Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: arppari - 17.10.2011, 09:51:00

Otsikko: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 17.10.2011, 09:51:00
Joo eli tämmönen rojekti tullu alottettua varmaanki 2008vuonna mutta tänä vuonna saatu vasta vähän vauhtia tähän rojektiin.
Joskus aattelin että en mitään rojekti hommeleita tästä laita mutta ku tuntu että kyseisestä koneestakaan ei paljo turbotus vinkkejä löytyny(saatoin kyllä katella väärältä foorumilta) niin laitetaan sitte ite kuvat ja vähänen tieto hommasta jakoon :)
Itselläni ei äidinkielen numero muistaakseni hyvä ollut joten en pahemmin pilkkuja ja pisteitä käytä ja nekin mitä käytän niin laitan yleensä väärään väliin.

Mutta itse asiaan. eli auto on muistaakseni vuoden 1990 ja ajettu kevyet 780tkm. autoon oli ostaessani jo kötöstetty cedricin kone kiinni ja sen jatkona oli volvon m46

Kuvia lähes ostohetkeltä
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/herve.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/100B4588.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/100B4585.jpg)

tänä vuonna kun auto saatu omaan talliin (isännän:D) niin käytiin koneen kimppuun ja autosta ois varmaan kohta mahdollista saada savutkin. ekana tirruuttelin pakosarjan puhaltimelle. puhallin on newhollannin rattorista varmaanki garret35 tai 37 hukkaporttina ulkonen 60mm.
Sitten kone irti ja sitä puunaamaan ja kunnostamaan jakopäässä on kaikki uudet hilut ja samoten muutama tiiviste uusittiin mitä vielä tähän sai, kk laakerit uusittiin, runko laakerit joutu kasaamaan kahesta eri koneesta koska niitä ei uusia löytyny.
koneen alakerta on vakio ja semmosena pitäs ehkä kestääkki. kansi on oikaistu ja siihen istutettu muutaman millin isommat turbo pajeron venttiilit ja lisä jouset. myös lohko on oikaistu.
Laatikkona on 123mersun 5v getraggi tätäkään en ois laittanu jos oisin tiennyt että on kiinteällä kytkinkopalla vaikka myyjä väitti että on irrotettavalla.
Kytkimenä on bemarin sre asetelma ja sintteri levy.
Kardaanissa on mersun alkupätkä johon hitsattu volvon poorit. loppu pätkä volvon omaa.
Syöttöpumpussa on 12mm nestepää, puoli milliä jyrkempi nokka, rd28 koneen pumpun kansi. ja vielä pemarin pumpusta pari jäykempää jousta. myös ahtokaraa on sen verran hiottu mikä oli vielä hyödyllistä. tuottoa pumpulla oli 165kuutiomilliä (vakio pumppu vakio säädöillä 35kuutiomilliä)
Imusarja kans itsetehty jonkinlainen tuplapleniumi.

pakosarjaa
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0769.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1098.jpg)

imusarja
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0984.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0991.jpg)

laatikkoa ja konetta

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1036.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1042.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1047.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1155.jpg)

ja nykyään tallä mallin

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1326.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1334.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1166.jpg)

Ja loput kuvat voi kattoo tuolta photobucketista :)

http://s1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/#!cpZZ1QQtppZZ24
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 17.10.2011, 10:17:00
ja melkeen näkyy kuvat niinkö pitääkin :-\
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: AtAi - 17.10.2011, 10:29:10
Onko sulla vielä jäljellä se M46 mikä ollut tuon perässä? Millainen kötöstys on, sovitelaippa vai kötöstetty kytkinkoppa?
Pitäs itelle päivittää varmaan loota M46seen, kun pojat väittää että tuo cedun oma loota on kauheen heikko, ni eiköhän se heikkouden takaraja tule kohta vastaan kun about 710tkm lootalla vedetty menemään kohta.

Millanen vauhtipyörä?

Minkä pumpun nestepää laitettu? Tai siis mihinkä pumppuun tarkotettu...Eiku katos kumminssin nestepää. Eikö pumppuaihiona olis ollu parempi käyttää 2.5tds bemarin pumppua? Senhän sais jopa hifistelymmin ohjattua kuin tälläisen täysmekaanisen, ainakin jos kauheesti tehoa haussa.
Imusarjan itsekötöstämistä en kyllä ymmärrä muuten kuin show mielessä, lienee suomen nopeimmassa LD28moottorisessa autossa vieläkin melko vakion oloinen imusarja. Pakosarja on melko kaunis, harmi vaan että alkuperäiskorissa ei mahdu tuon mallinen sarja paikoilleen.

Mikä on saanut poistamaan alkuperäisen öljynsuodatin jalan?
Ja ennenkaikkea mistä olet ottanut öljyn ahtimelle?

Pikku ajatus kyseisestä koneesta mitään tietämättömille, tähän LD28 sopii täydellisesti Volvo-yleismallin öljynsuodatin. :2funny:
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Huikkoster - 17.10.2011, 10:31:07
Onpas pirteän värinen kone :D.
Kiinnostava projekti. :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 17.10.2011, 12:50:44
nopeimmissa ceduissa voi ehkä olla erinlainen imusarja mutta jospa tää ei oo nopeimpia:D ja kyllähän tuon periaatteessa pitäs tasasemmin virrata mitä vakion. mutta käytännöstä en tiiä. ja se cedun oma öljyjalka on sen takia pois ku tulee öljynlauhdutin ja ei sillon tarvi sitä lämmön tasaajaa mikä on siinä jalassa on. öljyn suodatin tulee suoraan pystyyn tuohon ryöstö laippaan mikä on koneen kyljessä. ja mulla ei mielenkiinto jaksa ruveta mitään sähkö pumppua laittamaan, muutenki yrittää tehä yksinkertaiseksi tuo kone. ja laittaahan ne bemuissaki sen sähkö pumpun tilalle mekaanisia ::) öljynpaine tulee samasta mistä menee alipaine pumpullekki näkyy jossain kuvassa ne liitokset.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Tico - 17.10.2011, 22:18:35
Eikö pumppuaihiona olis ollu parempi käyttää 2.5tds bemarin pumppua? Senhän sais jopa hifistelymmin ohjattua kuin tälläisen täysmekaanisen, ainakin jos kauheesti tehoa haussa.


Miksi bemarin esikammiodieseliä oikeasti virittäneet ovat järjestäen vaihtaneet tds-pumpun täysmekaaniseen?
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.10.2011, 05:29:24
Katoin jo että oot täältä Kainuusta hakenu ton auton mutta ei tainnu olla sama peli. Täälläpäin just samanlainen valkoinen seitensatku Datsunin motilla.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 18.10.2011, 11:42:06
2008 vuonna tuo on ylivieskasta ostettu että ei vältämättä sama.. siitä en tiiä että kuka tuon koneen on alkujaan laittanu.
ja vielä tuohon yhteen aikasempaaan viestiin että siihen m46 kytkinkoppaan oli hitsattu pätkä tuota cedricin koppaa ja senki kopan oon pilkkonu jo tuohon mersun laatikkoon ja vauhti pyörä on muuten vakio painonen mutta siihen on sorvattu ura tuolle paine asetelmalle että se keskittää tuon ja saa parhaimman puristuksen tuolle sintteri levylle. ja uudet kierteet että pysyy kiinnikki. :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Tonskulii - 18.10.2011, 11:48:09
Jännän näköönen konehuone, ja kivan oloonen rojekti 8)

Minkä verran tästä olis tarkoitus saada heposia irti, ja koska olis tarkoitus olla ajossa? Tuleeko kesäauto vai ympärivuotinen vai mitä? :D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 18.10.2011, 12:03:37
jos tänä vuonna sais koneen puolelta valmiiksi. ja pohjat ja maalaus ens vuojen alusta niin ehkä ens kesäksi ajoon :) kesä auto taitaa tulla ku ei lohkolämmitinkään mahtunu pakosarjan taakse:D en tiiä että paljoko tuosta voimaa saa mutta parempi pitää odotukset alhaalla niin ei tuu pettymyksiä:D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Juke-Maza - 18.10.2011, 14:01:08
2008 vuonna tuo on ylivieskasta ostettu että ei vältämättä sama.. siitä en tiiä että kuka tuon koneen on alkujaan laittanu.
Joo ei se sama voi olla kun päivittäin nään sen auton ja se on ilmeisesti jo seisonnassa.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 25.10.2011, 22:09:50
Viikonloppuna tuli taas vähissä määrin touhuttua auton kans mutta jotain sain aikaan kuitenkin
-suutinputket löysi paikkansa
-laturin ja ohjaustehostimen remmit kiristy
-tein löpösuodattimelle telineen
-tein pumppuun kaasuvaijerille kiinnikkeen
-laitoin kaasuvaijerin ja jokusen letkunki kiinni:)

sitte tein myös haaroittimen öljynpaine anturille ja öljynpaine mittarille. mittari on teollisuus mallia ja tulee letkulla hyttiin asti, onkohan kellään irronnut tuo letku jommasta kummasta päästä kun tulee lemmareilla molemmista päistä kiinni??

sitte ois muutama muukin kysymys

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1436.jpg)

onkohan tuo lämmityslaitteen alipainehana volvon vai nissanin?? en muista ainakaan aikasemmissa volvoissa tuota nähneeni ellei se sitte ole jossain piilossa. jos tuo nissanin on niin voikohan sen poistaa koska hytissä on kaikki lämmitys laitteet volvon omaa.??

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1438.jpg)
Ja mikähän tuohon syylärin reikään kuuluu? aikasemmin siinä oli iso puutappi mutta vois varmaan jotain järkevämpää siihen kehittää:D ajattelin että jos siinä olisi kierre ollut niin ois saanu siihen flektin ohjaus anturin, mutta pitää varmaan laittaa se syylärin letkun väliin.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: AtAi - 25.10.2011, 22:15:52
Öljynpainemittariin en tekis lemmariliitoksia.

Ei mulla tossa setrikissä mielestäni tollasta hanaa oo konehuoneen puolella missään letkussa, teen huomen päivän valossa vielä uuden tarkistuksen. Kuukaus sitten vaihdoin just koneen korista toiseen, niin en sillonkaan nähnynnä.

Tuo on anturin paikka, vedät jollain liimamassalla anturin reikään.

Kas tossa on ohjustehostimen pumppu ilmastoinnin kompuran paikalla  :o
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: j_tapio - 25.10.2011, 22:50:56
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: TD Power - 25.10.2011, 23:13:30
Syylärin reikä on flektin anturille, motonetistä saa paikalleen painettavaa anturia tiivisteineen päivineen noin kympin hintaan.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: TVS - 25.10.2011, 23:14:28
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)
Tarkemmin sanottuna tavataan ilmastoiduissa sekä ilmastoinnin esivalmiudella olevissa autoissa, jos autossa on vaijerimallin lämppäri niin putki tilalle.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Vesku - 25.10.2011, 23:46:48
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)

Kyllä, tuo on volvon hana tosiaan. Oli purku-seiskassa juurikin samanlainen. Asiallinen projekti ja ihailtavan siistiä jälkeä :o
Onnea projektiin!  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: j_tapio - 26.10.2011, 07:59:03
Tarkemmin sanottuna tavataan ilmastoiduissa sekä ilmastoinnin esivalmiudella olevissa autoissa, jos autossa on vaijerimallin lämppäri niin putki tilalle.

Ok, ja muissa kuin ilmastoiduissa se hana on siellä pellin toisella puolella. Eli jos tuosta korista on purettu ilmastoinnin osat pois niin millä sitä vedenkiertoa rajoitetaan?
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 26.10.2011, 14:53:01
autossa on tieten joskus ollu ilmastointi koska lämppärin paneelissaki on lumihiutaleen kuvia. pitänee vielä tutkia että onko siellä muuta rajotinta kuin tuo. tai sitten pitää laittaa tuohon vähä maalia päälle ja paikalleen ellei uutta haje.
Mihinkähän ne pari johtoo (värejä en muista) kuuluu mitkä tulee samasta reijästä konehuoneen puolelle kuin nuo alipaine letkut??
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 26.10.2011, 19:20:47
Lämmityslaitteenhana näyttää volvo-osalta jota tavataan automaatti-ilmastoiduissa yksilöissä. Vastaava tarvikeosa on kokonaan muovia, ei ruostu niin helposti.  ;)

Omassa 945:sessa on manuaali-ilmastointi ja siinä on samanlainen hana...

edit: olikin ylempänä mainittu että löytyy ilmastoiduista malleista
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: TVS - 26.10.2011, 22:15:12
Ok, ja muissa kuin ilmastoiduissa se hana on siellä pellin toisella puolella. Eli jos tuosta korista on purettu ilmastoinnin osat pois niin millä sitä vedenkiertoa rajoitetaan?
Kyllä, eli siis aina kun on alipainelämppäri, eli ilmastointi tai sen esivalmius, on tuo konehuoneessa oleva alipainetoiminen (ylläripylläri) hana, jos taas "neekerimalli" niin hana on jalkotilassa ja vaijerivetoinen, kuten myös ilmansuuntaukset. Jos myös tuo hana on menty purkamaan, ensinnäkin se vuotaa alipaineet poies, ja vedenkiertoa ei rajoiteta mitenkään. Toisaalta kaikki 7/9 sarjan volvojen lämppärit ovat sekotusilmatyyppisiä, jotenka sillä pärjää jotenkuten ilman hanaakin, kesällä tosin huomaa että se silti hitusen lämmittää ilmaa vaikka sekotus on täysin kylmällä. Hanahan on molemmissa lämppäreissä periaatteessa on/off-tyyppinen, eli hanalla ei varsinaisesti säädetä lämpötilaa, vaan juurikin ilmaa sekoittamalla.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: TOK - 26.10.2011, 23:45:50
jos tuosta korista on purettu ilmastoinnin osat pois niin millä sitä vedenkiertoa rajoitetaan?

Ei välttämättä tarpeen lainkaan? Omassa automaatti-ilmastoidussa 765:ssä on tähän asti ollut tuosta alipaine-vesihanasta letku irti ja myös ilmastoinnista remmi pois. Silti viime talven tarkeni ja kesällä se oli ilmastoinnin pyörimättömyydestä huolimatta selvästi viileämpi kuin ilmastoimaton 745 jossa on ihan paikallaan vaijerihana. Eli vesi kiersi 765:ssä sisäkennolla vapaasti kesät talvet eikä se haitannut.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 27.10.2011, 18:18:32
Elikkä taidan jättää tuon hana ainaki aluksi pois kun ei uuttakaan tältä pitäjältä tuntunu saavan. eikä myöskään sitä anturia ollut saatavilla vaikka se luettelosta löyty. ostin sitte anturin missä 22X1.5 kierre niin koitan sen siihen laittaa, jos ei työpaikalta löydy jenkatappia niin koitan sen pienellä väkivallalla sinne kiertää liiman kans ::)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: TVS - 27.10.2011, 19:31:13
Elikkä taidan jättää tuon hana ainaki aluksi pois kun ei uuttakaan tältä pitäjältä tuntunu saavan. eikä myöskään sitä anturia ollut saatavilla vaikka se luettelosta löyty. ostin sitte anturin missä 22X1.5 kierre niin koitan sen siihen laittaa, jos ei työpaikalta löydy jenkatappia niin koitan sen pienellä väkivallalla sinne kiertää liiman kans ::)
Voin myydä edukkaasti käytetyn volvolaisen tiivisteineen, olisko 4e postitettuna ihan ryöstö? Ei tarttisi seppäillä, toki liimatippa tiivisteeseen ei olisi ehkä paha idea.

Muoks: tuosta syyläriin painettavasta jengattomasta anturista siis kyse.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 27.10.2011, 21:09:31
hinta ei ois paha mutta se menis kuitenki ens viikkoon jos sen postittaa. ja viikonloppuna aattelin lorauttaa nesteet sisään ja jos öljynlauhutin asiat saa kondikseen niin vois vaikka kokeilla konetta käyttää:) vai oisko se miten kaukana ylivieskasta ollu??
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: TVS - 29.10.2011, 01:01:20
hinta ei ois paha mutta se menis kuitenki ens viikkoon jos sen postittaa. ja viikonloppuna aattelin lorauttaa nesteet sisään ja jos öljynlauhutin asiat saa kondikseen niin vois vaikka kokeilla konetta käyttää:) vai oisko se miten kaukana ylivieskasta ollu??
On se muutaman sata kilsaa...
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 30.10.2011, 13:06:16
no nyt on saatu anturi ja flekti kiinni syyläriin. anturille väännettiin kierre tuohon syyläriin ja sitte vielä liiman kans kiinni. flektille eka suunnittelin jotain rautoja mistä se ois kiinni mutta lopen päädyin laittamaan vaan läpi pultit kennojen välistä:D mikä on ehkä parhain ja yksinkertaisin ratkasu:D 

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1452.jpg)

sitte kans tuli rakennuttu coolerille alakiinnikkeet ja muutenki mallattua nuita jäähyttimiä paikalleen. saapa nähä mahtuuko vielä maski paikalleen ku näyttää aika eteen tulevan tuo cooleri, koska syyläriäki on otettu varmaan 10cm etemmäs.

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1447.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 03.11.2011, 21:40:55
no nyt on saatu valmiiksi kaikkien jäähyttimien kiinnikkeet. ja viikonloppuna sais varmaan käyntiin jos vaan tulee jykevät lemmarit tuohon öljynlauhuttimeen. lauhutin on alkujaan joku laatikko öljylle tarkotettu mutta eiköhän tuo kone öljyäki vähä viilennä :)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1464.jpg)

sitte tuli kans tehtyä ahtoputkee sen verran mitä kaasua hitsissä riitti.

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1468.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 06.11.2011, 18:54:52
Eilen hörähti volvo käymään niinkö datsuni ja käviki kaikilla ja tasasesti. öljynpaineet meinas olla hukassa mutta kyllä neki löyty ku imeskeli vähä letkun päästä ja pyöritti startilla niin kauan että öljyä tuli lauhuttimelle asti. oishan tuo tehny mieli käyä jo testaamassa mutta jos oottas sen aikaa että on ahtoputket kasassa :) tuleeko d24 koneen kierrosmittarille signaali laturilta vai mistä?? ja onkohan tuossa nissanin laturissa sitä w-lähtöä että sais siitä kiekkamittarin toimimaan.? (itsellä on myös erillinen dieselin kiekkamittari) Kaks pienempää johtoa ainakin lähtee laturilta ja toisen ainaki luulis olevan merkki valolle.
ja kait tuo mittaristo on dieselin ku kiekkamittari oli 6000kierrokseen mutta sitte en kyllä hehkunvaloa havainnut?
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: AtAi - 06.11.2011, 19:00:51
Nissanin laturissa ei mun mielest oo valmiiksi w-napaa, kun nissanissa kiekkamittarin signaali otetaan omalta anturilta mun käsittääkseni.

E: w-napa on helppo tehä laturiin.
Jos tossa on se nissanin kierroslukuanturi vielä pumpun remmin kopan seudulla tallessa, voisin lunastaa sen pois muodollista korvausta vastaan, niin näkis kummassa omassa on vika, mittarissa vai anturissa.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28
Kirjoitti: arppari - 06.11.2011, 19:49:52
kyllä se anturi pitäs tallessa olla ku oon sen tuosta jättäny kokonaan pois. ehkä pitäs olla jopa kaks anturia :)
pitää melkeen jostain lueskella että miten rakentaa se lähtö tuohon. ei vaan millään viittis ottaa laturia irti:D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 20.11.2011, 22:12:22
eilen tuli hajettua varaosa volvo josta tähän samanlainen korisarja ku on kaikissa muissaki 700 sarjalaisissa :)
myös samasta autosta otetaan ovet ja jotain sisustan osaa.

etupuskurissa kuitenki hieman tekemistä   ::)
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1568.jpg)

muuten oli sarja suht ehjä. etupuskuriin vois vielä tehdä muutaman sentin lipan joka tulis enemmän eteen päin.
tähän tyyliin mitä 850 volvoon tein ja varmaan saman mallinen löytyy ärrä-mallista  :)
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/muuta/IMG_0452.jpg)

cooleria pitää varmaan pudottaa vielä pari senttiä että ei jää rakoa tuon puskurin aukon ja coolerin väliin. 
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1569.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: patera - 21.11.2011, 00:42:48
DuoDaDuoDa....  ::)
Saako mr Pahanilman Lintu puuttua projektin kuvaukseen kohdasta "Flektin kiinnitys" ....
Eli se jäähdyttimen läpipulttaus... ::)
Jos sulla meinaan o alumiinista toi kennosto, niinku pahoin epäilen, on edessä ongelmia, jos et sitten käyttänyt alumiinisia pultteja......................................... ............................. :o
Rakensit sähköisen parin, jonka lopputuloksena alumiini/kevytseos yksinkertaisesti katoaa.
Pultit kyllä pysyy paikallaan, mut hommaa hankaloittaa se, et nesteet tulee ulos......  ???
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: estate - 21.11.2011, 08:40:53
Rakensit sähköisen parin, jonka lopputuloksena alumiini/kevytseos yksinkertaisesti katoaa.
Pultit kyllä pysyy paikallaan, mut hommaa hankaloittaa se, et nesteet tulee ulos......  ???
Eikös tuossa käy niinpäin, että pultit syöpyy poikki. On jäänyt sen verran mieleen, että jalompi syövyttää epäjalompaa ja amuliini on jalompaa kuin rauta. Ainakin trailerissa sinkityt pultit happanivat poikki pohjan alumiinilevyn kohdalta.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 21.11.2011, 11:44:14
itellä ei kyllä ole mitään käsitystä nuista syöpymis hommista. :idiot2:
mutta auttaisko asiaan että pultin päälle laittaa jonku putken tai teipin? ja tuskin se kuitenkaan ihan hetkessä syöpyy ::)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: estate - 21.11.2011, 12:01:12
Kyllä siinä joku eriste auttaa, kun rautapultti ja alumiini eivät pääse koskettamaan toisiaan niin ei tapahdu syöpymistäkään. Kutistesukkaa tai teippiä pultin ympärille ja kumirikka pultin kannan alle. Trailerissa 6 millin pultit syöpyi parissa vuodessa poikki alumiinilevyn kohdalta.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 21.11.2011, 13:59:24
pitää kattoo sitte joskus ku tuota joutuu purkamaan että miltä ne pultit näyttää. kenties seuraavaan kokoonpanoon jos tuosta saa sen verta hevosia että innostuu jatko jalostamaan kulkupuolta :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: SanttuM - 21.11.2011, 15:20:59
Komeeta jälkee.  O0

Tätähän pitää oikeen seurata
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 21.11.2011, 20:59:27
nyt on ahtoputket ja cooleri valmiina. viikonloppuna käyn kyllä vetämäsä sutia!
siihen mennesä vois kokeilla saada pellin paikalleen ja ehkä ilmanputsarille vedettyä putken.
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1584.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 27.11.2011, 10:10:42
Eilen kävin autolla jo vähän ajelemassa. en tosin vielä niin lujaa kiihdyttänyt että ois ahtopaineet noussu ;D
alkuun meinas vähä vastustaa ku tallissa käyttelin autoa niin ampu lohkon kyljestä lohkolämppärin tilalle laitetun lommin lattialle ja nesteet perässä, samalla huomasin että syyläriä vähä vuotaa joten sekin vaihdetiin. Mutta nyt pysyy nesteet koneessa.

Vaihevivuissa varmaan jotain menny vikaan kun kaavio näyttää tältä   :D

   3 1 5
R 4 2

Ja onkohan minkälainen homma siirtää varaosa-autosta sähkölasit tähän projuun?
miten paljo tarvii johto sarjaa vaihtaa tai tehä??
pistäkää linkkiä jos aikasemmin on ollu tuosta juttua ku ite en ainakaan löytänyt  :)
niin ja keskuslukko tulis samalla.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: AtAi - 27.11.2011, 10:49:28
Ja onkohan minkälainen homma siirtää varaosa-autosta sähkölasit tähän projuun?
miten paljo tarvii johto sarjaa vaihtaa tai tehä??
Muistaakseni, johtosarja ainakin keskulukon kohdalla tulee A ja B-pilareiden juureen, liittimet siellä jossain piilosssa.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: TVS - 27.11.2011, 18:46:02
Vuosimallista ja varustetasosta riippuen korissa joko on johtosarjavalmius tai sitten vaihtoehtoisesti ei ole. Liitinmalli vaihtui noin -87 pyöreästä lattaan, lattaliittimellisissä pääosin on varaukset, pyöreillä olevissa pääosin ei ole. Mutta jos on sähköpeilit tai edes etuovien lasit alkuperäisena, sarjavaraukset on olemassa jossakin muodossa.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 27.11.2011, 21:54:06
tuossa volvossa ei oikeestaan ollu mitään tyhjiä liittimiä mitä yritin vähä kurkkia. mutta otin varaosa autosta kaikki ovet sähkölaseineen talteen ja pitkän matkaa johto sarjaa. jos sais ees eteen sähkölasit niin olisin tyytyväinen.  :)
Niin ja semmonenki homma tuli huomattua ku laitoin suojia ja valoja paikalleen että eihän tää ees oikeesti ole uus keulanen ku ei löyjy kaikille suojan ruuveille reikää/väärässä kohdassa. eikä etu umpioita saa oikeilla kiinnikkeillä kiinni. (nyt nippu siteillä ;D )

sitte muutama kuva laittaa ku auto päässy ulkoileen :)
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1588.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1587.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1589.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: TVS - 01.12.2011, 00:13:29
Sulta vaan on hukassa ne ajovalojen reunaan tulevat pellinpalat, eli ne tulee kii just noihin reikiin misä sulla on nippuside, ja sitten aika alas sinne syylärin alareunan suuntaan toisesta päästä.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 01.12.2011, 10:36:52
kokeilin kyllä niitä peltejä mutta en saanu niissä reikiä passaamaan kohdalleen. ja tuo muovi mihin tulee tuo tuulihaka niin se on varaosa autosta (uudemman mallinen) ja tuossa oli aikasemmin paikallaan se vanhan mallinen muovi. ja tuo paikallaan oleva muovi näyttäs ehkä jäävän vähä pystyyn. pitää vielä kokeilla mallata nuita osia.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: dr_ - 01.12.2011, 14:22:55
Ooksää se ylivieskan volvomies? ::) Tämä on kyllä mielenkiintoinen projekti :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 10.12.2011, 22:07:46
joo ylivieskasta ollaan. volvomiehestä en tiiä vaikkei muita autoja oo ku volvoja  ;D

tuli laitettua kesävalssit alle ku rahan persona myin tuosta vanteet alta :)
niihän tuo vaikuttas että pitäs saaja enempi kenttään tuota.
oiskohan tuommosessa alustassa ideaa, tarjouski on jo kysytty.
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20663&productcategory=325&section=c

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1639.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1643.jpg)

seuraavana vois siirtää akun peräkonttiin niin sais enempi tilaa ilmanputsarille.


Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: Zero - 22.12.2011, 00:29:04
ei GTS sarjaa eikä MITÄÄN tuning studiolta, mees lukaseen takavetosten puolelta alusta muutoksista mun romaani miten kävi kyseisen sarjan ja firman kans  :'( (löytyy varmaan nopeammin mun kirjotusten kautta) konehuone on muuten pirun siistin näkönen, varsinkin tuo "NISMO"  :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: StoLA - 22.12.2011, 00:50:36
ei GTS sarjaa eikä MITÄÄN tuning studiolta, mees lukaseen takavetosten puolelta alusta muutoksista mun romaani miten kävi kyseisen sarjan ja firman kans  :'( (löytyy varmaan nopeammin mun kirjotusten kautta) konehuone on muuten pirun siistin näkönen, varsinkin tuo "NISMO"  :)

En ole varmaan mistään lukenut/kuullut mitään positiivistä kyseisestä firmasta. Aina lupailevat nopeita toimituksia ja hyviä tarjouksia mutta saa olla kiitollinen jos tilaus tulee edes kuukaudessa vaikka viikosta tai korkeintaan kahdesta viikosta sovittu. Mitä tarjouksiin tulee niin eräs tuttu tilasi myös alustasarjan tuningstudiolta ja hinta oli alunperin noin 800 euroa (en nyt tarkalleen muista) ja hinta neuvoteltiin vajaaseen 700 euroon toimituksineen ja toimitusajan piti olla korkeintaan 2viikkoa. No toimitus saapui 6 viikon päästä ja hintaa perittiin tottakai tuo alkuperäinen vajaat 800euroa vaikka toisin oli sovittu. Itse en ole uskaltanu käyttää kyseistä firmaa enkä käytä. (Jälki viisaana mainitsin että olisi maksanut etukäteen tuon vajaa 700 niin olis sillä selvinny mutta olisko pakettia koskaan tullut?)

Mutta joo ei kai tämä mikään tuningstudio boikottiin topic ole eli sanotaan nyt vielä autosta että tonttiin vaan ja sarja jostain muualta kuin tuolta mainitusta paikasta  :hello: Pannuhuonekkin vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: hasu - 22.12.2011, 01:40:57
Millä ET:llä nuo vanteet on ja minkä kokoiset gummit?
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: smgt - 22.12.2011, 04:34:38
ellei minun vanhat silmäni vääriin nää niin tuolla on spacerit välissä?
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: remes - 22.12.2011, 06:09:34
ei GTS sarjaa eikä MITÄÄN tuning studiolta, mees lukaseen takavetosten puolelta alusta muutoksista mun romaani miten kävi kyseisen sarjan ja firman kans  :'( (löytyy varmaan nopeammin mun kirjotusten kautta) konehuone on muuten pirun siistin näkönen, varsinkin tuo "NISMO"  :)

Samat sanat, oma taistelu löytyy clubipuolelta, ei menny ku karvan yli puoli vuotta ja tarvittiin kuluttajariitalautakunta kaveriks :knuppel2:

Mutta hieno ja erilainen projekti tosiaan  :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: hukka - 22.12.2011, 09:31:53
Katos katos. Löytyyhän niitä volvoharrastajia täältäkin päin.  Vaikka ei samalla paikkakunnalla asutakkaan, kumminkin aika lähellä.

Siiti projekti sulla  :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 22.12.2011, 15:26:56
tarkka silmänen pitää olla että erottaa tuolta nuo spacerit :pomo: mutta eipä näihin taho vanteita löytyä niin sielä tosiaan on 30mm spacerit. vanteiden et tais olla 35 ja kumit 225/55? 17 :) sais ehkä olla kapeemmat kumet ku vanhassa volvossa rappas vähä kaariin vaikka sieltä oli ylimääräset rälläköity pois. ajattelin että ois sentin kaks levittäny kaaria siihen tyyliin että ois rälläköiny pokkauksen kohalta auki ja laittanu peltiä väliin mutta taka kaaresta ei oikeen osaa sanoo minkä näkönen siitä tulis ku tuo ovi tulee niin lähelle tuota kaarta. eikä jaksa kokokylkee ruveta levittämään :D

ja lujinki tuon alusta jutun vähä sen jälkeen ku olin tänne tuon viestin laittanu. :)
että varmaan jää alusta tilaamatta jos ei pujota ku parikymmentä milliä autoo ja silti siihen hintaan pitäs saada kunnon alusta ja kuitenki ennen kesää  ;D  Astran iskareitaki oon aatellu (vai mitkä ne tähän passas) ku perällekkään ei paljo painoa tuu niin ne vois jopa kestääkki siellä.  Ja hyvä että jotain vähä proju kiinnostaa niin ei tarvi yksin täälä kirjotella. :) ens vuojen puolella varmaan rupeen taas enempi olemaan pajalla niin saa jotain ehkä aikaseksi :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: Zero - 22.12.2011, 15:44:08
kannattaa harkita taakse iskareiks jotain  escort mk1 tai mk2 iskareita, menee lähes plugn&pray tyyliin, noihin escortteihin nääs saa jos jonkin näköstä säädettäää iskaria(rallyrace.fi) ja eteenkin saa säädettäää panosta pienellä muutoksella.(rallyrace.fi). tuolta itsekkin meinaan iskarit kesäks hommata  :P kannattaa soitella sinne!  ;) oon myös nähny kerran G20 vanin etuiskarin muokattuna volvoon taakse, sen jälkeen ei jousta enää senttiäkään  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: smgt - 23.12.2011, 02:20:30
ei oo vaikee arvata että takaveto volvossa on spacerit ja kyllä tuossa harmaa väri muuttuu ennen jarrulevyä  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 08.01.2012, 20:39:50
taas oon jotain pientä saanu aikaseksi. akun sain siirrettyä peräkonttiin ja jakoplokin laitoin konehuoneeseen mistä saa tarvittaviin paikkoihin virran vedettyä. ja akun paikalle tuliki sitte ilmanputsari.

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1997.jpg)

ja teimpä myös huohotin säiliön.

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1998.jpg)

huohotin puhaltaa tuon pöntön pohjalle ja sieltä sitte höyryt nousee parin patapatan läpi tuolle suodattimelle joten hyvällä tuurilla ei öljyä pitäs tulla ollenkaan höyryn mukana pois tuolta :)

ja koko "komeus"

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_1999.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 22.01.2012, 22:52:46
tänään sain 3" downpipen tehtyä ja hukkaportin putken liitettyä siihen
(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0568.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0571.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0575.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_0578.jpg)

sain putken pultattua paikalleen niin muistin että siihen ois jatkoksi pitäny hitsata vielä reilu 10cm suoraa putkee mutta äkkiäkös tuon irrottaa. loppu putki perän taakse on tehty jo kolme vuotta sitte siihen pitää vaan vielä muutamat kiinnikkeet tehdä.
ja ehkä vielä haarotan putken molemmille puolin. oiskohan 100mm putken päät liian isot ?? ;D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: -hh- - 22.01.2012, 22:59:31
Tee 100mm kylkiputki :)
Tekniikkapuoli rupiaa näyttään valmiilta. millon tarkotus olla valmis?
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 22.01.2012, 23:04:32
eiköhän tuosta kuitenki perästä tuu putki/putket:D kyllähän tuo ois tarkotus ens kesäksi saada liikenteeseen. tekniikka puoli on periaatteessa tuota putkee ja perää vaille valmis. sitte pitäs varmaan laturi käyttää vielä auki että sais kierroslukumittarin siihen. sittepä ois enään maalaus ja sisähommat niin se ois valmis:) ja ehkä vois vielä alustalle tehä jotain  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: räkänokka - 23.01.2012, 00:09:40

 Astran iskareitaki oon aatellu (vai mitkä ne tähän passas) ku perällekkään ei paljo painoa tuu niin ne vois jopa kestääkki siellä.

Juu G-mallin Astran takaiskarit käy taakse ja on reilusti lyhkäsemmät ku volvon omat  :pomo:
Alapäähän joutu vissiin holkit tekeen.
Ja etupäähän sopii toyota camryn patruunat ! Tosin joutuu tolpan sisälle sinnekin tekeen holkit ettei jää iskari liian alas.. Ite leikkasin vanhoista iskareista pätkät camryn patruunoiden alle ja lyhensin tolppaa viel pari senttiä ni runkopalkin kohalta just röökiaskin verran maavaraa  ::)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 01.02.2012, 23:00:01
viikonloppuna ei nosturille päässy niin alottelin vähä korihommia :)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_2127.jpg)
tein tommosen ilmanotto aukon. jos siitä nyt ees mitään hyötyä ilman ottamisen kannalta on:)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_2128.jpg)
ja otin suojankaarta 1.5senttiä ulommas ja taivutin vielä pokkauksen kaksin kerroin että mahtuu ratas paremmin pyörimään. eihän tuo levitys paljoo ole mutta ehkä tarvittavan verran. ja onhan siinä melkeen puolet lisää pulleutta vanhaan kaareen  :D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: -hh- - 02.02.2012, 10:10:32
Hyvältä näyttää! 8)
Korihommista tuliki mieleen, että mulla ois ylimääränen 850:sen konepelti.. ;)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 02.02.2012, 12:44:13
mää oon joskus aatellukki että jos ois 850 keulan laittanu tähän mutta ei kyllä nyt jaksa ruveta tekemään :) sais nyt ees liikenteeseen tämän niin sitte ens talvena vois miettiä jotain erikoista  :) 

niin ja tuosta camryn alustasta vielä että löytyykö siihen jämäkämpiä iskareita ku vakiot tuskin on sen jäykemmät ku volvonkaan. ::)
ku tuossa on nyt jo eessä sorvatut iskarit.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: räkänokka - 02.02.2012, 20:08:41
niin ja tuosta camryn alustasta vielä että löytyykö siihen jämäkämpiä iskareita ku vakiot tuskin on sen jäykemmät ku volvonkaan. ::)
ku tuossa on nyt jo eessä sorvatut iskarit.

En oo tutkinu ite et löytyykö. Motonetist noudin vaa iskarit ja laitoin paikalleen ja vertailu kohtana oli vakio iskarit ilman mehuja ni parannus oli huomattava  :D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 09.02.2012, 00:07:33
nyt on pakoputki putkenpäätä vaille valmis ja huomenna vois siihen jonku rännin pätkän laittaa  :pomo: kuuden kumin varassa roikkuu tuo putki niin luulis varmaanki pysyvän :) ei oo ihan kuvan kaunis ku osa putkesta tehty kolme vuotta sitte niin on kerenny jo vähä pinta rusketusta ottamaan. sitte muutama photo

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_2163.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_2159.jpg)
 
enään ei paljo nosturia tähän projektiin tarvi muutako sitte kun rupee perän vaihto hommiin/alustan päivitykseen. onko porukka hommannu mistä lukkoperiä näihin ja mistä sen perän tyyppinumeron näki?? löytys varmaan vastaus noihin jostain perä keskusteluistakin ku jaksais ehtiä  :idiot2: niin ja tulipa käännettyä vaihteetki oikeen päin tai vielä enemmän sekaisin :D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 25.03.2012, 18:53:59
nyt tuli käytyä piene testi lenkki suoritettua ja meinaa kulku loppua kesken ahtopaineetkaan ei nouse kuin 1bar. syöttöä oli testilenkillä noin 120kuutiomilliä. seuraavana pitäs kierroksia nostaa koneeseen ja kahtoo saisko hukkaporttiin jousia lisäämällä lisää paineita tai sitte vaan koneesta loppuu kierrokset

ja joku hätäseen otettu videon pätkä :)
http://s1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/?action=view&current=MVI_0826.mp4

Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: Diudi - 13.05.2012, 15:53:28
En ole varmaan mistään lukenut/kuullut mitään positiivistä kyseisestä firmasta. Aina lupailevat nopeita toimituksia ja hyviä tarjouksia mutta saa olla kiitollinen jos tilaus tulee edes kuukaudessa vaikka viikosta tai korkeintaan kahdesta viikosta sovittu. Mitä tarjouksiin tulee niin eräs tuttu tilasi myös alustasarjan tuningstudiolta ja hinta oli alunperin noin 800 euroa (en nyt tarkalleen muista) ja hinta neuvoteltiin vajaaseen 700 euroon toimituksineen ja toimitusajan piti olla korkeintaan 2viikkoa. No toimitus saapui 6 viikon päästä ja hintaa perittiin tottakai tuo alkuperäinen vajaat 800euroa vaikka toisin oli sovittu. Itse en ole uskaltanu käyttää kyseistä firmaa enkä käytä. (Jälki viisaana mainitsin että olisi maksanut etukäteen tuon vajaa 700 niin olis sillä selvinny mutta olisko pakettia koskaan tullut?)

Mutta joo ei kai tämä mikään tuningstudio boikottiin topic ole eli sanotaan nyt vielä autosta että tonttiin vaan ja sarja jostain muualta kuin tuolta mainitusta paikasta  :hello: Pannuhuonekkin vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta  :pomo:

Itellä ei oo hirveesti moittimista.. en tilannu laskulla vaan ennakkomaksulla -40-80mm GTS:t 240:seen. Vähä oli toimitus myöhässä, mutta tuli kuitenki 3 viikon sisällä ja ne piti työstää viel (sorvata) siellä ennen ku ne pysty lähettää. Pohjaanlyöntikumet jäi puuttumaan, mutta lähettivät jälkeenpäin ja tuli alle viikossa. Hinta tingittiin -49€ ja maksoin OIKEAN laskun ja ne tuli. Nimittäin kun sulla on virallinen lasku, niin jos homma ei pelitä niin ---> käräjille. Eikä noinkin "isolla" yrityksellä ole varaa hävitä tommosissa asioissa.. Syynä, ettei laskulla voinu tilata oli juuri toi, että piti työstää ne iskarit ennen lähetystä.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 21.10.2012, 23:26:24
Paljopa ei tätäkään oo kerenny laitella ku ollu kaikkee muuta hommaa tässä kesällä mutta jos tuon sais ens kesäksi ajoon.  Nyt on saanu isoimman korihomman alta pois ku sai nuo kaaret "levitettyä" ::) loppu kopassakaan ei paljo ois enään tekemistä, muutama ruosta täplä puhaltaa nuista kattokaitesta vai mitkä ne nyt on, sitte vaihta terveet ovet ja muut luukut niin sais vetää pohjamaalin yli asti. Pohjamaalin päälle tulee tieten perus kiiltävän musta pinta:)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3230.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3204.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3205.jpg)

ja tuli sitä taas vähä sutattuaki ennen ku lumet tulee maahan:D penkissä aattelin vielä tälle vuojelle käyttää niin saa penkki lapun kans käyä konttorilta kysyyn mitä pitää tehä että leiman saa.

http://s1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/?action=view&current=MVI_3217.mp4

ja jos jollaki on tämmönen TÄYSIN toimiva mittaristo (ulkolämpö mittaria ei tarvi) niin saa tarjota vaikka yv:llä

http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/muuta/IMG_3219.jpg

http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/muuta/IMG_3220.jpg
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: Customer - 22.10.2012, 19:32:34
Siistiä rakentelua, tekniikka on mielenkiintonen O0 Ja näköjään naapurikyläs :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 22.10.2012, 21:25:20
Siistiä rakentelua, tekniikka on mielenkiintonen O0 Ja näköjään naapurikyläs :hello:

Toivottavasti tuo tekniikka volvon dieselin päihittäs :) (mersua ei varmaankaan mutta ainaki hiukan edullisempi tämä on) Ja oon muutaman kerran varmaan nähny tuon sun kolmisatasen täällä ylivieskassa, ite ajanu mustalla 850 t-5 farmarilla ja nykyään viininpunanen v70 D5 :) 
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 28.04.2013, 22:19:45
päivetään tätäki pitkästä aikaa ku jotain näkyvää sai aikaseks. eli tuli tänään auto vedettyä pohjamaaliin, ja loput pelti osat on tullukki maalattua aikasemmin (paitsi "uus" kontiluukku joka oottaa vähäsiä pohja töitä.) tulevalla viikolla vois maalata oven välit ja ehkä ovien+muitten luukkujen sisäpinnat niin pääsis niputtaan autoo ja lykkäämään kammioon pintaväriä varten :)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3699.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3709.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3712.jpg)

tulipa ostettu litran verran ärrä-volvon keltastaki niin saa nuo oven välit ja muuta pikkuosaa maalata kotosalla :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 05.05.2013, 22:36:12
Nyt on oven välitkin maalissa, kuvista ei kyllä ainakaan omalla koneella kovin väriä nää mutta cream-yellow se pitäs olla :)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3724.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3722.jpg)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_3720.jpg)

etukenossahan tuo menee mutta jos siihen kohta sais kuormajouset niin sais ne pilkkoo tuonne lesförssien tilalle.
Uus öljyjäähyki oottas asennusta. :)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 03.12.2013, 21:49:51
Eipä oo tälle tapahtunu toukokuun jälkeen mitään ku on oman tallin remontit ja muut hommat painanu päälle niin voimakkaasti, mutta ois tämä tarkotus kuitenki ajoon saada niin tuli tuommoset vanteet mitä oon aina himoinnu niin hommattua.  :)

(http://i1114.photobucket.com/albums/k526/arppari/volvo/IMG_4162.jpg)

katotaan ens vuoden puolella jos löytys taas aikaa värkätä  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: Hegeh - 05.12.2013, 08:25:45
On kyllä pervon värinen konehuone  :smitten: Muutenkin ihan kiva nähdä välillä, jotain muuta siellä kuin deeku  :) Jännä nähä mitä antaa irti tuo motti. Nismo :D
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: tikkku - 05.12.2013, 11:38:54
alkusivuilta aprikoitu tuota pumppu hommaa, eikös näihin saa ihan oikeitakin rivipumppuja? alkupään nigga kutosessa mielestäni oli..
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 05.12.2013, 22:35:43
On kyllä pervon värinen konehuone  :smitten: Muutenkin ihan kiva nähdä välillä, jotain muuta siellä kuin deeku  :) Jännä nähä mitä antaa irti tuo motti. Nismo :D

Penkisä oon suunnitellu jo monesti käyttäväni eikä oo saanu aikaseksi niin ei kyllä vihti enään ees suunnitella asiaa. Pitäshän se ennen leimaamista kuitenki käyttää. Mutta leimaamistakaan ei vihti suunnitella ku seki on siirtyny kesä kesältä  :2funny: Mielesä oli tuon Nismo tekstin tilalle samalla fontilla ja värillä Datmo teksti :D

alkusivuilta aprikoitu tuota pumppu hommaa, eikös näihin saa ihan oikeitakin rivipumppuja? alkupään nigga kutosessa mielestäni oli..

3.3 koneessa ainaki on mutta miten iso homma lie sovittaa semmosta. Ohan tuosta koneesta jo evokakkonenki pyöriny mielessä mutta sais nyt ees muuten valmiiksi niin vois semmosta suunnitella. ;D se sitte ainaki semmosella pumpulla mikä kiertää vähä enempi.
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: Hegeh - 30.04.2014, 11:34:43
Mitäs tälle projektille kuuluu?  :(
Otsikko: Vs: Volvo 740+ld28 2.8TDIC
Kirjoitti: arppari - 01.05.2014, 00:50:55
Siellä se  makaa tallin pohjalla ja oottaa että joku antaisi sille aikaa. Motivaatiota kyllä löytyä mutta ei minkäänlaista aikaa taho olla ku pitäny mökkiä rempata ja tenavatki ottaa omansa. On tuohon jotain palikoita tullut hommattua ja todettua että turbo oli menny väljäksi ku ei ollut öljy tullut tarpeeks paineella turbolle, uudet laakerit tuohon jo on pitää vaan niputtaa vielä. Jospa sitä kesällä kerkesi jotain tekeen :)