Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071127 Lukukerrat

Gnolli ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2475 : 01.12.2019, 18:26:52 »
Tuo kuivainhan on sellainen palikka joka vaihdetaan melko herkästi missä tahansa autossa jos ilmastoinnin kanssa on jotain ongelmia, se on kuitenkin melko halpa palikka siiinä kokonaisuudessa.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2476 : 01.12.2019, 21:18:23 »
Tuo kuivainhan on sellainen palikka joka vaihdetaan melko herkästi missä tahansa autossa jos ilmastoinnin kanssa on jotain ongelmia, se on kuitenkin melko halpa palikka siiinä kokonaisuudessa.
Näköjään maksaa alle 30€ autonvaraosat 24 :ssä.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2477 : 01.12.2019, 21:21:44 »
Näköjään maksaa alle 30€ autonvaraosat 24 :ssä.

Jos merkkihuollossa on ammattilainen tekemässä huoltoa, niin eiköhän se vaihda kuivaimen vaikka sen vaihto ei kuulu huolto-ohjeeseen. Merkkihuollon omakustannushinta on varmasti tuota hintaa halvempi. 
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2478 : 02.12.2019, 18:53:01 »
Jos merkkihuollossa on ammattilainen tekemässä huoltoa, niin eiköhän se vaihda kuivaimen vaikka sen vaihto ei kuulu huolto-ohjeeseen.

Ei vaihda. Joku nyrkkipaja voisi ehkä vaihtaakin, mutta merkkihuolto ei voi tehdä tuollaista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2479 : 02.12.2019, 18:56:58 »
Ei vaihda. Joku nyrkkipaja voisi ehkä vaihtaakin, mutta merkkihuolto ei voi tehdä tuollaista.
Miksiei?

Poissa Tero87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2480 : 02.12.2019, 21:05:36 »
Onko näitä ilmastoinnin kompressori ongelmia kaikissa vuosimalleissa vai onko jotain korjattu myöhäisimpiin malleihin?
V70 TDI
V70 D5
V50 D5
Xc90 D5

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2481 : 02.12.2019, 21:45:02 »
Koskee kaikkia.

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2482 : 03.12.2019, 07:15:55 »
Varmaankin koskee niitä yksilöitä joihin täytetty väärää kylmäaineöljyä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2483 : 03.12.2019, 07:17:04 »
Varmaankin koskee niitä yksilöitä joihin täytetty väärää kylmäaineöljyä.
Eiköhän kaikkiin mitä Volvolla vaihdettu ole käytetty samaa?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2484 : 03.12.2019, 09:33:13 »
Eiköhän kaikkiin mitä Volvolla vaihdettu ole käytetty samaa?
Käyttääkö kaikki sinistä kylmäaineen täytössä?

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2485 : 03.12.2019, 10:09:57 »
Käyttääkö kaikki sinistä kylmäaineen täytössä?
Varmaan käyttää, koska kun perus autokorjaamo näkee , että kyseessä ei olekaan normaali hihnalla pyörivä kompressori, vaan kompressoriin menee korkeajännitejohdot, niin se nostaa kädet pystyyn ja käskee menemään siniselle. Eikä niitä öljyjä ja kylmäaineita varmaan muuten täytetä, ennenkuin siellä on joku vika, joka pitäisi ensin korjata.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2486 : 03.12.2019, 11:08:30 »
Varmaan käyttää, koska kun perus autokorjaamo näkee , että kyseessä ei olekaan normaali hihnalla pyörivä kompressori, vaan kompressoriin menee korkeajännitejohdot, niin se nostaa kädet pystyyn ja käskee menemään siniselle. Eikä niitä öljyjä ja kylmäaineita varmaan muuten täytetä, ennenkuin siellä on joku vika, joka pitäisi ensin korjata.
En olisi niin varma. Ilmastointihuoltoa kaupataan lähes pakollisena jokavuotisena huoltona joka puolella. Jos autossa vain on samanlaiset liittimet kylmäaineputkissa, niin joku pärnäsen korjaamo pukkaa sisään edellisen auton vedet ja väärät kylmäaineet vajaalla satasella, vaikka ei olisi mitään tarvetta ilmastointihuollolle.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2487 : 03.12.2019, 12:36:47 »
En olisi niin varma. Ilmastointihuoltoa kaupataan lähes pakollisena jokavuotisena huoltona joka puolella. Jos autossa vain on samanlaiset liittimet kylmäaineputkissa, niin joku pärnäsen korjaamo pukkaa sisään edellisen auton vedet ja väärät kylmäaineet vajaalla satasella, vaikka ei olisi mitään tarvetta ilmastointihuollolle.

