Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1320 : 27.03.2019, 20:10:59 »
Hienoa keskustelua käyttövoimaveroista. Olen aina sanonut, että kannattaa ostaa auto käyttöä varten. Diesel kannattaa, jos ajaa vuoden aikana riittävän paljon. Jos taas vertaa 2014 D6:n ja uuden T8:n hintoja, niin sillä hintaerotuksella maksaa aika monta käyttöverovuotta. Joskus laskin, että noin 24000 km/vuosi on riittävä määrä. Tosin, silloin bensa- ja dieselkoneen väännöt oli ihan eri tasolla. Nykyään ei enää ole.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1321 : 27.03.2019, 20:46:20 »
Hienoa keskustelua käyttövoimaveroista. Olen aina sanonut, että kannattaa ostaa auto käyttöä varten. Diesel kannattaa, jos ajaa vuoden aikana riittävän paljon. Jos taas vertaa 2014 D6:n ja uuden T8:n hintoja, niin sillä hintaerotuksella maksaa aika monta käyttöverovuotta. Joskus laskin, että noin 24000 km/vuosi on riittävä määrä. Tosin, silloin bensa- ja dieselkoneen väännöt oli ihan eri tasolla. Nykyään ei enää ole.
D6 vs. T8 on huono vertailu kun T8 on vielä kalliita, mutta lähinnä tuota dieselin verorasitetta verrataan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1322 : 27.03.2019, 21:45:12 »
Hienoa keskustelua käyttövoimaveroista. Olen aina sanonut, että kannattaa ostaa auto käyttöä varten. Diesel kannattaa, jos ajaa vuoden aikana riittävän paljon. Jos taas vertaa 2014 D6:n ja uuden T8:n hintoja, niin sillä hintaerotuksella maksaa aika monta käyttöverovuotta. Joskus laskin, että noin 24000 km/vuosi on riittävä määrä. Tosin, silloin bensa- ja dieselkoneen väännöt oli ihan eri tasolla. Nykyään ei enää ole.

Nää on vähä suhteellisiakin juttuja. Itse vaihdoin tähän 3.2 bensakoneesta jossa käyttömaksu oli 400 vuodessa ja keskikulutus noin 12/100km. Tää d6:lla ajo on halpaa ku saippua.
V60 D6

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1323 : 28.03.2019, 07:17:13 »
Itelläki oli V70 T6 vero 470 vuodessa ja siltikään suorituskyky ei vastaa tätä D6 mallia niin huomattavasti järkevämpi on tämä D6 vaikka ajaisi 5000 tkm vuoteen. Mutta fiilis ja äänet toki eri tuollaisessa 6-sylinterisessä bensaturbossa. Tällainen on harkinnassa tai sitten voisi reväyttää ja laittaa S80 V8 ja siihen eflexfuel-sarja.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1324 : 28.03.2019, 07:35:55 »
Itelläki oli V70 T6 vero 470 vuodessa ja siltikään suorituskyky ei vastaa tätä D6 mallia niin huomattavasti järkevämpi on tämä D6 vaikka ajaisi 5000 tkm vuoteen. Mutta fiilis ja äänet toki eri tuollaisessa 6-sylinterisessä bensaturbossa. Tällainen on harkinnassa tai sitten voisi reväyttää ja laittaa S80 V8 ja siihen eflexfuel-sarja.
Mitäs hyötyä eflexfuel sarjasta on ::)
Toki tehoja tulee lisää ja polttoaine on 30% halvempaa, mutta kulutus kasvaa noi 30%.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1325 : 28.03.2019, 07:53:00 »
Mitäs hyötyä eflexfuel sarjasta on ::)
Toki tehoja tulee lisää ja polttoaine on 30% halvempaa, mutta kulutus kasvaa noi 30%.

