RallyBaron  Samppasport

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2715 : 21.02.2020, 18:02:52 »
Ainakin Taksikäyttöön myydyissä autoissa tuo on ihan vaatimuksena.. Syynä on tietysti se että taksiin tulee niin nopeasti kilometrejä että aski ehtii hajoamaan jo takuuaikana jos siihen ei vaihda öljyjä.

Yksityisessä käytössä ei vaihteisto porsi takkuaikana, ja vastaavasti erilaiset vertailut rankaisevat kovalla kädellä kaikesta huollosta jota autolle täytyy tehdä, joten se virallinen "pakollinen" huolto-ohjelma on vedetty ihan minimiiin.
Autot on siitä ikäviä, että niistä ei voi erotella ammatti- ja harrastajakäyttöä kuten työkaluissa. Tähän kommenttiin uskon eli taksikäytössä kilometrit tulee täyteen. Tämän lisäksi kaikki taksikäytössä olleet autot on huollettu säännöllisesti ja veikkaan, että huollossa näitä autoja myös huolletaan tarkemmin.

Olen kuullut myös tuosta 60 -80 tkm välein tehtävästä vaihdelaatikon öljynvaihdosta. Uskokaa pois, öljynvaihto kannattaa aina.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2716 : 21.02.2020, 19:52:54 »
Autot on siitä ikäviä, että niistä ei voi erotella ammatti- ja harrastajakäyttöä kuten työkaluissa. Tähän kommenttiin uskon eli taksikäytössä kilometrit tulee täyteen. Tämän lisäksi kaikki taksikäytössä olleet autot on huollettu säännöllisesti ja veikkaan, että huollossa näitä autoja myös huolletaan tarkemmin.

Olen kuullut myös tuosta 60 -80 tkm välein tehtävästä vaihdelaatikon öljynvaihdosta. Uskokaa pois, öljynvaihto kannattaa aina.
Onkohan muuten hybridin automaattiöljy samaa kuin perus D5:ssä? Automaatin käyttöhän on aika lailla  erilaista.

Poissa toki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2717 : 21.02.2020, 21:30:49 »
Oliko Sensus navigationin aktivointiin tullut joku muutos, ettei tarvitse maksaa Volvolle >1k€ vai ymmärsinkö noista viime aikaisista "navigaattoriviesteistä" väärin?

Minulla 2015 Plugin hybrid, keskikonsolissa "NAV" näppäin. Siitä kun painaa tulee herja Sensus navigationia ei ole aktivoitu, ota yhteyttä jälleenmyyjään.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2718 : 21.02.2020, 22:05:34 »
Oliko Sensus navigationin aktivointiin tullut joku muutos, ettei tarvitse maksaa Volvolle >1k€ vai ymmärsinkö noista viime aikaisista "navigaattoriviesteistä" väärin?

Minulla 2015 Plugin hybrid, keskikonsolissa "NAV" näppäin. Siitä kun painaa tulee herja Sensus navigationia ei ole aktivoitu, ota yhteyttä jälleenmyyjään.

Merkkiliikkeessä päivittävät ohjelman naviin ja sen jälkeen pystyy lataamaan kartat netistä Volvon sivuilta muistikortin avulla. Viimeinen karttapäivitys taitaa olla kohta ovella ja joku muistaakseni kertoi, että "maapallon kuva" -napilla varustettuihin tulee vielä päivityksiä.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2719 : 21.02.2020, 22:45:10 »
Oliko Sensus navigationin aktivointiin tullut joku muutos, ettei tarvitse maksaa Volvolle >1k€ vai ymmärsinkö noista viime aikaisista "navigaattoriviesteistä" väärin?

