0
Punainenhypridi, Juh44 ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.
Oli tällainen peli noin 9kk ja ajoin reilu 30tkm vm 2014. Hyvä ajaa, hiljainen ja tehokas. Työmatka suuntaansa reilu 100km ja sain aina ladattua akun molemmissa päissä, keskikulutus oli 4,1 L. Auto alkoi antamaan hybridijärjestelmän häiriö ilmoitusta ja vaati huoltoon vientiä. Varasin ajan, mutta varoitus meni lopulta punaiseksi ja matka tyssäsi tienpäälle. Vian luvussa eristevika ja mittausten jälkeen vikana invertteri. Tämän korjaus kustannus olisi ollut vähintään 3600€. Auto jäi sille tiellä ja vaihdoin tavan d5 xc60 tilalle. Kyllä ainakin oma luotto meni näihin hybrideihin, joten saavat ihan rauhassa kehitellä konseptiaan ja saada näitä varmemmiksi. Huollot on ihmeellisen kalliita, eikä vastantuloa ole, kun autolla 6v ikää ja ajettu reilu 200tkm. Itsellä lähin huoltopaikkakin hybridille yli 100km päässä, joten ei sovellu syrjäseudulle nämä kulkineet.
Purella ajettaessa on alkanut kuulumaan aiempaa kovempaa ääntä eli huminaa tai sähkömoottorin hurinaa. Kaasupolkimessa tuntuu pientä resonointia. Tehoissa ei huomattavaa muutosta.Onko muilla vastaavia kokemuksia tai tietoa mistä voisi johtua? Humina ei ole päässäni, vaimoni teki saman huomion.
Invertterillä tarkoitat dcdc muunninta?Omassa ei mukamas pystytä mittaamaan sitä?!
Vaihdoin kaukkariin patterit ja nyt auto ilmoittaa, ettei tunnista avainta? Onko joku törmännyt vastaavaan, muuten avaimet toimii normaalisti (keyless go)
Nii onko täälläkin jollakin tietoa, että pitääkö se nyt sitten itse jotenkin ohjelmoida? Ohjekirjasta ei ollu apua.
Käytätkö tai oletko käyttänyt mahdollisesti VOC ajastettua latausta?Normaalisti 12V akun lataus loppuu siihen kun 400V akku täys.
Korona volvossa. Volvo roikkuin perjantaista lähtien latauspiuhassa ja maanantai aamuna oli koko 12 voltin akkujärjestelmä tyhjä. Ei saanut edes kaukosäätimellä lukkoja auki.Soitto volvo on call ja sieltä apu puolessa tunnissa. Apuvirran kautta volvo taas käyntiin (oli akku täysin loppu)Onko tuo 12 voltin akku nyt loppu? Miten tuo oikein sitä lataa tarvittaessa? Normaalisti työmatka on 22 kilometriä eestaas ja se mennään käytännössä aina sähköllä.