Tai käy kuten minulle Mikkelissä viime heinäkussa, paikallinen Euromaster sai imettyä wanhasta Volvosta kyllä kylmäaineet pois vaan täyttö ei onnistunutkaan koskapa havaittiin vuoto - toimiva ilmastointi ei enää toiminut "huollon" jälkeen
  (jos järjestelmässä on vuoto niin eipä siellä kylmäaineetkaan sisällä pysy).
Kotona vein auton ilmastointihuoltoon/-korjaukseen ja nyt ei vuotoa havaittu ja ilmastointi toimii taas täytön jälkeen normaalisti. Euromasterin huoltoteknikko siis oli mitä ilmeisimmin huonosti ruuvannut liittimet kiinni, tuo toinen ilmastoinnin liitin on todella ahtaassa paikassa konehuoneessa jakopään kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 03.12.2019, 15:14:00 kirjoittanut v6omega »

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2488 : 03.12.2019, 15:26:04 »
Tai käy kuten minulle Mikkelissä viime heinäkussa, paikallinen Euromaster sai imettyä wanhasta Volvosta kyllä kylmäaineet pois vaan täyttö ei onnistunutkaan koskapa havaittiin vuoto - toimiva ilmastointi ei enää toiminut "huollon" jälkeen
  (jos järjestelmässä on vuoto niin eipä siellä kylmäaineetkaan sisällä pysy).
Kotona vein auton ilmastointihuoltoon/-korjaukseen ja nyt ei vuotoa havaittu ja ilmastointi toimii taas täytön jälkeen normaalisti. Euromasterin huoltoteknikko siis oli mitä ilmeisimmin huonosti ruuvannut liittimet kiinni, tuo toinen ilmastoinnin liitin on todella ahtaassa paikassa konehuoneessa jakopään kohdalla.

Faijalla oli kuorma-autossa myös ongelma että osa niistä automaattisista kylmähuoltolaitteista sanoi että järjestelmässä on vuoto. Kun auton vei kylmäkonekorjaamoon, ja ne laittoivat sinne 30bar paineen, niin vuotoa ei löytynyt mistään, syyksi epäilivät että sillä maksimi alipaineella jokin kohta sallii pienen vuodon sisäänpäin joissain tilanteissa.

On tietysti mahdollista että kompura vuoti jonkinverran viimeisen puolimiljoonaa ennen kuin se leikkasi kiinni, mutta ei se kylmäaine kuitenkaan järjestelmästä hävinnyt juurikaan normaalia nopeammin.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2489 : 03.12.2019, 18:39:53 »
En olisi niin varma. Ilmastointihuoltoa kaupataan lähes pakollisena jokavuotisena huoltona joka puolella. Jos autossa vain on samanlaiset liittimet kylmäaineputkissa, niin joku pärnäsen korjaamo pukkaa sisään edellisen auton vedet ja väärät kylmäaineet vajaalla satasella, vaikka ei olisi mitään tarvetta ilmastointihuollolle.
Nämä on kuitenkin niin uusia autoja, alle 5 - vuotiaita. Tuskin kovin moni vie huvikseen ilmastointihuoltoon vielä siinä vaiheessa ilman mitään syytä, kun autossa on vielä takuu päällä ja kaikki toimii.

 

Autoracing  KL-varaosat