Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Renkaat ja Vanteet => Aiheen aloitti: mulugren - 26.09.2018, 23:24:30
-
Onko moni laittanut Icecontact 2 kumeja XC60 tms citymaastureihin? Onko nämä varsinaisesti suunniteltu (hieman keveämpiin) perinteisiin henkilöautoihin? Ovatko hiljaiset myös cittarin alla..?
En saanut aikaiseksi ostaa uusia kumeja viime keväänä. Nyt on jo pakko ostaa. Hankookin iPiket ois hyvin edulliset (vain kuutisen sataa) mutta jos nuo contit on oikeasti hiljaisemmat niin olen valmis investoimaan 50% kalliimpiin :P
-
Mulla on kokemusta 235/35R19 koosta entisen Valkoisen V70 alla.
Eriomaiset renkaat, autohan ei oo maasturi mutta ei se mikään kevytkään ole 1862kg oma massa siinä taisi olla.
Uskon toimivan myös maasturissa jos kokoa saa. :)
-
Joo kokoja löytyy kyllä. Mutta mulla tosiaan tarve 60-sarjan lumeille. 35 aika paljon littanampi.
Muistelen että olisi ollut joku "SUV" versio näistä mutta ainakaan Continentalin sivusto ei sellaista ehdota eikä myöskään rengaskauppias. Ihan vaan normi Icecontact 2 pukkaa 235/60/18 koossa
-
Onko moni laittanut Icecontact 2 kumeja XC60 tms citymaastureihin? Onko nämä varsinaisesti suunniteltu (hieman keveämpiin) perinteisiin henkilöautoihin? Ovatko hiljaiset myös cittarin alla..?
En saanut aikaiseksi ostaa uusia kumeja viime keväänä. Nyt on jo pakko ostaa. Hankookin iPiket ois hyvin edulliset (vain kuutisen sataa) mutta jos nuo contit on oikeasti hiljaisemmat niin olen valmis investoimaan 50% kalliimpiin :P
Nyt ois mielenkiintoiset renkaat markkinoilla. Tosin ei vielä ole saatavilla XC60 kokoa.
http://www.autotoday.fi/Tassako+ratkaisu+nastarenkaiden+haittoihin+-+kuminasta
Yksi kumirunkonastan tarjoama merkityksellinen etu on kulumiskestävyys ja kiinnitystapa. Nastan runko kuluu Continentalin mukaan samaan tahtiin renkaan kulutuspinnan kanssa, mikä mahdollistaa maksimaalisen pidon koko renkaan käyttöiän.
-
Vielä kun kehittäisivät nastan joka piilossa silloin kun sitä ei tarvita. Voi mennä vielä "jonkun aikaa".
Nyt on tosiaan contit alla xc:ssä. Tuntuu päivä päivältä että ei nää oo pahat ollenkaan. Siis melultaan ja kuivalla asfaltilla huristellen
-
Vielä kun kehittäisivät nastan joka piilossa silloin kun sitä ei tarvita. Voi mennä vielä "jonkun aikaa".
https://www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/maailman-ensimmainen-nasta-kitkarengas-uniikki-nastateknologia-tuo-nastat-esiin-tarvittaessa/
Kuljettaja voi napin painalluksella saada pitoa parantavat nastat ponnahtamaan esiin. Kun nastoja ei tarvita, nastat vedetään takaisin renkaaseen.
https://youtu.be/qNXL2EEscuE (https://youtu.be/qNXL2EEscuE)
-
https://www.nokianrenkaat.fi/yritys/uutinen/maailman-ensimmainen-nasta-kitkarengas-uniikki-nastateknologia-tuo-nastat-esiin-tarvittaessa/
Kuljettaja voi napin painalluksella saada pitoa parantavat nastat ponnahtamaan esiin. Kun nastoja ei tarvita, nastat vedetään takaisin renkaaseen.
https://youtu.be/qNXL2EEscuE (https://youtu.be/qNXL2EEscuE)
Hyvä että on yritystä mutta hieman haiskahtaa markkinointiosaston mielikuvitusvideolta. Nastatappi lienee jumissa muutaman ajokilometrin jälkeen ::) Tuntuisi että jos jossain niin nastassa tuollainen tappi&reikä ei yksinkertaisesti toimi kun sitä rasitusta ja kakkaa piisaa. Jonkinlainen paljesysteemi tuntuisi luonnollisemmalta
-
On muuten perskutarallaa hyvät nuo contit XC60 alla. Siis pitäväiset on. Ainakin näin muutama tuhat km ajettuna
-
Tänään Espoossa ja Helsingissä käyneenä ei voi kuin ihmetellä sitä lappiin matkaavien määrää, joka viidennessä autossa taisi nastat ropista