Samppasport  Futurez

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4874 Vastauksia
  • 1071116 Lukukerrat

Gnolli ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4620 : 05.03.2023, 11:38:14 »
Mistäs valikosta nuo vikakoodit luetaan tolla Car Scanner appilla?

Pääsivulla "Diagnostic trouble codes".

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4621 : 05.03.2023, 13:01:02 »
Pääsivulla "Diagnostic trouble codes".

Tämä oli ainoa vikakoodi lopulta.

1.P252F(00) 
« Viimeksi muokattu: 18.03.2023, 07:48:34 kirjoittanut Makro16 »

Poissa tturku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4622 : 05.03.2023, 22:32:58 »
Nyt tuli ryppyjä rakkauteen, eilen lävähti autolla liikkeelle lähdettäessä "huolla moottorin ohjausjärjestelmä" ilmoitus ruutuun ja on nyt jokaisella startilla tullut sen jälkeen. Auto toimii normaalisti, mitä nyt välillä kun ajaa Hybrid moodissa, niin ei käytäkään sähkömoottoria, vaikka Purella pystyy ajamaan normaalisti. Onko jollain ollut vastaavaa vai pitääkö vaan suoraan kiikuttaa autoa siniselle vikakoodin lukuun? Tais pahastua kun alettiin miettiä auton vaihtoa... :D
Perheessä Volvo V60 D6 MY14, Skoda Superb 2.0TDI L&K Combi MY16 ja Saab NG9-3 1,9TID Vector Cabrio MY06

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4623 : 06.03.2023, 20:13:31 »
Onko kukaan joutunut tilaamaan uuden tyyppikilpitarran vanhan tilalle joka on hiukan repeytynyt? Eikös sen pidä olla ehjä että menee katsastuksesta läpi? Mistä ja mitä maksaa?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4624 : 07.03.2023, 09:30:02 »
Joo luettu ja 8kpl niitä siihen tuli, ei ihan tossa järjestyksessä.

1.P252F(00)   --- Näitä tuli 3kpl eli engine oil level high, myös auto kertoi oil levelistä että ylitäytetty
2. B110D(77)  --- en tiedä?
3. B1C90(13)  --- en tiedä?
4. U3003(62)  --- battery voltage
5. P0D28(00)  --- en tiedä?

6. P161A(86)  --- en tiedä?
Raw code: 161A86
ECU: ISC/ERAD[Archive (inactive)]
Status: Test failed since last DTC clear

Tää viimene ol aika mielenkiintone ku tosa o jotai ISC/ERAD... Mitäs tää meinaa???

Muuten ihan normaalisti on toiminu, mitä ny keskiviikkona ku oltii parkissa enemmä ja vähemmä 12v akun perässä ni yks takaovista oikutteli myöhemmin. Oli auto vielä parkkihallissa lopulta 3h illalla jolloinka ei enää antanu n 35km matkalle käyttää akkua. Ei siis antanu awd:tä eikä purea. Ehkä liian kylmä akku vaikka oli virtaa akussa. Tuo safe taisi mennä päälle muttei ladannu akkua. Aamulla auton akku oli lataantunut normaalisti ja näytti 46km.

Mutta sanooko nuo vikakoodit tietäjille jotain? =)

Tuo liiallinen öljy moottorissa on aika no brainer? En tiedä kieltäytyykö se lopulta käynnistämistä, vai antaako se kilauttaa koneen.

B koodit on body modulen takana olevia
U abs
P powertrain.

Googlaamalla noita löytää jotain. Fordin yms koodithan ovat hyvin pitkälti samoja. Tosin googlehan ei vaan nykyään enää löydä mitään, jos ei jotain ostettavaa etsi.

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4625 : 07.03.2023, 20:25:14 »
Tuo liiallinen öljy moottorissa on aika no brainer? En tiedä kieltäytyykö se lopulta käynnistämistä, vai antaako se kilauttaa koneen.

B koodit on body modulen takana olevia
U abs
P powertrain.

Googlaamalla noita löytää jotain. Fordin yms koodithan ovat hyvin pitkälti samoja. Tosin googlehan ei vaan nykyään enää löydä mitään, jos ei jotain ostettavaa etsi.

