RallyBaron  Samppasport

Volvo XC60

  • 1535 Vastauksia
  • 567120 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zagg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #645 : 23.03.2015, 14:43:21 »
Muutaman VAG vuoden jälkeen tässä alkaa kallistumaan Volvon leiriin.  XC60 Summum Business D5 AWD olisi nyt sitten kiikarissa, kaikkine varustepaketteineen ja peruutuskameran kanssa.
Onko nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin tarpeellinen vai ei?   Värin valintakin toki tuntuu ongelmalliselta ;)

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #646 : 23.03.2015, 18:04:00 »
Tuota samaa olen zagg selvitellyt itsekin.

Jos meinaat hommat leveämmät 19-20" renkaat alle, niin suosittelevat tuota lämpimästi.
Tuo ohjaus on kyllä vakiossakin hyvä, mutta kaupunkipyörityksessä isommasta tehostuksesta ei ole haittaa "läskeillä".
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12500
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #647 : 23.03.2015, 18:46:27 »
Onko nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin tarpeellinen vai ei?   Värin valintakin toki tuntuu ongelmalliselta ;)
On. Kerran ajoin esittelyautolla jossa tuota ei ollut. Piti myyjälle ihmetellä ääneen miksi ohjaus oli niin p*ska verrattuna omaan autoon. Kuulema suosittelee jokaiselle ostamaan ko. varusteen, ei ole uutena niin kallis.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #648 : 23.03.2015, 20:11:59 »
Ei se välttämätön ole. Luultavasti tuollaisella 19/20" renkailla suotavaa ::)
Volvon ohjaus on asiallinen. Keskiasennossa tuntuma ei ole kaikkein tarkin, mutta riittävän täsmällinen vaivattomaan ajamiseen, ja yleisilmeeltään V70 on rento ajettava. Nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on V70:ssä verollisena 320 euron hintainen lisävaruste, jota ei välttämättä kannata valita.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #649 : 23.03.2015, 21:36:09 »
Omaan uuteen otan sen ainakin mukaan, hintalappu on sen verran inhimillinen.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa zagg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #650 : 23.03.2015, 21:54:16 »
Kiitoksia kommenteista, otin tuon säätyvän tehostimen.

Kyselyiässä jatketaan, onko tuosta H/K:n premium soundsystemistä kokemuksia, onko rahansa arvoinen?

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #651 : 24.03.2015, 07:49:15 »
Premium Soundin olen valinnut ainakin omaan tulevaan autoon. Niin kovin sitä kehu ja suositteli jokainen kellä oli kokemuksia.
Hintalappu on jo selkeästi kovempi, mutta rahalle pitäisi saada vastinetta ihan aidosti.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #652 : 24.03.2015, 10:38:36 »
Jos pääosin kuuntelet musiikkia radiosta, jonka äänen rajoitteet tulee asetetaan jo signaalin lähetyspäässä, ilo on marginaalinen, toki korvin kuultava. Jos kuuntelet paremmista lähteistä niin hymy nousee amatöörinkin kasvoille, jos pääsee vertaamaan tavalliseen. Rahallisesti ei kannata, mutta mikä on mielihyvälle käypä hinta?

Poissa zagg

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #653 : 24.03.2015, 22:07:11 »
Pitänee sitten tuo H/K lisätä tilaukseen. Yhtä säästöä kun talvirenkaat tuli nyt ilmaiseksi ;)

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #654 : 25.03.2015, 13:39:29 »
Jos pääosin kuuntelet musiikkia radiosta, jonka äänen rajoitteet tulee asetetaan jo signaalin lähetyspäässä, ilo on marginaalinen, toki korvin kuultava. Jos kuuntelet paremmista lähteistä niin hymy nousee amatöörinkin kasvoille, jos pääsee vertaamaan tavalliseen. Rahallisesti ei kannata, mutta mikä on mielihyvälle käypä hinta?

