Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: AnttiR - 19.01.2014, 03:52:19

Otsikko: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 19.01.2014, 03:52:19
Kaverin pyynnöstä kirjoitellaan kuvien kanssa tännekin juttua. Ei siis ole minun auto.
Viikko sitten vaihtui S80 tähän Ärrään.
Ehjä ja kaikinpuolin hyväkuntoinen auto, no ei se ihan sitä ehkä ollut mutta lähti mukaan.
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0008.jpg/_img900.jpg)
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0009.jpg/_img900.jpg)

Tuossapa myynti-ilmoituksesta napatut kuvat ulkokuoresta.

Sitten ensimmäisen tallipäivän kuvia:

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0006.jpg/_img900.jpg)
Aina yhtä toimiva ratkaisu. Heivataan vakio ilmanputsarikotelo pois ja laitetaan tötterö tilalle niin saa kivat suhinat. Ilmamassamittari totta kai kannakoimatta. Sanomattakin selvää että vakiokotelo hakusessa.

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0005.jpg/_img900.jpg)
Seosmittarin lambdan johdot jääneet lyhyeksi niin kaiutinkaapelilla ja karvaperseillä hyvä jatkaa.

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0004.jpg/_img900.jpg)
Toimimaton takalasinpyyhin poistettiin ja reikä tulpattiin  ;D

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0003.jpg/_img900.jpg)
Hälyttimen sireeninä ollut ilmeisesti jotain muuta kuin alkuperäistä...

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0002.jpg/_img900.jpg)
Paskat tummennukset lähti takalaseista

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0000.jpg/_img900.jpg)
Akku kiinnitetty oikeaoppisesti, se alkuperäinen kiinnitysmuovi maksaa huikeat viisi euroa sinisellä


Todella surkuhupaisaa kun on kuulemma ihan autonasentaja tätä laittanut. Kestää kuulemma nostaa paineetkin 1.7bar ja vakiokone kestää, en jaksanut alkaa väittelemään kun oli sen verran paha kohmelo päällä  ;D
Eli alkuun siis riisuttiin kaikki pahimmat patentit vit***n. Alkuperäinen TCV oli poistettu ja ohjaus suoraan kompurakotelosta hukkaportin kellolle. Ahdot oli ruuvattu ylös kellon tankoa kirimällä. Aiheuttaa mm fuelcuttia pienemmillä kiekoilla kun ahdot yrittää nousta korkeammalle mitä ohjelma sallii. Alkuperäinen TCV siis tullaan laittamaan takaisin kunhan kaveri saa ostettua, nyt löysättiin kelloa kun kävi paineet 1.4 parhaillaan. A-pilariin oli laitettu lisämittarit ja niiden tieltä oli lasinrikkotunnistin työnnetty kojelaudan sisään ja siitä oli johto poikki eli sekin hakusessa. Kaikki mittareiden johtoliitokset oli karvaperseillä. Seosmittari ja erittäin hyödyllinen rikkinäinen volttimittari sai jo lähtöpassit. Kaikki puuhapiuhat poistettiin myös samalla.
Kattokaiteet ja tupakkimuovit lähti myöskin.
Tekemistä jonkun verran. Kuski sai jo lisänimen "mökäpöntto Teemu" kun on sellaiset vitosen murinat että ei edes Nikoässällä saatika karvavakojen huoltoautossa ole. Takapöntön ulostulo oli varmaan vaatimattomat kuusi tuumaa iso(HiPo). Luonnollisesti sai puukkosahaa välittömästi.
Downpipe on vieläpä vakio mutta loppuosa putkistosta 3". Tilalle tulee vakioputkisto, ainakin loppuosa. Tuo nykyinen on niin amis kun voi olla, takapönttö kaiutinkaapelilla kiinni.....
Ahdin on joskus vaihdettu isompaan, en tiedä mikä se on. Ei ole vesijäähdytystä tai Bypassia. Oli puhe että vakio senkin tilalle jossain vaiheessa.
Ahtoputket rokattu pilalle, nekin pitää jostain haalia.
Xenon ja lediviritykset saatiin melkein poistettua. Parkeissa on jo halogeenit mutta ajovalojen polttomoiden ne rautalangat millä polttimo pysyy paikallaan oli väännelty paskaksi kun xenonpolttimot oli paksummat. Nyt kulkee siis yksisilmäisenä.

