Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa regedit

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2130 : 15.10.2019, 09:14:10 »
Tervehdys,

Miten tuon Webaston tulisi oikein toimia? Alla kuvattu muutama skenaario miten ko. laite nyt käyttäytyy:

Mikäli latausjohto seinässä ja virtaa tulee, niin ajastettu esilämmitys toimii kuten pitääkin.
Kun lähtee kylmällä autolla PURE-tilalla liikkelle, niin Webasto käynnistyy normaalisti, (latausjohto ei kiinni)

Kun esilämmitys valittuna tiettyyn kellon aikaan, näytöllä näkyy symbolit kuten pitääkin. Kuitenkaan lämmitys ei toimi. Ei minkäänlaista vikailmoitusta tms. Auto on vain kylmänä ja kuin irvaillaikseen tuo typerä kellonaika seisoo mittaristossa.  >:( (latausjohto ei kytkettynä)

Kun menee kylmään autoon sisään ja yrittää käynnistää Webastoa suorakäynnistys-tilaan, se ei onnistu. Teksti välkähtää muutaman kerran ja releet naksuu, mutta ei sen kummempaa. Tästä jos laittaa avaimen paikalleen ja käynnistää auton, niin Webasto lähtee tulille.

Asetukset pitäisi olla oikein (ulkotila valittuna ja lisälämmitin päällä)

Tampereen Käyttöauton mukaan Webastoon ei ole olemassa mitään "Suomi-sopeutusta tai muutakaan erikseen pohjoismaihin olevaa ohjelmistoa". (auto tuotu Hollannista)

Onkohan tuo nyt sitten jotenkin jumissa?

Poissa OVa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2131 : 15.10.2019, 14:24:50 »
Tervehdys,

Miten tuon Webaston tulisi oikein toimia? Alla kuvattu muutama skenaario miten ko. laite nyt käyttäytyy:

Mikäli latausjohto seinässä ja virtaa tulee, niin ajastettu esilämmitys toimii kuten pitääkin.
Kun lähtee kylmällä autolla PURE-tilalla liikkelle, niin Webasto käynnistyy normaalisti, (latausjohto ei kiinni)

Kun esilämmitys valittuna tiettyyn kellon aikaan, näytöllä näkyy symbolit kuten pitääkin. Kuitenkaan lämmitys ei toimi. Ei minkäänlaista vikailmoitusta tms. Auto on vain kylmänä ja kuin irvaillaikseen tuo typerä kellonaika seisoo mittaristossa.  >:( (latausjohto ei kytkettynä)

Kun menee kylmään autoon sisään ja yrittää käynnistää Webastoa suorakäynnistys-tilaan, se ei onnistu. Teksti välkähtää muutaman kerran ja releet naksuu, mutta ei sen kummempaa. Tästä jos laittaa avaimen paikalleen ja käynnistää auton, niin Webasto lähtee tulille.

Asetukset pitäisi olla oikein (ulkotila valittuna ja lisälämmitin päällä)

Tampereen Käyttöauton mukaan Webastoon ei ole olemassa mitään "Suomi-sopeutusta tai muutakaan erikseen pohjoismaihin olevaa ohjelmistoa". (auto tuotu Hollannista)

Onkohan tuo nyt sitten jotenkin jumissa?

Mulla teki ihan samaa ja juurikin softapäivityksillä se hoidettiin kuntoon. Tilanne siis oli se, että kun auto oli latausjohdossa niin kaikki pelas säätämällä kellon tai suorakäynnistyksellä. Johto irti ja mitään ei tapahtunut (ei viilennystä eikä lämmitystä).

Käyttöautossa Tampereella ajettiin ensin eka softapäivitys jolla saatiin esivalmistelu toimimaan ilman latausjohtoa ja nyt määräaikais/jakohihnaremontin yhteydessä päivitettiin uudestaan toimimaan avaimesta kaukokäynnistämällä.

Silloin meinasivat että juurikin Hollannin tuonnin autoissa ei esivalmistelu usein toimi koska jotenkin disabloitu ja vaatii softapäivitykset.

Mulla siis 2014 malli ja se isompi avainmokkula, autossa avaimeton kulku. En siis ostaessa saanut esivalmistelua käyntiin muuten kuin a) latausjohto seinässä tai b) jos johto irti, avain paikalleen/auton käynnistys
V60 D6 AWD Plug-In Hybrid :)

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2132 : 15.10.2019, 20:49:22 »
Tampereen Käyttöauton mukaan Webastoon ei ole olemassa mitään "Suomi-sopeutusta tai muutakaan erikseen pohjoismaihin olevaa ohjelmistoa". (auto tuotu Hollannista)

Onkohan tuo nyt sitten jotenkin jumissa?

Ei sinällään mikään suomi sopeutus. Suomen tuonneissa polttoainetoimisen lämmittimen käyttö ilman latauskaapelia on ollut vakiona. Hollannissa lisävaruste ”Hybrid Technology Line: 901 Voorverwarming of -koeling met of zonder laadkabel”.
Samaan tyyliin kuin ainakin jokunen vuosi sitten diesel volvoissa webaston kello oli lisävaruste (ohjelmallinen).
Toinen lisävaruste (ilmeisesti myös suomessa) ollut esilämmityksen/esi-ilmastoinnin kaukosäätö avaimella ”Hybrid Technology Line: 900 Voorverwarming of -koeling met autosleutel”.

Omassa viime viikolla hollannista haetussa yksilössä oli nämä varusteet mukana. Tänään juuri kokeilin avaimen kaukosäätöä, eli kun pitää avaimen valonappia vähän aikaa pohjassa niin auton valot välähtää muutaman kerran ja webasto menee päälle (olettaen että asetuksissa auto on ulkotiloissa).

Tässäkin threadissa aiemman keskustelun mukaan saa kyllä ohjelmallisesti toimimaan kunhan huoltomies on perehtynyt tuotteeseen (tietysti maksua vastaan). Harmittavan usein volvo liikkeiden myyjät ja omamekaanikot tuntee Volvojen ominaisuudet ja lisävarusteet auton ostajaa heikommin.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2019, 20:52:28 kirjoittanut k70425 »
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2133 : 15.10.2019, 22:36:24 »
Tervehdys,

Miten tuon Webaston tulisi oikein toimia? Alla kuvattu muutama skenaario miten ko. laite nyt käyttäytyy:

Mikäli latausjohto seinässä ja virtaa tulee, niin ajastettu esilämmitys toimii kuten pitääkin.
Kun lähtee kylmällä autolla PURE-tilalla liikkelle, niin Webasto käynnistyy normaalisti, (latausjohto ei kiinni)

Kun esilämmitys valittuna tiettyyn kellon aikaan, näytöllä näkyy symbolit kuten pitääkin. Kuitenkaan lämmitys ei toimi. Ei minkäänlaista vikailmoitusta tms. Auto on vain kylmänä ja kuin irvaillaikseen tuo typerä kellonaika seisoo mittaristossa.  >:( (latausjohto ei kytkettynä)

Kun menee kylmään autoon sisään ja yrittää käynnistää Webastoa suorakäynnistys-tilaan, se ei onnistu. Teksti välkähtää muutaman kerran ja releet naksuu, mutta ei sen kummempaa. Tästä jos laittaa avaimen paikalleen ja käynnistää auton, niin Webasto lähtee tulille.

Asetukset pitäisi olla oikein (ulkotila valittuna ja lisälämmitin päällä)

Tampereen Käyttöauton mukaan Webastoon ei ole olemassa mitään "Suomi-sopeutusta tai muutakaan erikseen pohjoismaihin olevaa ohjelmistoa". (auto tuotu Hollannista)

Onkohan tuo nyt sitten jotenkin jumissa?

Olen perjantaina menossa päivittämään auton softan pohjoismaiden versioon merkkiliikkeessä. Mulla on ihan sama ongelma eli ajastimella auto lämpenee, kun johto on kiinni. Suorakäynnistys, ainakin minulla, toimii vain irroittamalla sähköjohdon autosta ja kytkemällä sen uudelleen. Tämän operaation jälkeen suorakäynnistys toimii, muuten ei.

Minulle asiaa avattiin sen verran, että Hollannissa lainsäädäntö sallii webaston käytön vain lyhen aikaa ja siksi ohjelmat ovat erilaisia. Palataan tähän kun saan uuden softan autoon ja voi olla, että Hollannissa on sitten jokin lisävarustepaketti, joka sallii taukolämmityksen yms.

Kiva auto ja jotenkin minulla on tunne, että BMW kuljettajia ärsyttää enemmän V60 D6 kuin Toytota Corolla 1.6. Tänään aamulla BMW teki sellaisen ohituksen, joka oli aika provosoiva. Ajoin sähköllä, kuuntelin musiikkia ja hymyilin. Oli hyvä aamu ja en halunnut pilata sitä.

« Viimeksi muokattu: 15.10.2019, 22:39:05 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2134 : 16.10.2019, 00:40:34 »
Minulle asiaa avattiin sen verran, että Hollannissa lainsäädäntö sallii webaston käytön vain lyhen aikaa ja siksi ohjelmat ovat erilaisia. Palataan tähän kun saan uuden softan autoon ja voi olla, että Hollannissa on sitten jokin lisävarustepaketti, joka sallii taukolämmityksen yms.

Kuulostaa fiksulta että mekaanikot tuntee Hollannin lainsäädäntöä .
Ainakin minun Hollannin kilvissä olevassa autossa toimii
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2135 : 16.10.2019, 07:14:05 »
Kuulostaa fiksulta että mekaanikot tuntee Hollannin lainsäädäntöä .
Ainakin minun Hollannin kilvissä olevassa autossa toimii

En ota kantaa siihen, oliko tuo viesti oikein. Joka tapauksessa mun auto ei lämpene ilman johtoa ja työpaikka vaihtuu toiseen osoitteeseen ilman lämmitystolppaa ei kun lataustolppaa  ???
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Veksu77

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2136 : 16.10.2019, 15:43:12 »
Moro.
Olen uusimassa jarrulevyt ja palat.
Sopiiko autoon normi v60:n osat vai onko d6 jarruosat erilaiset?  :idiot2:

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2137 : 16.10.2019, 16:45:08 »
Ihan perusosia ovat, joskin isothan nuo levyt on varmaankin massan ja kokonaistehon takia. Itse kävin eteen palat Motonetista ja vaihdoin itse.

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2138 : 16.10.2019, 16:57:20 »
Pitääkös takajarrut ajella sähköisesti auki? Olettaisin näin olevan.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2139 : 16.10.2019, 17:40:33 »
Moro.
Olen uusimassa jarrulevyt ja palat.
Sopiiko autoon normi v60:n osat vai onko d6 jarruosat erilaiset?  :idiot2:
Uusin jarrut omaani eteen ja taakse keväällä. Etulevyt oli halk. 336 mm, perus V60 :ssä on varmaan pienemmät. Sähköistä käsijarrua ei tarvinnut mitenkään sähköllä ajella, mutta muistaakseni piti avata takajarrusatulasta pari torx-ruuvia ja irrottaa se pikku moottori. Pitiköhän sitten vielä pyörittaa se vielä minimiasentoon... Netin syövereistä löytyi ohje.

Poissa Veksu77

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2140 : 16.10.2019, 21:35:58 »
Varaosasivujen kautta tarjoaa 316mm halkaisijalla olevia levyjä eteen. Tuolla 336mm halkaisijalla olevia en löytänyt.
300mm jos 16" vanne. 316mm jos 17" vanne kuten minulla.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2141 : 17.10.2019, 05:17:41 »
Varaosasivujen kautta tarjoaa 316mm halkaisijalla olevia levyjä eteen. Tuolla 336mm halkaisijalla olevia en löytänyt.
300mm jos 16" vanne. 316mm jos 17" vanne kuten minulla.
Kannattaa oikeasti mitata mitkä laikat siellä on, originaalilla varaosanumerolla on helpompi hakea korvaavaa koska ei noiden varaosapuljujen hakutuloksiin voi luottaa. Onhan mullakin 316mm ja silti mahdutettu talvirenkaiksi alkuperäiset 16" ja kesäpyöriksi 18". 336mm satulat on jo silmiinpistävästi suuremmat kuin 316mm.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2142 : 17.10.2019, 20:56:39 »
Kannattaa oikeasti mitata mitkä laikat siellä on, originaalilla varaosanumerolla on helpompi hakea korvaavaa koska ei noiden varaosapuljujen hakutuloksiin voi luottaa. Onhan mullakin 316mm ja silti mahdutettu talvirenkaiksi alkuperäiset 16" ja kesäpyöriksi 18". 336mm satulat on jo silmiinpistävästi suuremmat kuin 316mm.
Minäkin siis mittasin ne ja sain mitaksi noin 336 ja semmoinen koko sieltä löytyi , mutta helpommin löytyi kaikkia pienempiä kokoja.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2143 : 18.10.2019, 13:54:49 »
Täältäkin ilmoittautuu uusi D6:n vielä onnellinen omistaja!

Hieno auto hienoilla herkuilla! Muutamia yksilöitä kävin lähemmin tarkastelemassa ennen kuin tuo oma löytyi ja ainoa asia mikä jäi harmittamaan on VOC:n puute. Onko kukaan laittanut webaston Thermoconnectia tähän autoon? Kahalta kyselin asiaa eikä ainakaan varotellut mistään vaikka auton mallin mainitsin, että ilmeisesti sisään vaan?

Olen myös kiinnittänyt huomioita tohon suoralämmityksen omituiseen käyttäytymiseen. En ole joutunut piuhaa ottamaan irti ja laittamaan takaisin mutta ekalla painalluksella tuo suoralämmitys ei lähde käyntiin.
V60 D6 -14

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2144 : 18.10.2019, 18:23:53 »
Täältäkin ilmoittautuu uusi D6:n vielä onnellinen omistaja!

Hieno auto hienoilla herkuilla! Muutamia yksilöitä kävin lähemmin tarkastelemassa ennen kuin tuo oma löytyi ja ainoa asia mikä jäi harmittamaan on VOC:n puute. Onko kukaan laittanut webaston Thermoconnectia tähän autoon? Kahalta kyselin asiaa eikä ainakaan varotellut mistään vaikka auton mallin mainitsin, että ilmeisesti sisään vaan?

Mulla ei kokemusta jälkiasenteisen etäohjauksen asennuksesta näihin, mutta ainakin avaimen saa sinisellä ohjelmoitua toimimaan lämmittimen käynnistäjänä. Ei toki auta jos kauempaa tarvitsee sitä käynnistää.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

 

KL-varaosat  Race.fi