Minulla 2015 Plugin hybrid, keskikonsolissa "NAV" näppäin. Siitä kun painaa tulee herja Sensus navigationia ei ole aktivoitu, ota yhteyttä jälleenmyyjään.
Maksaa edelleenkin reilun tonnin. Työkaverilla on V70 sama nappi ja sillä avautuu siitä Internet kartat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2895
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2720 : 22.02.2020, 02:22:42 »
Onkohan muuten hybridin automaattiöljy samaa kuin perus D5:ssä? Automaatin käyttöhän on aika lailla  erilaista.
Samaa litkua on.

Poissa Tonninstiflat

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2721 : 22.02.2020, 02:32:54 »
Hei. Uutena jäsenenä tulin kyselemään tyhmiä. Oon käyny testaamassa, ja kovasti polttelis v60 plug in, - 14 tai - 15 malli. Kilsoja sais olla 120-160tkm. Muutama asia vaivaa kun volvot itelle uusi.

Volvo on call, jos on lisävarusteena niin mitä pystyy tekemään sillä?Webastoa ohjaamaan puhelimella? Jos vocia ei ole, millä sitten ohjataan webastoa?

Onko näissä aina webasto vai millä moottorin lämmitys toteutetaan?

Onko joku vuosimalli/kilsamäärät mitä ei kannattais ostaa (esim. Kalliiden huoltojen takia). Tai mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Lähes kaikki mitä oon kattonu on hollannista tullu, uskaltaako semmoseen koskea?

Ja tärkein kysymys, onko luotettava? Lukenu niistä kalliista akkuvioista, onko kuinka yleisiä pitääkö pelätä vai onko turhaa pelkoa? Ja ilmastoinnin kompressoria, siinä pärjää vissiin tonnilla jos semmonen sattuu? Onko muita vikoja mitä kannattaa ottaa huomioon? Jos jollain myynnissä luottokampe niin otahan yhteyttä. Ja äärettömän paljon kiitoksia etukäteen vastauksista.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2722 : 22.02.2020, 03:03:55 »
Hei. Uutena jäsenenä tulin kyselemään tyhmiä. Oon käyny testaamassa, ja kovasti polttelis v60 plug in, - 14 tai - 15 malli. Kilsoja sais olla 120-160tkm. Muutama asia vaivaa kun volvot itelle uusi.

Volvo on call, jos on lisävarusteena niin mitä pystyy tekemään sillä?Webastoa ohjaamaan puhelimella? Jos vocia ei ole, millä sitten ohjataan webastoa?

Onko näissä aina webasto vai millä moottorin lämmitys toteutetaan?

Onko joku vuosimalli/kilsamäärät mitä ei kannattais ostaa (esim. Kalliiden huoltojen takia). Tai mihin kannattaa kiinnittää huomiota?

Lähes kaikki mitä oon kattonu on hollannista tullu, uskaltaako semmoseen koskea?

Ja tärkein kysymys, onko luotettava? Lukenu niistä kalliista akkuvioista, onko kuinka yleisiä pitääkö pelätä vai onko turhaa pelkoa? Ja ilmastoinnin kompressoria, siinä pärjää vissiin tonnilla jos semmonen sattuu? Onko muita vikoja mitä kannattaa ottaa huomioon? Jos jollain myynnissä luottokampe niin otahan yhteyttä. Ja äärettömän paljon kiitoksia etukäteen vastauksista.

Volvo on callilla pystyy ohjaamaan auton lämmitystä ja latausta. Myös kaikenlaista nippelitietoa sieltä saa käsittääkseni pihalle. Omassa ei sellaista ole. Ilman Volvo on callia webastoa ohjataan vain autosta jos ei asenneta eriilistä kaukosäädintä tai päivitetä softaa että avaimesta pystyy webaston käynnistämään (mutta ei ajastamaan).

Näissä on aina webasto.

Akkutakuu on 8v/162tkm joten sitä voi valinnassa miettiä. Luulenpa että akkutakuun voimassa olo vaatii täydellisen merkkiliikkeen huoltohistorian jos sattuu käymään se paskin mahdollinen mäihä tämän automallin kanssa. Jakohihnan vaihto nyt taitaa olla jonkinmoinen kuluerä mutta ei sekään mikään ihan mahdoton. Joka tapauksessa plussaa jos se on juuri tehty.

Hollannista nämä pääasiassa tänne tulevat ja sen jälkeen eniten ruotsin maalta.

Kompuraongelma on tämän auton tyyppivika. Niitä on kyllä mennyt paljon ja tästä syystä Volvo on kampanjankin tehnyt näiden korjaamisesta. Jos pystyy niin on hyvä tarkistaa onko siinä autossa mitä olisit ostamassa se kampanja päällä koska se on ollut täysin autokohtaista ja liittynee kanssa täydelliseen merkkiliikkeen huoltokirjaan. Tällä hetkellä vaihtohinta 1000-1500 €. Hybridiakun rikkoontuminen on se paskin mahdollinen skenaario tämän auton kanssa. Niitä en montaa tiedä menneen ja yksilöitä on kuitenkin ajossa vallan helvetisti joten en ainakaan itse tätä pelännyt. Hybridiakun vaihto maksaa noin 10 000 €, mutta pari vuotta takaperin maksanut tuplasti €. Jonkin verran latureita ja muuntajia näistä on myös mennyt ja nehän ovat kanssa aika tyyriitä osia (500-2000€). Keyless eli avaimeton kulku ja käynnistys johtosarjat ovat kanssa ongelmia aiheuttaneet, mutta siitä selviää muutamalla satasella. Hyvä on myös tarkistaa että softapuoli on autossa kunnossa. Omaan autoon myyjäliike joutui kustantamaan webaston "suomisoftan" että webasto saatiin toimimaan parkissa ilman piuhaakin. Jos tätä ei ole niin webasto toimii ainoastaan kun laturi on kiinni tai ajossa.

Dieselmotti on luotettava joskaan ei taloudellisin ja vaihdelaatikko ei ole huonoimmasta päästä. Siitä onkin tässä ketjussa juuri jotain keskustelua käytykin.

Itselläni on vaihdettu kompura josta en joutunut senttiäkään kustantamaan ja etupään iskarin laakerit jotka olivat 170€. Muuten olen autoon ollut oikein tyytyväinen. Diesel ja sähkö toimii oikein hienosti yhteen ja autossa riittää voimaa vetämiseen ja ominaisuuksia leikkimiseen jos sitä mieli halajaa. Itse olen ajanut nyt 5000km ja keskikulutus 2,3l/100km. Tämähän ei laske sitä määrää minkä webasto on syönyt, mutta käsittääkseni liikutaan sen osalta luokassa 0,5l/tunti. Verot ovat edulliset jos vertaa saman kokoisiin ja tehoisiin autoihin.

Hieno auto, mutta kyllä tämän kanssa aina vähän jännittää. Jos et halua jännitystä elämään niin osta vanha dieselmersu. Fakta nyt vaan tuntuu olevan että jokaisessa nykyisessä automallissa on jotain pikkuvikaa ja isommankin pommin mahdollisuutta.

V60 D6 -14

Poissa Tonninstiflat

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2723 : 22.02.2020, 04:56:29 »
Volvo on callilla pystyy ohjaamaan auton lämmitystä ja latausta. Myös kaikenlaista nippelitietoa sieltä saa käsittääkseni pihalle. Omassa ei sellaista ole. Ilman Volvo on callia webastoa ohjataan vain autosta jos ei asenneta eriilistä kaukosäädintä tai päivitetä softaa että avaimesta pystyy webaston käynnistämään (mutta ei ajastamaan).

Näissä on aina webasto.

Akkutakuu on 8v/162tkm joten sitä voi valinnassa miettiä. Luulenpa että akkutakuun voimassa olo vaatii täydellisen merkkiliikkeen huoltohistorian jos sattuu käymään se paskin mahdollinen mäihä tämän automallin kanssa. Jakohihnan vaihto nyt taitaa olla jonkinmoinen kuluerä mutta ei sekään mikään ihan mahdoton. Joka tapauksessa plussaa jos se on juuri tehty.

Hollannista nämä pääasiassa tänne tulevat ja sen jälkeen eniten ruotsin maalta.

Kompuraongelma on tämän auton tyyppivika. Niitä on kyllä mennyt paljon ja tästä syystä Volvo on kampanjankin tehnyt näiden korjaamisesta. Jos pystyy niin on hyvä tarkistaa onko siinä autossa mitä olisit ostamassa se kampanja päällä koska se on ollut täysin autokohtaista ja liittynee kanssa täydelliseen merkkiliikkeen huoltokirjaan. Tällä hetkellä vaihtohinta 1000-1500 €. Hybridiakun rikkoontuminen on se paskin mahdollinen skenaario tämän auton kanssa. Niitä en montaa tiedä menneen ja yksilöitä on kuitenkin ajossa vallan helvetisti joten en ainakaan itse tätä pelännyt. Hybridiakun vaihto maksaa noin 10 000 €, mutta pari vuotta takaperin maksanut tuplasti €. Jonkin verran latureita ja muuntajia näistä on myös mennyt ja nehän ovat kanssa aika tyyriitä osia (500-2000€). Keyless eli avaimeton kulku ja käynnistys johtosarjat ovat kanssa ongelmia aiheuttaneet, mutta siitä selviää muutamalla satasella. Hyvä on myös tarkistaa että softapuoli on autossa kunnossa. Omaan autoon myyjäliike joutui kustantamaan webaston "suomisoftan" että webasto saatiin toimimaan parkissa ilman piuhaakin. Jos tätä ei ole niin webasto toimii ainoastaan kun laturi on kiinni tai ajossa.

Dieselmotti on luotettava joskaan ei taloudellisin ja vaihdelaatikko ei ole huonoimmasta päästä. Siitä onkin tässä ketjussa juuri jotain keskustelua käytykin.

Itselläni on vaihdettu kompura josta en joutunut senttiäkään kustantamaan ja etupään iskarin laakerit jotka olivat 170€. Muuten olen autoon ollut oikein tyytyväinen. Diesel ja sähkö toimii oikein hienosti yhteen ja autossa riittää voimaa vetämiseen ja ominaisuuksia leikkimiseen jos sitä mieli halajaa. Itse olen ajanut nyt 5000km ja keskikulutus 2,3l/100km. Tämähän ei laske sitä määrää minkä webasto on syönyt, mutta käsittääkseni liikutaan sen osalta luokassa 0,5l/tunti. Verot ovat edulliset jos vertaa saman kokoisiin ja tehoisiin autoihin.

Hieno auto, mutta kyllä tämän kanssa aina vähän jännittää. Jos et halua jännitystä elämään niin osta vanha dieselmersu. Fakta nyt vaan tuntuu olevan että jokaisessa nykyisessä automallissa on jotain pikkuvikaa ja isommankin pommin mahdollisuutta.

Kiitos kattavasta vastauksesta. Vielä tuosta webastosta että pystyykö kaikki ohjelmoimaan toimimaan kauko-ohjauksella napista jos ei ole vocia. Ja onkohan minkä hintasta? Se olis kuitenki tärkeä ettei aina tarvis autossa käydä laittamassa päälle.

Mites vetokoukun asennus, onnistuu normaalisti, normihinnoilla?

Mistä pystyn kaivamaan tiedon onko kampanja päällä kompuran osalta juuri kyseisessä autossa?
Kiitos vastauksista taas jo etukäteen.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2724 : 22.02.2020, 08:37:24 »
Maksaa edelleenkin reilun tonnin. Työkaverilla on V70 sama nappi ja sillä avautuu siitä Internet kartat.

Muistaakseni oli omaan autoon 100 - 200 € välillä. Samalla hinnalla tietysti olisi saanut irrallisen navin, joo....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Uusivolvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2725 : 22.02.2020, 10:35:48 »
Kiitos kattavasta vastauksesta. Vielä tuosta webastosta että pystyykö kaikki ohjelmoimaan toimimaan kauko-ohjauksella napista jos ei ole vocia. Ja onkohan minkä hintasta? Se olis kuitenki tärkeä ettei aina tarvis autossa käydä laittamassa päälle.

Mites vetokoukun asennus, onnistuu normaalisti, normihinnoilla?

Mistä pystyn kaivamaan tiedon onko kampanja päällä kompuran osalta juuri kyseisessä autossa?
Kiitos vastauksista taas jo etukäteen.

Voc on kyllä kätevä, katsoisin itse että se ostettavassa autossa on.
Voi seurata latauksen tilaa, ajopäiväkirjasta ajotiedot ja kulutukset, ovien lukitus/avaus, webaston ohjaus, osoitteen syöttö etukäteen naviin ym. ym.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2726 : 22.02.2020, 13:56:49 »
Voc on kyllä kätevä, katsoisin itse että se ostettavassa autossa on.
Voi seurata latauksen tilaa, ajopäiväkirjasta ajotiedot ja kulutukset, ovien lukitus/avaus, webaston ohjaus, osoitteen syöttö etukäteen naviin ym. ym.
Itsellä voc ja sillä saa lämmittimen hienosti päälle kännykällä,ainut miinus on esilämmityksen asennon vaihto onnistuu vain autosta eikä kännykästä. Tarkotan siis sitä lämmittääkö sähköllä vai webastolla.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2727 : 22.02.2020, 14:06:18 »
Kiitos kattavasta vastauksesta. Vielä tuosta webastosta että pystyykö kaikki ohjelmoimaan toimimaan kauko-ohjauksella napista jos ei ole vocia. Ja onkohan minkä hintasta? Se olis kuitenki tärkeä ettei aina tarvis autossa käydä laittamassa päälle.

Mites vetokoukun asennus, onnistuu normaalisti, normihinnoilla?

Mistä pystyn kaivamaan tiedon onko kampanja päällä kompuran osalta juuri kyseisessä autossa?
Kiitos vastauksista taas jo etukäteen.

Brinkin irrotettava oli 720 € asennettuna. Tieto kampanjan voimassa olosta on Volvolla joten siniseltä runkonumerolla vois saada tietoa. En tiedä kuinka herkästi niitä antavat.

Itselläkin oli kriteeri että VOC pitäis olla autossa mutta vastaan käveli liian hyvä yksilö missä oli kaikki muu kohdallaan niin annoin VOC:n sitten olla. Autoon on asennettu webaston thermocall jota nyt selvitellään että miksei toimi. Kahan mukaan ei pitäisi olla ongelmaa joten luultavasti siinä on vain joku pielessä. Se on puhelimesta appiohjattava webaston oma kauko-ohjaus. Boxissa on myös GPS ja siihen saa lisähinnalla ajopäiväkirjan. Hinta 359 € + asennus 150 €.
V60 D6 -14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2728 : 22.02.2020, 20:35:36 »
Muistaakseni oli omaan autoon 100 - 200 € välillä. Samalla hinnalla tietysti olisi saanut irrallisen navin, joo....
Siis Volvolla autoon jossa ei ole sensus navigointia olet noin halvalla saanut? ??? Siinä tehnyt liike tappiota kun Volvo veloittaa softata tonnin liikettä. 100-200 maksaa tuo Sensuksen pelkkä päivitys uudempaan jolloin onnistuu tikulla päivittää kartat. Mutta jos autossa ei ole navia niin sitten on tuo tonni.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Lumikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #2729 : 22.02.2020, 21:20:45 »
Mun XC60:ssä navi toimii vain, kun netin jakaa puhelimesta soittimeen. Eli olisiko 1000€ tikki jos haluaisin sen toimimaan ilman nettiä? Autosta löytyy NAV-näppäin ja maapallonkuva, mistäs se kertoo?

 

Carcom Oy  Ateho