Tälläinen projekti siis. Käyttöautona palvelee eli kaikki nuo puuhapiuhaKeViteippirautalankakaiutinkaapeli viritykset lähtee.
Päivitellään kun tulee jotain tehtyä taas, jospa saataisiin itse omistajakin linjoille jossain vaiheessa.

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140117-WA0001.jpg/_img900.jpg)
Osaako joku kertoa mikä ahdin? En löytänyt äkkiseltään mitään tyyppikilpeä. Ei tosiaan ole vesikiertoa tai bypassia. Näyttää kuitenkin sopivan vakio pakosarjaan.
 
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: JoonasH - 19.01.2014, 13:22:22
Tämähän on siis oikea helmi :D vaikuttaisi olevan patentit vielä pidemmälle kehitettyjä kuin mun ärrässä kun sen ostin :D kyllä siitä hyvä tulee O0
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Hegeh - 20.01.2014, 06:22:02
Tekemistä jonkun verran. Kuski sai jo lisänimen "mökäpöntto Teemu" kun on sellaiset vitosen murinat että ei edes Nikoässällä saatika karvavakojen huoltoautossa ole. Takapöntön ulostulo oli varmaan vaatimattomat kuusi tuumaa iso(HiPo). Luonnollisesti sai puukkosahaa välittömästi.
Meinasin tukehtua aamukahviini :D Niin tää "downgreidataan"  :) Ehkä ihan hyvä vaan.
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Fillarimies - 20.01.2014, 07:25:29
Täällä tukehdutaan aamupuuroon myös.
Omassa 960 on juurikin tuo "vapari" suodatin ja haluttas vaihtaa ihan alkuperäinen, mutta kopan kansi pitäs saada jostakin. Ihme "tehoa parantavia" virityksiä :D
Mie en käsitä, että miksi jokaisessa autossa on noita hemmetin teippipatentteja jokapaikassa. Oliko edes kolvaamalla kinni?
Oikein perus, että ensin laitetaan abikoilla ja sitte teippi ympäri ja sitte ihmetellään että mikä tässä on vikana ko virta ei kule.
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: S-T@ - 20.01.2014, 21:46:17
Kaikenlaista sitä näkeekin :D
Ps. Miulla ois ahtoputket ja vakio suodatinkotelo, löytyy paljon muutakin, yv:tä tulemaan vaan :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 20.01.2014, 22:14:17
Tämähän on siis oikea helmi :D vaikuttaisi olevan patentit vielä pidemmälle kehitettyjä kuin mun ärrässä kun sen ostin :D kyllä siitä hyvä tulee O0
Joo hitusen on bensalenkkarit ehtineet tehdä tuhojaan  ;D Mutta jospa tästä hyvä tulisi  :)

Meinasin tukehtua aamukahviini :D Niin tää "downgreidataan"  :) Ehkä ihan hyvä vaan.
Pikkusen tulee alkuun kesympi. Ostaessa oli sellainen että toimi joko alipainealueella tai täyskaasulla  :buck2:

Täällä tukehdutaan aamupuuroon myös.
Omassa 960 on juurikin tuo "vapari" suodatin ja haluttas vaihtaa ihan alkuperäinen, mutta kopan kansi pitäs saada jostakin. Ihme "tehoa parantavia" virityksiä :D
Mie en käsitä, että miksi jokaisessa autossa on noita hemmetin teippipatentteja jokapaikassa. Oliko edes kolvaamalla kinni?
Oikein perus, että ensin laitetaan abikoilla ja sitte teippi ympäri ja sitte ihmetellään että mikä tässä on vikana ko virta ei kule.
On varmasti tehoa parantavia virityksiä tosiaan  :2funny: Alkuperäinen kotelo sentään ottaa viileää ilmaa keulalta, nyt otetaan lämmintä ilmaa moottoritilasta  ;D
Ja yhdestäkään liitoksesta ei tinaa löytynyt, ei kaikkia kyllä kuorittu auki mutta ne mitä avattiin niin johdot kieputettu yhteen ja teippi päälle  :buck2:


