Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4515 : 06.02.2023, 18:12:09 »
Diesel ei kyllä edes mene vanhaksi kuten bensa, mutta tietysti siihenkin alkaa vettä tiivistymään.

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4516 : 06.02.2023, 18:55:59 »
Juu ajasta se auto sitä laskee, ja jos sitä on tankkailtu niin ei kyllä aivan normaalille toiminnalle vaikuta.
xc70 D5AWD -06

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4517 : 06.02.2023, 19:20:20 »
Ja sopivasti se lykkäsi tuon "vanhaa löpöä" -viestin, kun käynnistin auton ekan kerran  tankkauksen jälkeen...

Tuo 45 litran tankki on ihan sopiva tällaiseen patteriautoon, jos sitä käyttää oikein, eli ajaa patterilla yleensä ainakin osan matkasta. Jos ajaa jatkuvasti pitkiä maantievetoja, niin eihän nämä siihen ole ihan paras ratkaisu  :P
« Viimeksi muokattu: 06.02.2023, 19:38:20 kirjoittanut Aeroad »
V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4518 : 06.02.2023, 20:49:43 »
Uusi, mahdollinen d6 plug in vm 14 omistaja lähiaikoina. Olisi kiikarissa, kylläkin jo jonkun verran ajettu ~250tkm ajettu mutta ilmeisesti normaaleilla huolloilla pärjätty. Jakohihna jossain 179tkm@-19 paikkeilla vaihdettu ja vaihdelaatikko n 160tkm. Mitä tyyppivikaan tulee eli ac kompuraan niin kuulemma joskus 17/18 vuonna tehty ja sillä menty. Nykyäänhän se osataan jo korjata/vaihtaa ja varmaan saisi liikkeen piikkin moisen tai suurimman osan maksusta jos hajoaisi, eikö? Onko se sen jälkeen ns ikuisella takuulla? Tarviiko vaihdelaatikon öljyjen vaihdosta olla huolissaan jos ei ole ton jälkeen tehty, entä jakolaatikon öljyistä vai mikä erad se näissä on? Kyllähän sitä kantamaa oli n 33km pienessä pakkasessa maantiellä ajettuna, täyteen ladattuna näytti muistaakseni 45km. Ihan kelpo peli varmasti vai mitä mieltä tälläisestä?

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4519 : 06.02.2023, 23:32:21 »
Uusi, mahdollinen d6 plug in vm 14 omistaja lähiaikoina. Olisi kiikarissa, kylläkin jo jonkun verran ajettu ~250tkm ajettu mutta ilmeisesti normaaleilla huolloilla pärjätty. Jakohihna jossain 179tkm@-19 paikkeilla vaihdettu ja vaihdelaatikko n 160tkm. Mitä tyyppivikaan tulee eli ac kompuraan niin kuulemma joskus 17/18 vuonna tehty ja sillä menty. Nykyäänhän se osataan jo korjata/vaihtaa ja varmaan saisi liikkeen piikkin moisen tai suurimman osan maksusta jos hajoaisi, eikö? Onko se sen jälkeen ns ikuisella takuulla? Tarviiko vaihdelaatikon öljyjen vaihdosta olla huolissaan jos ei ole ton jälkeen tehty, entä jakolaatikon öljyistä vai mikä erad se näissä on? Kyllähän sitä kantamaa oli n 33km pienessä pakkasessa maantiellä ajettuna, täyteen ladattuna näytti muistaakseni 45km. Ihan kelpo peli varmasti vai mitä mieltä tälläisestä?
Riippuu paljonko kompuralla on ajettu. Tietty käyttöikä tuollekin on laskettu (en vain muista mikä se oli). Toki autossa on kuluttajan suoja,  mutta ei sen varaan kannata laskea ihan kaikkea
V60 T8 -19

Poissa Aeroad

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4520 : 07.02.2023, 08:41:13 »
Ihan hyvältä tuo 33km pakkasella kuulostaa. Sitä luokkaa se on omassa noin 100K ajetussa D5:ssa, jonka patterin SOH on 86%. Toki tuo 45km on aina näytössä, kun patteri on ladattu täyteen. Itse olisin kiinnostunut auton käyttöhistoriasta, eli miten sitä on käytetty. Uutena liisarikäytössä näillä hybrdeillä on kerrottu, että on ajettu vain polttomosalla, kun firma on maksanut löpöt, mutta sähkö olisi pitänyt maksaa itse. Toisaalta myös se, että ajetaan aina pelkällä sähköllä ja vältetään viimeiseen asti polttomosan käyttöä, niin mosa voi olla aika heikossa kunnossa 250K ajamattomana...

Vaihdelootan öljyjen suhteen vaikuttaa myös onko ajettu polttomosalla vai sähköllä ja onko vedetty raskasta kärryä yms. Itse vaihdoin  lootaöljyt 90K ajettuna ja vanhat öljyt olivat ihan tuoreen näköiset. Itse en tiedä oman auton käyttöhistoriaa tarkemmin ajalta 0-80K, joten öljyt saattoi olla vaihdettu aikaisemminkin. Ilmastontiremontin epäonnistuminen olisi kyllä paljastunut, vai oliko kompura vaihdettu uuteen vuonna 17/18? Siinä tapauksessa ilmastointihuolto alkanee olla ajankohtainen ja se kannattaa tehdä merkkihuollossa, koska 50e pikahuolto tulee taatusti erittäin kalliiksi :P


V60 twin engine D5 AWD 2017

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4521 : 07.02.2023, 12:41:22 »
Kiitosta vaan kaikille vastauksistanne ja hienoa, että tälläinen lanka löytyy ko. autosta ja jossa oikeasti jaetaan kokemuksia. Uskaltaa paljon helpommin harkita tälläisenkin kahden tekniikan autoa kun on tukiverkosto olemassa  :)

@Pikkuhukka
Juu ei tietysti enkä niin olettanutkaan. Toki jos ja kun se hajoaisi 6kk aikana niin saisi varmasti kompuran edullisemmin. Toki varaudun siihen touhu 1500euroon. Sen jälkeenhän se kestäisi pitkään kun huuhdellaan koko järjestelmä ja vaihdetaan kuivainkin  :)

Ihan hyvältä tuo 33km pakkasella kuulostaa. Sitä luokkaa se on omassa noin 100K ajetussa D5:ssa, jonka patterin SOH on 86%. Toki tuo 45km on aina näytössä, kun patteri on ladattu täyteen. Itse olisin kiinnostunut auton käyttöhistoriasta, eli miten sitä on käytetty. Uutena liisarikäytössä näillä hybrdeillä on kerrottu, että on ajettu vain polttomosalla, kun firma on maksanut löpöt, mutta sähkö olisi pitänyt maksaa itse. Toisaalta myös se, että ajetaan aina pelkällä sähköllä ja vältetään viimeiseen asti polttomosan käyttöä, niin mosa voi olla aika heikossa kunnossa 250K ajamattomana...

Vaihdelootan öljyjen suhteen vaikuttaa myös onko ajettu polttomosalla vai sähköllä ja onko vedetty raskasta kärryä yms. Itse vaihdoin  lootaöljyt 90K ajettuna ja vanhat öljyt olivat ihan tuoreen näköiset. Itse en tiedä oman auton käyttöhistoriaa tarkemmin ajalta 0-80K, joten öljyt saattoi olla vaihdettu aikaisemminkin. Ilmastontiremontin epäonnistuminen olisi kyllä paljastunut, vai oliko kompura vaihdettu uuteen vuonna 17/18? Siinä tapauksessa ilmastointihuolto alkanee olla ajankohtainen ja se kannattaa tehdä merkkihuollossa, koska 50e pikahuolto tulee taatusti erittäin kalliiksi :P

Joo se on vähän kaksi piippuinen juttu näissä plugareissa, että kumpaa on enemmän käytetty. Suurin osa varmaan olisi ajettu sähköllä mutta kaikki on niin suhteellista. Ei onneksi noinkin kuin kuvailit että "firma maksaa löpöt tms"
Sen kun saisi selvitettyä että paljonko polttomosalla ja sähköllä. Historia on muuten aika hyvin selvillä ko. autolla. Tiedän senkin että akun kunto on tarkastettu joskus 2018 puolessa välissä ja oli priimaa. Onko tuollainen tarkistus miten toteutettavissa eli miten tuosta saa SOH lukeman selville? Itellä joskus Leafissa oli obd lukijalaite joka kertoi auton sielun elämästä kaikenlaista jännää  ;)

