Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071566 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Entinen VAG-MIES

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3615 : 17.03.2021, 12:17:07 »


Koeajolla kun testaat pelkkää sähköajoa niin kaasupoljinta nostaessa korvat herkillä kuuntelet ettei takapäästä kuulu semmosta pehmeää kumahdusta. Testaa monta kertaa. Voi olla pieni juttu tai kallis juttu riippuen kuinka pitkällä vika on jos on. Ei ole yleinen, mutta tapahtuu.
.
hei. Mistäs tämä kumaus kertoo? Minulla tulee huomenna koeajoon auto.
« Viimeksi muokattu: 17.03.2021, 12:39:32 kirjoittanut Entinen VAG-MIES »

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3616 : 17.03.2021, 16:58:45 »
hei. Mistäs tämä kumaus kertoo? Minulla tulee huomenna koeajoon auto.
Ainakin yksi yleinen vika on takavetarin ja navan välinen booritus. Kun napapultti löystyy niin pääsee klonkkasemaan ja pilaa boorit molemmista. Jos on ajoissa niin pyöränlaakerin vaihdolla selviää.
xc70 D5AWD -06

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3617 : 17.03.2021, 20:52:24 »
hei. Mistäs tämä kumaus kertoo? Minulla tulee huomenna koeajoon auto.

Kannattaa testata: ilmastointi, kaikki nappulat kojetaulutusta, lämmittimet (istuin, peilit, takalasi), kaukosäätimen toiminta tarpeeksi kaukaa n. 20 ... 30 m. Jos keyless, niin kaikki ovet kiinni/auki avain taskussa auto kiertäen, myös takaluukku. (Takaluukussa avauskahvan oikella puolella on sulkemiseen tarkoitettu painike) Ajossa alustan kolinat, pyörän laakerien äänet, akku täydestä tyhjäksi (35... 40 km). Vaihteiston kaikki pykälät melko reippaalla kiihdytyksellä, ei talla pohjassa....
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Pupulii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3618 : 29.03.2021, 10:19:50 »
Eipä tähän voi muuta sanoa kuin tsemppiä. Silloin kun merkkiliikeessä rapsutetaan takaraivoa, niin se tulee aina kalliiksi. Testeri tietysti antaa sataviisikymmentäviisi eri vikaa päällekkäin ja kukaan ei osaa sanoa mikä on juurisyy eli vian alkuperä.

Meidän autosta päivitystä: Sitähän tutkittiin 450 € edestä merkkihuollossa ja todettiin, että rikki onkin RADIO :buck2:. Meidän autossa se sattui olemaan hääveintä mallia, jolloin OSAN hinta uutena 1500 € + asennustyö ja ohjelmointi päälle  :'(. Alkoi ilmeisesti jo asentajallakin säälittää, kun vihjaisi sähköosia korjaavasta läheisestä yrityksestä, jolta voisi kysellä apua. Siellä ei ollut vähemmän yllättäen KOKEMUSTA näistä osista, joten ehdottivat purkuosan hankkimista. Mies purki radion ulos ja kuvasi sen joka kantilta. Näiden numerosarjojen kanssa sitten suunnattiin Ebayhin ja Liettuasta löytyi vähän vajaalla kolmella sadalla vastaava purkuosa. Se tilattiin ja saapuikin suht vikkelään. Mies asensi sen itse paikoilleen ja hetkellisen hollannin kielen kanssa taistelun jälkeen saatiin se värkättyä itse suomelle  S*. Merkkihuollon asentaja vahvisti, että enempää "ohjelmointia" siihen ei tarvitsekaan tehdä eli homma bueno.

Nyt auto pelittää aivan entiseen malliin ja kustannuksia generoitui 450 € vian selvitys ja n. 300 € radio rahteineen. Parasta tässä on kuitenkin miehen uskon palautuminen tuon auton kanssa elämiseen S*. Enää se ei koe itseään merkkihuollon bitchiksi, joka kahdella jalalla kulkevan lompsan roolissa käskystä maksaa mitä mielettömämpiä summia jonotettuaan ensin 3 viikkoa tai miten nyt milloinkin sattuukaan. Nykyisin sillä on vahva usko siihen, että tarvittaessa hyviä osia löytyy ja itsekin saa tehtyä jotain, kuten normiautoissa konsanaan S*.

Poissa miibav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3619 : 30.03.2021, 18:31:17 »
Meillä vaihdettiin kuluvan viikon keskiviikkona kompura toisen kerran 80 tkm sisään. Eka meni 90 tkm kohdalla ja toinen 123 tkm kohdalla. Molemmat on Volvo maksanut ja tällä uusimmalla olisi ollut lisäksi ”ikuinen” varaosatakuu. Pätee siis jos auto ei vaihda omistajaa.

Se ja sama, auto vaihtui tänään 2019 V60 D3 Inscriptioniin. Paremman puoliskon työmatka venahtaa sen verran ettei plugari oikein hyödytä, ehkä tuolla mopodieselillä pääsee lopulta vähän pienemmillä kuluilla. Ja onhan toi uusi V60 aina uudempi.

