Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071150 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1665 : 27.06.2019, 21:44:00 »
Kuulostaa mittarinruuvaukselta :-\
Oliko tämä tuontipelejä, vai pystyykö historian tarkastamaan täällä?
Hollannin tuonti. Eikö tällainen olisi pitänyt huomata jo kompuranvaihdon yhteydessä kolme päivää sitten? Auto ollut pari kuukautta käytössä ja vasta nyt lukemat päivittyi ylöspäin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1666 : 27.06.2019, 21:50:14 »
Hollannin tuonti. Eikö tällainen olisi pitänyt huomata jo kompuranvaihdon yhteydessä kolme päivää sitten? Auto ollut pari kuukautta käytössä ja vasta nyt lukemat päivittyi ylöspäin.
Liikkeen kauttako tuon tuotit?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1667 : 27.06.2019, 22:06:31 »
Liikkeen kauttako tuon tuotit?
Juu tai en tuottanut. Oli näitä D6ia muutaman juuri ostanut ja ostin juuri pihaan tuodun. Autoa ei oltu vielä pestykään, vaikkei se pois sulje sitä ettei mittaria olisi Suomessa peukaloitu.

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1668 : 27.06.2019, 22:07:46 »

Ja tuo D5 Twin Engine kait on käsittääkseni ihan sama auto kuin D6, diesel moottorista vaan otettu vähemmän tehoa?

Tänään kuulin myös yhdestä XC60 T8 jossa myös kompuraongelmia...

Jos näin on niin taitaa jäädä auto kauppaan..  >:(

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1669 : 28.06.2019, 06:17:21 »
Tämä tarina jatkuu siten että vaihtoon menee myös hybridiakusto.

Tuolla toisen ruotsalaisen foorumilla vähän pidempi tarina: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=181202&p=1223891#p1223891

8v/162tkm takuu.... Mikä lie rikkonut akuston? Kompuran temppuilusta johtuva akun ylikuormitus ei kyllä kuluttajalle enää kuulu, vaikka takuu olisikin mennyt umpeen.

Minähän sain tämän akuston vaihtotuomion jo ekalla kerralla kun Bilia selvitteli kompurahässäkkää. Eristemittauksien myötä se paljastuikin kompuraksi eikä akuston vaihdoksi. Pöyristyttävät vajaat 20k oli se akuston vaihtotyön hinta heillä pari vuotta sitten.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1670 : 28.06.2019, 09:11:39 »
Nyt meni mielenkiintoiseksi. Tänään tuli puhelimeen ilmoitus, että autolle tarvitsee varata huolto. Määräaikaishuoltoon oli vielä pitkälti aikaa/matkaa, ajettu 161tkm. Kun käynnistin auton niin näytölle tuli ilmoitus, että huolto on myöhässä. Matkamittariin oli ilmestynyt 54000 km auton seistyä parkissa päivän. Nyt ajetut kilsat näyttää 215tkm. Voidaanko näiden matkamittareita "ruuvata"?

Mulla tuli tämmöinen vastaan pari vuotta sitten kun olin ostamassa yhtä tälläistä D6:sta. Volvolla käytin sitä ja totesivat polttomoottori-ohjaimessa olevan enemmän kilometrejä, kun mittaritaulun näytössä. Mitttaritaulussa on dieselin kilometrit ja sähkömottorin kilometrit yhteensä. Kannattaa siis käyttää auto jollakin tutkittavana ennen ostopäätöstä.

Poissa Likeman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1671 : 28.06.2019, 15:07:14 »
Tässä lyhyesti oman auton viimeisistä huollosta ym. Viime kesänä vaihdettiin kompura kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla tuli ilmoitus ruutuun, että tarvitsee huoltoa. Sen jälkeen kaikki onkin toiminut hyvin.

Auton vuosihuolto oli viime maaliskuussa Biliassa. Kun hain autoa huollosta niin kerrottiin, että ilmastoinnin kompura on myös vaihdettu. Hieman ihmettelin että miksi, mutta kun meni Volvon piikkiin niin so what. Mulla on siis vaihdettu kompura kolme kertaa vuoden sisään. Olisko niin, että tämä viimeksi vaihdettu on jotain parempaa sarjaa kuin ne viime kesänä vaihdetut?! Miksi olisivat muuten omaehtoisesti lähteneet vaihtamaan?

Kun ajoin auton huollon pihalta kadulle niin parin sadan metrin jälkeen diesel kävi tosi pienillä kierroksilla (500 rpm). Mittariin tuli ilmoitus ongelmista tehonsyötössä. Sitten diesel sammui. Painoin purelle mutta ei antanut edes sähköllä kulkea. Auto seisoi keskellä katua ihan mykkänä. Tietokoneista oppineena painoin virrat pois ja sitten taas virrat päälle. Nyt antoi kulkea sähköllä ja kun kokeilin AWD niin hörähti dieselkin käyntiin. Sen jälkeen ei mitään ongelmaa. Ihme juttu tuokin.

Jokunen viikko sitten kun auto lähti liikkeelle tuli ilmoitus ongelmista sähkönsyötössä ja pyysi huoltoon välittömästi. Taas virrat pois ja uudestaan päälle. Kaikki oli taas kunnossa eikä tuota ilmoitusta ole enää tullut. Käsittämättömiä ilmoituksia.

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1672 : 28.06.2019, 15:31:06 »
D6 on kyllä pelittänyt moitteettomasti, lukuunottamatta yhtä poikkeusta. Tuon mittarilukeman ylöspäin pyöristyksen jälkeen ajoin hybridillä n. 50 km, eikä suostunut juurikaan käyttämään akkua (lähtiessä akun varaus oli n. 20%). Ajon aikana akku latautui yli 50% varaukseen. Seuraavan käynnistyksen jälkeen toiminut taas normaalisti.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1673 : 29.06.2019, 10:02:04 »
D6 on kyllä pelittänyt moitteettomasti, lukuunottamatta yhtä poikkeusta. Tuon mittarilukeman ylöspäin pyöristyksen jälkeen ajoin hybridillä n. 50 km, eikä suostunut juurikaan käyttämään akkua (lähtiessä akun varaus oli n. 20%). Ajon aikana akku latautui yli 50% varaukseen. Seuraavan käynnistyksen jälkeen toiminut taas normaalisti.

Hiukkassuodattimen polttotyhjennys pakottaa polttomoottorin käyntiin ja Save tilan taustalle päälle. Tällöin ei ole mahdollista käyttääkään sähköä.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1674 : 29.06.2019, 11:55:01 »
Tänään volle ilmoitti :
"hybridijärjestelmän toimintahäiriö,
Tarvitsee huollon"
Täytynee käyttää Maanantaina paikallisella marmorilla, jos kattoisivat onko vikakoodeja.
Mitäs se tuollainen ilmoitus enteilee?
Kompura vaihdettu 5kk sitte.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1675 : 29.06.2019, 12:30:26 »
Tänään volle ilmoitti :
"hybridijärjestelmän toimintahäiriö,
Tarvitsee huollon"
Täytynee käyttää Maanantaina paikallisella marmorilla, jos kattoisivat onko vikakoodeja.
Mitäs se tuollainen ilmoitus enteilee?
Kompura vaihdettu 5kk sitte.

Kompuran vaihtoa minulle tarkoitti tuo kyseinen ilmoitus. Huolla kiireellisesti oli viimeinen ilmoitus minkä auto antoi ennen pajalle hinausta :P

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1676 : 29.06.2019, 13:02:33 »
Kompuran vaihtoa minulle tarkoitti tuo kyseinen ilmoitus. Huolla kiireellisesti oli viimeinen ilmoitus minkä auto antoi ennen pajalle hinausta :P

Minä ajelin kompuran ilmoituksen jälkeen useita viikkoja, kun huoltoaikaa ei saatu järjestymään kovin helposti. Käsittääkseni kompuran rikkoutuminen ei tee autosta hinattavaa.

