KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Joo ei saa fixukseltakaan kuormajousia.. mitä kannattais tehä? Ettiä kuormajouset vai hakea jäykkyyttä jotenki kepulikonsteilla.. Mitäs kelvolliset coilovet taakse maksaa?  :idiot2:

Mutta sitten ongelmaan.. Lähtee kylmänä (lämpimälläkäin ilmalla) huonosti käyntiin.. ekasta startista ei toivoakaan 10s starttauksella, toisella lähtee. Kaikki sulakkeet ehjiä, hehkut pitäs pelittää.., ennakkoa se 0,95 ja kylmäkäynnistysvaijeri löysällä. 3. suutin vuotaa putken juuresta..mutta voiko semmosesta johtua? ??? Koitin kiristää, mutta alkaa vuotamaan hetken päästä uudestaan.. Sammutinsolenoidi ainaki naksahtaa.. mites virtalukon pohja...voisko olla vikaa? Jää myös käymään joskus sammutuksen jälkeen niinkuin mainitsinki aikaisemmin.. Sitten ku on saanu käyntiin niin vaikka sammuttais 5 min jälkeen ja kokeilis pitkän ajan päästä uudestaan niin lähtee iha eri lailla.., ehkä max 5 sek starttia.. ??? sitte kuitenki ku lähtee niin käy karkeesti joten epäilys siitä että ois pumpun hihna hypänny niin taitaa olla pois suljettu..

Vika tuli yhtäkkiä, samoin myös 3. suutinputken vuoto.. 0,95 ennakoilla ja noilla syötöillä ym. pelannu hyvin muutaman viikon nytte..

Kone huohottelee jonku verran, muttei ihan mahottomia..varmaan johtuu siitä ku en tehny kannelle mtn "koneremontin" yhteydessä..oikassu tiivistepintaa, vaihtanu ohjureita ym.

E: Kuitenki vetoja koneessa on ihan samalla tavalla ku ennenki..
Vai oisko kuitenki hehkureleessä jtn vikaa..pitää testata.. ???
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 22:33:19 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mulla ku oli se ysin raato deeku koneella, niin vuoti myöskin suutin. Starttuu oli tiukassa. Veti ilmaa välistä. Jaoli ttodella väljä kone. Lämpimänä helposti käyntiin, kylmällä ilmalla ei ampumallakaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Oma 945 lähtee kuumanakin hehkuttamatta käyntiin yleensä 1-2s starttauksella...samoin kanssa kylmällä koneella hehkutuksen jälkeen, kylmäkäynnistin ei ole käytössä ja ennakot 0-95-1.00mm...

aina lähtenyt kylmälläkin moottorilla ekalla startilla käyntiin :P

ettei se sammutinsolenoidi jotenkin jumittaisi ? ???

Poissa Jusbo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • D24 on kuningasmoottori
    • jjupes_garage
Mulla tuo deeku lähtee näin kesällä hehkuttamalla heti avainta napauttamalla käyntiin, jos hehkuttamisesta on kulunu jo pitempään nii saa startata melkein kymmenen sekuntia.. Mullakin tosin vitospytyn suutin vuotaa aika rajusti ja silti toimii lähes normaalisti.  :)
242 GT '80 / 240 DL '88 / EX 240 GL TDIC '87 /

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Joo ei saa fixukseltakaan kuormajousia.. mitä kannattais tehä? Ettiä kuormajouset vai hakea jäykkyyttä jotenki kepulikonsteilla.. Mitäs kelvolliset coilovet taakse maksaa?  :idiot2:
Mulla vois jossain jemmassa olla pari kiekkaa laikatut 245sen kuormajouset, kaveri laitto ne 740n alle, ajeli varmaan viikon, vaihto vakiojouset ja kanto noi meikäläisen talliin, että laita lankkuus :D

Vois olla ylimääräset, kun ei taida tulla käyttöä, jos nuo GTSät jaksaa vaan kantaa persausta tarpeeks ylhäällä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Kyllä sitä voi ihiminen olla sokia.. :D Nyt ku tuo laturi on tuosa TD-mallin jalassa niin ei oo pistäny silmään että hehkujen virtapiuha on poikki.. V:> kummasti lähti käyntiin korjauksen jälkeen vaikkei hehkuttanu 5 sekuntiakaan..Kiitos kuitenki neuvoista! :)

Mulla vois jossain jemmassa olla pari kiekkaa laikatut 245sen kuormajouset, kaveri laitto ne 740n alle, ajeli varmaan viikon, vaihto vakiojouset ja kanto noi meikäläisen talliin, että laita lankkuus :D

Vois olla ylimääräset, kun ei taida tulla käyttöä, jos nuo GTSät jaksaa vaan kantaa persausta tarpeeks ylhäällä.

Okei, pistä YV:tä mitä tahot niistä ja katsotaan sitte eteenpäin. :) Onko ne paljon ajetut?
« Viimeksi muokattu: 30.07.2013, 06:32:29 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Hyvä että vika löyty! :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Eipä ole paljon ehtinyt touhata tällä viikolla.. Molemmat sisälokasuojat on takaa otettu poies, ja tosi vähän pokkauksia naputeltu.. pitäs oikein mankeloida kunhan ehtii. Pitää vaan ajella pienellä kuormalla ettei raavi kaariin.. ::)
Sain vihdoin itteäni niskasta kiinni ja sääsin aurauskulmat uudestaan..Gemineillä sillon ku ajelin niin söi edelleen kuskin puolen rengas sisäreunasta..sillon jo kerran sääsin sen harituksen poies, nyt laitoin ~1 mm lisää aurausta, jos nyt loppuis tuo kuluminen. Ennestään sitä ei varmaan ollu ku jtn 0-1,5mm välillä.. Sitte vielä pesasin vanteet..vaikkakin ne pitää kyllä vielä huomena pestä kuten koko autokin. Pitäs koittaa vahatakkin vanteet huomena jos ehtii vaan, ja miksei vaikka koko auto. Auto on muuten sisältä suht siisti..johtuen siitä että siivosin sen pari viikkoa sitten.

Ajattelin tossa, että jos jollain ois tollanen ylimääräinen "rapalippa", mikä on takapuskurin alla, niin voisi sellaisen minulle myydä ja vaikka jos toisi sen Jurvaan niin se olisi hienoa. :) Ja pointtina siis, että se on semmoisesta autosta jossa ei ole ollut vetokoukkua koskaan. Jos semmonen löytyis niin ois hyvä..ei tarttis paikata tuota omaa. Ja 3. suutinputkeakin saa kaupata jos semmosen ehjän joku omistaa..joka haluaa myydä vain en yhden putken eikä koko settiä. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Jos yks suutinputki jo puhki, niin kannattaa ostaa koko uus setti, se o alle 50e, niin sillä tulee taas 15-20v toimeen.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Jos yks suutinputki jo puhki, niin kannattaa ostaa koko uus setti, se o alle 50e, niin sillä tulee taas 15-20v toimeen.

Tottahan tuo. Vuoto on tosi vähäistä, joten ei täsä jäniksen seljäsä olla. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Ei ole suuria asioita tämän auton suhteen tapahtunut. Uudet suutinputket vaihdoin ja uuden hehkureleen. Suutinputket ei enää vuoda ja tuntu, että vaihto vaikutti myös siihen tasakaasulla nykimiseen positiivisella tavalla.
Vanha hehkurele alkoi oikutella, mutta vika olikin vain palanut 80A sulake. Vaihdoin kuitenkin koko releen uuteen kun olin sen jo ehtinyt tilata..  :facepalm: No ompa uusi rele ny. Sitte se poltti sulakkeen uudelleen..rupesin hakeen vikaa ja se paljastui 5. ja 6. sylinterin hehkujen välisestä johtimesta. Suoja oli sulanut ja se räpsi syöttöpumpun "jalkaan"/kiinnikkerautaan. Irrotin johtimen 6. hehkusta ja katkaisin sen 5. hehkun juuresta peltisaksilla. Laitoin tilalle riittävän paksun johdon. Nytte pelaa taas. :)

Eilen hain postista Atai:lta peräisin olevat kuormajouset, pitäs jaksaa vaan laittaa paikoilleen. Kiitokset niistä Atai:lle!  :hg:

Rapalippaa ei purkaamolta saanut..pitää koittaa paikata tuo vanha lasikuidulla ja maalata sitte mattamustaksi. Eilen taas päätin vaihtelun vuoksi laittaa suoran rännin..otin vaimentimen poies. Kyllähän tuolla ajelee kun ei kovin pitkästi tartte ajaa.  8)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Tälle "projektille" ei oo paljoa tapahtunut.. Rapalippaan vedin pari kerrosta lasikuitua, mutta paklaaminen on vielä(kin) aloittamatta. Lähinnä tullu vain ajeltua ja nyt kun kesätyötkin loppuivat pari viikkoa sitten niin lähinnä lomaillu vain ja hoidellut asioita syksyä varten. Se ois ens maanantaina lähdetättävä maailmalle, vaihto-opiskeleen.  ::)

Vielä pari kuvaa näin kesän päätteeksi.



MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYNNISSÄ
« Vastaus #387 : 14.04.2014, 20:17:50 »
No niin, aika tännekkin jotain kirjoitella.

Auto katsastettiin tänään, meni läpi lähes huomautuksitta. :) Ainoita vikoja oli peruutusvalo ja oikee etuparkki. Sen jälkeen vaihoin kesärenkaat alle ja kävin vähän ajelemasa, auto pelas hyvin niinku ennenkin.  8)
Ei oo aika ja motivaatio riittäny vaihtamaan edes niitä jousia taakse, "rapalipan" korjasin lopulta pellin ja ja popniittien voimin sekä maali päälle.

Tämä ois nytte myytävänä, koitan keskittää kaiken ajan ja rahat tohon 960:iin. On tätä ollut kiva rakennella, mutta saakoon joku muu nyt jatkaa.

Laitan huomisen aikana nettiautoon ja linkin tänne. Saa privaa laittaa ja kysellä jos siltä tuntuu.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2014, 20:46:17 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa sevaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYNNISSÄ
« Vastaus #388 : 14.04.2014, 23:42:00 »
nähty  :hello:
Volvo 740 D24T -87
Volvo 740 B200k -86
Nissan Datsun Patrol 3.3 -82

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYNNISSÄ
« Vastaus #389 : 15.04.2014, 19:47:11 »
Tänään tuli molemmat autot puunattua ja räpsittyä kuvia. Laitan auton virallisesti myyntiin vasta parin viikon kuluttua, koska olen matkoilla/Helsingissä pari viikkoa niin ei pysty oikee autoa kaupitteleen kun se on Pohojammaalla..

Siinä pari kuvaa deekusta,





Molemmista pirsseistä,

MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Carcom Oy  Ateho