Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3360 : 07.12.2020, 17:54:23 »
Olethan tarkistanut että sinulla varmasti on omaan autoon vakutuukset? Minulla oli pari vuotta lähitapiolassa vakuutus. Alkuvuodesta heidän myyjä soitti ja halusi tarkistaa että onhan minulla halvin mahdollinen vakuutus. Liikenne vakuutuksesta sai jonkin verran pudotettua. Viime viikolla sitten toisesta yhtiöstä halusivat tehdä tarjouksen ja pyysivät että otan valmiiksi esille nykyiset vakuutukset. Paljastui että oli heidän myyjä typottanut rekkarin väärin eikä minulla ollut melkein vuoteen liikennevakuutusta autossa ja olin maksanut jonkun Skodaan liikennevakuutuksen.
Ei ole liikennevakuutuksessa tuo mahdollinen, kaskossa tietysti voi. Jos sulla on liikennekäytössä oleva auto, niin jo päivä ilman liikennevakuutusta niin trafi lähettää postia.

Meillä joksus Turvan vakuutusmyyjä myös typotti vakuutuksen, jonka takia oli muutaman päivän auto kokonaan ilman liikennevakuutusta. Tuo oli kuitenkin Turvan virhe niin ne maksoi sen muutaman tonnin mitä se nyt maksoi tuo vakuuttamattomana ajelu. Tuo virhe tuli kyllä heti postin kulun asettamassa aikarajassa vastaan.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3361 : 08.12.2020, 22:52:19 »
Ihan oikeasti kun miettii auton vakuuttamista, niin kannattaa miettiä millaisen vakuutuksen yleensä ottaa. Olen jo aika pitkään ajellut osakaskolla ja käytännössä säästänyt aika monta tuhatta euroa, joskus jopa markkoja. Kolareita en ole ajanut ja nyt toki jännittää, kun alla on kitkarenkaat.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3362 : 09.12.2020, 08:54:20 »
Ihan oikeasti kun miettii auton vakuuttamista, niin kannattaa miettiä millaisen vakuutuksen yleensä ottaa. Olen jo aika pitkään ajellut osakaskolla ja käytännössä säästänyt aika monta tuhatta euroa, joskus jopa markkoja. Kolareita en ole ajanut ja nyt toki jännittää, kun alla on kitkarenkaat.
Näinhän se on. Tähän vaikuttaa kovasti auton arvo ja omat taloudelliset puskurit.
Harvalla kantti kestää ajella esim. yli 50 k€ autolla ilman autovakuutusta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3363 : 09.12.2020, 09:12:10 »
Näinhän se on. Tähän vaikuttaa kovasti auton arvo ja omat taloudelliset puskurit.
Harvalla kantti kestää ajella esim. yli 50 k€ autolla ilman autovakuutusta.
Tuo vaatii ettei autoa osta rahoituksella. Jokainen rahoitusliike vaatii täyskaskon.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3364 : 09.12.2020, 09:29:04 »
Tuo vaatii ettei autoa osta rahoituksella. Jokainen rahoitusliike vaatii täyskaskon.
Auton voi rahoittaa vaikka pankkilainalla, johon voi antaa vakuudeksi vaikka asunnon. Jos auto ei ole vakuutena, on ihan omassa harkinnassa miten sen vakuuttaa.

Se on sitten toinen juttu, että jos auto on niin kallis että siihen tarvitsee rahoitusta, niin voi se täyskasko olla muutenkin järkevä.


Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3365 : 09.12.2020, 09:43:24 »
Se on sitten toinen juttu, että jos auto on niin kallis että siihen tarvitsee rahoitusta, niin voi se täyskasko olla muutenkin järkevä.

