäkseen). Ja koska pohjassa on muuallakin ruostetta, on se mennyt palkin ja lattian väliin pohjamaalin alla massan ohi. Näyttäisi U-profiilipalkilta, joka on selkä lattiapeltiä päin ja alapuolelta hitsattu umpeen. Raavittava kaikki liimamassat pois pohjan saumoista ennen hiekkapuhallusta. Etupalkin ja oikean runkopalkin välistä tuli paremmin esiin kolarin jäljet ja niiden korjauset. Rutussa olevan palkin päälle hitsattu suoriltaan peltiä joka on alareunasta täysin auki. Mitä sitä nyt etupalkkia sellaisen takia irrottelemaan? :buck2:

Eilen irrotin ohjaussimpukan ja rattiakselin, hitsasin 140 etupalkkiin pienen paikkalapun ja tein palkille paikat runkopalkkeihin. Heppailun jälkeen koesovitin ja sinnehän se käy. 5mm lattaa pohjaan ja pystyvahvikkeisiin, kiinnitystä varten M14 mutterit hitsillä kiinni sisäpuolelle. Lopuksi maalia sisuksiin ennen kuin tänään laitan ohjaussimpukat paikoilleen ja teen runkopalkkeihin uudet kyljet. Ja taitaa mennä molemmilta puolilta runkopalkkien etupäiden pohjat uusiksi myös, ratsut tehty molempiin.

Kuvia samassa paikassa kuin ennenkin, eli tuolta aiemmasta linkistä vaan. Eturunkopalkkien sisäpuolien kuvissa näkyvän pitkittäisen hitsin on tehnyt joku jo aiemmin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #22 : 18.11.2013, 00:46:56 »
Etupään kanssa käiverretty eilispäivä, palikat ois paikallaan, runkopalkkien kyljet ja etupään pohjat 2mm tavarasta. Vielä uupuu pari peltilappua, rattiakseli ja paikat vakaajalle. Pitänee mittailla käviskö 240 tai 740 etuvakaaja vahingossa kivasti. Simpukoiden välistä raidetankoa ei tarvitse passata kuin säätämällä sen verran mitä auraus vaatii. Ja niitä kuvia.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2013, 01:26:57 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #23 : 22.11.2013, 22:26:19 »
Etupään hitsaukset ois näillä näkymin tehty ja turvakaariputket tilattu. Ohjaukseen kaivelin nurkista 240 osia. Vastaan tuli aivan mallisarjan alkupään(tai esisarjan, tms.) konehuoneenpuoleinen rattiakseli jossa on kumilaippa välissä. Katselin aiemmin jo silmämääräisesti, että 240 ristikon isompi booritus on sama kuin 140 simpukassa ja niinhän se on. 240 akselissa ristikoiden boorit ovat eri kokoiset hammastankoon ja ohjauspylvääseen, vaihdoinpa siis toisen ristikonpuolikkaan sopivaksi. Ohjauspylvään mallasin virtalukon kanssa sinnepäin, alapää tarvitsee tuennan vielä. Ois katottava joku penkki jotta voi mallata ratin etäisyyttä. Ainakin rattiakselin ylempi nivel sattuu rintapellin kanssa juuri sopivalle linjalle, jää tarpeeksi konehuoneen puolelle.
Pari kuvaa em. linkistä.

Kuulin romikselle kiikutetusta 144:stä ja alunperin oli tarkoitus ostaa siitä toinen ylätukivarsi. Ostin koko etuakseliston jarruineen simpukoita ja raidetankoja lukuunottamatta. Uudehkot iskarit ja jouset, helat hyvännäköiset, terveet tukivarret ja ehjänoloinen palkki. Puran osiin, hiekkapuhallutan, maalaan ja laitan tähän.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 444 -55
« Vastaus #24 : 22.11.2013, 22:37:53 »
Kuulin romikselle kiikutetusta 144:stä ja alunperin oli tarkoitus ostaa siitä toinen ylätukivarsi. Ostin koko etuakseliston jarruineen simpukoita ja raidetankoja lukuunottamatta. Uudehkot iskarit ja jouset, helat hyvännäköiset, terveet tukivarret ja ehjänoloinen palkki. Puran osiin, hiekkapuhallutan, maalaan ja laitan tähän.

Hyvällä kuulostaa.  V:>
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Tomba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #25 : 23.11.2013, 12:18:18 »
Onko autosi 444 G, kun ei ole takavalot tossa takasivuikkunan takana ::)  Appiukolla on 55-mallinen, mut merkintänä H, jossa valot siis ylhäällä. Sulla ilmeisesti myös rimamaski, meillä eka versio kehyksellisestä.
S60 2.5T Chromium 2005
V50 2.0 2000
Zündapp Combinette S 423, 1958

Poissa Aapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #26 : 23.11.2013, 18:01:34 »
Ei se onnistuisi sitä 240 hammastankoa viritellä paikalleen?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7599
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 444 -55
« Vastaus #27 : 23.11.2013, 23:21:08 »
H se on valmistenumeron perusteella. Edeltävä kirjain on E. G ois Duettissa ainakin tuon taulukon mukaan: http://www.volvotips.com/index.php/pv/pv-production-data/ Molemmilla puolilla on umpeenhitsatut paikat sillä kohtaa, jossa valojen kuvien mukaan pitäisi olla suht samassa linjassa kylkilistojen kanssa(nekin reiät on joku hitsannut umpeen). Maskista paha sanoa mitään, mukana tuli jonkinlainen.

Hammastanko-ohjaus kävi mielessä aiemmin ohimennen. En ole nähnyt vielä simpukassa niin suurta vikaa, että jaksaisi tehdä kiinnityksiä sun muita muutoksia tankoa varten.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2013, 23:22:47 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: 444 -55
« Vastaus #28 : 24.11.2013, 11:15:05 »
Ostin omaan amazoniin e30 bemarin tehostetun ohjausvaihteen, samanlainen on kaiketi juhan amazonissa. Ei ole paha sovittaa paikalleen kun kiinnitys on kahdella "pystyssä olevalla pultilla". Leveys on passeli tuossa bemarin vaihteessa.
940 classic
Amazon -68

Poissa Tomba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: 444 -55
« Vastaus #29 : 26.11.2013, 10:08:44 »
Ok, meillä on siis ilmeisesti K, kun joissakin teksteissä on mainittu H/K tämän maskin ja takavalojen kohdalla.

Vaikka itse olenkin enemmän pussihousu, jään mielenkiinnolla seuraamaan kehitystä  :pomo:
S60 2.5T Chromium 2005
V50 2.0 2000
Zündapp Combinette S 423, 1958

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo