Futurez  Kulkukoira

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132677 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #360 : 23.07.2013, 12:03:33 »
tiedän tapauksen tässä talvella kun pojat yritti penkittä autohuololla vehettä missä oli lyhkänen 5.7 välitys niin penkki ei antanu oikein tulosta . Tai sitten oli vaan niin tehoton vehe  ;)
Pähkäili siinä että lyhyt välitys +turbo piikki niin tuo penkki ei kerkee mukaan , mutta tämä pelkästään spekulointi voi olla että siellä ei tosiaan ollu enemmän .

lisää löylyä kiukaan  tavallisin välitys 240 +d24 taitaa olla 3.73 :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #361 : 23.07.2013, 12:55:17 »
Kyllä autohuollolta sai ennen ihan lapun kouraan. Tuliko niille eri penkki tuonne uuteen paikkaan vai liekö vanha tulostin luovuttanu.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #362 : 23.07.2013, 15:59:29 »
Kyllä autohuollolta sai ennen ihan lapun kouraan. Tuliko niille eri penkki tuonne uuteen paikkaan vai liekö vanha tulostin luovuttanu.

Joo vissii nykyään saa enää valokuvan jossa on leima päällä, jos katsastuslappua tarttee.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #363 : 25.07.2013, 12:15:38 »
Joo vissii nykyään saa enää valokuvan jossa on leima päällä, jos katsastuslappua tarttee.
2000-luvun tekniikkaa.  ;)

Mitähän muita penkkipaikkoja täs ois lähellä, pitäs tuo oma 242 kävästä kans mittauttaan jossain välis kuhan saa toimiin täysin.
Kalajoella tais olla joku, mut empä tiiä tarkemmin.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013, 12:17:52 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #364 : 25.07.2013, 17:16:15 »
2000-luvun tekniikkaa.  ;)

Mitähän muita penkkipaikkoja täs ois lähellä, pitäs tuo oma 242 kävästä kans mittauttaan jossain välis kuhan saa toimiin täysin.
Kalajoella tais olla joku, mut empä tiiä tarkemmin.

Ylivieskan autosähkö, ei tainnu maksaa ku joku 50-60e pari onnistunutta vetoa. Jos Kokkolan lähistöltä tarkotat? Vaasassa oli joku mutten muista mikä.. vaikka kyllä niitä sielä on useempiaki.. ;D
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013, 17:21:07 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [perään lisää jäykkyyttä..]
« Vastaus #365 : 28.07.2013, 11:50:46 »
Tässä on nyt viikko ajeltu penkityksen jälkeen ja ihan hyvin tuntuu pelaavan, tuli eilen harrastettua maakuntamatkailua ja käytyä Ähtärissä sekä Tuurissa. :)

Yksi ongelma kuitenki mietityttää..välillä ku auton sammuttaa niin se jää käymään hetkeksi? Voiko sammutinsolenoidissa olla vikaa, vai polttaako tuo härveli öljyä, jonka vuoksi käy sen pari sekuntia sammutuksesta?  :idiot2:

Eilen sitten iltasella kun pyörähettiin kylillä ja 5. henkilö autoon istahti niin kappas vaan, meni perä niin alas että rupes vänkärin puolelta raapimaan kaareen takakumi..sen verran pahasti että lähti oikee siivu poies renkaasta.. Aattelin jos pesäpallomailalla vähän muovais sitä kaarta "sisältä" ja sitä sisälokasuojaa..  :idiot2: sitä pelkoa ei oo, että kaaren ulkoreunaan ottais ihan heti. Ja varmaan vois tilata ne farkun kuormajouset taakse..pitäs saada jäykkyyttä lisää.
Tänään haen "uuden" renkaan kaverilta tohon..sillä on noita vähän käytettyjä myynnissä 20€ hintaan, sieltä tuo entinenki oli.  ::)

E: Motonetin sivuilta ei kyllä enää näytä saavan kuormajousia 200:seen..  :idiot2: Pitänee selvittää.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013, 12:08:09 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo 240 D24Tic [perään lisää jäykkyyttä..]
« Vastaus #366 : 28.07.2013, 12:54:26 »
Kyllä saa. Tuotenumero: 67-5007  :)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [perään lisää jäykkyyttä..]
« Vastaus #367 : 28.07.2013, 13:09:52 »
Kyllä saa. Tuotenumero: 67-5007  :)

Mulla on nuo "sport"-jouset..eihän nuo oo kuormajouset?  :idiot2: Kuormajousissa luki siinä suluissa, että "progressiivisesti vahvistetut".. ja ne makso jtn 40-50€ kpl..?

Koska sillon joskus katoin niitä jousia..mutta päädyin noihin..  Ois pitäny sillon ostaa ne suoraan.. :tickedoff:

E: Pitäs vielä 2-3 senttiä laskea myös perää..mutta pitäs saada se niin jäykäksi, ettei hirveästi jousta sisään.. Toki kaarta joutuu sisältä muokkaamaan. Siksi kuormajouset laikattuna (~60mm) niin sais niihin jäykkyyttä lisää kenties.. Tällä hetkellä noi sport-jouset ~30mm laikattuna ja on vähä liian löysä..  :-\

E2: Toki se nykynenki jousi jäykistyy ku laikkaa 30mm lisää mutta onko se riittävästi..  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 28.07.2013, 13:19:34 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Volvo 240 D24Tic [perään lisää jäykkyyttä..]
« Vastaus #368 : 28.07.2013, 14:07:10 »
Mitähän kummaa? Ainakin tiskin pojat väitti että samaa kamaa olis. Ota näistä sitten selvää.  :D

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [perään lisää jäykkyyttä..]
« Vastaus #369 : 28.07.2013, 15:18:03 »
Mitähän kummaa? Ainakin tiskin pojat väitti että samaa kamaa olis. Ota näistä sitten selvää.  :D

Ei voi tietää..  :idiot2: Sillon reilu vuosi sitte ku niitä jousia tohon ostelin niin oli vielä yhet enemmän valikoimassa..ei oo enää.  :-\ Noi vanteet on kyllä 200:sen kaarille niin leveet tai tulee niin ulos, että pitäs saada aika jäykäksi perä ja käytännösä kaarien sisäpuolelta kaikki ylimääränen poies..tiesti pienempi profiiliset renkaatki auttais.. Nimittäin tuo kaaren "takaosa" on se ongelma jos autoa lähtee madaltaan noilla vanteilla&renkailla lisää sieltä se raapasee ensimmäisenä. On tossa perässä varaa jäykistää..eilen tuon accidentin jälkeen ajelin kaverin S70:llä ja siinä perä laski ehkä sentin ku 5 henkilöä istahti kyytiin..oispa mullaki niin..  :-\ mulla laski varmaan 4cm.  ;D  eikä siinä oo ku ihan joku perus -40 jousi&iskari setti.

MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
No joo..tuossa hetken puuhastelin. Suutinputken vuoto korjaantu ku otti auki ja laitto uudestaan kiinni tarpeeks tiukalle.
En nyt kyllä oikein tiiä onko sammutinsolenoidissa vika vai missä.. tossa äsken jäi käymään sammutuksen jälkeen..annoin 15s raksuttaa, ois raksuttanu siinä varmaa koko illan, ja sitte ku käänsin virrat takasin päälle niin käynti vähä parani ja sitte vasta sammu ku käänsin uudestaa virrat poies..  :idiot2:

Vänkärin puolelta otin takaa sisälokasuojan irti ja tuumailin hetken..naputtelin vasaralla sitä pokkausta vähän kasaan, ei pitäs enää repiä rengasta vaikka vähän kaareen ottaiski.. Mutta voipi olla parempi jos vetäis sen rälläkällä siitä kaaresta irti lähes kokonaan ja sitte naputtelis loput..siihen tulis sellanen pieni ura, johon sais sitte vaikka sisälokarin kiinni pienen muokkauksen jälkeen..
En tiiä taittuisko se lokari siihen, jos vetäis sen keskeltä melkee läpi asti halki ja sitte levittäis ja korvais sen halkeamasta tulleen aukon sitte lasikuidulla vaikka..

Miten porukka on toteuttanu noi sisälokasuoja-asennukset tämmösissä tapauksissa vai ajeletteko ilman lokareita? Kaippa se riittävän paksulla massakerroksella menis ilman niitäki..  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #371 : 29.07.2013, 12:31:56 »
Ylivieskan autosähkö, ei tainnu maksaa ku joku 50-60e pari onnistunutta vetoa. Jos Kokkolan lähistöltä tarkotat? Vaasassa oli joku mutten muista mikä.. vaikka kyllä niitä sielä on useempiaki.. ;D
Kokkolan lähistöltä joo. Paljos Klan autohuolto ottaa nykyään ja montako vetoa hintaan sisälty?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Penkitetty, 223,3 hv / 342,6 Nm]
« Vastaus #372 : 29.07.2013, 13:40:23 »
Kokkolan lähistöltä joo. Paljos Klan autohuolto ottaa nykyään ja montako vetoa hintaan sisälty?

75€ ilman katastuslappua, mut multa otti 70€.. jos on automaatti niin se tais olla joku 90€? ??? Nepander kävi penkisä just automaatilla, puhu jostain 90€ hinnasta. Manuaali katastuslapulla on joku 90? en muista.. Ylivieskassa vois olla paree. Kokkolassa ne ottaa joku pari kolme vetoaa kans.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
On ne aika arvokkaita nykäsyjä kun kyseessä on pelkkä mittaus, ei mitään säätötoimia.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 14:11:55 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
On ne aika arvokkaita nykäsyjä kun kyseessä on pelkkä mittaus, ei mitään säätötoimia.

Onhan ne.. jos miettii, että Tatechilla Tampereella maksaa yksi tunti säätötoimia 100€..tosin penkitys on taas sielä puolestaan 100€..  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Ateho  Elekma