Ja muutenkin, kun aletaan puhumaan 50-100 tuhannen euron omaisuudesta, oli se mitä tahansa, niin vakuutus alkaa olla jo ihan järkevä. Eri asia joku tonnin pommi missä vakuutuksen hinta on jo merkittävä osa auton arvosta. Etenkin täällä kaupungeissa on paljon uhkia jotka eivät liity omaan vikaan. Itse olen kahteen kertaan joutunut auton kyljen maalaamaan uudestaan ilkivallan takia, ja naapuripihalla poltettiin useita autoja. Joka viikonloppu yöt läpeensä on kaduilla kännisekoilijaa ja muuta hurunarkkia. Meidän lähiön Facebook-ryhmä on täynnä ilmoituksia "nyt on tämän talon parkkis ryövätty" Kun tekijää ei saada kiinni, on korvaus vain ja ainoastaan siitä kaskosta kiinni. Joku toinen taas asuu maalla ja auto saa olla ihan rauhassa omassa pihassa, eikä uhkia näy silmänkantamattomiin.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020, 09:46:25 kirjoittanut ZimKörk »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3366 : 09.12.2020, 10:02:34 »
Itse olen tölväillyt muutaman kerran liikenteessä niin että kaskoa tarvinut. Kaksi kertaa on autoa pitänyt kaskon piikkiin oikoa robotissakin Volvolla. Ekalla kertaa 960 keulaa korjattiin 60 tuhannella. S70 remontin hintaa en tiedä, mutta perä oli sen verta vinossa ettei edes takaovet avautunut.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3367 : 09.12.2020, 10:46:13 »
Päivän IS vertaili vakuutuksia, tais olla ihan ok valinta tuo Turva :)



Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3368 : 09.12.2020, 11:04:53 »
Auton voi rahoittaa vaikka pankkilainalla, johon voi antaa vakuudeksi vaikka asunnon. Jos auto ei ole vakuutena, on ihan omassa harkinnassa miten sen vakuuttaa.

Se on sitten toinen juttu, että jos auto on niin kallis että siihen tarvitsee rahoitusta, niin voi se täyskasko olla muutenkin järkevä.
Itse ostanut autot aina käteisellä, joten autovakuutusta en sinällään tarvitsisi. Kuumottaisi vaan antaa esim. vaimolle tai työkaverille ajoon uuden karhea V90 ilman täystuhovakuutusta. Jos ajaisin autolla pelkästään itse, niin voisin ehkä vakuuttamattomuuden riskin sietää. Runsaan 400 € vuosimaksulla jo korjauttaisi muutaman parkkipaikkakolhun. Jos taas on taipumusta ajaa autot katon kautta ympäri, niin vakuutusmaksuilla ei juurikaan autoja korjailla. Tosin vakuutusmaksut olisivat siinä tapauksessa jonnin verran suuremmat.

Vakuuttaminen on aina riskien hallintaa. Esim. kukaan ei tarvitse itseään varten henkivakuutusta. Silti niitäkin vakuutuksia otetaan, jotta läheisillä olisi ikävässä tapauksessa helpompaa. Omakotitaloa ei ole myöskään pakko vakuuttaa, mutta tulipalon mahdollisuus laittaa kuitenkin mietittimään, josko kuitenkin jonkinlainen vakuutusturva olisi paikallaan.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3369 : 09.12.2020, 11:43:39 »
Omakotitaloa ei ole myöskään pakko vakuuttaa
Ellei satu olemaan esim. asuntolainan vakuutena

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3370 : 09.12.2020, 16:53:14 »
Itse ostanut autot aina käteisellä, joten autovakuutusta en sinällään tarvitsisi. Kuumottaisi vaan antaa esim. vaimolle tai työkaverille ajoon uuden karhea V90 ilman täystuhovakuutusta. Jos ajaisin autolla pelkästään itse, niin voisin ehkä vakuuttamattomuuden riskin sietää. Runsaan 400 € vuosimaksulla jo korjauttaisi muutaman parkkipaikkakolhun. Jos taas on taipumusta ajaa autot katon kautta ympäri, niin vakuutusmaksuilla ei juurikaan autoja korjailla. Tosin vakuutusmaksut olisivat siinä tapauksessa jonnin verran suuremmat.

Tuo on aika erikoinen lähestyminen.. Itse en tarvitsisi vakuutusta, mutta kun vaimo...

Käytännössä se vaimo tietysti voi olla hosuja jolle helposti tapahtuu, mutta huolellisellekin ihmiselle käy vahinkoja, jonka lisäksi on myös mahdollista että joku sen oman auton järjestää lunastuskuntoon, ja joko katoaa paikalta, eikä löydetä, tai sitten ei ole mitään vakuutuksia tai edellytyksiä kuljettajalla maksaa vahinkoja, niin taas siinä on mallikuljettaja ihmeissään.

50kiloeuron omaisuuden vakuuttaminen on jo ihan järkevää rahankäyttöä, koska sen vakuuttamatta jättäminen on eräänlaista käänteistä uhkapeliä. Uhkapelissä toivotaan pienellä panoksella isoa voittoa, tuossa tapauksessa haetaan isolla panoksella pientä voittoa.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3371 : 09.12.2020, 17:55:58 »
Tuo on aika erikoinen lähestyminen.. Itse en tarvitsisi vakuutusta, mutta kun vaimo...
Pointti olikin se, että oman virheen jälkeen vielä pärjää itsensä kanssa, mutta toisen ajama kolari saattaisi koetella parisuhdetta tai kaverisuhdetta. Tottakai vaimo on parempi kuski ;)

Ellei satu olemaan esim. asuntolainan vakuutena
En muista, että pankki olisi koskaan kysellyt palovakuutuksen tai kotivakuutuksen perään. Toki lainaneuvotteluista on jo aikaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3372 : 09.12.2020, 18:08:53 »
En muista, että pankki olisi koskaan kysellyt palovakuutuksen tai kotivakuutuksen perään. Toki lainaneuvotteluista on jo aikaa.

En tiedä vaatiiko (vuokranantajakin yleensä vaatii, mutta se on vain lause vuokrasopimuksessa, ei se vaadi nähdä vakuutuskirjaa, vastaavalla tavalla pankkilainasopimuksessa voi lukea että se vaaditaan vaikkei sinulta pyydetä sitä näyttämään - en tiedä varmaksi), MUTTA sen tiedän että jos lainan vakuutena oleva omaisuus katoaa tai tuhoutuu, voi lainanottaja olla kusessa mikäli ei löydä uutta vakuutta lainalleen. Pankki laittaa lainan defaulttina heti maksettavaksi jos sen takeena oleva vakuus ei enää kata sitä.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2020, 18:10:47 kirjoittanut ZimKörk »

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3373 : 09.12.2020, 19:18:14 »
En muista, että pankki olisi koskaan kysellyt palovakuutuksen tai kotivakuutuksen perään. Toki lainaneuvotteluista on jo aikaa.
Kannattaa lukea velkakirja ja/tai panttaussitoumus huolellisesti (nimenomaan omakotitalon ollessa kyseessä). Asunto-osakeyhtiön palovakuutus lienee yhtiöllä, eikä pankkia irtaimisto juurikaan kiinnosta.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3374 : 09.12.2020, 20:23:30 »
Ja muutenkin, kun aletaan puhumaan 50-100 tuhannen euron omaisuudesta, oli se mitä tahansa, niin vakuutus alkaa olla jo ihan järkevä. Eri asia joku tonnin pommi missä vakuutuksen hinta on jo merkittävä osa auton arvosta. Etenkin täällä kaupungeissa on paljon uhkia jotka eivät liity omaan vikaan. Itse olen kahteen kertaan joutunut auton kyljen maalaamaan uudestaan ilkivallan takia, ja naapuripihalla poltettiin useita autoja. Joka viikonloppu yöt läpeensä on kaduilla kännisekoilijaa ja muuta hurunarkkia. Meidän lähiön Facebook-ryhmä on täynnä ilmoituksia "nyt on tämän talon parkkis ryövätty" Kun tekijää ei saada kiinni, on korvaus vain ja ainoastaan siitä kaskosta kiinni. Joku toinen taas asuu maalla ja auto saa olla ihan rauhassa omassa pihassa, eikä uhkia näy silmänkantamattomiin.

Maalle mars.. ;D
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Autoracing  KL-varaosat