Kulkukoira  Proturbo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071523 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4440 : 21.11.2022, 12:52:31 »
Ei mene euro6 ajoneuvo katsastuksesta läpi jos päästöihin liittyviä herjoja obd testissä
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4441 : 21.11.2022, 13:05:30 »
Euro6 tuli vasta 2014 lopussa, tuo taitaa olla euro5 luokituksella kun on 2013 malli.. eikä noit näy obd-testi puolella ainakaan vikakoodilistassa.. no kohtahan sen sitte näkee tuliko hylsy vai ei  :P

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4442 : 21.11.2022, 14:34:16 »
Minun mielestä Volvon kaikki omat mottorit oli Euro 6 luokituksessa mallivuodesta 2016 alkaen.

E: Ainakin V60 mallit
« Viimeksi muokattu: 21.11.2022, 14:47:38 kirjoittanut gubbe »

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4443 : 21.11.2022, 21:46:09 »
Juu toki näin juuri, mukava lisäinfo vaan tuokin olisi ollut.  :)
Siitä puheen ollen n. 1600km nyt takana ja 1.8l/100km näyttää "kesk.kulutus" eli sähköllä on yritetty ainakin ajaa paljon ja mielestäni olosuhteet huomioiden kohtuullisesti onnistuttu. Nyt loka/marraskuun vaihde tosin poikkeuksellisen lämmin ja eilenkin töistä kotiin +10 asteessa sähköllä 39/40km webasto disabloituna kun pystyi vielä päästellä ettei liian raikasta ollut kabiinissa joten tekee vielä todellisellekin kulutukselle hyvää.  8)
Auto muuten menossa reilun viikon päästä mittarin vaihtoon kun adapt. vakkari ei pysy päällä ja herjaa että vaatii huollon ja samalla vaihtuu apukuskin puoleiset kahvat kun häikkää keylessin suhteen. Mutta ei hätiä mitiä myyjäliike otti koppia kun jo koeajossa nämä huomasin ja kuntoon lupasivat laittaa. Kiitos muuten tänne kun luin sitä ennen ko. auton huomioitavat viat ostotilanteessa ja mielestäni ihan hyvin syynäsin.  ;) Takalasista myös löysin halkion ja sekin lähtee vaihtoon ja myyjäliikkeen piikkiin, että tässä on kaikkineen kertynyt ihan hyvät remontit alkutaipaleelle.  :D 
Mittaristosta vielä, eikös 2015 tullut jotain eroa graafisessa puolessa vs 2014 dashboardiin? Muistan näin jonkun sanoneen ja ainakin ex. V70 2016 oli hieman eroa ja tietenkin infotainment valikko on ainakin hieman erityyppinen.

Pienellä menee. Mulla on nyt keskikulutus 4.01 l/100 km ja matkaa on taitettu 77172 km.

Ne Keyless kahvat kannattaa vaihdattaa kaikkiin oviin. Siellä on jokin liitinhässäkkä, joka hapettuu. Mulla meni ensimmäisessä D6:ssa kaikki kahvat ja tunnistin katosta vaihtoon. Tässä toisessa ei ainakaan vielä ole vaihdettu. Kompurat meni molemmista ja tämä viimeisin vaihto näyttää kestävän. Se takalasi on sitten kallis.

Onnea valinnalle. Aika vaikea löytää selkeitä syitä vaihtaa toiseen autoon. Ehkä tuonne takakonttiin saisi vähän enemmän mahtua tavaraa.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4444 : 22.11.2022, 08:24:52 »
Vdash näyttää tommosta, vikakoodit nollattu ja niissä ei mitään ihmeellistä.. mahtaako katsastuksessa noit "näkyä" jotenkin et tulis hylsyä?


Niistä vikakoodeista olis ollut enemmän apua kuin tuosta.
xc70 D5AWD -06

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4445 : 22.11.2022, 08:51:30 »
Niistä vikakoodeista olis ollut enemmän apua kuin tuosta.

Tää selvisi jo.. eli kyseessä on real-time infoa.. kylmästä koneesta johtuen näyttää punaista. Eli ei ole vikakoodeja, tämä oli vaan VDash lisätietokenttä.