Taitaa se hintaero olla tällä hetkellä enämpi kuin 30% viinan eduksi. Ja tietää sitten autokin että miltä isännästä tuntuu
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1326 : 28.03.2019, 07:55:58 »
Mitäs hyötyä eflexfuel sarjasta on ::)
Toki tehoja tulee lisää ja polttoaine on 30% halvempaa, mutta kulutus kasvaa noi 30%.
Oulussa RE85 on euron ja normi bensat luokkaa 1.60€. Jos bensa olisi 1.30€ niin ei olis rahallisesti järkeä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1327 : 28.03.2019, 08:50:41 »
Oulussa RE85 on euron ja normi bensat luokkaa 1.60€. Jos bensa olisi 1.30€ niin ei olis rahallisesti järkeä.
Ok tuossa on jo huima ero 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1328 : 28.03.2019, 09:30:57 »
Hienoa keskustelua käyttövoimaveroista.
Niin on. Jollain 4000km vuosi ajoilla tuskin kannattaa hankkia dieseliä. Vähän sama kuin ostaisi 5 henkisen perheen ykkösautoksi pakettiauton. Voisi sitten haukkua miten vähän siinä Hiacessa on tilaa...

Omat kokemukset D6:sta ovat olleet aika ristiriitaiset. Auto on vm.2014, Hollannista uitettu. Kilsoja reippa 150tkm. Ensin hajosi se kuuluisa ilmastoinnin kompura. Tai no, niin Biliasta sanottiin kun auto vietiin sinne Hybridi järjestelmän vian vuoksi. Mitään suoranaista herjaa kompurasta ei tullut, mutta hybridivikaa herjaili harva se päivä. Vian ilmaantuessa auto meni vikatilaan, esti dieselin käytön ja rajoitti nopeuden/laski nopeutta. Mahtava ominaisuus erityisesti ohitustilanteessa. Noh, kompura vaihdettiin uuteen (kamppajan piikkiin).

Huollon jälkeisenä aamuna sama vika toistui. Vika toistui käytännössä päivittäin, satunnaisesti - ei mitään logiikkaa. Auto uudestaan huoltoon. Tällä kertaa autosta löytyi "softavika". Uusi softa, kalibrointia, koeajoa ja muuta kivaa. Vähän vajaa 500€ lasku tästä.

Ja kah, sama vika toistui seuraavana aamuna, ja sitä seuraavana. Tätä riemua kesti sen kolme viikkoa ja auto viety tänä aamuna taas vaihteeksi Bilialle huoltoon. Taas tutkitaan.

Kyseenalaistin tähän mennessä tehdyt huollot ja ihmettelin että miksi tätä "softavikaa" ei korjattu kompuran vaihdon yhteydessä. Vika ja sen esiintyminen on pysynyt huoloista huolimatta samana. Mitään eroa en ole huomannut huoltojen jäljiltä. Sain vastaukseksi:

"Tämän kertainen vika ei ollut esiintynyt autossa joulukuun puolessa
välissä kun ilmastoinnin kompressori uusittiin.
Mikä tämän vian on aiheuttanut ei pysty tietämään."


Tuntuu ettei Biliasta löydy osaamista näiden D6:sten kanssa. Kompura vaihdetaan varmuuden vuoksi heti jos jotain ongelmaa esiintyy, sen jälkeen sitten softat vaihtoon. Jännä nähdä mitä nyt tehdään. Se on varma etten suostu maksamaan tuosta "kokeillaan ja toivotaan" tekniikasta enempää. Laskuihin tulee mukavasti extraa kun auto tehdään sähköttömäksi jokaista huoltoa varten.
Edit: ilmeisesti vika on löytynyt, syypääksi epäiltiin löystynyttä apulaiteremmiä. Hinta 0€. Pianhan tuo selviää

Muuten auto on mukava ajaa, tehoja riittää omiin tarpeisiin riittävästi ja kulutus maltillinen kun sähkön kanssa oppii taktikoimaan oikein. Erityisen mukava on tuo VOC ja sen tuomat lisäominaisuudet käytön mukavuuteen
« Viimeksi muokattu: 28.03.2019, 16:03:46 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa kfriman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1329 : 28.03.2019, 14:05:26 »
Samat väännöt on T8 mallissakin. Ja joillekkin se 600€ vuodessa on jo ihan kohtuullinen summa.  Jos ottaa D6 mallin ja bensa version verot niin sillä erotuksella ostaa noin 300 litraa bensaa. Jos kulutus olisi vaikkapa 8 litraa satasella niin sillä ajaa reilu 4tkm.

