Proturbo  Autodiagnoosi

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 602875 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa superg

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2025 : 07.12.2020, 13:13:02 »
Uusi autoilija ilmoittautuu. XC90 T8 tilattu, varusteita saa vielä säätää 16.12. saakka. Kysyisin lämmitettävän tuulilasin tarpeellisuudesta autoa pihalla säilytettäessä. Vaimo ei erityisemmin pidä jään ja lumen raaputtamisesta ikkunoista, joten saako ikkunat sulaksi esilämmityksellä ilman lämmitettävää tuulilasiakin? Muutenhan tuonkin varusteen ruksisin tilaukseen mutta sitten jäisi ilman heads up näyttöä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2026 : 07.12.2020, 13:19:35 »
Itse laittaisin tuon vaikka HUD:n menettää. Kyllähän se webasto tietty aika hyvin sulattaa lasit. Ja jos on lunta paljon niin pitää ne harjata pois oli minkälainen lämmitys tahansa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa JuhaV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2027 : 07.12.2020, 13:46:53 »
Uusi autoilija ilmoittautuu. XC90 T8 tilattu, varusteita saa vielä säätää 16.12. saakka. Kysyisin lämmitettävän tuulilasin tarpeellisuudesta autoa pihalla säilytettäessä. Vaimo ei erityisemmin pidä jään ja lumen raaputtamisesta ikkunoista, joten saako ikkunat sulaksi esilämmityksellä ilman lämmitettävää tuulilasiakin? Muutenhan tuonkin varusteen ruksisin tilaukseen mutta sitten jäisi ilman heads up näyttöä.

Nykyisessä XC60:ssä on lasinlämmitys vastuksilla, kun se tuli varustepaketin mukana. En pidä siitä, kun vastusnauhat kuitenkin tietyissä olosuhteissa näkyy. Auto on pihalla taivasalla ja neljän vuoden aikana ehkä 5-7 kertaa olen tuota ominaisuutta käyttänyt lasin sulattamiseen ja silloinkin vain siksi, että on pitänyt lähteä kiireellä ilman esilämmitystä. Uusi auto on nyt tilauksessa ja siitä jätin lasinlämmityksen pois. Asiallinen esilämmitys hoitaa homman.
XC60 B4 Insc. 2021, ex. XC60 D4 Sum 2017, ex. V60 D3 Mom 2011, ex. V50 1.8 2006

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2028 : 07.12.2020, 15:28:52 »
Uusi autoilija ilmoittautuu. XC90 T8 tilattu, varusteita saa vielä säätää 16.12. saakka. Kysyisin lämmitettävän tuulilasin tarpeellisuudesta autoa pihalla säilytettäessä. Vaimo ei erityisemmin pidä jään ja lumen raaputtamisesta ikkunoista, joten saako ikkunat sulaksi esilämmityksellä ilman lämmitettävää tuulilasiakin? Muutenhan tuonkin varusteen ruksisin tilaukseen mutta sitten jäisi ilman heads up näyttöä.

Meidän autoon otettiin lämmitettävä tuulilasi eikä ole kaduttanut hetkeäkään. Tietty riippuu leveysasteesta missä autoa käyttää että kuinka usein on kuuraa tai lunta auton päällä. Oulun korkeudella jo aivan must varuste. Säilyy myös se tuulilasi parempana kun sitä ei tarvitse raapata. Itsehän en lumiharjalla autoon koske missään olosuhteissa.

Ne vastuslangat toki erottuu lasista jos kiinnittää huomiota mutta ei niitä pääsääntöisesti huomaa eikä ajattele. Ei ne ajamista häiritse. Tai jos häiritsee niin ehkä syytä työntää sitä katseen fokusta kauemmaksi konepellistä.

Tuo lämmitys muuten auttaa myös ajon aikana, jos meinaa pukata huurua taikka jotain lumensekaista mikä meinaa jäätyä tuulilasiin.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2020, 15:30:52 kirjoittanut TOK »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12493
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2029 : 07.12.2020, 15:44:34 »
Vänkärinä istuessa noihin lankoihin kiinnittää huomiota. Tutulla V60 on lämmitettävä lasi ja vänkärinä joskus istunut niin kiinnittää huomiota. Oulun korkeudella juurikin ajaessa hyvä varuste. Silloin kun yks / kaks astetta pakkasta ja lunta sataa. Valoissa lumi sulaa lasiin, mutta pyyhkijöillä kun vetäsee niin onkin lasi jäässä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jåånas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2030 : 07.12.2020, 15:48:51 »
Itselläni oli edellisessä V40:ssä vastukset ja kieltämättä vähän harmittaa, että nykyisessä niitä ei ole. Etelässä älyttömän hyvä 5-10 asteen plussakelillä, kun kostealla säällä lähti lasi huurussa, niin hetkessä oli jo kirkkaana. Nyt täytyy eberi laittaa pöhisemään ennakkoon vastaavissa olosuhteissa, että saa lämmintä puhallusta. Sillä kuitenkin vastaava vaikutus ottaa aikansa.