Onsiinä isoero, edellisessä oli nykysessä ei ja onhan se aika kaijutin mainen se ääni normivehkeissä. Ei ole sellainen kokonaisvaltainen ja on helppo kohdistaa mistä ääni tulee. Itselleni ainakin tärkeä varuste. Mutta tosissaan jossei volyymiä ikinä nosta niin tuskin siitä hyötyä on ;)


Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #655 : 25.03.2015, 14:07:17 »
On. Kerran ajoin esittelyautolla jossa tuota ei ollut. Piti myyjälle ihmetellä ääneen miksi ohjaus oli niin p*ska verrattuna omaan autoon. Kuulema suosittelee jokaiselle ostamaan ko. varusteen, ei ole uutena niin kallis.

Olen eri mieltä. Itsellä on tuo ollut ja toisessa ei ole ollut. Normikäytössä eroa ei juurikaan huomaan. Ohjaustuntoonhan tuo ei vaikuta mitään. Ainoa hyöty mitä itse löysin on se, että esim talvi/kesärenkäiden välillä voi tehostuksen määrää säätää, eli talvirenkailla mukavempi ajella, jos tehostus minimissä. 18" kesänakeilla voin väittää, että 95% ei huomaa normaalissa ajossa onko varustetta autossa vai ei. Ainut pieni ero on lievempi vetely kiihdytyksissä syvissä urissa. Tottakai se myyjä myy sinulle vaikka kuun taivaalta  ;). Vanhemmissa Volvoissahan tuo ohjaus oli varsin ylitehostettu vakiona. Nykyisissä vakio 235/40R18 rengastuksella ohjaus on jo varsin "jäykkä". Täällä harvemmin ajellaan sellaisia nopeuksia, joissa toivoo tehostuksen olevan "nolla".
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 14:15:16 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #656 : 25.03.2015, 14:19:52 »
Premium Soundin olen valinnut ainakin omaan tulevaan autoon. Niin kovin sitä kehu ja suositteli jokainen kellä oli kokemuksia.
Hintalappu on jo selkeästi kovempi, mutta rahalle pitäisi saada vastinetta ihan aidosti.

Edellisessä V60:ssa oli tuo Premiumin Sound. Silloinhan se ei ollut Harmanin nimellä. Itse en tuosta maksaisi enään pyydettyä rahaa. Itselle se oli aika karvas pettymys. Toivotaan, että muukin on muuttunut, kuin nimi. Vakiovehkeetkin ovat päivittyneet sitten vuoden -11, jolloin viimeksi itsellä oli nämä "keskitason" vehkeet ja ääni on niissä ainakin parantunut + säädöt lisääntyneet. Potkivat paremmin, kuin Premiumit edellisessä, jossa varsinkin alapään saundi olin jotain hirveetä tuubaa. Mideistäkin ääni loppui, kuin leikattuna kun halusi vähän tuulettaa. Ei todellakaan sijoituksensa arvoinen setti ollut silloin. Toki stereokuva oli parempi, kuten ääni kokonaisvaltaisesti, mutta silti...suuri pettymys. Jos musiikki painottuu rautalankaan ja Arja Korisevaan antaa mennä, mutta jos tykkää tuplabasareita kuunnella niin kannattaa melkien unohtaa.

EDIT: Tai...soihan se paremmin, mutta ei koko rahan edestä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 14:28:23 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #657 : 25.03.2015, 14:28:09 »
Edellisessä V60:ssa oli tuo Premiumin Sound. Silloinhan se ei ollut Harmanin nimellä. Itse en tuosta maksaisi enään pyydettyä rahaa. Itselle se oli aika karvas pettymys. Toivotaan, että muukin on muuttunut, kuin nimi. Vakiovehkeetkin ovat päivittyneet sitten vuoden -11, jolloin viimeksi itsellä oli nämä "keskitason" vehkeet ja ääni on niissä ainakin parantunut + säädöt lisääntyneet. Potkivat paremmin, kuin Premiumit edellisessä, jossa varsinkin alapään saundi olin jotain hirveetä tuubaa. Mideistäkin ääni loppui, kuin leikattuna kun halusi vähän tuulettaa. Ei todellakaan sijoituksena arvoinen setti ollut silloin. Toki stereokuva oli parempi, kuten ääni kokonaisvaltaisesti, mutta silti...suuri pettymys

Doldyn digitali oli suoraan sanottuna aivan vehkeestä eikä mitenkään verrattavissa esim H/K, doldyn vehkeet vaan humisi ja toisi pelkkää bassoa liikaa. Esim näillä normikaijuttimilla jotka tulivat 4x45w tehoisiksi niin Bluetoothin kautta niin saat puhelimesta säätää volyymin myös täysille jos oikeasti haluaa kovaa kuunella mutta silloin rikkoo alapäässä toistoa suhteellisen näppärästi tosin samalla. Myös säädöt ovat selkeästi heikommat ilman premium soundia uusissa.

Mutta se 600€ on mielestäny hyvin sijoitettu jos autossa istuu yhtään, eihän kotiinkaan saa siihen rahalla kuin pelkän vahvistimen jos tuuri käy.


Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #658 : 25.03.2015, 14:31:11 »
Doldyn digitali oli suoraan sanottuna aivan vehkeestä eikä mitenkään verrattavissa esim H/K, doldyn vehkeet vaan humisi ja toisi pelkkää bassoa liikaa. Esim näillä normikaijuttimilla jotka tulivat 4x45w tehoisiksi niin Bluetoothin kautta niin saat puhelimesta säätää volyymin myös täysille jos oikeasti haluaa kovaa kuunella mutta silloin rikkoo alapäässä toistoa suhteellisen näppärästi tosin samalla. Myös säädöt ovat selkeästi heikommat ilman premium soundia uusissa.

Itse väitän, että nämä nykyiset normivehkeet eivät riko alapäätään lähellekään niin helposti, kuin edellisessä Premium Soundissa. Tehoa on toki vähemmän, mutta voimaa alhaalla silti enemmän. Itse en tiedä mitä säätöjä nykyissä premiumeissa on. Nykyään tuossa 4*45w setissä on samat säädöt, kuin aikaisemmin premiumissä, poisluettuna tuo kuuntelupaikan esivalinta. Itselleni tämä 4*45w on ollu ihan positiivinen yllätys, kun säädötkin parantuneet menneisyydestä ( nyt mm. sama taajuuskorjain ). Niin ja subbaria tässä V60:ssa ei ole saatavilla, kuten XC60:een ( eikös tähän saanut, ainakin joskus ).

EDIT: Autohan ei ole musiikin kuuntelupaikka, vaan koti ;).
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 14:37:14 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa hagenhammer

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60
« Vastaus #659 : 25.03.2015, 14:36:18 »
Olen eri mieltä. Itsellä on tuo ollut ja toisessa ei ole ollut. Normikäytössä eroa ei juurikaan huomaan. Ohjaustuntoonhan tuo ei vaikuta mitään. Ainoa hyöty mitä itse löysin on se, että esim talvi/kesärenkäiden välillä voi tehostuksen määrää säätää, eli talvirenkailla mukavempi ajella, jos tehostus minimissä. 18" kesänakeilla voin väittää, että 95% ei huomaa normaalissa ajossa onko varustetta autossa vai ei. Ainut pieni ero on lievempi vetely kiihdytyksissä syvissä urissa. Tottakai se myyjä myy sinulle vaikka kuun taivaalta  ;). Vanhemmissa Volvoissahan tuo ohjaus oli varsin ylitehostettu vakiona. Nykyisissä vakio 235/40R18 rengastuksella ohjaus on jo varsin "jäykkä". Täällä harvemmin ajellaan sellaisia nopeuksia, joissa toivoo tehostuksen olevan "nolla".

Joutuu olee erimieltä, joten makukysymys selkeesti. Esim 18" midir vanne V60 awd`ssä teki ohjauksesta aivan naurettavan jäykän normi 17" nähden.  Mutta V60 ja XC60 tehostus ovat erilaisia(selkeästi), edellisessä V60 D4+17" Epas tehostimella en sitä kaivannu ollenkaan enkä ole sillä tehostimella 235 leveämpiä renkaita käyttänyt taikka 17" isompaa kokoa joten tarvetta en osaa sanoa isomille pyörille. Epas tehostin on selkeästi junamaisempi vaikka tosin tuntuma on selkeesti heikompi.

Tehtaallta tulevassa V60 D5+19" oli aivan pakko ottaa säätyvä tehostin kun tuoreessa muistissa on nelivedon ohjaus+18". Mutta näissä tosin mekaaninen tehostin ja isommat renkaat kuin D4 koneessa oli pienemmät renkaat ja epas tehostin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi