Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa t1502

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1680 : 30.06.2019, 14:12:54 »
Tuntuu kyllä olevan melkoisia vikamagneetteja nää D6 hybridit.

Aina vaan vahvistuu itsellä se ajatus, ette en todellakaan koskaan aoi ostaa minkään valtakunna sähköhimmeliautoa, en hybridiä enkä muutakaan.

Kun ajelee vanhalla kunnon dieselillä nii tietää että lähtee aina (suunnilleen  ;D) käyntiin ja pääsee perille  :)

Mut hatunnosto näille , jotka jaksaa jumpata piuhojen kanssa ja kiikuttaa autoo huollosta huoltoon. Vaikka kulkis vähän vähemmällä (siis silloin jos sattuu toimimaan), niin vaiva ei ole sen arvonen, siis itselle, jollekin muulle on. Mutta siis hattua pois rohkeille ja kärsivällisille  :hg:

Ei nyt kannata sentään noin kauhistua ;D Tätä kompuraongelmaa lukuunottamatta paras autoni tähän mennessä, ja sähköllä ajamiseen jää nopeasti koukkuun. Päivittäinen latauspiuhaan liittäminen muuttuu vaivattomaksi rutiiniksi hyvin nopeasti ja diesel-pumpulla on tullut käytyä viimeksi kolmisen kuukautta sitten. Omallani ajoin myös täysin ongelmitta ennen kuin kompuranvaihto iski, ja siinä vaiheessa autolla oli mittarissa jo 5 vuotta ja lähes 140 000 km. Tämä kompura-asia Volvon pitäisi kyllä ottaa paremmin haltuun, se on selvää. Harmillisesti yksi vika pilaa muuten mainion auton (ja Volvon) mainetta nyt isosti.

Ja sähköllä kulkematonta autoa en varmasti enää osta, lähinnä tässä on syttynyt hinku täyssähköiseen, kun nykyisin melkein jo harmittaa polttomoottorin pörähtäessä käyntiin, sähköllä ajaminen on niin paljon kivempaa.

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1681 : 30.06.2019, 16:21:35 »
Näyttö herjaa, että konepelti on auki. Olen moneen kertaan paiskonut ja painellut sitä kiinni. Laitoin CRCtä lukkoihin ja renkkasin niitä meisselillä, ei auta. Onko porukalla mennyt näistä mikrokytkimiä tai johtoja rikki konepellin lukosta? En pikaisella googgeloinnilla löytänyt kokemuksia aiheesta.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2019, 17:53:05 kirjoittanut takahiki »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1682 : 30.06.2019, 21:00:32 »
Tuntuu kyllä olevan melkoisia vikamagneetteja nää D6 hybridit.

Aina vaan vahvistuu itsellä se ajatus, ette en todellakaan koskaan aoi ostaa minkään valtakunna sähköhimmeliautoa, en hybridiä enkä muutakaan.

Kun ajelee vanhalla kunnon dieselillä nii tietää että lähtee aina (suunnilleen  ;D) käyntiin ja pääsee perille  :)

Mut hatunnosto näille , jotka jaksaa jumpata piuhojen kanssa ja kiikuttaa autoo huollosta huoltoon. Vaikka kulkis vähän vähemmällä (siis silloin jos sattuu toimimaan), niin vaiva ei ole sen arvonen, siis itselle, jollekin muulle on. Mutta siis hattua pois rohkeille ja kärsivällisille  :hg:

Tää on itseasiassa ihan samanlaista tekniikan pelkoa mitä autoilijat on pelänneet aina.

Joskus aikanaan ne ovat olleet sähkö valot ja sähköstartti ilman käynnistyskampea.

Sitten on pelätty kärjetöntä sytytystä.

Tai polttoaineen suihkutusta.

Tai turboa.

Tai automaattivaihteistoa

Tai sähkötoimisia ikkunan nostimia

Tai ABS jarruja

Tai ajonvakautusjärjestelmää..

Sinänsä tuo on luonnollista, ja suurimmalla osalla ihmisistä geenistö on sellaisessa asennossa että kaikkeen uuteen suhtaudutaan varauksella, joka sinänsä on luolamiestasolla ihan järkevää katsoa kuukahtaako kaveri kun on syönyt uutta hedelmää, on ihan fiksua jaktaa sen lantun natustamista ja katsoa että kuukahtaako se rohkea kaveri kun söi omenan.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1683 : 01.07.2019, 07:23:28 »
Ei nyt kannata sentään noin kauhistua ;D Tätä kompuraongelmaa lukuunottamatta paras autoni tähän mennessä, ja sähköllä ajamiseen jää nopeasti koukkuun. Päivittäinen latauspiuhaan liittäminen muuttuu vaivattomaksi rutiiniksi hyvin nopeasti ja diesel-pumpulla on tullut käytyä viimeksi kolmisen kuukautta sitten. Omallani ajoin myös täysin ongelmitta ennen kuin kompuranvaihto iski, ja siinä vaiheessa autolla oli mittarissa jo 5 vuotta ja lähes 140 000 km. Tämä kompura-asia Volvon pitäisi kyllä ottaa paremmin haltuun, se on selvää. Harmillisesti yksi vika pilaa muuten mainion auton (ja Volvon) mainetta nyt isosti.

Ja sähköllä kulkematonta autoa en varmasti enää osta, lähinnä tässä on syttynyt hinku täyssähköiseen, kun nykyisin melkein jo harmittaa polttomoottorin pörähtäessä käyntiin, sähköllä ajaminen on niin paljon kivempaa.

Olen samaa mieltä. Sähkötekniikka tuo uutta autoiluun. Omaa ostaessani mietin kaasuautoa toisena vaihtoehtoana ja se voisi olla hyvä vaihtoehto. Jos ostaisin "tavallisen" auton, niin vuosiluku täytyy alkaa 19xx.  Ne on perusautoja moottorin suhteen.

Optimistiset luolamiehet yrittivät silittää lejonaa ekaa kertaa nähdessään ja pessimistit pelkäsivät ja varoivat. Valitettavasti minä suhtaudun optimistisesti ja joskus käsrsin siitä, mutta en aina.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1684 : 01.07.2019, 07:44:51 »
Jos tätä ketjua lukee niin ainoa heikkolenkki D6 mallissa ollut tuo ilmastoinnin kompura.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa takahiki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1685 : 01.07.2019, 19:37:24 »
Itselle lähes täydellinen valinta tämä D6 tällä hetkellä. Akku riittää työmatkaan nippanappa, n. 16kW akku olis aika optimi. Ehtisi latautuun öisin täyteen ja illalla olis akussa jerkkua vielä kuskata muksuja reeneihin. Tehoja löytyy tarvittaessa riittävästi ja omaan makuun miellyttävä moottorin murina.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1686 : 02.07.2019, 18:12:16 »
Itselle lähes täydellinen valinta tämä D6 tällä hetkellä. Akku riittää työmatkaan nippanappa, n. 16kW akku olis aika optimi. Ehtisi latautuun öisin täyteen ja illalla olis akussa jerkkua vielä kuskata muksuja reeneihin. Tehoja löytyy tarvittaessa riittävästi ja omaan makuun miellyttävä moottorin murina.
Minulla riittää noin 18 km työmatkaan akullinen hienosti. Lataan akun työpaikalla ja sama sähkö vie vielä takaisin aamulla. Alkaa olla työmatkakustannukset kohdillaan  ;)
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa -Juuso-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1687 : 02.07.2019, 21:28:37 »
Tänään volle ilmoitti :
"hybridijärjestelmän toimintahäiriö,
Tarvitsee huollon"
Täytynee käyttää Maanantaina paikallisella marmorilla, jos kattoisivat onko vikakoodeja.
Mitäs se tuollainen ilmoitus enteilee?
Kompura vaihdettu 5kk sitte.


Samaa ilmoitellut mulle silloin tällöin parin viikon ajan. Huomenna aika Volvolle ja sittenhän tuo selviää mikä on vikana

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1688 : 02.07.2019, 21:38:15 »

Samaa ilmoitellut mulle silloin tällöin parin viikon ajan. Huomenna aika Volvolle ja sittenhän tuo selviää mikä on vikana
No pistä vähä infoa tännepäin mitä sanovat ???

Poissa -Juuso-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1689 : 03.07.2019, 13:03:35 »
No pistä vähä infoa tännepäin mitä sanovat ???

Yllättävä vika  :D
Kompura menee uusiks

Poissa OVa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1690 : 03.07.2019, 15:20:48 »
Terve kaikille, uusi hybridivolvon omistaja ilmoittautuu.

Nyt on viikon verran ajoa käytetyllä (Hollannin tuonti) Volvolla takana ja onhan tuo mairea peli ajella. Pari asiaa kuitenkin nostaa päätään:

1: Avaimeton kulku ei tunnu pelaavan vaikka varusteissa sellainen on. Auton asetuksista se on laitettu päälle mutta avaimet taskussa, ovet lukossa ja kahvasta kiinni ei tapahdu mitään, ovet siis on ja pysyy lukossa. Autoon sisään päästessä (avaimesta napista ovet auki) avaimet edelleen taskussa auto kyllä käynnistyy ja kaikki pelaa.

2: Avaimesta auton esivalmistelu, näin kesällä siis ilmastointi, ei mene päälle. Nyt laitoin autosta suoralla käynnistyksellä ja hyvin puhisee ja kylmää pukkaa. Onko tuontiautoissa joku asetus että avaimesta se ei mene päälle ja pitää käydä huollossa kytkemässä. Luin tästä ketjusta jotain sen suuntaista aikasemmin mutta nyt en löytänyt sitä millään.

3: Aina välillä (ei siis lähellekään joka kerta) käynnistyksen jälkeen ja harvoin myös kesken ajon auto ilmoittaa hybridijärjestelmän ongelmasta ja kehoittaa viemään huoltoon, mutta auto käyttäytyy ihan normaalisti. Kerran teki jo punaisen varoituksenkin ja pyyti kiireellistä huoltoa. Sain auton ajettua Espoosta takaisin kotio ja normaalisti lataukseen (ilta-aika eikä huoltoa lähimaillakaan) ja aamulla virheilmoitus oli poistunut. Espoosta lähtiessä auto oli melkonen uuni kuuman päivän jälkeen ja yhdistin tuon virheilmoituksen auton lämpötilaan. Aamulla viileästä ei tosiaan enää mitään merkkiä virheistä.

Herättääkö kyseiset oireet kokeneemmilla hybridimiehillä/naisilla ajatuksia? Soittoa myyjäliikkeeseen ja vaatimuksia huollossa käynnistä?
Auton huoltokirjassa asianmukaiset leimat sopivilla kilometriväleillä ja autokin kehoittaa vastaavaan huoltoväliin. Vuosimalli 2014, ajettu nyt karvan alle 163tkm.

Luin ketjun läpi ennen ostoa ja tämän perusteella uskalsin heittäytyä hybridimaailmaan mukaan. Kiitos jo etukäteen vastauksista ja ennenkaikkea hyvästä ketjusta tähän mennessä!
V60 D6 AWD Plug-In Hybrid :)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1691 : 03.07.2019, 16:13:07 »
1: Avaimeton kulku ei tunnu pelaavan vaikka varusteissa sellainen on. Auton asetuksista se on laitettu päälle mutta avaimet taskussa, ovet lukossa ja kahvasta kiinni ei tapahdu mitään, ovet siis on ja pysyy lukossa. Autoon sisään päästessä (avaimesta napista ovet auki) avaimet edelleen taskussa auto kyllä käynnistyy ja kaikki pelaa.

Olen huomannut, että jos avain on kännykän kanssa samassa taskussa, niin auto ei kuule avainta ovia avatessa, vaikka ajamaan pystyykin. Oletko kokeillut avaimetonta sisäänkäyntiä niin että pitää avainta toisessa kädessä esillä samalla kun avaa kahvasta? Jos silleen toimii niin liittyy kuuluvuuteen taskusta. Jos ei niin ongelma jossain muualla.

Poissa OVa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1692 : 03.07.2019, 16:27:28 »
Olen huomannut, että jos avain on kännykän kanssa samassa taskussa, niin auto ei kuule avainta ovia avatessa, vaikka ajamaan pystyykin. Oletko kokeillut avaimetonta sisäänkäyntiä niin että pitää avainta toisessa kädessä esillä samalla kun avaa kahvasta? Jos silleen toimii niin liittyy kuuluvuuteen taskusta. Jos ei niin ongelma jossain muualla.

Avain on eri taskussa kuin puhelin, en oo koittanutkaan että avain kädessä.. Täytyy koittaa toisella avaimella vielä, siihen vaihdettiin patterit kun auto ilmoitteli että paristot heikot..

Kiitos jo tähän mennessä!
V60 D6 AWD Plug-In Hybrid :)

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1693 : 03.07.2019, 16:28:26 »
Oven johtosarjan kosketusongelmia näissä keyless vehkeissä vissiin on ollu.

Edit: toimiiko avaus muissa ovissa kuin kuskin ovessa?
« Viimeksi muokattu: 03.07.2019, 16:32:37 kirjoittanut jmaatta »

Poissa -Juuso-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1694 : 03.07.2019, 17:12:04 »

3: Aina välillä (ei siis lähellekään joka kerta) käynnistyksen jälkeen ja harvoin myös kesken ajon auto ilmoittaa hybridijärjestelmän ongelmasta ja kehoittaa viemään huoltoon, mutta auto käyttäytyy ihan normaalisti. Kerran teki jo punaisen varoituksenkin ja pyyti kiireellistä huoltoa. Sain auton ajettua Espoosta takaisin kotio ja normaalisti lataukseen (ilta-aika eikä huoltoa lähimaillakaan) ja aamulla virheilmoitus oli poistunut. Espoosta lähtiessä auto oli melkonen uuni kuuman päivän jälkeen ja yhdistin tuon virheilmoituksen auton lämpötilaan. Aamulla viileästä ei tosiaan enää mitään merkkiä virheistä.

Herättääkö kyseiset oireet kokeneemmilla hybridimiehillä/naisilla ajatuksia? Soittoa myyjäliikkeeseen ja vaatimuksia huollossa käynnistä?
Auton huoltokirjassa asianmukaiset leimat sopivilla kilometriväleillä ja autokin kehoittaa vastaavaan huoltoväliin. Vuosimalli 2014, ajettu nyt karvan alle 163tkm
Vie huoltoon, kompura menee mulla vaihtoon. 48kk-60kk vanhasta volvo korvaa vaan puolet. Myyjäliike maksaa ainakin mulla toisen puolen  8)

 

Futurez  Kulkukoira