Kaikenlaista sitä näkeekin :D
Ps. Miulla ois ahtoputket ja vakio suodatinkotelo, löytyy paljon muutakin, yv:tä tulemaan vaan :)
Laitellaan YV:tä tulemaan  :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: X70R - 21.01.2014, 00:52:48
ja tällaisia myydään vielä ihan tosissaan huippukuntoisina...  :facepalm:
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: dude - 21.01.2014, 07:34:15
Sehän on huippukuntoinen jos on käytetty laadukasta erkkaa ja hifi-styrkkakaapelii ja unohtamatta laadukasta rautalankaa ???
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Jussi24R - 21.01.2014, 09:27:25
"asentaja" tehny ilm. Sellasia äkkiä-heti-nyt-ehkä toimii, asennuksia..  :nohnoh
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Hegeh - 21.01.2014, 10:32:18
ja tällaisia myydään vielä ihan tosissaan huippukuntoisina...  :facepalm:
Ja mieti, väki ajaa näillä jokapäivä :D

Joo mutta onnea ja menestystä, tästä saa vielä hyvän pelin ;)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: JiiV70 - 21.01.2014, 13:12:20
No jo on viritykset.
Paa tälle ex-omistaja/remonttimiehelle linkki viestinä tähän topikkiin!  :D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Fillarimies - 22.01.2014, 19:09:32
Ei ne teippijuotokset voi toimia kovin kauaa. Melkein itkettää kuunnella. Toivotaan ettei niitä löydy mistään kriittisistä paikoista :'(
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Pekko-poika - 22.01.2014, 20:44:16
Hienot "korinväriset" takavalot  :D Kajastaako niistä minkään sortin valoa läpi?
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 22.01.2014, 21:27:56
No jo on viritykset.
Paa tälle ex-omistaja/remonttimiehelle linkki viestinä tähän topikkiin!  :D
Ei kyllä kehtaa  ;D
Se on tietysti eriasia jos sattuu että ne täällä foorumilla pyörii ja päätyy tätä lukemaan  ;D
Jos näin niin, terkkujaa  :-*

Ei ne teippijuotokset voi toimia kovin kauaa. Melkein itkettää kuunnella. Toivotaan ettei niitä löydy mistään kriittisistä paikoista :'(
Kylläpä nuo aika tarkkaan käytiin läpi. Ei pitäisi olla missään enää  :)
Tosin cruise lopetti toimintansa, niin pitänee vielä sähköjä ihmetellä jossain vaiheessa.

Hienot "korinväriset" takavalot  :D Kajastaako niistä minkään sortin valoa läpi?
Joo siinä on tummennuslakkapurkki päätynyt kyllä vääriin käsiin ;D
Ja valoa niistä kyllä näkyy läpi ihan yllättävän hyvin. Juuri tänään hämmästelin kun perässä ajelin. Mutta eivät missään tapauksessa tule tuollaiseksi jäämään!

Tänään käytiin hakemassa ilmanputsarikotelo hyvinkin harrastaja ystävälliseen hintaan! Kiitokset volvosamille!
Auton omistaja oli siivonnut sisustan tässä yksi päivä ja kun näin auton niin en ollut uskoa samaksi  ;D Siistiytyi melkolailla. 
Keväällä sitten höyrypesurilla koko sisustan pesu niin lähtee viimeisetkin wunderin hajut pois!
Jos jotain positiivista niin löytyi ihan uudet bahcon sivuleikkurit penkin alta!  ;D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: volvosami - 22.01.2014, 22:41:25


Tänään käytiin hakemassa ilmanputsarikotelo hyvinkin harrastaja ystävälliseen hintaan! Kiitokset volvosamille!