Pakkaskelillä mukavampi verrattuna puhallukseen (kuskikin lämpiää) varsinkin, jos sataa jotain jäätävää tihkua. Vaikka harvemmin omissa nurkissa ajellessa on mitään extreme-kelejä, niin kuitenkin tuolla olisi meikäläiselle enemmän käyttöä kuin HUD:lla.
V60 T8 Plus Dark -23
ex. V40 D2 R-Design -17
ex. V50 1,6D DRIVe S/S Classic -11
ex. V40 D2 Momentum -15

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2031 : 07.12.2020, 16:33:16 »

Joo mutta kyllä Volvon hybrideissä pakillakin on eturenkaat mukana jos on oikea asento valittuna.
 Niin et joku asento täytyy taas valita.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8955
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2032 : 07.12.2020, 16:44:10 »
Joo mutta kyllä Volvon hybrideissä pakillakin on eturenkaat mukana jos on oikea asento valittuna.
 Niin et joku asento täytyy taas valita.

Minusta lähinnä fiitseri että takavedoksi valittu auto pysyy takavetona ellei kuski toisin ilmoita.

Sen takavetomoodin eli Puren on kuitenkin kuski joutunut erikseen käynnistyksen jälkeen valitsemaan. Mikäli on tarvis jossain hankalassa paikassa sompailla niin ei varmaan kannata käskeä autoa pelkäksi takavedoksi.

Kaikissa muissa moodeissa (AWD, Hybrid, Power, Offroad) molemmat päät on joko aina mukana taikka viimeistään kun sutaisee. Siis mukaanlukien Hybrid jossa auto on ellei kuski erityisesti valitse muuta moodia. Ja Purekin hyppää bensalle jos vääntö loppuu vaikka pitoa olis.

Poissa epe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 206
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2033 : 07.12.2020, 17:02:07 »
Tuntuuhan tuo nappaavat purellakin etuset mukaan jos jamasee
XC90 T8 -16 & V70 2.5T AWD -03.
Entiset: XC90 d5 -06 OOSSOM RACE / V70 D5 AWD -03
V70 D5 -06 / V70 2.5T AWD -99

Poissa superg

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2034 : 14.12.2020, 23:27:55 »
Otin nyt kuitenkin autoon HUD:in lämmitettävän tuulilasin sijaan. Minulla on mahdollisuus esilämmittää autoa ja harvemmin tulee mitään äkkilähtöjä. HUD:in lisäksi kaikki muutkin varusteet on ruksittu paitsi nupukki sisäkatto. En ymmärrä mitä iloa siitä olisi kun on lasikattokin. Auton toimitus helmikuun alkupuolella.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2035 : 14.12.2020, 23:57:32 »
Otin nyt kuitenkin autoon HUD:in lämmitettävän tuulilasin sijaan. Minulla on mahdollisuus esilämmittää autoa ja harvemmin tulee mitään äkkilähtöjä. HUD:in lisäksi kaikki muutkin varusteet on ruksittu paitsi nupukki sisäkatto. En ymmärrä mitä iloa siitä olisi kun on lasikattokin. Auton toimitus helmikuun alkupuolella.
Tuo nupukki on varmaan melko hieno ja ylellinen lisä, mutta toki sitä on pienellä alueella kun on lasikatto. Itse pidän mustasta tai harmaasta kattoverhoilusta. Liekö noissa valinnanvaraa?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2036 : 15.12.2020, 08:38:19 »
Jokaisessa uudessa kärryssä on ollut jotain, joka on "pakko" saada myös seuraavaan. Nykyisessä niitä on useampia, mm. hud. Itse asiassa arjessa ei edes huomaa, että ns. mittaristo on turha. Oma siirtymä hud:in käyttäjäksi tapahtui täysin tiedostamatta.

Poissa Baana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2037 : 17.12.2020, 22:54:54 »
Montako kilometriä pääsette XC90 T8 hybridillä akun täyteen latauksen jälkeen?
Vaihtelee tietysti ajopaikan ja lämmitysten sun muiden mukaan mutta joku yleistuntuma olisi kiva kuulla.

Tuli mainittu sähkövempele hankittua ja epäilemme jo vikaa autossa kun akku tyhjenee
todella vauhdilla ja max 10 kilsaa on päästy ja sitten onkin patteri loppu.

Latauskin toimii oudosti ja oli latausjohto mikä tahansa niin VOC ilmoittaa alkuun pari tuntia
että lataus on "Tauotettu" mitä hittoa tarkoittaakaan.

Muuten ollaan hiton tyytyväisiä autoon. Malli on Inscription ja varusteita riittävästi HUDia myöden.

Poissa superg

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2038 : 18.12.2020, 14:25:30 »
Onko kokemusta T8:n Polestar-optimoinnista? Paperilla huipputeho ei paljoa kasva mutta ilmeisesti moottorin keskialueelle tulee myös lisää ja pieni viive kaasua painettaessa vähenee.
« Viimeksi muokattu: 18.12.2020, 16:01:08 kirjoittanut superg »

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #2039 : 19.12.2020, 12:09:32 »
Minkälaisia kokemuksia näistä Volvon äänentoistosta on? Lähinnä kiinnosta näitten kahden heikoimman setin soundit? B&W tiedetään.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2020, 21:42:28 kirjoittanut jarimink »

 

RallyBaron  Samppasport