Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 599887 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2010 : 28.10.2020, 18:03:36 »
Rehellisesti sanoen en uskaltaisi ostaa. Varsinkin noissa alkupään malleissa oli paljon pikkuvikoja, enimmäkseen tietty softapuolella. Voi olla, että nuo softahommat on päivityksillä saatu kuntoon. Mutta jää sinne silti sellaisia ”halpoja” komponentteja kuin ilmajouset ja hybridijärjestelmä. Molemmat hajosivat itsellä jo takuuaikana. Vikoja oli molemmissa XC90 T8:ssa jotka omistin aikavälillä 2016-2020. En uskaltanut pitää kumpaakaan yli takuuajan.
Entäs jos vaikka tuossakin olis viat korjattu jo takuu aikana  ??? sillä vaan mietin että ostohinta alkaisi olla jo mun palkkaluokassa... ainahan käytettyyn autoon tarvii touhu tonnin jos toisenkin... tietty tuossa akusto ei ole vielä moduulinen mutta ilmajousten käyttöikä on sama kaikissa merkeissä koska ne on samanlaisia ja samaan tapaan hajoovat. sekin vaikuttaa millaisessa ympäristössä ajettu.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6017
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2011 : 29.10.2020, 08:00:23 »
Hmm missäs vuosimallissa akusto muuttuu modulaariseksi, että sitä voi pienempinä paloina uusia helposti?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13482
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2012 : 29.10.2020, 08:03:16 »
Hmm missäs vuosimallissa akusto muuttuu modulaariseksi, että sitä voi pienempinä paloina uusia helposti?
Oliskohan se ollu 2019 kun muutenkin vähän virkistivät mallia.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2013 : 31.10.2020, 09:01:02 »
Oliskohan se ollu 2019 kun muutenkin vähän virkistivät mallia.

Mulla on kyllä vahva muistikuva, että kun ensimmäisestä XC90:sestä (vm 2016) hajosi akku, niin siitä vaihdettiin vain yksi moduuli. Muistanko väärin?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2014 : 31.10.2020, 09:04:59 »
Jossain vaiheessa mietin, että ottaisiko "riskin" ensimmäisen sarjan T8:sta - lähinnä mielessä oli tuleva akun hyytyminen ja mitä silloin on tarjolla - todennäköisesti reilusti lisää toimintamatkaa sähköllä, jos ja kun valmistajia tulee lisää. Ok, XC 90 on kuitenkin kohtuu pienellä volyymilla valmistettava kärry.

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2015 : 31.10.2020, 09:08:12 »
Entäs jos vaikka tuossakin olis viat korjattu jo takuu aikana  ??? sillä vaan mietin että ostohinta alkaisi olla jo mun palkkaluokassa... ainahan käytettyyn autoon tarvii touhu tonnin jos toisenkin... tietty tuossa akusto ei ole vielä moduulinen mutta ilmajousten käyttöikä on sama kaikissa merkeissä koska ne on samanlaisia ja samaan tapaan hajoovat. sekin vaikuttaa millaisessa ympäristössä ajettu.

Varmasti on mahdollista löytää ihan toimivakin yksilö, jolla voi ajella vuosia ongelmitta. Itselle vain sattui jo tehtaalta tulessa yksilöitä, joihin tuli vikoja ja osat hajosivat. Samanlaisia ongelmia oli myös kaveripiirissä. Täytyy silti myöntää, että jälkimmäisessä vm 2018 autossa oli kokonaisuudessaan vähemmän vikoja kuin vm 2016 autossa. Molemmat kyllä viettivät korjaamolla viikkokausia. Volvon sijaisautopalvelu pelitti ihan hyvin, mutta sitäkään ei enää takuun loputtua saa ilmaiseksi. 
« Viimeksi muokattu: 31.10.2020, 09:10:26 kirjoittanut FamilyMan »

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2016 : 21.11.2020, 23:23:59 »
Siis jos on hybridi asetus päällä niin takapää vetää aina ja jos polttomoottori käy niin silloin neliveto.

Hei!
Olen tuosta eri mieltä. Minusta Hybridilläkin voi ajaa pelkästään etuvetona. Tässä on myös se logiikka, että jatkuva neliveto periaatteessa kuluttaa enemmän polttoainetta kuin, että tietyssä ajotilanteessa auto on pelkästään joko etu- tai takavetoinen.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2017 : 22.11.2020, 11:26:06 »
Hei!
Olen tuosta eri mieltä. Minusta Hybridilläkin voi ajaa pelkästään etuvetona. Tässä on myös se logiikka, että jatkuva neliveto periaatteessa kuluttaa enemmän polttoainetta kuin, että tietyssä ajotilanteessa auto on pelkästään joko etu- tai takavetoinen.
Kerrohan että miten topicin auto toimii hybridinä etuvetona? Kun se sähkömoottori vaikuttaa ainoastaan takarenkaisiin. Eli kun XC90 T8 mallilla ajat sähköllä auto on takavetoinen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2018 : 22.11.2020, 12:49:37 »
Kerrohan että miten topicin auto toimii hybridinä etuvetona? Kun se sähkömoottori vaikuttaa ainoastaan takarenkaisiin. Eli kun XC90 T8 mallilla ajat sähköllä auto on takavetoinen.

Kääntäen takarenkaisiin myös vaikuttaa vain sähköveto. Hybrid-moodissahan auto valitsee itse käyttääkö se sähköä vai bensaa vai molempia yhtäaikaa. Siinä ei kuitenkaan ole ikuinen sähkönsyöttö bensakoneelta taakse toisin kuin AWD-moodissa.

Eli jos sähkö on lopussa eikä renkaat luista, niin Hybrid ajaa pelkästään etupään vedolla kunnes tulee regenistä sähköä akkuun (tai käyttäjä painelee nappeja).

Hybrid saattaa toki olla myös takaveto jos mennään sähkön varassa.

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2019 : 02.12.2020, 17:12:34 »
Mites t8 kun laittaa pakin päälle vetääkö pelkillä takapyörillä

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2020 : 02.12.2020, 17:18:08 »
Mites t8 kun laittaa pakin päälle vetääkö pelkillä takapyörillä

Jos olet ajamassa sähköllä niin kyllä. Jyrkkään mäkeen sähkön vääntö ei riitä, jos auto ei jaksa edetä niin polttomoottori käynnistyy tarvittaessa.

Se on ihan samanlainen kaksi- tai neliveto taakse kuin eteenpäinkin.

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2021 : 02.12.2020, 17:26:18 »
Caravan miesten keskuudessa kuulemma hybrideistä on löytyny ongelmia kun etupyörät ei pahassa paikassa vedäkään peruuttaessa

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2022 : 02.12.2020, 19:21:56 »
Caravan miesten keskuudessa kuulemma hybrideistä on löytyny ongelmia kun etupyörät ei pahassa paikassa vedäkään peruuttaessa

Caravan miehet taitaa puhua jostain itselataavasta Priuksesta, ei mätsää T8:aan ollenkaan.

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2023 : 05.12.2020, 18:08:52 »
Kyllä näillä joilla on 2000kg telivaunu niin on jo ihan auton kokoisia vetureita

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2024 : 05.12.2020, 18:37:18 »
Kyllä näillä joilla on 2000kg telivaunu niin on jo ihan auton kokoisia vetureita
Joo mutta kyllä Volvon hybrideissä pakillakin on eturenkaat mukana jos on oikea asento valittuna.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Futurez  Kulkukoira