vaihdannaistaloutta, nykyään kun kuitti pitää kirjoittaa kaikesta :D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Makkara - 23.01.2014, 21:54:55
Huh huh noita patentteja :D.
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: donidee - 30.01.2014, 07:35:21
Mitäs tänne kuuluu? :) ei oo hetkeen päivitelty. :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 30.01.2014, 21:07:38
Eipä ole isompia tälle tapahtunut nyt, minun keittiöremontti vienyt nyt tällä viikolla kaverinkin vapaa-ajan:D Ensi viikolla pitäisi käydä purkuosia hakemassa isompi läjä että saa lähemmäksi orkkiskuntoa! :)
Ja tietysti sen verran tapahtunut että toinen enemmän alkuperäiskuntoinen tipuärrä haettu varaosiksi.... eikun mallikappaleeksi että saa katsoa mallia miten tämä kasataan :D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: donidee - 30.01.2014, 21:11:13
Kuullostaa hyvältä. Seurataan :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 04.02.2014, 19:55:40
Tänään tuli ecu tinauksesta. Sinne tinattiin jalka johon on helppo vaihtaa lastu tarvittaessa. Ja paikallaan siellä oli ennestään mikäs muukaan kuin vakio lastu  ::)
Nyt siellä on ruotsista tilattu lastu paikallaan. Ei vielä mitenkään erityisen hyvin pelitä kun ei ole sitä TCV:tä paikallaan.
Kävi hyvä tuuri kun minun ärrän matkassa tuli vähän elämää nähneet ajovalot niin saatiin niistä rassattua varaosat tähän niin on sentään kaikki valot toiminnassa!
Kiinasta tilattiin kusivaloa ajovaloihin ja sumareihin  :-*

Edit:
Niin ja vikakoodinluku johto tinattiin kuntoon ja luettiin kaikki vikakoodit.

Moottorista ei löytynyt kun 5-3-5, sen puuttuvan ahtopaineensäätimen takia.

Laatikosta ja ABS:eista ei tullut mitään vikakoodeja, mutta... ilmastoinnista tuli sitten senkin edestä. Osaako joku heti suoriltaan kertoa mistä lähteä vikaa hakemaan?
-1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
-2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
-2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
-4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
-4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking

Cruisesta tuli 1-2-2 No speed signal, or speed has not been over 35mph.
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 04.02.2014, 20:30:31
Ilmastoinnin 414 ja 417 koodit viittaa ilmeisesti näihin? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: Merlin - 04.02.2014, 20:55:06
Kiinasta tilattiin kusivaloa ajovaloihin ja sumareihin  :-*
Teitte mitä?! :o

 :D

Ei vaan, itsellehän näitä tehdään. Oman auton kun ostin, luulin, että siinä on älyttömiä patentteja, mutta eihän se sitten ollutkaan läheskään niin paha kuin tämä. :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: JoonasH - 05.02.2014, 01:30:31
-1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
-2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
-2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
-4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
-4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
ompas siinä litaniaa kerrakseen :o
Ilmastoinnin 414 ja 417 koodit viittaa ilmeisesti näihin? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0)
Juu kyllä liittyy :)

Noiden haistelijoiden puhdistus kannattaa aina, ovat varmaan ihan täynnä moskaa jos ei ole ikinä puhdistettu, mulla ainaki oli  :buck2:
Puhdistaa noi ja nollaa vikakoodit ja katselee ja kuuntelee mitä tapahtuu. Jos valot alkaa taas vilkkua niin vika voi olla tosiaan myös säätöpaneelissa eikä esim noissa läppäservoissa tai lämpötila-anturissa  :)
tässä nyt kuitenkin noihin koodeihin jelppiä jos oletetaan että säätöpaneeli on kunnossa:



Vikakoodi 1-2-2 Outside temperature sensor. Open-circuit or short-circuit to supply

Condition
If signal from outside temperature sensor is missing or is shorted to 12 V, the control unit will record the fault and store the DTC.


Possible source
Break in outside temperature sensor or wire, or wire shorted to 12 V.

Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.

Substitute value
Control unit cuts out the faulty signal and substitutes a preset replacement value equivalent to 0 °C.