Kyllä meillä muuten D6 keskikulutus oli koko ajan aika lailla 4,3–4,7 litraa vaikka työmatkat pääsi lähes kokonaan sähköllä. Heti kun piti ajaa tyhjillä akuilla niin alkoi akkupaketin mukana raahaaminen näkyä dieselin maistissa...

Menikö kompuran vaihto kokonaisuudessaan takuuseen vai jäikö huuhtelu ja kuivaimen vaihto itse maksettavaksi?

Tämmöisen uutisen sain itse tänään jyväskylän Volvosta omaan V60 hybridiin liittyen. Kompura vaihtoon ja 550 € jää itelle maksettavaa..

Kompura vaihdettu 2019

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3620 : 30.03.2021, 20:40:39 »
Menikö kompuran vaihto kokonaisuudessaan takuuseen vai jäikö huuhtelu ja kuivaimen vaihto itse maksettavaksi?

Tämmöisen uutisen sain itse tänään jyväskylän Volvosta omaan V60 hybridiin liittyen. Kompura vaihtoon ja 550 € jää itelle maksettavaa..

Kompura vaihdettu 2019

On tää kyllä niin arpapeliä näitten hintojen kanssa että joku haiskahtaa. Itsellä oli pelkkä kuivain 270 €. Huuhtelu tehtiin, mutta siitä en maksanut. Aiemmat siinä lähiaikoina tänne kirjoitelleet olivat saaneet 200 euroon. Liikkeille ei varmasti katetta jää näistä "takuuvaihdoista" ja ettei tässä nyt vaan olis niin että sieltä vedetään ylimäärästä että saadaan työlle kunnolla rahallista vastinetta vaikka Volvo korvaa sen tietyn määrän..... Väkisin tämmöstä alkaa miettimään.
V60 D6 -14

Poissa miibav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3621 : 30.03.2021, 23:48:05 »
On tää kyllä niin arpapeliä näitten hintojen kanssa että joku haiskahtaa. Itsellä oli pelkkä kuivain 270 €. Huuhtelu tehtiin, mutta siitä en maksanut. Aiemmat siinä lähiaikoina tänne kirjoitelleet olivat saaneet 200 euroon. Liikkeille ei varmasti katetta jää näistä "takuuvaihdoista" ja ettei tässä nyt vaan olis niin että sieltä vedetään ylimäärästä että saadaan työlle kunnolla rahallista vastinetta vaikka Volvo korvaa sen tietyn määrän..... Väkisin tämmöstä alkaa miettimään.

Itse olen joutunut maksamaan vianselvityksestä n. 200 euroa vaikkakin vika oli melko varmasti tiedossa molemmilla osapuolilla. Rahoja tuskin takaisin saa vaikkakin kulut johtuvat täysin takuunalaisen osan rikkoutumisesta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3622 : 31.03.2021, 19:01:00 »
Kevät tuli ja kompura suli... Kolmas kompura menossa. Yksikään ei ole täyttä vuotta kestänyt. Tästä on kehkeytymässä kovaa vauhtia joka keväinen traditio.
Toivottavasti seuraava olisi mallia kestävämpi, edellinen vaihdettiin vielä ns. vanhalla tekniikalla ja tämä uusi tulee sitten huuhtelulla. Liekö nykyinen olisi kestänyt edes näin kauaa jos ei Covid olis vähentänyt kilometrejä näin rajusti.

Nyt odotellaan huollon ajankohtaa, lupasivat palata asiaan myöhemmin
V60 T8 -19

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3623 : 31.03.2021, 21:30:32 »
Itse olen joutunut maksamaan vianselvityksestä n. 200 euroa vaikkakin vika oli melko varmasti tiedossa molemmilla osapuolilla. Rahoja tuskin takaisin saa vaikkakin kulut johtuvat täysin takuunalaisen osan rikkoutumisesta.

Siis kompuravian selvitystä 200e? Ne lyö lukijan kiinni ja toteaa että sehän se. Luku maksaa normaalisti paikasta riippuen noin 50 €. Itse kysyisin melko kärkkäästi että miten sitä vikaa oikein selviteltiin kun saatiin kolmisen tuntia käytettyä siihen aikaa hinnan perusteella.
V60 D6 -14

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3624 : 01.04.2021, 18:12:15 »
Mullahan todettiin vuosihuollossa, että vuotaa joku komponentti sähköä. Jos kompura kyseessä, joutuu maksamaan kuivaimen noin 500e. Odottelin helmikuuhun ja takaisinkutsuturvavyön ohella testasivat mikä vuotaa ja kompura testattiin ekana. En maksanut mitään tuosta diagnoosista. Kerrottiin vain silloin tiskillä lähtiessä, että se olisi karvan yli 2000e kompura+kuivain, ei vastaantuloa. Laitoin vittuuntuneena reklamaation tuosta touhusta ja samalla kuluttajasuojamieheen yhteyttä. Kuluttajasuojamies on täysin kuluttajan puolella tässä, mutta tason parannuksesta pitää maksaa jotakin. Kerroin, että minusta se kuivain on reilu mutta ei se maksa viittäsataa. Maaliskuussa homma hoidettiin alta pois ja 200e maksoi kompura+kuivain paketti alkuperäisestä kahden tonnin lapusta.

Taistelkaa viimeseen asti jos yrittävät tuputtaa tuota maksua teille, sitä ei saa enää tapahtua yhessäkään Volvossa jos kompressori on alle 70 tkm ajettu. Kuluttajaviranomaisen kanta on, että kompuran tulee kestää vähintään 70 tkm.

Poissa miibav

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3625 : 01.04.2021, 21:07:01 »
Siis kompuravian selvitystä 200e? Ne lyö lukijan kiinni ja toteaa että sehän se. Luku maksaa normaalisti paikasta riippuen noin 50 €. Itse kysyisin melko kärkkäästi että miten sitä vikaa oikein selviteltiin kun saatiin kolmisen tuntia käytettyä siihen aikaa hinnan perusteella.

Auto ilmoitti Hybridijärjestelmän toimintahäiriötä. Tämän jälkeen soitin paikalliselle volvolle ja varasin ajan vianselvitykseen. Ilmeisesti tämän tyyppisissä vikatilanteissa koko hybridijärjestelmä testataan ja tarkastetaan. Olin kyllä itse melko varma minkälainen vika voisi olla kyseessä. Vianselvityksessä meni aikaa n. 1.5h. huom. vianselvityksen välissä tapahtuva "lakisääteinen" kahvitauko.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3626 : 01.04.2021, 21:27:38 »
Tällä viikolla neljä kertaa jo tullu tuo ilmotus ilman mitään oireita. Viedään sitten kun tulee oikea oire ilmoituksen lisäksi...

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3627 : 01.04.2021, 21:29:50 »
Auto ilmoitti Hybridijärjestelmän toimintahäiriötä. Tämän jälkeen soitin paikalliselle volvolle ja varasin ajan vianselvitykseen. Ilmeisesti tämän tyyppisissä vikatilanteissa koko hybridijärjestelmä testataan ja tarkastetaan. Olin kyllä itse melko varma minkälainen vika voisi olla kyseessä. Vianselvityksessä meni aikaa n. 1.5h. huom. vianselvityksen välissä tapahtuva "lakisääteinen" kahvitauko.

Se ilmottaa aina ensin hybridijärjestelmän toimintahäiriötä. Se koodinluku kertoo sen että se on kompurassa ja siinä menee 5min, olen seisonut tämän tapahtuman vieressä saman vikailmoituksen takia. Niillä vikakoodeilla on listattu myös monta muuta mahdollista syytä mikä sen aiheuttaa mutta tämän auton kanssa se on aika lailla aina kompura. Mitenhän he testasivat sitä vikaa muualta? Veikkaan että tuon jos kysyt niin rupee selitys muuttuun vähän legendaarisemmaksi.
V60 D6 -14

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3628 : 03.04.2021, 18:59:44 »
Se ilmottaa aina ensin hybridijärjestelmän toimintahäiriötä. Se koodinluku kertoo sen että se on kompurassa ja siinä menee 5min, olen seisonut tämän tapahtuman vieressä saman vikailmoituksen takia. Niillä vikakoodeilla on listattu myös monta muuta mahdollista syytä mikä sen aiheuttaa mutta tämän auton kanssa se on aika lailla aina kompura. Mitenhän he testasivat sitä vikaa muualta? Veikkaan että tuon jos kysyt niin rupee selitys muuttuun vähän legendaarisemmaksi.
Ei ilmoita aina, mulla tuli ensin ilmoitus ilmastoinnin viasta, seuraavana päivänä ei enää ladannut akkua ja puolen tunnin ajon jälkeen auto päätti hyytyä tien varteen. Sen jälkeen teki joitakin testejä ja ilmoitti että kahden minuutin päästä sammuttaa kaikki virrat. Hybridi vika tuli vasta tässä vaiheessa monen muun vikailmoituksen ohella.

Autosta tuli Falck edition ja nyt odottaa Bilian parkkipaikalla huoltoa - täysin pimeä, VOC näyttää sen olevan edelleen siinä paikassa mihin hyytyi.

Eka kompura joka levisi noin. 10kk ja alle 10tkm
V60 T8 -19

Poissa Pompputiikeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • no mitä tää ny tekee
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3629 : 04.04.2021, 11:42:33 »
Ei ilmoita aina, mulla tuli ensin ilmoitus ilmastoinnin viasta, seuraavana päivänä ei enää ladannut akkua ja puolen tunnin ajon jälkeen auto päätti hyytyä tien varteen. Sen jälkeen teki joitakin testejä ja ilmoitti että kahden minuutin päästä sammuttaa kaikki virrat. Hybridi vika tuli vasta tässä vaiheessa monen muun vikailmoituksen ohella.

Autosta tuli Falck edition ja nyt odottaa Bilian parkkipaikalla huoltoa - täysin pimeä, VOC näyttää sen olevan edelleen siinä paikassa mihin hyytyi.

Eka kompura joka levisi noin. 10kk ja alle 10tkm

Tuo kuulostaa hyvinkin erilaiselta verrattuna siihen miten normaalisti menee.
V60 D6 -14

 

Ateho  Elekma