Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3105 : 18.08.2020, 12:08:08 »
ok, mä taas oon näitä täältä lukemalla ymmärtänyt, että itse kompura ei ole kaikkein kestävimmästä päästä, joku huono erä ja vissiin osa vaihdetuista korjattuja jotka ei myöskään kestä? Ja että jos ilmastointihuolto tehdään laitteella, jolla huolletaan myös muita ilmastointilaitteita, pääsee tällöin sekaan väärää öljyä, joka johtaa tuhoon? Tiedä sitten mikä on oikein?
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3106 : 18.08.2020, 12:35:30 »
Näissähän pitäisi käyttää hybridiöljyjä kompurassa, mutta esim. autodata hienosti sanoo, että suositeltava/käytettävä öljy on samaa kuin normi volvoissakin = tuhoaa käämityksen.

Siihen en ota kantaa mitä tehtaalla laitettu, mutta eiköhän ne ole tehtaalla osannut laittaa hybridiöljyt.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3107 : 20.08.2020, 01:08:51 »
Kenelläkään mitään käryä, mitä maksaisi ns. ennakoiva ilmaston huolto, eli huuhtelu, kuivain, öljyt ja kylmäaineet. Voisi olla toimiva vaihtoehto, kun laitos vielä toimii. Edellyttäen, että menetelmä nyt olisi se oikea.

Todennäköisesti yhtä kallis kuin vaihto uuteen kompuraan. Isot sähköt pitää kytkeä pois, muutama takaisku venttiili vaihtaa huuhtelun onnistumiseksi (ei helpoissa paikoissa) ja taas sitten takaisin toiset ennen uutta täyttöä. Huuhtelukone vissiin 4h kiinni autossa. Jne...
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3108 : 20.08.2020, 06:27:06 »
Todennäköisesti yhtä kallis kuin vaihto uuteen kompuraan. Isot sähköt pitää kytkeä pois, muutama takaisku venttiili vaihtaa huuhtelun onnistumiseksi (ei helpoissa paikoissa) ja taas sitten takaisin toiset ennen uutta täyttöä. Huuhtelukone vissiin 4h kiinni autossa. Jne...
9.9 Menossa oma D6 huuhteluun ja mahdolliseen kompuran/ kuivaimen vaihtoon. Paikallisella ei ollut laitteita huuhteluun niin joutuu viemään auton 45km päähän ( sama firma) . Huuhtelu menee kuulemma Volvon piikkiin, mahdollinen kompuran vaihto kysytään sitten erikseen mihin ilmoitin aika painavalla kielellä oman mielipiteeni maksajasta. Kuivaimen vaihto jos tulee niin sen voin hampaat kiristen maksaa.
2pv he varasivat aikaa tähän.
Kompura siis vaihdettu n. vuosi sitten.

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3109 : 20.08.2020, 09:12:21 »
Hellou!

Kokemuksia jollain siitä, että auto ei vaan yksinkertaisesti ala lataamaan johdon päässä? Ei ole mielestäni antanut mitään virheilmoituksia. Lähtee käyntiin aivan normaalisti jne. Latausjohto kiinni ja melkein heti alkaa palamaan punainen valo latausportissa. Pikkusen kyllä huolestuttaa.
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3110 : 20.08.2020, 11:19:50 »
Hellou!

Kokemuksia jollain siitä, että auto ei vaan yksinkertaisesti ala lataamaan johdon päässä? Ei ole mielestäni antanut mitään virheilmoituksia. Lähtee käyntiin aivan normaalisti jne. Latausjohto kiinni ja melkein heti alkaa palamaan punainen valo latausportissa. Pikkusen kyllä huolestuttaa.
Pistä auto normaalisti lataukseen ja laita esilämmitys/viilennys päälle, tällä tavalla sain omani joskus toimimaan kun oli ongelmia. Sen jälkeen toiminut normaalisti.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3111 : 20.08.2020, 20:01:59 »
Hellou!

Kokemuksia jollain siitä, että auto ei vaan yksinkertaisesti ala lataamaan johdon päässä? Ei ole mielestäni antanut mitään virheilmoituksia. Lähtee käyntiin aivan normaalisti jne. Latausjohto kiinni ja melkein heti alkaa palamaan punainen valo latausportissa. Pikkusen kyllä huolestuttaa.

Oivoi nyt kuulostaa täydellisesti samalta kun itseltä meni OBC (On-board charger). 2000 € +- 300 € riippuen paikasta töineen.
V60 D6 -14

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3112 : 20.08.2020, 20:10:49 »
Oivoi nyt kuulostaa täydellisesti samalta kun itseltä meni OBC (On-board charger). 2000 € +- 300 € riippuen paikasta töineen.

Jaahas, tarvittee tilata aika diagnoosiin...
V60 Hybrid, vm. 2014

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3113 : 20.08.2020, 21:54:47 »
Jaahas, tarvittee tilata aika diagnoosiin...