Vikakoodi 2-3-1 Outside temperature sensor. Open-circuit or short-circuit to supply

Condition

if signal from damper motor position sensor is missing or is shorted to 12 V, the control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Short or open circuit in wire. There may also be an open circuit in the position sensor.


Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.
Control unit ignores the faulty signal from the damper motor position sensor, but makes up for the loss as follows:


Substitute value
For DTC 2–1–1 and 2–2–1
-Control unit only changes the damper position if the temperature switch for that side is changed. If the temperature switch is move, the damper is moved a corresponding amount.


Substitute value
For DTC 2–3–1 and 2–3–3
-The control unit uses a substitute value corresponding to a setting of 100 % defrost on the air distribution switch.


Substitute value
For DTC 2–3–5
-The control unit uses a substitute value equivalent to a setting of 0% recirculation on the air distribution switch.



Vikakoodi 2-3-3 Outside temperature sensor. Open-circuit or short-circuit to supply

Condition

if signal from damper motor position sensor is missing or is shorted to 12 V, the control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Short or open circuit in wire. There may also be an open circuit in the position sensor.


Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.
Control unit ignores the faulty signal from the damper motor position sensor, but makes up for the loss as follows:


Substitute value
For DTC 2–1–1 and 2–2–1
-Control unit only changes the damper position if the temperature switch for that side is changed. If the temperature switch is move, the damper is moved a corresponding amount.


Substitute value
For DTC 2–3–1 and 2–3–3
-The control unit uses a substitute value corresponding to a setting of 100 % defrost on the air distribution switch.


Substitute value
For DTC 2–3–5
-The control unit uses a substitute value equivalent to a setting of 0% recirculation on the air distribution switch.



Vikakoodi 4-1-4 Driver's side passenger compartment temp. sensor intake fan. Seized

Condition

If the signal to the intake fan integral with the passenger compartment temperature sensor is blocked, the GND will exceed the permitted level. The control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Fault in sensor fan or fan blade stuck.


Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.



Vikakoodi 4-1-7  Passenger's side passenger compartment temp. sensor intake fan. Seized

Condition

If the signal to the intake fan integral with the passenger compartment temperature sensor is blocked, the GND will exceed the permitted level. The control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Fault in sensor fan or fan blade stuck.

Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.



Eli kuten nyt huomata saattaa niin ainoa järkevät vikakoodit on oikeastaan noi haistelijat, voi toki lämpötila-anturikin olla kaput mutta noiden servomoottoreiden toimimattomuuteen en oikein jaksa uskoa vaikka se mahdollista onkin. lähtisin itse tosiaan liikkeelle säätöpaneelista kun se näistä tuppaa ensiksi luovuttamaan :)

Kaikkea jännää tuo ECC näyttää tekevän kun jokin komponentti hajoaa, laittaa läpät näköjään tiettyyn asentoon ja olettaa lämpötilan nollaksi ja vaikka mitä :D kaikkea sitä oppii vadista lukemalla :D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 06.02.2014, 01:29:12
ompas siinä litaniaa kerrakseen :o

Noiden haistelijoiden puhdistus kannattaa aina, ovat varmaan ihan täynnä moskaa jos ei ole ikinä puhdistettu, mulla ainaki oli  :buck2:
Puhdistaa noi ja nollaa vikakoodit ja katselee ja kuuntelee mitä tapahtuu. Jos valot alkaa taas vilkkua niin vika voi olla tosiaan myös säätöpaneelissa eikä esim noissa läppäservoissa tai lämpötila-anturissa  :)
tässä nyt kuitenkin noihin koodeihin jelppiä jos oletetaan että säätöpaneeli on kunnossa:


Eli kuten nyt huomata saattaa niin ainoa järkevät vikakoodit on oikeastaan noi haistelijat, voi toki lämpötila-anturikin olla kaput mutta noiden servomoottoreiden toimimattomuuteen en oikein jaksa uskoa vaikka se mahdollista onkin. lähtisin itse tosiaan liikkeelle säätöpaneelista kun se näistä tuppaa ensiksi luovuttamaan :)