Jos 12 V akku hyytyy, joka muuten ei mun kohdalla varoittanut mitenkään, niin se vie auton hinaukseen. Sain oman käyntiin, kun laitoin piuhan kiinni ja latasin akkua. Akun vaihdon jälkeen, kaikki toimi taas normaalisti.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1677 : 29.06.2019, 18:30:43 »
Minä ajelin kompuran ilmoituksen jälkeen useita viikkoja, kun huoltoaikaa ei saatu järjestymään kovin helposti. Käsittääkseni kompuran rikkoutuminen ei tee autosta hinattavaa.

Jos 12 V akku hyytyy, joka muuten ei mun kohdalla varoittanut mitenkään, niin se vie auton hinaukseen. Sain oman käyntiin, kun laitoin piuhan kiinni ja latasin akkua. Akun vaihdon jälkeen, kaikki toimi taas normaalisti.

Auto ei lähtenyt enää käyntiin, vaikka mitä teki. 12v akku oli tuolloin ainakin testattu hyväkuntoiseksi. Huollossa diagnosoitiin vika akustoon ja sitten tarkemmissa mittauksissa kohdistui kompuraan. Sitä minäkin ihmettelin aluksi, miksei auto startannut ja hypännyt suoraan dieselille jättäen ilmastoinnin/voimavirtasähköt rauhaan. Nyt 30tkm myöhemmin ei auta kuin rukoilla ongelmattomuutta.

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1678 : 29.06.2019, 19:30:33 »
Tuntuu kyllä olevan melkoisia vikamagneetteja nää D6 hybridit.

Aina vaan vahvistuu itsellä se ajatus, ette en todellakaan koskaan aoi ostaa minkään valtakunna sähköhimmeliautoa, en hybridiä enkä muutakaan.

Kun ajelee vanhalla kunnon dieselillä nii tietää että lähtee aina (suunnilleen  ;D) käyntiin ja pääsee perille  :)

Mut hatunnosto näille , jotka jaksaa jumpata piuhojen kanssa ja kiikuttaa autoo huollosta huoltoon. Vaikka kulkis vähän vähemmällä (siis silloin jos sattuu toimimaan), niin vaiva ei ole sen arvonen, siis itselle, jollekin muulle on. Mutta siis hattua pois rohkeille ja kärsivällisille  :hg:
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1679 : 29.06.2019, 20:28:33 »
Minä ajelin kompuran ilmoituksen jälkeen useita viikkoja, kun huoltoaikaa ei saatu järjestymään kovin helposti. Käsittääkseni kompuran rikkoutuminen ei tee autosta hinattavaa.

Jos 12 V akku hyytyy, joka muuten ei mun kohdalla varoittanut mitenkään, niin se vie auton hinaukseen. Sain oman käyntiin, kun laitoin piuhan kiinni ja latasin akkua. Akun vaihdon jälkeen, kaikki toimi taas normaalisti.
Ilman kompuraa se on minunkin ajettava , kun vasta kk. kuluttua korjaamolle aika. Minulla kävi tässä 3 viikkoa sitten semmoinen , että kun illalla laitoin auton normaalisti yöksi latautumaan, niin aamulla paloi punainen valo lataustöpselin vieressä. Ja ei päässyt autolla liikkeelle. Kaikki mahdolliset vikailmoitukset tuli tauluun. Kimmastuin niin , että otin 12V akun suojan auki ja mittasin jännitteen. 6,3 V! Mittasin heti perään irrallisen akun joka näytti 12,7V ja taas uudestaan autosta, se näytti edelleen 6 volttia. Eli joku laite kulutti koko ajan isosti virtaa, muuten ei jännite mene noin alas. Laitoin "ison" akkulaturin 25 A lataamaan, kunnes jossain vaiheessa ledi muuttui pois punaisesta ja pystyi lataamaan hybridiakkuakin. Siinä taisi mennä parikin tuntia.  Jouduin ottaa toisen auton liikenteeseen seisonnasta , että pääsin liikkeelle, toivottavasti tätä ei satu usein.
Seuraavana päivänä ja toistaiseksi auto on toiminut normaalisti.

 

Futurez  Kulkukoira