Ateho  Elekma

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071565 Lukukerrat

Kreisa ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3780 : 31.05.2021, 17:28:45 »
Osaatko muuten sanoa jotain liikkeita jotka noita vaimennuksia osaisi tehdä?

Tiedän ainakin yhden Hyvinkäältä.

Mutta karkeesti sanottuna taitaapi jokainen oikea autohifiliike taitaa niitä tehdä (missä asentamo).
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3781 : 31.05.2021, 22:22:47 »
Ei tuo äänieristys mitään rakettitiedettä ole. Itse eristin samalla ovet, kun vaihdoin kaiuttimet parempiin. Nyt olisi tarkoitus rintapelti ja etuistuimien jalkatila käydä läpi, mistä suurin osa pyörien äänistä tulee ohjaamoon. Vinkkinä, että matot on todella helppo saada edestä pois, kun ovat puolikkaita keskikonsolista lähtien.

Hybrid- malli on takatilasta hiljainen akuston takia ja pyöränkotelot on vaikea äänieristää, kun ei ole muovisia sisälokasuojia.


https://www.youtube.com/watch?v=ISfOBdkFOOQ

https://www.youtube.com/watch?v=NDlCgWZ9INM
« Viimeksi muokattu: 31.05.2021, 22:29:12 kirjoittanut ratikka »
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3782 : 31.05.2021, 23:12:19 »
Ei tuo äänieristys mitään rakettitiedettä ole. Itse eristin samalla ovet, kun vaihdoin kaiuttimet parempiin. Nyt olisi tarkoitus rintapelti ja etuistuimien jalkatila käydä läpi, mistä suurin osa pyörien äänistä tulee ohjaamoon. Vinkkinä, että matot on todella helppo saada edestä pois, kun ovat puolikkaita keskikonsolista lähtien.

Hybrid- malli on takatilasta hiljainen akuston takia ja pyöränkotelot on vaikea äänieristää, kun ei ole muovisia sisälokasuojia.


https://www.youtube.com/watch?v=ISfOBdkFOOQ

https://www.youtube.com/watch?v=NDlCgWZ9INM

Ei ole joo, lähinnä pitää olla hyvät työkalut ja tieto mitä mattoja sitä liimailee mihinkin ja kuinka paljon. Ei siinä muuta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3783 : 01.06.2021, 07:58:23 »
Ei tuo äänieristys mitään rakettitiedettä ole. Itse eristin samalla ovet, kun vaihdoin kaiuttimet parempiin. Nyt olisi tarkoitus rintapelti ja etuistuimien jalkatila käydä läpi, mistä suurin osa pyörien äänistä tulee ohjaamoon. Vinkkinä, että matot on todella helppo saada edestä pois, kun ovat puolikkaita keskikonsolista lähtien.


Etu- ja takapenkin alunen todella nopeita vaimentaa, menee edessä per puoli reilu vartti ja takapenkin alunen toinen samanmoinen jos löytää tuon takapenkin lukituksen avauksen. Etumattoja ei tarvitse edes ottaa pois, riittää että kääntää ne sivuun
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3784 : 01.06.2021, 11:30:05 »
Nykyistä ostaessani koeajoin myös E-mersun ja A6-audin, näistä Audi varmaan hiljaisin. Mersussa taas sekä moottorin raksutus että rengasmelu yllättävän kova. Että en ihan huonona pitäisi Volvon melutasoa, ainakaan perusrenkailla.

Poissa ratikka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3785 : 01.06.2021, 16:53:27 »
Etu- ja takapenkin alunen todella nopeita vaimentaa, menee edessä per puoli reilu vartti ja takapenkin alunen toinen samanmoinen jos löytää tuon takapenkin lukituksen avauksen. Etumattoja ei tarvitse edes ottaa pois, riittää että kääntää ne sivuun

 komppaan ja tässä niille, joilla takapenkin irroitus aiheuttaa ongelmia: https://www.youtube.com/watch?v=TF1BFsDmAlQ

Ja esim täältä vaimennusasiaa ja -tuotteet: https://autonvaimennus.fi/
« Viimeksi muokattu: 01.06.2021, 21:01:54 kirjoittanut ratikka »
Volvo V60 D6 AWD R-Design plug in hybrid
Polestar Performance

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3786 : 07.06.2021, 11:46:32 »
Noniin!!

Se on sitten minun vuoro liittyä case Kompuranvaihtokerhoon  :( . Tässä ketjussa on aihetta käsitelty aiemminkin, mutta tuolta viestimäärästä on työlästä hakea niitä.

