Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2640 : 31.01.2020, 08:40:33 »
Niin, itse mietin samaa kun ostin oman neljä vuotta vanhana. Uutena auto suomessa on maksanut noin 60 000 € /2014 ja minä ostin oman 2018 hintaan 24 000 €. Neljä vuotta ja 60 000€ - 24 000€ = 36 000 €.

Ostaessa tiesin, että tästä tulee persnettoa aika kovaa kyytiä. Taidan lotota viikonloppuna.....

Oli kans ihan laskelmoitu toi hinta ostaessa, mut tarkotus olikin pitää auto se 3-4 v
Suurin osa tarjos mulle hyvityksenä 18, jopa 17000. Tossa edellisessä pieni virhe, aikalailla tasan 20 oli hyvitys lopulta.

Vaihtoauton hintakin vaikutti, selkeesti paremmin sai vaihdossa kun vaihdokki oli jonkun matkaa päälle 30k. Ns samanhintaseen olis tullu enemmän takkiin.
Tosiaan auto oli 2014, ajettu reilu 106 kun ostin, myydessä 122tkm. Auto oli mulla 11 kuukautta. 5v vanhasta autosta suli siis aikalailla paljon alle vuodessa.

En tiä vaikuttiko se 13000e akku-case julkisuudessa mut kyllä tossa on arvon laskua odotettua enemmän. Toki 3 kompuraa alle 5kk välein.. Meillä oli töissä 3 vastaavaa autoo viime keväänä. niihin laitettu yhteensä 7 kompuraa  ja kaikki on vaihtanut autoa.


Harmittaa toki, lähinnä se että volvo oli pirun hyvä ratkasu itselle. Sitä ei tarvinnu ladata töissä vaan 1 lataus päivässä riitti, nyt mersulla tarvii aina lotota olisko latauspaikkaa vapaana. Toistaseks on ilmanen mahku ladata mut sen todennäköisesti muuttuessa ei edes kannata kun kotona

Lisäks ikuinen pikkupoika tykkäs kyllä  330hv (ohjelmoitu) nelivedosta
« Viimeksi muokattu: 31.01.2020, 08:44:46 kirjoittanut Jyrmy »
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2641 : 31.01.2020, 23:19:24 »
Oli kans ihan laskelmoitu toi hinta ostaessa, mut tarkotus olikin pitää auto se 3-4 v
Suurin osa tarjos mulle hyvityksenä 18, jopa 17000. Tossa edellisessä pieni virhe, aikalailla tasan 20 oli hyvitys lopulta.

Vaihtoauton hintakin vaikutti, selkeesti paremmin sai vaihdossa kun vaihdokki oli jonkun matkaa päälle 30k. Ns samanhintaseen olis tullu enemmän takkiin.
Tosiaan auto oli 2014, ajettu reilu 106 kun ostin, myydessä 122tkm. Auto oli mulla 11 kuukautta. 5v vanhasta autosta suli siis aikalailla paljon alle vuodessa.

En tiä vaikuttiko se 13000e akku-case julkisuudessa mut kyllä tossa on arvon laskua odotettua enemmän. Toki 3 kompuraa alle 5kk välein.. Meillä oli töissä 3 vastaavaa autoo viime keväänä. niihin laitettu yhteensä 7 kompuraa  ja kaikki on vaihtanut autoa.


Harmittaa toki, lähinnä se että volvo oli pirun hyvä ratkasu itselle. Sitä ei tarvinnu ladata töissä vaan 1 lataus päivässä riitti, nyt mersulla tarvii aina lotota olisko latauspaikkaa vapaana. Toistaseks on ilmanen mahku ladata mut sen todennäköisesti muuttuessa ei edes kannata kun kotona

Lisäks ikuinen pikkupoika tykkäs kyllä  330hv (ohjelmoitu) nelivedosta

Mulla tulee kilometrejä aika rivakkaan eli ostettaessa autossa oli 160 000 km ja nyt mittarissa on 230 000 km. Autolle tulee mulla vasta 2020 heinäkuussa kaksi vuotta täyteen.

Mulle ei käy bensahybriidit eli ainut vaihtoehto on dieselhybrid ja akulla pitää päästä noin 40 km kelillä kuin kelillä. Eipä ole kovin montaa vaihtoehtoa, kun ajopäivinä tulee 4 - 6 tuntia autossa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa viinamäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2642 : 02.02.2020, 10:34:11 »
arvon alenema on kova näillä. meille tarjottu vaihdossa volvosta vm.14 noin 17 jos 30 auton ostais.  reilu 5 tonnia tippu vuoteen. muuten pitäis mutta pelottaa akun särkyminen.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2643 : 02.02.2020, 11:01:39 »
arvon alenema on kova näillä. meille tarjottu vaihdossa volvosta vm.14 noin 17 jos 30 auton ostais.  reilu 5 tonnia tippu vuoteen. muuten pitäis mutta pelottaa akun särkyminen.
Kuinkas paljon sulla sit volvolla ajettu kun akun rikkoontuminen pelottaa?

Poissa viinamäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2644 : 02.02.2020, 11:07:57 »
176t ja tulee 30t vuoteen

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2645 : 02.02.2020, 13:00:51 »
arvon alenema on kova näillä. meille tarjottu vaihdossa volvosta vm.14 noin 17 jos 30 auton ostais.  reilu 5 tonnia tippu vuoteen. muuten pitäis mutta pelottaa akun särkyminen.

Eikös noi ole ihan normaaleja arvonalenemia? Todennäköisesti mun vastaava diesel tippunut ihan yhtä paljon, pitää kauemmin niin arvonalenema tasoittuu.

V60 hybrideissä ollut ongelmia, joten kaupat varmasti vähän karttavat niitä, ajettu yli 150tkm, V60 uusi korimalli tullut sekä muitakin hybridejä tullut markkinoille, myös käytettynä.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2646 : 02.02.2020, 13:02:16 »
Kohta pitäisi ruveta jo akustojen hinnatkin tippumaan kun sähköistyy tämä touhu. Sinne asti saisi Volvo kestää :D Ostaessani 2017 syksyllä auton taisi kauppahinta olla 28k. Nyt tarjoavat 13-14k.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2647 : 02.02.2020, 18:35:47 »
Eikös noi ole ihan normaaleja arvonalenemia? Todennäköisesti mun vastaava diesel tippunut ihan yhtä paljon, pitää kauemmin niin arvonalenema tasoittuu.

V60 hybrideissä ollut ongelmia, joten kaupat varmasti vähän karttavat niitä, ajettu yli 150tkm, V60 uusi korimalli tullut sekä muitakin hybridejä tullut markkinoille, myös käytettynä.

Aika normaalit alenemat on. 18% vuodessa laskee arvo aina sen hetkisestä, ettei nämä tässä puhutut luvut mitenkään oudoilta vaikuta. 25k auto laskee vuodessa sen 4-5 tonnia ja sille ei voi mitään.

Itse kuulin tämän 18% "hypoteesin" autoa muutama kuukausi takaperin vaihtaessani naapurilta ja kyllä piti autossa kun autossa melko lailla hyvin kutinsa kun laski alkuperäisestä arvosta uutena noin viisi vuotta vanhoihin mitä itse katselin.

Heitetään tähän esimerkki. V60 D6 vm. 2014 hinta uutena noin 67k ja tähän päivään tulis arvoksi 20 368 € tolla "kaavalla". Kuulostaa tutulta hinnalta eikö? Ja tämä kaava ei pätenyt pelkkiin hybrideihin tai tähän malliin vaan joka ikisieen autoon mallista ja merkistä riippumatta. Mitä halvempi auto sen vähemmän arvo laskee uudesta asti. Väitetään että jotkut autot pitävät arvonsa paremmin, mutta katselin itse malleja aika laajasti ja tämä väite ei kyllä tuntunut pitävän paikkaansa ollenkaan vaan kaikki olivat arvoaan menettäneet suhteessa saman verran.

Tuon lisäksi myyntihintaa tietenkin nostaa tai laskee ajetut kilometrit ja auton yleinen kunto. Jos autossa vähän kolhua ulkokuoressa ja sisässä kulumaa jolloin yleensä myös kilometrejä on kertynyt jo paljon niin voi odottaa arvon olevan vielä alhaisempi.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2020, 18:37:58 kirjoittanut Pompputiikeri »
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2648 : 02.02.2020, 18:46:03 »
Heitän tähän vielä toisen esimerkin ihan eri autosta mikä kruunasi tämän teorian kun kaveri oli vaihtamssa autoa ja tuli juteltua asiasta.

Vaihtoauto range rover vm. 2014 maksanut uutena 116 tuhatta. En muista mallia kun en ole noihin millään tasolla jaksanut tutustua, mutta luvut muistan. Autolla ajettu 84 000 km ja kunto priima.

Vaihtoarvoksi liike määritteli viime vuoden puolella 45 000 euroa. Saman mallin autoa ei arvottamishetkellä ollut myynnissä josta olisi verrokkia saanut. Tuolla 18% tyylillä saa arvoksi 42 000 ja risat päälle. Huomioiden pienet kilometrit ja hyvä kunto saatiin arvoon muutama tonni lisää, sattumaako? Jossain uutisessakin sanottiin että Range roverit pitävät arvonsa poikkeuksellisen hyvin..? Paskapuhetta ja markkinointiuutinen ilmeisesti. Kaveri ei tähän hintaan tietenkään tyytynyt vaan yritti auton myymistä itse, mikä ei onnistunut vaan auto meni vaihdossa loppujen lopuksi muutaman sadan kilometrin päähän liikkeeseen joka lupasi autosta vähän enemmän. Samalla osti tietenkin uuden auton joka tässä tapauksessa oli XC90 T8.
V60 D6 -14

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2649 : 02.02.2020, 21:06:48 »
176t ja tulee 30t vuoteen
Minä en itse pitäisi autoa jossa akkutakuu umpeutunut, itsellä v-14 ja 97tkm ajettu, jakopää yms tehtynä Ajellaan nyt vielä 1-2 vuotta ja mietitään sitten vaihtoa, ( uskon että arvonaleminen tasaantuu siinä ajassa) ::)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2020, 06:21:41 kirjoittanut JJT »

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2650 : 03.02.2020, 06:27:09 »
Aika normaalit alenemat on. 18% vuodessa laskee arvo aina sen hetkisestä, ettei nämä tässä puhutut luvut mitenkään oudoilta vaikuta. 25k auto laskee vuodessa sen 4-5 tonnia ja sille ei voi mitään.


Oma edellinen pudotti neljässä vuodessa kuusi tonnia hintaansa ostohinnan ollessa 19k€
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2651 : 03.02.2020, 09:28:51 »
Omalla vuoden 2007 V70 D5:lla rullattu nyt 620 tonnia. Siinä ei taida tuo 18% sääntö enää pitää. Käyttöarvoa on hurjasti, kun on niin halpa ajaa..:)
« Viimeksi muokattu: 03.02.2020, 09:37:34 kirjoittanut Sute »
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2652 : 03.02.2020, 10:05:54 »
18% on uusilla (ainakin paremmin varusteillulla) vähän alakanttiin ja vastaavasti vanhoilla vähän yläkanttiin.

Esim. pari mersua olen ostanut 4-5v vanhoina, ja siinä vaiheessa uuden hinnasta on ollut hävinnyt n. 2/3. 0,82^4 = 0,45212176 (55% alenema 4 vuodessa) ja 0,82^5 = 0,3707398432 (63% arvonalenema viidessä vuodessa). Tähän tosin vaikuttaa paljon sekin onko auto ns. karvalakkimalli vai reilummin varusteltu, nuo molemmat olivat sellaisia että lisävarusteita oli uutena n. puolet perusauton hinnasta. Karvalakkimalleilla tuo 18% voi toteutua uusillakin autoilla.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2653 : 03.02.2020, 15:55:40 »
Juu kuten mainitsin niin tuo 18% piti hyvin paikkansa viisi vuotta vanhoissa autoissa. 10 vuotta vanhoissa hinnoittelu alkaa mennä enemmän autokohtaisesti.
V60 D6 -14

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2654 : 05.02.2020, 14:08:55 »
Täällä suht tuore V60 D6 omistaja.

Olen tässä pikkuhiljaa selaillut tämän ketjun läpi ja paljon hyödyllistä tietoa jo löytynyt.

Hankinnan jälkeen kävi ilmi, että webasto ei lähde käyntiin, jos auto ei ole piuhassa kiinni. Paikallinen merkkikorjaamo oli sitä mieltä, että johtuu huonosta starttiakusta ja passiiviset vikakoodit jopa viittasi siihen. Täältä sain kuitenkin vinkkiä, että webastossa on "keskieuroopan softa". Paikallinen merkkikorjaamo ei tällaisesta tiennyt ja sanoi, ettei näissä sellaisia ole, kun asiasta kysyin. Isomman kirkonkylän ja saman merkkikorjaamoketjun huoltoukko kuitenkin vahvisti softaerot puhelimessa ja kertoi päivitykselle hinnaksi n.300€. Avaimen kaukokäynnistysominaisuus (5-nappinen avain) maksaisi n.200€ vielä päälle, jos sellaisen haluaisi.

No kun kyseessä on suomalaisesta autoliikkeestä ostettu ja heidä Hollannista laivaama auto ja ostoilmoituksessa lukee "Webasto", niin oletuksena on että näin suomalaisittain lämmitin lähtee käyntiin ilman roikkaakin. Autoliikkeeseen toki asiasta valitin ja pienen väännön ja parin autoliikkeen osoittaman nyrkkipajan yrittelyn jälkeen sain viedä auton luvan kanssa merkkikorjaamolle tutkittavaksi  :D Autoliike näin myönsi, että webasto ei toimi, kuten pitäisi, eikä myynti-ilmoituksessa lukenut, etä "ajon aikainen polttoainelämmitin".

Onkohan täällä kukaan lataillut itse softapaketteja autoon? Ilmeisesti sellainen olisi jollakin kiinanpalikalla/softalla mahdollista, jos onnistuu vain saamaan softapaketin? Varmaan siinä jotain riskejäkin on ja onko alkup. softan palauttaminen edes mahdollista, jos uusi ei toimi/on buginen.

Muutenhan tuolla on ihan mukava ajella. Kitkarenkaat vähän sylettää täällä lumen/jään keskellä, mutta menkööt tämän talven. Kompuraongelmia odotellessa  :)

 

Kulkukoira  Proturbo