Löysin tällaisen arvostelun - "XC60 ei ole ajajan auto".. "Ohjaus on tunnoton".
http://youtu.be/Tn0-BL6Nw8U
Tuossa autossa on uusi 2-litrainen moottori, jonka yhteydessä ohjaustehostin täysin sähköllä toteutettu. Nelivetoisissa on hydraulinen tehostin, jota käyttää sähköpumppu. Vanhemmissa vuosimalleissa on täysin hydraulinen tehostin. Noihin kaikkiin on saanut kolmiportaisen säädön. Tähän kun lisätään alustan osien kuluminen ja renkaiden suuntaus/koko/malli/kuluminen niin ohjauksen tunnokkuudesta ja vakaudesta on helppo olla montaa mieltä.
Oma kokemukseni (enimmäkseen V60/V70 malleista) on, että täyshydraulinen on maantieajoon paras, sähköhydraulinen on aavistuksen rauhattomampi yrittäessään säästää sähköä ja täyssähköinen on taas vakaampi mutta tunnottomampi. Mutta kaikilla on ollut hyvä ajaa suoraa tietä, kunhan alusta ja renkaat on kunnossa. Vauhdikkailla mutkateillä erot voivat korostua.