Kaikkea jännää tuo ECC näyttää tekevän kun jokin komponentti hajoaa, laittaa läpät näköjään tiettyyn asentoon ja olettaa lämpötilan nollaksi ja vaikka mitä :D kaikkea sitä oppii vadista lukemalla :D
Pitääpä nyt alkuun sitten putsata ne haistelijat ja kokeilla vaikka minun autosta säädinpaneelia josko koodit häviäisi  :)

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140205-WA0001.jpg/_smaller.jpg)
Tuli auton omistajalta kuvaviesti tänään, oli kuulemma loputkin tarratuningit lähteny  :D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 06.02.2014, 22:16:45
Tänään menin käymään kaverin tallissa, tarkoituksena oli liimata oman auton vanteen keskikuppiin tarra takaisin kiinni. No lopulta vierähti koko ilta  ;D

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140206-WA0001.jpg/_smaller.jpg)
Tähän malliin se lopulta jäi vaikka piti vain ahtoputket ja raitisilmasuodatin purkaa irti/esille.
Sen takia imusarja irti kun se huohotinpurkilta imuputkeen menevä muoviputki oli jo korjaitu letkulla ja nyt se oli jo niin hauras että suorastaan mureni käsiin.

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140206-WA0000.jpg/_smaller.jpg)
Löytyi myös käyntihäiriöille selitys. Tuo on siis lisäilmaventtiililtä imusarjaan menevä putki.

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140206-WA0003.jpg/_smaller.jpg)
Ahtoputket oli todellinen mestariteos  :uglystupid2:
Tuo kaasuläpälle menevä letku taitaa olla alunperin turbovinokoneen imuputki?!  :D

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140206-WA0005.jpg/_smaller.jpg)
Tulpat käytettiin irti ihan mielenkiinnosta niin menin sitten kädettämään yhden poikki  :-[

Jos jotain positiivista niin kaikki tulpat sentään oli saman väriset ja imukanavista mitä venttiileitä katsottiin niin näyttäisi että tähän on tosiaan kansiremontti tehty vähän aikaa sitten.

Huomenna shoppailukierros siniselle, motonettiin ja arska11 luokse ja ehkä vielä viinakaupan kautta talliin!
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: JoonasH - 07.02.2014, 01:57:54
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140206-WA0000.jpg/_smaller.jpg)
Löytyi myös käyntihäiriöille selitys. Tuo on siis lisäilmaventtiililtä imusarjaan menevä putki.
hahhah samannökesti menny ku mulla  :2funny: oli ovelasti halennu alapuolelta ettei ylhäältäpäin kattoessa heti tajunnu ja sitten kaasuläppäkotelon suojamuovi peitti kaiken :D
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 08.02.2014, 01:57:49
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140207-WA0002.jpg/_smaller.jpg)
Moottoritila alkaa näyttää siltä miltä pitääkin! Ja ennenkaikkea ensimmäistä kertaa A2 pistoke antoi koodiksi 1-1-1 eli ei vikaa  8)
Ja mikä parasta nyt tällä pystyy jo melko normaalisti ajamaan. Kiihdytyksessä joutuu vähän varomaan kun meinaa ahtopaineet piikata vähän korkeaksi :/
Löytyi myös lisää patenttia... Tänään ihmeteltiin että kun tulee jäähdytinnestettä jostain ulos pakosarjan puolelta, no sille ei syytä löytynyt. Varmaan kannentiiviste kun on vasta ollut kansi irti ja jonnet tekemässä remonttia.Mutta niin ne patentit, ahtimen öljyn tulo ja paluuputket on katkottu ilmeisesti sillon kun tuo garretti tuonne laitettu mutta nyt on kumiletkulla jatkettu molemmat.....  ::)
Itse en ainakaan öljyn painepuolella luota klemmariliitoksiin. Paluu luonnollisesti vuotaa kun letku antaa periksi niin ei putki tiivisty lohkoon.
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: arska11 - 08.02.2014, 09:04:33
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/IMG-20140207-WA0002.jpg/_smaller.jpg)
Moottoritila alkaa näyttää siltä miltä pitääkin! Ja ennenkaikkea ensimmäistä kertaa A2 pistoke antoi koodiksi 1-1-1 eli ei vikaa  8)
Ja mikä parasta nyt tällä pystyy jo melko normaalisti ajamaan. Kiihdytyksessä joutuu vähän varomaan kun meinaa ahtopaineet piikata vähän korkeaksi :/
Löytyi myös lisää patenttia... Tänään ihmeteltiin että kun tulee jäähdytinnestettä jostain ulos pakosarjan puolelta, no sille ei syytä löytynyt. Varmaan kannentiiviste kun on vasta ollut kansi irti ja jonnet tekemässä remonttia.Mutta niin ne patentit, ahtimen öljyn tulo ja paluuputket on katkottu ilmeisesti sillon kun tuo garretti tuonne laitettu mutta nyt on kumiletkulla jatkettu molemmat.....  ::)
Itse en ainakaan öljyn painepuolella luota klemmariliitoksiin. Paluu luonnollisesti vuotaa kun letku antaa periksi niin ei putki tiivisty lohkoon.

Hyvä että tuli kuntoon ja konehuonekin näyttää siistiltä  ;)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: JiRRR - 09.02.2014, 18:47:13
Huhhuh tuota patenttien määrää :idiot2: mutta paranemaan päin  ;)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 09.02.2014, 23:51:35
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/20140209_173857.jpg/_smaller.jpg)
Tälläistä tänään.

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/1-IMG-20140209-WA0011.jpg/_smaller.jpg)
Vähän se savutti kun kärrylle ajettiin  :o

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/20140209_172642.jpg/_smaller.jpg)
(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/20140209_172952.jpg/_smaller.jpg)
Pörinäpönttö otti kärryn laitaan kiinni niin auton omistaja poisti puukkosahalla mokomat pörinäpöntöt  ;D

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/1-IMG-20140209-WA0002.jpg/_smaller.jpg)
Meinattiin että jätetään isommat purkuhommat huomiselle....

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/1-IMG-20140209-WA0005.jpg/_smaller.jpg)
Mutta eihän sitä malttanut lopettaa ennen kun kansi oli pöydällä

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/1-IMG-20140209-WA0010.jpg/_smaller.jpg)
Kakkosesta oli liekkirengas karannut melko pahasti vesitilan puolelle

(http://romujen.kuvat.fi/kuvat/Muiden+autot/Teemun+850+T-5R+-95/1-IMG-20140209-WA0009.jpg/_smaller.jpg)
Myös 3 ja 4 pytyssä oli liekkirenkaat muuttaneet muotoaan

Kansi käy tarkastuksessa. Lohkon taso oli onneksi suora joten eiköhän tämä kohta taas ole tien päällä!
Yllättäen löytyi taas edelliseltä asentajalta kiva yllätyyys kun jakohihnan kiristinrullan torx kanta oli nylpätty pilalle  >:(
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: donidee - 27.02.2014, 11:04:20
Kiva lukea kuvien kera, ja hyvää työnjälkeä. Onko mitenpäin edistynyt tämä? :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: osku212 - 02.03.2014, 13:00:06
paljon tällä oli ajettu? :)
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: AnttiR - 04.03.2014, 20:46:12
Kiva lukea kuvien kera, ja hyvää työnjälkeä. Onko mitenpäin edistynyt tämä? :)
Eipä nyt juuri ole edistynyt. Kansi kävi koneistamolla ja tiivistesarjaa odotellaan. Osaa taas haalittava vaikka ja mitä ennen kun on käynnissä. Olitteko ihan tosissaan kasanneet haljenneella termarikotelolla tuon edellisen kansirempan aikaan? Laitahan Tony siitä edellisestä kansirempasta vaikka niitä kuvia tänne kun sillon kaupanteko hetkellä niitä lupailit

paljon tällä oli ajettu? :)
Piti ihan käydä katsomassa ja 327tkm mittarissa.
Otsikko: Vs: 850 T-5R Kunnostusta
Kirjoitti: TepaH - 08.03.2014, 22:21:55
Moi! :hello:
Minun auto! :)
Alakerta väljä joten laitetaan koko kone uusiksi!