Ja topiciin liittyen. Oli näköjään naapuri tuonut ruotsista 2013 mallisen D6 Volvon. Varmasti tulee jossain välissä foorumillekkin myyntiin :)

Jeps, tuommoinen tuli hankittua, on kyllä hieno ja hyvä kampe!!

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1330 : 28.03.2019, 14:23:28 »
Terve.
Joka päivä oppii jotain uutta kyseisestä kapistuksesta,ajelin hybrid modella ja ihmettelin miksei vaihda sähkölle vaikka 60km/h vauhtia ,kun yleensä vaihtaa jopa 100km/h vauhdissa, muistin että otin lisälämmittimen pois ennen matkan alkua(pure toimi normaalisti), laitoin lisälämmitimen takaisin käyttöön ja samalla heitti polttomoottorin pois käytöstä, uteliaisuudesta ajoin hetken  ja laitoin lämmittimen pois päältä, jolloin dieseli alko heti kehräämään. Joku looginen selitys varmasti on, joten kertokaa??

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1331 : 28.03.2019, 16:47:55 »
Lämmitystähän sillä moottorilla tehdään, jos kytket polttoainelisälämmittimen pois päältä.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1332 : 28.03.2019, 17:11:56 »
Lämmitystähän sillä moottorilla tehdään, jos kytket polttoainelisälämmittimen pois päältä.
No sitä ajettelin,eli jossain vaihees olis siirtyny sähkölle ,kunhan olis lämmenny ensin tarpeeks.
« Viimeksi muokattu: 28.03.2019, 17:16:27 kirjoittanut JJT »

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1333 : 28.03.2019, 18:00:47 »
No sitä ajettelin,eli jossain vaihees olis siirtyny sähkölle ,kunhan olis lämmenny ensin tarpeeks.

Kylmänä aamuna auto laittaa hybrid-moodissa moottorin päälle ja käyttää sitä, kunnes moottorin lämpötila nousee. Tämän jälkeen hybrid-moodi antaa moottorin sammua. Parasta ajaa pure-moodilla, jos softa vaan antaa ottaa sen käyttöön lämpötilan puitteissa. Tänään otin lisälämmittimen pois päältä valikosta ja ajelin pure-moodilla. Vähän viileäksi veti sisätilat, mutta onneksi on vielä talvitakki päällä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1334 : 28.03.2019, 18:40:26 »
Terve.
Joka päivä oppii jotain uutta kyseisestä kapistuksesta,ajelin hybrid modella ja ihmettelin miksei vaihda sähkölle vaikka 60km/h vauhtia ,kun yleensä vaihtaa jopa 100km/h vauhdissa, muistin että otin lisälämmittimen pois ennen matkan alkua(pure toimi normaalisti), laitoin lisälämmitimen takaisin käyttöön ja samalla heitti polttomoottorin pois käytöstä, uteliaisuudesta ajoin hetken  ja laitoin lämmittimen pois päältä, jolloin dieseli alko heti kehräämään. Joku looginen selitys varmasti on, joten kertokaa??
Kyllähän se näillä keleillä aika tarpeellinen se webasto on sekä ohjaamon että moottorin kannalta. Se lämmittää  moottorin, että sitten kun se kuitenkin jossain vaiheessa käynnistyy, se ei ole mikään kylmäkäynnistys. Ainakin minulla kone käy välillä niin lyhyitä jaksoja , että ei se pysy itsekseen lämpöisenä. Päästöjen ja kulmisen / kulutuksen kannalta myös on hyvä että se on lämmitetty. Seurasin kerran bluetooth -OBD:n avulla lämpöjä kun ajoin noin 12 km matkan sähköllä. Moottorin lämpö taisi nousta 60 asteeseen asti , jos oikein muistan. Ihmettelin ensin , että miksi se lämpeni , kunnes tajusin että se on webaston ansiota.

 

Carcom Oy  Ateho