Tuo normaali ilmastointihuolto tosiaan kannattaa teetättää Volvo liikkeessä ihan vaan varmuuden vuoksi  ;D Eikös se vahinko voi juuri tuossa kohtaa tapahtua jos saa väärät aineet kiertoon??

Vielä noista huolloista niin mikä olisi hyvä väli vaihtaa vaihdelaatikko öljyt jos vetohommia tuon kanssa tulisi tehtyä, asuntovaunun vetoa?

Poissa Juh44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4522 : 07.02.2023, 13:37:43 »
Vidalla näkee polttomoottorin/sähkön ajokilometrit.
xc70 D5AWD -06

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4523 : 07.02.2023, 14:02:33 »
Bluetooth ELM-palikalla ja Car Scannerilla olen katsonut, näyttää SOC ja paljonko on ajettu  dieselillä, lisäksi tosi paljon muuta tietoa.
Itsellä näytti joku aika sitten polttomoottorilla ajoa 78 000km , kokonais ajomäärä oli silloin 131 924 km.

E: V60 D6 PHEV löytyy valmis profiili.
E: muokattu sähkö polttomoottorin km
« Viimeksi muokattu: 07.02.2023, 14:37:08 kirjoittanut gubbe »

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4524 : 07.02.2023, 14:36:17 »
Bluetooth ELM-palikalla ja Car Scannerilla olen katsonut, näyttää SOC ja paljonko on ajettu sähköllä, lisäksi tosi paljon muuta tietoa.
Itsellä näytti joku aika sitten sähköajoa 78 000km , kokonais ajomäärä oli silloin 131 924 km.

E: V60 D6 PHEV löytyy valmis profiili.

Toimiiko tuo Obdlink LX joka itseltä löytyy? Missä tämä obd paikka Volvossa on?

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4525 : 07.02.2023, 14:43:00 »
Toimiiko tuo Obdlink LX joka itseltä löytyy? Missä tämä obd paikka Volvossa on?

En osaa sanoa toimiiko kyseinen palikka, itselläni on Konnwei KW 901. OBD sijaitsee vasemmalla ihan alhaalla valokatkaisimien kohdalla suurin piirtein. Korjasin tuossa tuon, siis näyttää polttomootorin ajo km ja kokonais ajetut km,eikä sähköllä ajetut

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4526 : 07.02.2023, 14:53:20 »
"jmaatta" on laittanut pari kuvaa sivulla 258.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65838.3855

E: Mulla se näytti tuon HV-akun iän 4.86 kuukautta, mutta se ei voi olla totta kun sitä ei ole ainakaan silloin vaihdettu, eikä muutenkaan ole ollut siihen aikaan huollossa tai muussakaan
« Viimeksi muokattu: 07.02.2023, 14:59:53 kirjoittanut gubbe »

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4527 : 07.02.2023, 15:12:21 »
Se akun ikä ei tosiaan taida tarkoittaa tuota mitä itse veikkailin. :)

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4528 : 07.02.2023, 15:23:47 »
Se akun ikä ei tosiaan taida tarkoittaa tuota mitä itse veikkailin. :)

 Niin, mitähän tuo sitten tarkoittaa, 12V-akun ikä kyllä täsmää, kun se vaihdettiin.

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4529 : 10.02.2023, 08:48:41 »
Mitäs porukka on mieltä siitä että olisi suotavampaa ajaa Pure:lla jos akussa on virtaa ja kun se loppuu, pistää napista Awd moodin päälle eikä käytä Hybrid tilaa lainkaan. Onko tosiaan niin että tuo tapa olisi parempi ISG:n eliniän kannalta??
Tuo ISG remppa ilmeisen kallis että sikäli. Maksaa n 2000euroa, näinkö?

 

KL-varaosat  Race.fi