No brainer? Menee tarkasteltavaksi muutaman päivän päästä. Kuulemma voi ihan normaalisti ajella siihen saakka.

Täs ketjus ei montaa tapausta ole tästä vikakoodista?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4626 : 07.03.2023, 20:50:49 »
Mulla kerran ollu liikaa kun pari viikkoa huollon jälkeen valitteli öljyn vähyyttä. En jaksanu kiikuttaa takasi Wetterille vaan kävin litran öljypurkin Motonetista. Lisäsin puoli litraa mutta lukema mittaristossa ei muuttunut mihinkään suuntaan niin lisäsin sitten toisenki puolikkaan. Virhe. Jälkeenpäin luin jostain että tuo prkl digitaalipaska vaatii muistaakseni ~20km ajoa että päivittää tuon öljyn määrän mittaristoon. Sittempä sitä olikin liikaa. No, alakautta kaikki pois puhtaaseen kanisteriin ja yläkautta takasin miinus se puoli litraa ja oltiinkin taas oikeassa määrässä. Ai että tuli ikävä perinteistä öljytikkua...

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8917
  • Teiden tukko
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4627 : 07.03.2023, 21:37:02 »
Mulla kerran ollu liikaa kun pari viikkoa huollon jälkeen valitteli öljyn vähyyttä. En jaksanu kiikuttaa takasi Wetterille vaan kävin litran öljypurkin Motonetista. Lisäsin puoli litraa mutta lukema mittaristossa ei muuttunut mihinkään suuntaan niin lisäsin sitten toisenki puolikkaan. Virhe. Jälkeenpäin luin jostain että tuo prkl digitaalipaska vaatii muistaakseni ~20km ajoa että päivittää tuon öljyn määrän mittaristoon. Sittempä sitä olikin liikaa. No, alakautta kaikki pois puhtaaseen kanisteriin ja yläkautta takasin miinus se puoli litraa ja oltiinkin taas oikeassa määrässä. Ai että tuli ikävä perinteistä öljytikkua...

Ohjekirja sanoo n. 30km ajoa ja 2 tuntia lepoa tasaisella alustalla, sen jälkeen öljymäärä on päivittynyt nöytölle.

Eikö näissä hybrideissä ole sitä sormen mittaista tikkua keskellä moottorin etupuolella? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4628 : 08.03.2023, 08:20:25 »
No brainer? Menee tarkasteltavaksi muutaman päivän päästä. Kuulemma voi ihan normaalisti ajella siihen saakka.

Täs ketjus ei montaa tapausta ole tästä vikakoodista?

Siis liikaa öljyä tarkoittaa liikaa öljyä ja se korjaatuu vähentämällä öljyä. Jos huollosta on lyhyt aika, niin huollossa laittaneet liikaa öljyä.

Meillä ihan normi D5 teki saman. Oli huollossa täytetty mittatikun ylärajaan, joka on liikaa.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2023, 08:23:52 kirjoittanut Jule »

Poissa Makro16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4629 : 08.03.2023, 11:12:05 »
Ohjekirja sanoo n. 30km ajoa ja 2 tuntia lepoa tasaisella alustalla, sen jälkeen öljymäärä on päivittynyt nöytölle.

Eikö näissä hybrideissä ole sitä sormen mittaista tikkua keskellä moottorin etupuolella? ???

Siis kylläpäs on mennyt vaikeeksi öljyjen vaihto...miten ihmeessä joku liike lähtee ajelee asiakkaan autol 30km ja 2h lepoa paikallaan. Aika tuurilla sitten näihin öljyä laitetaan. Ei kyllä herättänyt luottoa Volvon huolto jossa tähän laitettiin liikaa öljyä, luulisi olevan perusasioita.

Joskus muistan e61 bemarissakin olleen digitaalinen öljytikku mutta harmaa muistikuva että olis KUITENKIN fyysinenkin löytynyt kun oikein kaiveli...olisko siis tässäkin?

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4630 : 08.03.2023, 12:10:59 »
Liikkeellä lienee ihan testeri millä tuon saa luettua ilman ylimääräisiä kommervenkkejä.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4631 : 08.03.2023, 13:15:34 »
Eikö näissä hybrideissä ole sitä sormen mittaista tikkua keskellä moottorin etupuolella? ???

V60 D6 Hybridissä on niin paljon letkuja ja kaikkee siinä syylärin ja moottorin välissä, että ei näy tikkua tai tikun paikkaa, puhumattakaan, että vois onkia tikun ylös ainakaan yläkautta, jos sattuis olemaankin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4632 : 09.03.2023, 07:43:04 »
Siis kylläpäs on mennyt vaikeeksi öljyjen vaihto...miten ihmeessä joku liike lähtee ajelee asiakkaan autol 30km ja 2h lepoa paikallaan. Aika tuurilla sitten näihin öljyä laitetaan. Ei kyllä herättänyt luottoa Volvon huolto jossa tähän laitettiin liikaa öljyä, luulisi olevan perusasioita.

Joskus muistan e61 bemarissakin olleen digitaalinen öljytikku mutta harmaa muistikuva että olis KUITENKIN fyysinenkin löytynyt kun oikein kaiveli...olisko siis tässäkin?

Kyllähän se nyt tiedossa on paljonko sinne pataan pitää öljyä kaataa. Tuolla metodilla että kaadetaan lisää kunnes mittatikussa näyttää ylärajaa se saadaan ylitaytettyä.

Poissa sam_u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4633 : 10.03.2023, 11:58:55 »
Hei,

Harkinnassa olisi ostaa 2014 V60 jolla ajettu vähän päälle 300tkm. Noin 1/3 akulla ja loput polttiksella.
Tiedän huoltohistorian hyvin kun tutulta ostan. Kompura on vaihdettu neljännen kerran kesällä 2021 huuhtelemalla, eikä näyttäisi enää uusivan tuota ongelmaa. Onko teillä uusinut kompuraongelma tuon uuden huuhtelun myötä?
Olen tykännyt vaihtaa autoihin öljyt itse, niin onnistuuko tähän ihan normaalisti? Tai vaikuttaako esimerkiksi jarruremontteihin yms perushuoltoihin?
Onko tässä mallissa jotain muuta mitä kannattaisi ostaessa ottaa huomioon? Kilometrejähän on aika paljon mutta eipä tuolla akulla ole ajettu kun päälle 100tkm, eli pitäisi vielä kestää. D5 koneelle ihan naurettavat kilometrit vielä.

Poissa Moottoripää

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 185
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #4634 : 11.03.2023, 22:31:53 »
Hei,

Harkinnassa olisi ostaa 2014 V60 jolla ajettu vähän päälle 300tkm. Noin 1/3 akulla ja loput polttiksella.
Tiedän huoltohistorian hyvin kun tutulta ostan. Kompura on vaihdettu neljännen kerran kesällä 2021 huuhtelemalla, eikä näyttäisi enää uusivan tuota ongelmaa. Onko teillä uusinut kompuraongelma tuon uuden huuhtelun myötä?
Olen tykännyt vaihtaa autoihin öljyt itse, niin onnistuuko tähän ihan normaalisti? Tai vaikuttaako esimerkiksi jarruremontteihin yms perushuoltoihin?
Onko tässä mallissa jotain muuta mitä kannattaisi ostaessa ottaa huomioon? Kilometrejähän on aika paljon mutta eipä tuolla akulla ole ajettu kun päälle 100tkm, eli pitäisi vielä kestää. D5 koneelle ihan naurettavat kilometrit vielä.
Itsellä oli tuollainen, ja öljynvaihto ainakin oli ihan normikauraa. Paitsi siinä taisi olla sellainen pelkkä pahvisuodatin , ei-kertakäyttöisellä muovikuorella. Ei aivan niin huoleton kuin peltikuorinen normi öljynsuodin. Mutta on näitä monissa autoissa, taitaa olla Mersuissakin. Ostin sitä varten ison hylsyn , että sai suotimen hyvin auki. Jarrulevyt ja palat vaihdoin siihen eteen ja taakse samalla tavoin kuin kaikkiin muihinkin autoihin olen vaihtanut. Takana on sähköinen käsijarru , mutta minulla se ei aiheuttanut mitään ylimääräisiä peliliikkeitä.

 

Samppasport  Futurez