Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071390 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2490 : 03.12.2019, 18:50:56 »
Jos merkkihuollossa on ammattilainen tekemässä huoltoa, niin eiköhän se vaihda kuivaimen vaikka sen vaihto ei kuulu huolto-ohjeeseen. Merkkihuollon omakustannushinta on varmasti tuota hintaa halvempi.

Tänään vaihtu omassa kompura ja kysyin viedessä että vaihtaako kuivaimen. Vastaus oli ei niin kysyin että miksei. Ei kuulemma Volvo maksa sitä hupia mutta jos asiakas maksaa siitä erikseen niin voivat vaihtaa. Lisäsi ettei ole näin uuteen (-14) mitään järkeä vaihtaa. Järjestelmän kuitenkin huuhtelivat. Sain samalla käsityksen noutaessa autoa että käyttöautossa on yks kaveri joka vaihtaa näitä kompuroita liukuhihnalla joten varmaan on työtapa tullu aika rutiiniks joka on varmaan ihan hyvä asia asiakkaan kannalta mutta mahtaa olla tylsää hommaa toistaa päivästä toiseen samaa :D Saas nähdä kuinka kestää...
V60 D6 -14

Poissa Tero87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2491 : 03.12.2019, 21:06:32 »
Kuinkas volvo on näiden vaihdossa yleensä tullut vastaan? Mitä äkkiseltään tätä ketjua olen lueskellut niin ainakin osa on vissiin joutunut maksamaan vaihdosta johtuneet kulut
V70 TDI
V70 D5
V50 D5
Xc90 D5

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2492 : 03.12.2019, 23:27:03 »
Kuinkas volvo on näiden vaihdossa yleensä tullut vastaan? Mitä äkkiseltään tätä ketjua olen lueskellut niin ainakin osa on vissiin joutunut maksamaan vaihdosta johtuneet kulut

Ollu kait vähän autokohtasta. Omasta en penniäkään maksanut.
V60 D6 -14

Poissa tovuori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2493 : 04.12.2019, 09:48:12 »
Tänään vaihtu omassa kompura ja kysyin viedessä että vaihtaako kuivaimen. Vastaus oli ei niin kysyin että miksei. Ei kuulemma Volvo maksa sitä hupia mutta jos asiakas maksaa siitä erikseen niin voivat vaihtaa. Lisäsi ettei ole näin uuteen (-14) mitään järkeä vaihtaa. Järjestelmän kuitenkin huuhtelivat. Sain samalla käsityksen noutaessa autoa että käyttöautossa on yks kaveri joka vaihtaa näitä kompuroita liukuhihnalla joten varmaan on työtapa tullu aika rutiiniks joka on varmaan ihan hyvä asia asiakkaan kannalta mutta mahtaa olla tylsää hommaa toistaa päivästä toiseen samaa :D Saas nähdä kuinka kestää...
Missä käyttöautossa huuhtelevat. Ainakin aikaisemmin kysyin Tampereen Käyttöautosta niin sanoivat että ei ole välineitä tehdä huuhtelua.

Poissa berryla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2494 : 04.12.2019, 12:47:52 »
Kuinkas volvo on näiden vaihdossa yleensä tullut vastaan? Mitä äkkiseltään tätä ketjua olen lueskellut niin ainakin osa on vissiin joutunut maksamaan vaihdosta johtuneet kulut

Kaksi kertaa vaihdettu. Kummallakaan kerralla ei kompressorin vaihdosta tullut kustannuksia.
Auto MY14 ja ajettu 170000 km.
Viimekerralla kiristivät samalla apulaitehihnan ja siitä kustannus 32 €

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2495 : 04.12.2019, 14:29:37 »
Kuinkas volvo on näiden vaihdossa yleensä tullut vastaan? Mitä äkkiseltään tätä ketjua olen lueskellut niin ainakin osa on vissiin joutunut maksamaan vaihdosta johtuneet kulut

Pari vaihdettu tänä vuonna, ei mitään kuluja. My14 ja reilu
 110 000km nyt menty
V60 D6

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2496 : 04.12.2019, 16:14:19 »
Mun autoon vaihdettu ensimmäisen kerran tänä syksynä. MY15 115tkm, Volvon goodwill piikkiin kulut.

Onko kellään ollut näissä D6:ssa taka akselilta kuuluvaa ylimääräistä ääntä? Minulla nyt alkanut ajoittain kuulua hidastaessa sellainen kumahdus/kolahdus, joka tuntuisi kuuluvan oikean takapyörän tienoilta. Epäilen liittyvän sähkövoimansiirtojärjestelmään. Ikäänkuin kumahduksen yhteydessä irroittaisi regeneratiivisen jarrutuksen.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Huristelija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2497 : 04.12.2019, 22:48:51 »
Mun autoon vaihdettu ensimmäisen kerran tänä syksynä. MY15 115tkm, Volvon goodwill piikkiin kulut.

Onko kellään ollut näissä D6:ssa taka akselilta kuuluvaa ylimääräistä ääntä? Minulla nyt alkanut ajoittain kuulua hidastaessa sellainen kumahdus/kolahdus, joka tuntuisi kuuluvan oikean takapyörän tienoilta. Epäilen liittyvän sähkövoimansiirtojärjestelmään. Ikäänkuin kumahduksen yhteydessä irroittaisi regeneratiivisen jarrutuksen.

Luulen että olen kuullut vastaavan äänen välillä omassani. Kyseessä 2018 (vanha malli).

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2498 : 05.12.2019, 09:08:50 »
Mulla meni muutama viikko sitten auto ihmeen vikatilaan, jossa ilmastointi puhalluksineen ei ottanut oikein koppia mistään eikä penkinlämmittimet toimineet. Käytin sen paikallisella Volvolla, joka sitten sai runnittua uudet softat johonkin ohjainlaitteeseen ja viat poistuivat. Huomasivat myös eristysvastusvikakoodin, joka on varmsti perua muutaman kerran kuukaudessa tulevasta hybridijärjestelmä vaatii huollon -ilmoituksesta, joka ei vaikuta ajoon ja lähtee aina kuittaamalla pois.

Kysyin sitten, että hei mullahan on vuoden loppuun asti kompurakamppis päällä, että kannattaisikohan se vian lähde tutkia ja jahka on kompura niin vaihtoon vaan. Kompuraa ei siis mun yli vuoden omistusaikana vaihdettu. Kattoi tietokonetta ja totesi, ettei kampanjaa löydy kyseiselle valmistenumerolle, vaikka se löytyi kevään tiedusteluissa ja näytti sillon olevan vuoden loppuun asti. Onko näitä vielä mennyt Volvon piikkiin? Tai jollei ole suoraan näkynyt, että Volvo maksaa, niin onko se silti jälkeenpäin saatu maksamaan vaihto ja osa?

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2499 : 05.12.2019, 12:25:04 »
Ei mullakaan ollut kampanjaa päällä, mutta vaadin tehdasta maksamaan niin maksoivat. Kampanja oli päättynyt mun autoon elokuussa ja vika ilmeni lokakuussa.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

Poissa Kallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2500 : 05.12.2019, 14:06:25 »
Ei mullakaan ollut kampanjaa päällä, mutta vaadin tehdasta maksamaan niin maksoivat. Kampanja oli päättynyt mun autoon elokuussa ja vika ilmeni lokakuussa.
Ja maksoivat helposti koko lystin ilman sen suurempaa tappelua?

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2501 : 05.12.2019, 19:58:34 »
Mulla vaihdettiin maanantaina ja käsittääkseni meni Volvon piikkiin koko touhu. En tosin saanut kuittia koska mahdolliset kulut oli sovittu menevän autoliikkeelle josta auton ostin. Joka tapauksessa omassa oli kampanja päällä marraskuulle 2020 asti.

Mitä tätä ketjua olen lukenut niin älä nielase ihan mitä tahansa vaan pidä oma pääs. Näistä on niin paljon esimerkkejä vaihdetuista kompuroista ilman kuluja ettei niistä mielestäni saa sitten muillekaan kuluja kovin herkästi koitua.

Koko homma on kuitenkin lähtöisin Volvon insinöörien virheestä tai osan valmistusvirheestä mikä on aivan käsittämätöntä etteivät ne tällaiseen määrään autoja jaksa enää valmistaa uutta oikeasti toimivaa osaa vaan korjaavat hajonneet ja laittavat takaisin kiertoon käytännössä samanlaisena kuin aluperinkin eli kestää mitä kestää. Kompuran käyttöikä vaihdellut viikoista muutamaan vuoteen joka on kyllä aivan käsittämätöntä.

Toivon että oma auto tulee kestämään ilman suurempia hässäköitä jatkossa mutta kyllä tää sen verran on laittanut miettimään että vaikka Volvo saisi jatkossa hybridinsä suunniteltua ilman tällaisia vikoja niin en sellaista tule ostamaan vaan tuen sitten jotain muuta merkkiä ihan periaatteesta. Eivät ole hoitaneet tätä kompuravikaa kuntoon edelleenkään ja ilmeisesti heillä ei ole aikomustakaan sitä tehdä vaikka autot ovat mielestäni suht uusia.
V60 D6 -14

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2502 : 05.12.2019, 20:29:04 »
Mersun hybrideissä tai ainakin jossain hybridimallissa kuulemma sama kompura ja yllättäen samat viat...

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2503 : 05.12.2019, 22:00:32 »
Ja maksoivat helposti koko lystin ilman sen suurempaa tappelua?

Toyota ainakin osaa erottaa tuotevastuun ja takuun eron. En sitten tiedä kuinka hyvin tämän on Volvo ymmärtänyt.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa k70425

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2504 : 05.12.2019, 22:53:45 »
Ja maksoivat helposti koko lystin ilman sen suurempaa tappelua?
Ei siinä varsinaisesti mitään isompaa kiistaa täytynyt kehitellä.
Suunnilleen seuraavasti meni prosessi:
1. Kysyin omamekaanikolta onko tässä kampanja päällä. Vastaus: ei ole,pitää itse maksaa.
2. Pyysin omamekaanikkoa tiedustelemaan Volvolta vastaantuloa. Vastaus: ”tiedusteltu”, ei vastaantuloa.
3. En antanut korjauslupaa, ja menin keskustelemaan huollon esimiehen kanssa. Sain hänet tekemään ihan asiallisilla perusteilla raportin tehtaalle, ja sitten tuli vastaus tehtaalta, että maksavat kokonaan.

Ihan periaatteesta ja mielenkiinnosta olisin varmaan aika pitkälle vienyt riidan, mutta aika kevyesti hoitui, joten siitä pisteet tehtaalle. Bilian kanssa vähän joutui vääntämään että sai heidät tekemään virallisen raportin tehtaalle.
Volvo V60 T6 Recharge MY21
ex Polestar 2 Launch edition MY21, Volvo V60 D6 R-Design MY15, Volvo XC60 D4 Summum MY17, Volvo S60 (mk II) T5 R-Design MY11, Volvo XC60 D3 AWD Summum MY12

 

Elekma  Autoracing