Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3090 : 14.08.2020, 15:41:31 »
VoC on lisävaruste, ei löydy kaikista. Ladatessa voi lämmittää sähköllä tai webastolla, tosin sähkö on aika tehoton ihan tarkoituksella, koska sitä saa käyttää myös sisätiloissa. Sähköllä ei voi lämmittää jos latauspistoke ei ole kiinni, webastolla voi kunhan softat on kunnossa. Jäähdytys toimii sekä piuha kiinni että irti, mutta vaatii VoC:n. Adaptiivinen vakkari myös lisävaruste driver support paketissa, missä tulee paljon muutakin.

50km siivu ja töissä lataus mahdollisuus. Ei mene pelkällä akulla, mutta tulee todella edulliseksi joka tapauksessa.

Edit: perun väärät tietoni, näemmä onnistuu viilennys ilman latauspiuhaakin. :)
« Viimeksi muokattu: 14.08.2020, 17:24:18 kirjoittanut jmaatta »

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3091 : 14.08.2020, 17:04:26 »
Mulla ainakin jäähdytys toimii avaimesta kun painaa viisi sekuntia sitä nappia millä auto sytyttää valot päälle.

Kurjaa jos tässä 11-2016 valmistuneessa V60:ssä on vielä sama kompuran hajoamisongelma  :(  Olisin ehkä jättänyt ostamatta. Nyt mittarissa 46600, eli kohta ilmeisesti paukahtaa.

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3092 : 14.08.2020, 18:34:26 »
No, itsellä 48K mittarissa ja samoin -16- vuosimallia. Nyt sitten vielä selvitellään maahantuojan osuutta kompuran osalta.

Eivät nyt Volvolla evänneet auton käyttöä, ainostaan lataus kielletty.
Ilmastointi ei nyt kuitenkaan toimi ja ei saakaan käyttää, joten kivoja ilmoja myös kabiinissa.
Onneksi kattoluukku pelastaa joiltain osin tukehtumiselta.

Edit. onko kukaan laskenut esim tämän foorumin osalta kuinka monta kompuraa vaihdettu ko automalliin. Jos olisi osviittaa, niin jonkunlainen painostus kuitenkin maahantuojan suuntaan, kun alkaa olemaan tyyppivika.

eikös tuollaisen laskurin olisi helppo väsätä vaikka sivun alkuun?
« Viimeksi muokattu: 14.08.2020, 19:17:09 kirjoittanut ratikka »
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa jamiet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3093 : 14.08.2020, 19:40:22 »
Oikeastaan pitäisin tätä D6 -mallia (2014)  hyvinkin varmana powerhybridinä.  Ohjelmistopäivitykset on lopettaneet starttiakun tyhjenemisongelman ja kompressoreiden kanssa on mennyt niin, että 2018 ostin vaihdon Volvolta 1000e summalla, sitten Volvo on vaihtanut kuluitta sen vuosittain ja viimeksi tänään 267tkm mittarissa. Todella edullista ajoa verrattuna erääseen tähtimerkkiin, jossa tonneja meni tasaiseen tahtiin. Osia näkyy löytyvän hyvin Ruotsin purkaamoista, joten ei niitä taida hirveästi mennä. Ajan aina dstc sport, purella, awd: llä tai powerilla manuaalivaihdoin eli säästän ISG:n ja sen hihnan sekä massapyörän turhaa rasitusta jota hybridinä ajaessa tulee. Silti kulutus 3 vuodelta ja 80tkm on 3,5l satasella. Tässä ei näy vähäinen webaston käyttö, lähdöt on aina 22 asteisesta tallista. Samoilla varusteilla en löydä edes 40te hintaluokasta suomesta kiinnostavaa autoa, joten tällä taitaa olla vielä vuosia edessä sivuluisua talvella. Harmi etten koskaan omistanut aitoa takavetoa Volvona, saksalaiset oli vaan mielessä.

Poissa Vee60hyb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3094 : 15.08.2020, 09:45:07 »



No, niin... kompura ja kilkkeet uusiksi ja onneksi autoliikkeen takuu. Kustannusarvio 1200€ sis kompuran, varaajan, kilkkeet ja työn.  Samalla kysyin jakopään- ja apulaitehihnojen vaihdosta, kun joitan työvaiheita menee samaan huoltoon. 650€ sis työn ja osat. Eikä tuo kuullosta aika kalliilta?
[/quote]

Omaani maksoi 500€ Autosalpassa kompuran vaihdon yhteydessä

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3095 : 16.08.2020, 21:13:15 »
No, itsellä 48K mittarissa ja samoin -16- vuosimallia. Nyt sitten vielä selvitellään maahantuojan osuutta kompuran osalta.

Eivät nyt Volvolla evänneet auton käyttöä, ainostaan lataus kielletty.
Ilmastointi ei nyt kuitenkaan toimi ja ei saakaan käyttää, joten kivoja ilmoja myös kabiinissa.
Onneksi kattoluukku pelastaa joiltain osin tukehtumiselta.

Edit. onko kukaan laskenut esim tämän foorumin osalta kuinka monta kompuraa vaihdettu ko automalliin. Jos olisi osviittaa, niin jonkunlainen painostus kuitenkin maahantuojan suuntaan, kun alkaa olemaan tyyppivika.

eikös tuollaisen laskurin olisi helppo väsätä vaikka sivun alkuun?

Tyyppivika on hieman laimea sana kuvailemaan tätä. Volvon myöntämä virhe jota kustantelevat aika mukavasti. En missään nimessä hyväksyisi kompuran vaihdosta koituvia kuluja maksettavakseni.
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3096 : 16.08.2020, 21:14:52 »
Mulla ainakin jäähdytys toimii avaimesta kun painaa viisi sekuntia sitä nappia millä auto sytyttää valot päälle.