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4446 : 23.11.2022, 12:39:17 »
Läpi meni heittämällä, samaten plugari muuttu pakuksi ja veronsäästö n. 400e per vuosi  O:-)



Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4447 : 23.11.2022, 14:48:32 »
Varmaan ihan kiva jos ei tarvi takapenkillä ketään kuljettaa  ::)
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4448 : 23.11.2022, 16:06:52 »
Jos siellä takapenkillä ei tosiaan tarvii ketään kuljettaa, niin miksi maksaa 400€ vuodessa ylimääräistä?

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4449 : 23.11.2022, 16:24:16 »
Jep, lapsi tuli siihen ikään et pärjää etupenkillä. Vähän ne siellä mutisi jostain turvavyömerkkivalosta, mutta mitään johtoja ei menny penkkeihin ni leima tuli. Vakuutuksessa säästö vielä lisäksi n. 100e per vuosi.  ELK

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4450 : 24.11.2022, 19:04:13 »
Jep, lapsi tuli siihen ikään et pärjää etupenkillä. Vähän ne siellä mutisi jostain turvavyömerkkivalosta, mutta mitään johtoja ei menny penkkeihin ni leima tuli. Vakuutuksessa säästö vielä lisäksi n. 100e per vuosi.  ELK

Tuo pakuksi muuttaminen on kyllä hyvä juttu, jos tarvii vain kaksipaikkaista autoa. Mulla oli Volvo V40 pakuna ja se oli sen verran vanha, että vero määräytyi painon mukaan. Taisi silloin vero olla 60 €/vuosi ja ajoin kilometrikorvauksia autolla noin 7000 €. Luulin, ettei näitä saa enää pakuksi muutettua.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa tps007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • V60 D6
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4451 : 26.11.2022, 21:15:05 »
Putosikin vakuutusmaksu 180e per vuosi, 930e --> 750egeen.. eli kokonaissäästö n. 580e vuodessa. Olis pitäny jo aiemmin tehä tää veivi.  :buck2:

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4452 : 27.11.2022, 00:45:51 »
Niin ja saahan sillä pakulla ajella myös joillakin lisäkilvellä merkityillä kaistoilla bussien ja taksien seassa.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4453 : 27.11.2022, 02:18:16 »
Mutta ei saa ajaa Prisman parkkipaikalle jos on kuorma-autolla ajokielto merkki C3  :idiot2:
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa T3mppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4454 : 30.11.2022, 10:32:14 »
Millaisia kokemuksia porukalla on sähkömoottorin ja siihen liittyvän alennusvaihteiston ja vapaakytkimen kestosta? Mulla on jonkun verran klappia tuolla vaihteiston puolella kun heiluttelee vetaria. Volvon mukaan ei oo kriittinen juttu vielä, mutta sitten kun alkaa vuotaa öljyä, niin tartteis tehdä jotain. Marmorilla se jokin on koko sähkömoottoripaketin vaihto hintaan n. 6900e. Mitään korjaussarjaa tuohon ei taida olla saatavilla, mutta kait ne on volvolla ihan standardilaakereita käyttäneet? Osanumeroita ei tietenkään ole saatavilla mistään, eli pitäis purkaa vanha ja kattoa saako vanhoista numeroita selville.

Tällainenkin kuluminen voitaisi ehkä välttää, jos vaihteiston ja vapaakytkimen öljyt kuuluisi huolto ohjelmaan. Tsekkaisn huvikseen VIDA:sta öljyvaatimuksen ja tuonne menee perus manuaalilaatikkoöljy GL-4 ja viskositeettinä 75W. Näillä tiedoilla läksin vaihtamaan öljyjä ja Motonetista tarttui Totalin 75W lootaöljypurkki mukaan (1 litra riittää molemmille puolille). Sitten avataan täyttö- ja tyhjennysproput ja valutellaan vanhat lirut pihalle. Oli muuten ihan pikimustaa ja glitteriä oli myös seassa, hyvä Volvo! Tyhjennysproput kiinni ja täytetään tuoreella öljyllä täyttöpropun alareunaan asti. Korkit kiinni ja kovaa ajoa, samalla toivotaan, ettei koko roska laukea tienpäälle.

Lisätään vielä, että auto on 9 vuotta vanha ja ajettu 130 tkm.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo