Autoracing  KL-varaosat

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4155 : 13.02.2022, 22:34:15 »
+1 ääni tälle. Molemmissa D6:ssa ollut samat oireet ja molempiin vaihdettu tukilaakerit.

Kiitos!

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4156 : 14.02.2022, 14:16:51 »
Voi. Ja ensiksi kävisin heittämässä 100 km lenkin, että auto saa tehtyä polttonsa valmiiksi. Jos sittenkin vielä polttelee, niin autossa on joku anturivika, suutinvika tms. Nämä pitää selvittää ensin ennen dpf:n uusimista.

Ei näitä pönttöjä yleensä  muualla maailmassa uusita, pesu on palveluna rantautunut Suomeenkin

https://www.ekodpf.fi/


Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4157 : 14.02.2022, 14:57:20 »
Uuni Mr Muscle ja painepesuri niin puhdas tulee. Kuumavesipesurilla vielä puhtaampi. Ei, ei ole kokemusta vain youtube videoista oppinut  8)
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa janhon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4158 : 14.02.2022, 18:55:07 »


Täällä yksi lonksuva yksilö lisää. Laakeri vikahan se on.
Onko kellään hyviä iskari ja jousi suosituksia d6: een? Samallahan nuokin vaihtaa kun se laakeri pitää uusia.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4159 : 14.02.2022, 19:15:01 »
Sachsin iskarit meni tuohon omaan sen jälkeen kun alkuperäinen oksensi öljyt pihalle kuskin puolelta. Jousia en vaihtanut.

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4160 : 22.02.2022, 11:53:38 »
Onko muilla ollut ongelmia varashälyttimen kanssa? Mulla alkanut useamman kerran päivässä voc ilmoittamaan että varashälytin lauennut ja mittaristoon tulee välillä ilmoitus varashälytin vaatii huollon tjsp. Hälytin ei kyllä pidä ääntä koskaan. Tiedossa on jo että ovien johtosarjoissa on häikkää ennestään. Nyt en pariin viikkoon pääse lukemaan vikakoodeja kun olen lomalla.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4161 : 22.02.2022, 12:04:51 »
Onko muilla ollut ongelmia varashälyttimen kanssa? Mulla alkanut useamman kerran päivässä voc ilmoittamaan että varashälytin lauennut ja mittaristoon tulee välillä ilmoitus varashälytin vaatii huollon tjsp. Hälytin ei kyllä pidä ääntä koskaan. Tiedossa on jo että ovien johtosarjoissa on häikkää ennestään. Nyt en pariin viikkoon pääse lukemaan vikakoodeja kun olen lomalla.

Mulla on oma V60 D4 tehnyt samaa, sillä erotuksella että mittaristo ei sano asiasta sanaakaan eikä Vida tarjoa mitään vikakoodia. ??? Kolme kertaa on tehnyt, kaksi kertaa marraskuussa ja kerran helmikuun alussa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4162 : 22.02.2022, 16:35:08 »
Mulla on oma V60 D4 tehnyt samaa, sillä erotuksella että mittaristo ei sano asiasta sanaakaan eikä Vida tarjoa mitään vikakoodia. ??? Kolme kertaa on tehnyt, kaksi kertaa marraskuussa ja kerran helmikuun alussa.
Mulla tekee nyt oikeastaan päivittäin tuota ja mittaristoon tulee joka kerta ilmoitus siitä että varashälytin on lauennut mutta vain joinain kertoina tuo ilmoitus huollon tarpeesta

Poissa Tomppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4163 : 22.02.2022, 19:24:26 »


Onko muilla ollut ongelmia varashälyttimen kanssa? Mulla alkanut useamman kerran päivässä voc ilmoittamaan että varashälytin lauennut ja mittaristoon tulee välillä ilmoitus varashälytin vaatii huollon tjsp. Hälytin ei kyllä pidä ääntä koskaan. Tiedossa on jo että ovien johtosarjoissa on häikkää ennestään. Nyt en pariin viikkoon pääse lukemaan vikakoodeja kun olen lomalla.

Mulla nyt pari kertaa tehnyt lyhyen ajan sisällä. Tulee ilmoitus hälyttimen laukeamisesta mutta ei ilmoitusta huollon tarpeesta.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4164 : 23.02.2022, 07:45:21 »
Nopeasti Googlettelin ja näyttäisi suurin osa vastaavista hälyttimen vioista viittavan hälyttimen sireeniin. Liekö noissa sama kuin vanhemmissa malleissa, eli akkuvarmenteinen ja kun akku on tiensä päässä, alkaa hälytin elämään omaa elämäänsä. Pari tapausta näyttää olevan, missä vika on johtunut oven johtosarjasta ja oven lukitukseen liittyvistä ongelmista.
V60 T8 -19

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4165 : 23.02.2022, 10:27:39 »
Nopeasti Googlettelin ja näyttäisi suurin osa vastaavista hälyttimen vioista viittavan hälyttimen sireeniin. Liekö noissa sama kuin vanhemmissa malleissa, eli akkuvarmenteinen ja kun akku on tiensä päässä, alkaa hälytin elämään omaa elämäänsä. Pari tapausta näyttää olevan, missä vika on johtunut oven johtosarjasta ja oven lukitukseen liittyvistä ongelmista.
Epäilen omalla kohdalla että johtuu tuosta oven johtosarjasta. Mulla ainakin tullut muutaman kerran tuo hälytin lauennut viesti myös sillon kun 12v akku mennyt tyhjäksi mutta nyt ei voi johtua siitä koska pidän autoa aina kotona ollessa ctekin laturin päässä. Mulla nuo oven johtosarjat on ollut jo pieemmän aikaa niin sekaisin että keyless entry ei toimi kuin takaluukusta ja ovet menevät lukkoon vasta ns takalukituksella eli muutama sekunti sen jälkeen kun kaukkarista laitettu lukkoon ja lisäksi vilkut ei vilahda kun ovet laittaa kaukkarista lukkoon :-\

Poissa varttimondeo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4166 : 23.02.2022, 14:27:54 »
Itse pidin turhakkeena tuota hälyä, koodautin sen volvolla kokonaan pois päältä kun huusi pätkivistä luukun kytkimistä. Auto oli tosin tavis s80.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4167 : 23.02.2022, 20:30:20 »
Epäilen omalla kohdalla että johtuu tuosta oven johtosarjasta. Mulla ainakin tullut muutaman kerran tuo hälytin lauennut viesti myös sillon kun 12v akku mennyt tyhjäksi mutta nyt ei voi johtua siitä koska pidän autoa aina kotona ollessa ctekin laturin päässä. Mulla nuo oven johtosarjat on ollut jo pieemmän aikaa niin sekaisin että keyless entry ei toimi kuin takaluukusta ja ovet menevät lukkoon vasta ns takalukituksella eli muutama sekunti sen jälkeen kun kaukkarista laitettu lukkoon ja lisäksi vilkut ei vilahda kun ovet laittaa kaukkarista lukkoon :-\
Tuossa sireenissä on oma akkunsa, joka ainakin noissa vanhemmissa aiheuttaa just noita vääriä hälyjä. Jos auto on herjannut hälyttimen huollon tarvetta, niin Vidalla pitäisi nähdä mikä häiriön aiheutti. Noi oven johtikset on kyllä melkoinen harmi. Uusiminen maksaa ihan tolkuttomasti ja hyviä korjaajia on hankala löytää.
V60 T8 -19

Poissa Pasi Lindros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4168 : 23.02.2022, 20:54:08 »
Tuossa sireenissä on oma akkunsa, joka ainakin noissa vanhemmissa aiheuttaa just noita vääriä hälyjä. Jos auto on herjannut hälyttimen huollon tarvetta, niin Vidalla pitäisi nähdä mikä häiriön aiheutti. Noi oven johtikset on kyllä melkoinen harmi. Uusiminen maksaa ihan tolkuttomasti ja hyviä korjaajia on hankala löytää.
Oli sitten vetässyt volvo vielä tänään aamulla 12v akun tyhjäksi kun pari päivää seissyt. Nyt mittaristossa tuo volvo on call vaatii huollon. Mikä mukavinta tuo vaatii vidan että saa nollattua. Boschilla ei onnistu joka löytyisi itseltä. Eipä tuo mitään haittaa mutta ärsyttää napauttaa se joka kerta ratin viiksestä pois kun lähtee ajamaan.

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4169 : 23.02.2022, 22:13:02 »
Oli sitten vetässyt volvo vielä tänään aamulla 12v akun tyhjäksi kun pari päivää seissyt. Nyt mittaristossa tuo volvo on call vaatii huollon. Mikä mukavinta tuo vaatii vidan että saa nollattua. Boschilla ei onnistu joka löytyisi itseltä. Eipä tuo mitään haittaa mutta ärsyttää napauttaa se joka kerta ratin viiksestä pois kun lähtee ajamaan.
Mulla on tuo vanhempi Vida, jolla pääsee tutkimaan noiden DeeKutosten sielunelämää. En vain tiedä miten tuon VOC:n saa sieltä nollattua, liekö PHM moduuli. PK-seudulla vaikutan
V60 T8 -19

 

KL-varaosat  Race.fi