Koitin saada Volvoa mukaan talkoisiin, mutta eivät tietenkään halunneet. Kuluttajansuoja oli samaa mieltä ettei Volvon tarvitse lähteä maksumieheksi. Joka tapauksessa vetoaisin sinuna tässä yleiseen vikaan osassa jonka ei pitäisi käytännössä hajota auton elinaikana. Mulla oli auton ostosta alle 6kk joten sain yli puolet kuitattua myyjäliikkeeltä sen hinnasta pois ettei kirpaissut ihan älyttömästi. Tämä OBC:n hajoaminen ei ole niin yleistä kuin kompuran, mutta melko normaalia kuitenkin... Osan hinta on 1700 € joka kuulostaa ihan tuulesta temmatulta tommosessa elektroniikkapalikassa varsinkin, kuin se osa mikä sun autosta otetaan pois lähtee Volvolle takaisin korjattavaksi. Vaihtavat niihin varmaan jopa kymmenien eurojen arvosta komponentteja ja ei muuta kun 1700 € hintalappu taas kylkeen... Jos haluat pitää vanhan osan itselläsi niin ottavat enemmän uudesta :D
V60 D6 -14

Poissa Pikksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3114 : 20.08.2020, 23:54:45 »
Koitin saada Volvoa mukaan talkoisiin, mutta eivät tietenkään halunneet. Kuluttajansuoja oli samaa mieltä ettei Volvon tarvitse lähteä maksumieheksi. Joka tapauksessa vetoaisin sinuna tässä yleiseen vikaan osassa jonka ei pitäisi käytännössä hajota auton elinaikana. Mulla oli auton ostosta alle 6kk joten sain yli puolet kuitattua myyjäliikkeeltä sen hinnasta pois ettei kirpaissut ihan älyttömästi. Tämä OBC:n hajoaminen ei ole niin yleistä kuin kompuran, mutta melko normaalia kuitenkin... Osan hinta on 1700 € joka kuulostaa ihan tuulesta temmatulta tommosessa elektroniikkapalikassa varsinkin, kuin se osa mikä sun autosta otetaan pois lähtee Volvolle takaisin korjattavaksi. Vaihtavat niihin varmaan jopa kymmenien eurojen arvosta komponentteja ja ei muuta kun 1700 € hintalappu taas kylkeen... Jos haluat pitää vanhan osan itselläsi niin ottavat enemmän uudesta :D

No niinpä tietysti. Eli ei muuta kuin, kukkaroa kaivamaan aika syvältä. Onko muuten joku muu huomannut, että siinä latauspistokkeessa auton päässä toinen niistä kahdesta ohuemmasta ylemmästä on toinen lyhykäisempi kuin toinen? Aloin vaan sitäkin katsomaan, että eihän se ole mennyt jostain syystä solmuun.

En tiiä olisko tämä sitten jo viimeinen niitti, että lähtee kaara vaihtoon. Mutta mitä tilalle? Siinä se onkin ongelma.
V60 Hybrid, vm. 2014

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3115 : 21.08.2020, 01:39:14 »
Onko muuten joku muu huomannut, että siinä latauspistokkeessa auton päässä toinen niistä kahdesta ohuemmasta ylemmästä on toinen lyhykäisempi kuin toinen?

Kuuluu olla noin. Maa kytkeytyy ekaksi ja katkeaa viimeisenä. Se lyhyempi pinni sallii sitten virran kulkemisen, kytkeytyessään vain kun töpseli on syvemmällä paikallaan.

Poissa BIOSKA

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3116 : 21.08.2020, 05:43:36 »
Hellou!

Kokemuksia jollain siitä, että auto ei vaan yksinkertaisesti ala lataamaan johdon päässä? Ei ole mielestäni antanut mitään virheilmoituksia. Lähtee käyntiin aivan normaalisti jne. Latausjohto kiinni ja melkein heti alkaa palamaan punainen valo latausportissa. Pikkusen kyllä huolestuttaa.
Latauspiuha rikki? Kokeile kaverin piuhalla.

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3117 : 21.08.2020, 11:26:18 »
No niinpä tietysti. Eli ei muuta kuin, kukkaroa kaivamaan aika syvältä. Onko muuten joku muu huomannut, että siinä latauspistokkeessa auton päässä toinen niistä kahdesta ohuemmasta ylemmästä on toinen lyhykäisempi kuin toinen? Aloin vaan sitäkin katsomaan, että eihän se ole mennyt jostain syystä solmuun.

En tiiä olisko tämä sitten jo viimeinen niitti, että lähtee kaara vaihtoon. Mutta mitä tilalle? Siinä se onkin ongelma.

Olin kanssa vaihtofiiliksissä kun se meni, mutta aikani kun olin selaillut nettiautoa tulin siihen tulokseen etten vaihda. On tässä niin paljon hyvääkin ja tuo OBC:n nyt ei pitäis uudestaan mennäkään. Mitä isommalla rahalla autoa korjaat sitä vähemmän siinä on järkeä sitä vaihtaa.. Se kun ei kuitenkaan sen arvoa nosta millään tavalla.
V60 D6 -14

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3118 : 21.08.2020, 11:28:15 »
Latauspiuha rikki? Kokeile kaverin piuhalla.

Tämä kannattaa kokeilla tietenkin ekana. Omassa tapauksessa autoliikkeessä testattiin ja kuten oletin aluperinkin ei vika ollut latauspiuhassa koska mennekes näytti vihreää normaalisti ja auto ei.
V60 D6 -14

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3119 : 23.08.2020, 14:22:26 »
Kellään ongelmana, että sadevesi kastelee jalkatilan?
Kuskin puolen jalkatila aivan märkä konepellin avausvivun kohdalta ylös asti.
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

 

RallyBaron  Samppasport