Tilanne siis, että paikallisessa marmoriliikkeessä todettiin kompuran eristysvika. Auto on -14 mallia ja n.245tkm ajettu. Marmorilta lähti sitten kysely Volvolle, että tulevatko vastaan rempassa. Vastaus oli, että EI, koska on ikää ja kilomertejä sen verran. Ainakin yhen casen tiedän 100% varmuudella, että marmorilta on sanottu näillä olevan "ikuinen takuu". Nyt olisi kaikki omakohtaiset kokemukset enemmän, kuin kullan arvoisia. Paikallinen marmori antoi hinta-arvioksi n.2000€, uusi kompura, 800€, kuivain 200€ ja loput työtä. Volvo kuulemma arvioi työn määrän, mutta tiskin setä sanoi hommaan menevän puoli päivää, eli 4h.

Isommissa kaupungeissa kait alkaa olla muitakin, kuin merkkiliikkeitä, jotka näitä tekee inhimillisemmällä hinnalla? Onko esim. Oulun seudulta kokemuksia muusta kuin Wetteristä, mitkä uskaltaa ja osaa Volvon hybrideitä käpistellä? Ilmeisesti huoltokirjan leimoilla 100% merkkiliikkeessä ei enää ole mitään lisäarvoa tämän kokemuksen perusteella.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3787 : 07.06.2021, 12:59:01 »
Milloin autoon on viimeeksi kompura vaihdettu? Minun autoon vaihdettiin kompura viime perjantaina Oulun Wetterillä. Itselle maksettavaksi jäi kuivain sekä huuhtelu. Olen itse maksanut yhden kompuran vaihdon 2018, sen jälkeen noita on takuuseen/virhevastuuseen vaihdeltu aika tarkkaan vuoden välein.

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3788 : 07.06.2021, 13:08:58 »
Ei ole minun aikana kompuraa vaihdettu, eikä huoltokirjassa ole erikseen merkintää siitä. Tuontiauto Hollannista, mutta merkkiliikkeen leimat.

Kuivain ja huuhtelu kuullostaa itsemaksettuna ihan ok. Mutta ilmeisesti itse tyyppivikaa ei koskaan ole saatu korjattua tai sille ei ole mitään yritettykään tehdä valmistajan toimesta yleisellä tasolla. Paljonko maksoit 2018 kompuran vaihdosta? Onko tuo sinun nykyinen takuu wetterin kustantamana, vai Volvon/tehtaan?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3789 : 07.06.2021, 14:25:34 »
Tuontiautoihin ovat vissiin aika vaihtelevasti noita "firman piikkiin" laittaneet mitä olen tästä ketjustakin lukenut. Olisiko ollut 1200-1300 euroa töineen kun itse maksoin 2018, tosin silloin ei huuhdeltu eikä vaihdettu tuota kuivainta. Vuoden takuuhan noissa vaihdetuissa osissa tuohon aikaan oli eli kyllä kyseessä on tehtaan good will tai millä nimellä kukainenkin tuota virhevastuuta haluaa kutsua. Vaikea vedota kulumiseen kun uusi on vaihdettu aina vuoden välein.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3790 : 07.06.2021, 18:23:25 »
Minun pirssistä vaihdettiin kompura myyjän piikkiin 2017 syksylläjolloin mittarissa jotain 180tkm. Nyt se eristysvika ilmeni viime vuosihuollossa marraskuussa (mittarissa huollon aikaan 245tkm). Tässä 3kk sitten (mittarissa jotain 250tkm) vaihdettiin niin, että kuivain hiluineen jäi maksettavaksi. Ite selvittäisin sen edellisen vaihtokerran ja kuluttajasuoja mukaan. Kuluttajasuoja on hyvin yksiselitteinen siitä että kompuran pitää kestää enemmän kuin 75 tkm.

Poissa HEX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3791 : 08.06.2021, 07:09:43 »
Voipi olla selvittämätön paikka, milloin viimeksi vaihdettu. Auto ollu minulla n.1,5v ja se tuli minulle autoliikkeestä, joka oli sen tänne Hollannista uittanu. Täytyy vielä syynätä huoltokirja ja mukana tulleet paperit. Mutta tuokin hyvä tieto, että näitä on vaihdeltu näilläkin kilometreillä. On edes jonkunlaista vipuvartta, kun tuosta yrittää johonkin suuntaan keskustella.

