Samppasport  Futurez

WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft) Taas tien päällä.

  • 42 Vastauksia
  • 17638 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Tällänen romu tuli hankittua. Kaveri ostanu espoon AVK:lta ja myöhemmin ostin tän itelleni. Kaveri laitteli auton ajokuntoon. Uutta/uudehkoa osaa on kaikki jarrut, takasatulat, etuiskarit, kytkin ja rt-päät. Kilometrejä on kertyny n.350t- Auto vaikuttaa ajolleen ihan ok härveliltä. Tekniikkana b230ft+m90+G80. Kuvat kertokoon paremmin auton kunnon ja nykytilanteen.

Oli se vähän lohduttoman näkönen







Löytyy nahkapenkkiä





Ja jalomuovit



Kytkin oli finaalissa. Kova vauhtis tuli siinä samalla kytkinremontin yhteydessä vaihdettua.



Ja sitte se keula raiskattiin







Nyt tässä mallissa. Pientä hifistelyä vielä keulaan niin on "katsastuskunnossa." 3.9 on nelipyöräsuuntaus.







Töissä sitte tehtiin vanhoista pumpun rosteriosista peräpönttö  ::)





Aika rajusti on romu vielä vaiheessa. 960 takapuskuri ja helmamuovitki löytyy, asentelen niitä sitte leiman jälkeen. Talviauton virkaahan tän olis tarkotus hoitaa. Lokarit ja etupuskuriki viimeistellään ja maalataan sitte leiman jälkee. Kavereitten kans puhuttu että todellisuus siinä asiassa voi olla että ens kesälle jää  ;D No toivottavasti vähän aikasemmin.

Laitoin kierrätyskeskukseen ostoilmotuksen 427 koodilla olevista pelliosista.

Ja vielä pikku kysymys. Kun tosta oli avain poikki ja kaveri teetti siihen avaimen jossa ei ole ajoneston sirua. Nyt joutuu katkenneella avaimella koskettaan virtalukossa olevaa avainta ku vääntää virran päälle, jotta saa auton käymään. Mitä jos laitan ajonestottoman poksin paikalleen? Tapahtuuko kauheuksia? Lähteekö koko volvo maatakiertävälle radalle?

Jatketaan ku jotain oleellista tapahtuu.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2014, 19:15:17 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #1 : 01.09.2014, 20:53:46 »
Lastun kun laitat niin pääset ajonestosts eroon. Mulla olis väärän väriset ovet lähes
Ilmaiseksi
No kun halvalla sai.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #2 : 01.09.2014, 21:05:51 »
Lastun kun laitat niin pääset ajonestosts eroon. Mulla olis väärän väriset ovet lähes
Ilmaiseksi

Jaa, no sehän on hyvä. Mullaki on väärän väriset 960 ovet  ::) Olis vaa mukava jos välttyis maalaamiselta.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #3 : 02.09.2014, 20:08:08 »
Joutaiskohan tääki paalii? Tänään sytty lambda valo  :-[ No se onneks nollaantu ku piti maakenkää irti. Sitte koitettiin kytkintä ilmata, ja tulos oli että se ei auttanu mitää. Laitoin m12 mutterin käpälän ja sylinterin tapin väliin, eikä mitään vaikutusta. Kytkin irrottaa ihan lattiasta. Nyt on kova vauhtis ja deekun kytkin, ja sen korkeus oli sama kun kaksoismassalla ja vakio kytkimellä.  >:( Mitäs vielä kannattas kokeilla? Lämppärin hana vuotaa, sisällä pellien päälle valkosta hapettumaa.

Huomenna on se nelipyöräsuuntaus ja paaliasia selviää sitte. Jos ei saa hyväksyttyä lappua ni puran koko romun.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #4 : 02.09.2014, 21:02:50 »
Lämppärin hana vuotaa, sisällä pellien päälle valkosta hapettumaa.
Mihkäs vuotinen tää oikeen on? Mulla kun on hana konehuoneen puolella, alipaine toiminen. Aattelin vaan ettei olis kenno joka vuotaa.
P11S1 voi kertoo mitä tapahtuu kun kontista hajoo kenno.  ;)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #5 : 02.09.2014, 22:19:33 »
Mihkäs vuotinen tää oikeen on? Mulla kun on hana konehuoneen puolella, alipaine toiminen. Aattelin vaan ettei olis kenno joka vuotaa.
P11S1 voi kertoo mitä tapahtuu kun kontista hajoo kenno.  ;)

97, tässä ei muistaakseni ollu, varmahan en kyllä ole. Jalkotilassa näky olevan joku muovinen kökkärä ja akselin pää märkä.

E: Tohon kytkinasiaan joku selvennys olis kiva, kun eikö näitä samoja vaivoja oo muillaki ollu. Pikasella täsmähaulla ei oikein tullu tulosta.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2014, 22:21:16 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #6 : 02.09.2014, 22:42:55 »
Hana on tollasella kohtaa jos konehuoneessa.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #7 : 03.09.2014, 20:35:57 »
Juu mää tiän kyllä miltä se konehuoneen hana näyttää, oon semmosen vaihtanuki, ku yllättäen oli muovi haljennu.

Nelipyöräsuuntaus lappu näytti vihreetä valoo ja päästöt oli hyvät. Pientä hifistelyä ja sit jos koittas leimalle.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #8 : 03.09.2014, 20:44:43 »
Hanan paikan määrä se onko ilmastointi vai ei.
Kannattais lukea koodit ennen nollausta niin ei tarvi niin herkästi paalata valon takia..  :2funny:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #9 : 03.09.2014, 20:52:37 »
Hanan paikan määrä se onko ilmastointi vai ei.
Kannattais lukea koodit ennen nollausta niin ei tarvi niin herkästi paalata valon takia..  :2funny:


Paalaus olis ollu vaihtoehto jos ei olisi nelipyöräsuuntauksesta menny läpi. Ja tarkkasilmänenhä huomaa että se valoki sammu jo.

E: Ja tosiaan jollain loppunu rahat kesken ku ei oo ilmastointia.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #10 : 03.09.2014, 20:59:42 »
Mulla on joku hana jemmassa. Olettaisin kyllä että samanlainen kuin 200 sarjassa. Onko näissä erilainen?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #11 : 03.09.2014, 21:07:46 »
Mulla on joku hana jemmassa. Olettaisin kyllä että samanlainen kuin 200 sarjassa. Onko näissä erilainen?

Eks kaksatasessa oo sisällä letkun välissä? Toi oli äkkivilkasulla kii tulipellissä  :-[ Taidan kokeilla syylärisementtiä jos se sillä tokenis  ;D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #12 : 03.09.2014, 21:10:16 »
Kytkimen ilmaus:

1. Ilmausproppu auki tai mieluiten pois kokonaan.
2. Säiliö ihan täyteen nestettä. Korkki takas.
3. Lukitse kytkinpoljin pohjaan.
3. Paineilmapistoolilla korkin huohotus reikään VAROVASTI painetta niin kauan et ilman tulo loppuu. Elä päästä säiliötä tyhjäksi ja kärsivällisyyttä pitää olla. Ei ilmaannu ihan helpolla. Kun näyttää et ei tuu ilmaa niin roppu kiinni ja polkemaan petaalia. Ja sit varulta ainaki kerran ilmata. Ei tarvi mitään jatkopaloja tankoon kun ilmaus on onnistunut.

Sama tyyli toimii jarrujen ilmaukseenki. Petaalia ei vaan tarvi lukita alas. Vänkärin takasatulanki voi yksin ilmata tällä tyylillä ku pari kertaa kokeilee :-D

Ja oikeasti varovasti painetta säiliöön. Isännällä halkes yks säiliö ja nesteet silmiin. Ainaki ex ysissä kesti antaa säiliön vähän pullistua mut omalla vastuulla.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #13 : 03.09.2014, 21:13:23 »
Eks kaksatasessa oo sisällä letkun välissä? Toi oli äkkivilkasulla kii tulipellissä  :-[ Taidan kokeilla syylärisementtiä jos se sillä tokenis  ;D
Letkujen välissä on. Älä laita sementtiä, ja jos laitat niin sit sitä nestemmäistä. Multa saat kyllä oikeen vanhaa syylärisementtiäkin. :D

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: WNB Nokkamuki 960 (940 b230ft)
« Vastaus #14 : 03.09.2014, 21:20:32 »
Letkujen välissä on. Älä laita sementtiä, ja jos laitat niin sit sitä nestemmäistä. Multa saat kyllä oikeen vanhaa syylärisementtiäkin. :D

Joo sitä nestemäistä, ei mitää laastia viitti  ;D

Kytkimen ilmaus:

1. Ilmausproppu auki tai mieluiten pois kokonaan.
2. Säiliö ihan täyteen nestettä. Korkki takas.
3. Lukitse kytkinpoljin pohjaan.
3. Paineilmapistoolilla korkin huohotus reikään VAROVASTI painetta niin kauan et ilman tulo loppuu. Elä päästä säiliötä tyhjäksi ja kärsivällisyyttä pitää olla. Ei ilmaannu ihan helpolla. Kun näyttää et ei tuu ilmaa niin roppu kiinni ja polkemaan petaalia. Ja sit varulta ainaki kerran ilmata. Ei tarvi mitään jatkopaloja tankoon kun ilmaus on onnistunut.

Sama tyyli toimii jarrujen ilmaukseenki. Petaalia ei vaan tarvi lukita alas. Vänkärin takasatulanki voi yksin ilmata tällä tyylillä ku pari kertaa kokeilee :-D

Ja oikeasti varovasti painetta säiliöön. Isännällä halkes yks säiliö ja nesteet silmiin. Ainaki ex ysissä kesti antaa säiliön vähän pullistua mut omalla vastuulla.

Jos se vaan pumppaus-proppu auki menetelmällä onnistuu ni en taida kyllä tota kokeilla.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Proturbo  Autodiagnoosi