Kurjaa jos tässä 11-2016 valmistuneessa V60:ssä on vielä sama kompuran hajoamisongelma  :(  Olisin ehkä jättänyt ostamatta. Nyt mittarissa 46600, eli kohta ilmeisesti paukahtaa.

Se menee kun menee. Kaikissa autoissa on vikoja. Tämä on siitä surkuhupaisa että on mennyt 7 vuotta eivätkä vieläkään osaa korjata niitä. Juuri nyt alkavat ehkä osaamaan.
V60 D6 -14

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3097 : 16.08.2020, 21:18:10 »
Mulla on nyt toinen hybrid/twin engine käytössä ja pitkän harkinnan jälkeen edelleen muita järkeviä vaihtoehtoja ei tullut eteen. Kulutus omassa ajossa on asettautunut 3.5 l/100 km tasolle molemmilla autoilla. Kuvittelin, että uudempi auto olisi kuluttanut vähemmän, koska akku on vähemmän ladattu. Ei vaikuttanut. Ihan sama kulutus molemmissa autoissa. Yhteensä olen tainnut ajaa näillä noin 80 tkm ja olen edelleen tyytyväinen. Ensimmäiseen vaihdettiin kompura heti auton oston jälkeen. Toiseen ei ole vaihdettu, vielä.

Lämmityksestä sen verran eli webasto lämmittää sekä kabiinin ja moottorin. Sähköllä käsittääkseni lämpenee vain kabiini. Jäähdytys toimii ilman kaapelia, jos on oikea softa autossa, muutaman minuutin. Kaapelin kanssa pidempään. Se driver support on hyvä paketti. Ekassa ei ollut ja tässä uudemmassa on. En antaisi pois.

Työmatka menee sähköllä noin 35 - 42 km välille ilman moottoria. Jos ajaa sivuteitä pitkin (60 km/h), niin 50 km ei ole utopiaa. Silloin ei ole webasto tai ilmastointi päällä ja kuunnellaan auton sähkömoottorin ujellusta, ei radiota. Valot pois....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3098 : 17.08.2020, 10:43:35 »
Mitenköhän maahantuoja suhtautuu Ruotsista tuotuihin ALD:n entisiin leasingautoihin, jotka on huollettu kuten pitää jos tuo vika tulee päälle? Onko kokemuksia esim. Biliasta?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3099 : 17.08.2020, 10:45:00 »
Mitenköhän maahantuoja suhtautuu Ruotsista tuotuihin ALD:n entisiin leasingautoihin, jotka on huollettu kuten pitää jos tuo vika tulee päälle? Onko kokemuksia esim. Biliasta?
Taitaa suurinosa suomen D6 Volvoista olla käytettynä tuotuja. Jos autossa on Volvon huoltokirja niin luulisi ettei ole ongelmaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3100 : 17.08.2020, 13:03:11 »
Ei näytä vaikuttavan, vaikka kaikki huollot tehty Volvolla. Ainakin Herttoniemen Bilia kertoi juuri, ettei maahantuoja tule yhtään vastaan.
Huoltoneuvoja sanoi myyjäliikkeen ottavan vastuun. Auto siis -16- mallia ja 48k ajettu Hollannin tuonti.

Kannattaako tässä itse alkaa riitelemään ja antaa liikkeen ja maahantuojan vääntää korvauksesta.
Itseäni lähinnä kiinnostaa takuu työstä ja kompurasta, jos taas hajoaa. Onko sama takuu Biliassa korjatussa tai valtuutetussa, esim Debil- huollossa.

EDIT. Mitäs pidätte Bilian tarjouksesta:

Ilmastointikompressorin vaihto järjestelmän huuhteluineen

Osat n. 910 eur

Työt n. 800 eur
« Viimeksi muokattu: 17.08.2020, 14:16:39 kirjoittanut ratikka »
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa ketsbaia

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Volvo V60 D5 Twin Engine AWD
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3101 : 17.08.2020, 14:23:29 »
Aika kallista  :(

Ja kun ei ole edes lopullinen korjaus vaan vika voi uusiutua.

Nyt kyllä harmittaa että tuli tämä auto ostettua, vähävaraisena ei ole rahoja jemmassa tuon korjaamiseen, jos ei sitten jostain muusta kulusta ota pois.  Jotenkin tuli kuviteltua että kun Volvon ostaa, saa hyvän auton jossa nimenomaan ei ole tälläisia tauteja ja jotka on suhteellisen turvallista omistaa.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3102 : 17.08.2020, 20:12:43 »
Kenelläkään mitään käryä, mitä maksaisi ns. ennakoiva ilmaston huolto, eli huuhtelu, kuivain, öljyt ja kylmäaineet. Voisi olla toimiva vaihtoehto, kun laitos vielä toimii. Edellyttäen, että menetelmä nyt olisi se oikea.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3103 : 17.08.2020, 20:31:01 »
Jos kompura on vielä alkuperäinen niin eihän se silloin tarvitse huoltoa, ellei aineita ole jossain vaiheessa vaihdettu tai käytetty ilmastointihuollossa.
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3104 : 18.08.2020, 09:21:52 »
Jos kompura on vielä alkuperäinen niin eihän se silloin tarvitse huoltoa, ellei aineita ole jossain vaiheessa vaihdettu tai käytetty ilmastointihuollossa.

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ongelma onkin alkuperäisissä öljyissä ja järjestelmään laitetusta UV-maalissa, joka syö kompuran käämityksen lakkauksen. Voin toki olla ihan pihalla tämän suhteen. Eli jos tämä asia korjattaisiin, niin alkuperäinenkin kestäisi hyvin.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Autoracing  KL-varaosat