Merkkihuolto näkyy olevan siitä jännä, että se ei edustakkaan merkkiä siinä kohtaa, kun selvitellään tyyppivikoja. Huoltopäällikkö kätevästi levittelee käsiä ja sanoo, että "näin ne tehtaalta/maahantuojalta vastasi". Jotenkin vietiketju tehty hankalaksi asiakkaan kannalta, jos kaikki keskustelu asiasta päättävän tahon kanssa käydään passiivisen huoltopäällikön kautta tai ainakin täällä pienemmällä paikkunnalla asia tuntuu sillä tavalla menevän. Tästäkin tyyppivikaisesta kompurasta on paljon juttua keskustelupalstoilla, mutta kun löytäisi jonkun selvityksen/lausunnon, missä asia olisi todettuna vähän virallisemmalla tasolla.

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3792 : 08.06.2021, 22:42:14 »
Voipi olla selvittämätön paikka, milloin viimeksi vaihdettu. Auto ollu minulla n.1,5v ja se tuli minulle autoliikkeestä, joka oli sen tänne Hollannista uittanu. Täytyy vielä syynätä huoltokirja ja mukana tulleet paperit. Mutta tuokin hyvä tieto, että näitä on vaihdeltu näilläkin kilometreillä. On edes jonkunlaista vipuvartta, kun tuosta yrittää johonkin suuntaan keskustella.

Merkkihuolto näkyy olevan siitä jännä, että se ei edustakkaan merkkiä siinä kohtaa, kun selvitellään tyyppivikoja. Huoltopäällikkö kätevästi levittelee käsiä ja sanoo, että "näin ne tehtaalta/maahantuojalta vastasi". Jotenkin vietiketju tehty hankalaksi asiakkaan kannalta, jos kaikki keskustelu asiasta päättävän tahon kanssa käydään passiivisen huoltopäällikön kautta tai ainakin täällä pienemmällä paikkunnalla asia tuntuu sillä tavalla menevän. Tästäkin tyyppivikaisesta kompurasta on paljon juttua keskustelupalstoilla, mutta kun löytäisi jonkun selvityksen/lausunnon, missä asia olisi todettuna vähän virallisemmalla tasolla.


Täällä Jyväskylässä vaihto maksoin noin 1500 € ja keskustelin huoltopäällikön kanssa asian läpi. Ei hyvitystä. Ehdotti sitten ottamaan yhteyttä tuontiauton maahantuojaan, jos he korvaisivat. Olen vielä kahden vaiheella lähdenkö keskustelemaan. Aikaa siinä tietysti saisi kulumaan ja kuluttaja-asiamieheen saisi ottaa yhteyttä.

Vika ilmeni isomman huollon ja jakohihnan vaihdon jälkeen eli iso kasa euroja sujahti Volvon huoltoon. Moni ajaa huollon hintaisella autolla. Elämä on....

Nyt tuolle kompuralle on sitten "elinikäinen" takuu ja se nollaantuu kun auto vaihtaa omistajaa. Tiedän erään autonvalmistajan, joka korvaisi tämän tyyppisen vian ilman käsien levittelyä. Ei ole euroopassa tämä maa...
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3793 : 09.06.2021, 10:20:29 »
Tuossa yksi volkkarilla huollossa ollut kaveri sanoi että kun asiakas kysyy itse maahantuojalta, vastaus on järestään paljon positiivisempi kuin silloin kun merkkiedustaja tekee saman kyselyn.

Poissa VTS 190

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #3794 : 12.06.2021, 06:38:18 »
Pääsiäisenä lakkasi On Board Charger toimimasta. Kävin silloin Motonetin automaatilla lukemassa vikakoodit ja jätin asian silleensä. Nyt varasin ajan korjaukseen ja kaiken varalta luettiin vielä vikakoodit Porvoon Autosalvassa. Maksaa 2000 €, kuten täälläkin on aiemmin todettu. Kysyin osan takuusta, johon mekaanikko vastasi, että vuoden takuu. Soitin myöhemmin vaihteeseen ja tiedustelin ikuisesta takuusta, joka tuntui olevan epäselvä asia... lupasivat selvittää ensi torstaihin mennessä, jolloin OBC vaihdetaan. Ehkä koskee vain tiettyjä komponentteja tai jotakin sen suuntaista. Ei kuitenkaan liity Clubin jäsenyyteen. Onko tarkempaa tietoa tästä takuusta? Onko se huoltoliikkeestä kiinni?

 

Proturbo  Autodiagnoosi