Autoracing  KL-varaosat

850 T-5R Kunnostusta

  • 33 Vastauksia
  • 14609 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #15 : 23.01.2014, 21:54:55 »
Huh huh noita patentteja :D.
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa donidee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #16 : 30.01.2014, 07:35:21 »
Mitäs tänne kuuluu? :) ei oo hetkeen päivitelty. :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #17 : 30.01.2014, 21:07:38 »
Eipä ole isompia tälle tapahtunut nyt, minun keittiöremontti vienyt nyt tällä viikolla kaverinkin vapaa-ajan:D Ensi viikolla pitäisi käydä purkuosia hakemassa isompi läjä että saa lähemmäksi orkkiskuntoa! :)
Ja tietysti sen verran tapahtunut että toinen enemmän alkuperäiskuntoinen tipuärrä haettu varaosiksi.... eikun mallikappaleeksi että saa katsoa mallia miten tämä kasataan :D
« Viimeksi muokattu: 30.01.2014, 21:09:29 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa donidee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #18 : 30.01.2014, 21:11:13 »
Kuullostaa hyvältä. Seurataan :)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #19 : 04.02.2014, 19:55:40 »
Tänään tuli ecu tinauksesta. Sinne tinattiin jalka johon on helppo vaihtaa lastu tarvittaessa. Ja paikallaan siellä oli ennestään mikäs muukaan kuin vakio lastu  ::)
Nyt siellä on ruotsista tilattu lastu paikallaan. Ei vielä mitenkään erityisen hyvin pelitä kun ei ole sitä TCV:tä paikallaan.
Kävi hyvä tuuri kun minun ärrän matkassa tuli vähän elämää nähneet ajovalot niin saatiin niistä rassattua varaosat tähän niin on sentään kaikki valot toiminnassa!
Kiinasta tilattiin kusivaloa ajovaloihin ja sumareihin  :-*

Edit:
Niin ja vikakoodinluku johto tinattiin kuntoon ja luettiin kaikki vikakoodit.

Moottorista ei löytynyt kun 5-3-5, sen puuttuvan ahtopaineensäätimen takia.

Laatikosta ja ABS:eista ei tullut mitään vikakoodeja, mutta... ilmastoinnista tuli sitten senkin edestä. Osaako joku heti suoriltaan kertoa mistä lähteä vikaa hakemaan?
-1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
-2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
-2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
-4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
-4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking

Cruisesta tuli 1-2-2 No speed signal, or speed has not been over 35mph.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2014, 20:15:26 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #20 : 04.02.2014, 20:30:31 »
Ilmastoinnin 414 ja 417 koodit viittaa ilmeisesti näihin? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #21 : 04.02.2014, 20:55:06 »
Kiinasta tilattiin kusivaloa ajovaloihin ja sumareihin  :-*
Teitte mitä?! :o

 :D

Ei vaan, itsellehän näitä tehdään. Oman auton kun ostin, luulin, että siinä on älyttömiä patentteja, mutta eihän se sitten ollutkaan läheskään niin paha kuin tämä. :)

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #22 : 05.02.2014, 01:30:31 »
-1-2-2 Outside temperature sensor open circuit or shorted to 12V
-2-3-1 Ventilation damper motor position sensor open sircuit or shorted to 12V
-2-3-3 Floor-defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12V
-4-1-4 Driver's side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
-4-1-7 Passenger side passenger compartment temperature sensor intake fan sticking
ompas siinä litaniaa kerrakseen :o
Ilmastoinnin 414 ja 417 koodit viittaa ilmeisesti näihin? http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=190.0
Juu kyllä liittyy :)

Noiden haistelijoiden puhdistus kannattaa aina, ovat varmaan ihan täynnä moskaa jos ei ole ikinä puhdistettu, mulla ainaki oli  :buck2:
Puhdistaa noi ja nollaa vikakoodit ja katselee ja kuuntelee mitä tapahtuu. Jos valot alkaa taas vilkkua niin vika voi olla tosiaan myös säätöpaneelissa eikä esim noissa läppäservoissa tai lämpötila-anturissa  :)
tässä nyt kuitenkin noihin koodeihin jelppiä jos oletetaan että säätöpaneeli on kunnossa:



Vikakoodi 1-2-2 Outside temperature sensor. Open-circuit or short-circuit to supply

Condition
If signal from outside temperature sensor is missing or is shorted to 12 V, the control unit will record the fault and store the DTC.


Possible source
Break in outside temperature sensor or wire, or wire shorted to 12 V.

Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.

Substitute value
Control unit cuts out the faulty signal and substitutes a preset replacement value equivalent to 0 °C.



Vikakoodi 2-3-1 Outside temperature sensor. Open-circuit or short-circuit to supply

Condition

if signal from damper motor position sensor is missing or is shorted to 12 V, the control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Short or open circuit in wire. There may also be an open circuit in the position sensor.


Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.
Control unit ignores the faulty signal from the damper motor position sensor, but makes up for the loss as follows:


Substitute value
For DTC 2–1–1 and 2–2–1
-Control unit only changes the damper position if the temperature switch for that side is changed. If the temperature switch is move, the damper is moved a corresponding amount.


Substitute value
For DTC 2–3–1 and 2–3–3
-The control unit uses a substitute value corresponding to a setting of 100 % defrost on the air distribution switch.


Substitute value
For DTC 2–3–5
-The control unit uses a substitute value equivalent to a setting of 0% recirculation on the air distribution switch.



Vikakoodi 2-3-3 Outside temperature sensor. Open-circuit or short-circuit to supply

Condition

if signal from damper motor position sensor is missing or is shorted to 12 V, the control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Short or open circuit in wire. There may also be an open circuit in the position sensor.


Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.
Control unit ignores the faulty signal from the damper motor position sensor, but makes up for the loss as follows:


Substitute value
For DTC 2–1–1 and 2–2–1
-Control unit only changes the damper position if the temperature switch for that side is changed. If the temperature switch is move, the damper is moved a corresponding amount.


Substitute value
For DTC 2–3–1 and 2–3–3
-The control unit uses a substitute value corresponding to a setting of 100 % defrost on the air distribution switch.


Substitute value
For DTC 2–3–5
-The control unit uses a substitute value equivalent to a setting of 0% recirculation on the air distribution switch.



Vikakoodi 4-1-4 Driver's side passenger compartment temp. sensor intake fan. Seized

Condition

If the signal to the intake fan integral with the passenger compartment temperature sensor is blocked, the GND will exceed the permitted level. The control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Fault in sensor fan or fan blade stuck.


Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.



Vikakoodi 4-1-7  Passenger's side passenger compartment temp. sensor intake fan. Seized

Condition

If the signal to the intake fan integral with the passenger compartment temperature sensor is blocked, the GND will exceed the permitted level. The control unit records the fault and stores the DTC.


Possible source

Fault in sensor fan or fan blade stuck.

Fault symptom(s)
Fault warning to driver. LEDs by A/C and REC buttons flash for 20 sec.



Eli kuten nyt huomata saattaa niin ainoa järkevät vikakoodit on oikeastaan noi haistelijat, voi toki lämpötila-anturikin olla kaput mutta noiden servomoottoreiden toimimattomuuteen en oikein jaksa uskoa vaikka se mahdollista onkin. lähtisin itse tosiaan liikkeelle säätöpaneelista kun se näistä tuppaa ensiksi luovuttamaan :)

Kaikkea jännää tuo ECC näyttää tekevän kun jokin komponentti hajoaa, laittaa läpät näköjään tiettyyn asentoon ja olettaa lämpötilan nollaksi ja vaikka mitä :D kaikkea sitä oppii vadista lukemalla :D
« Viimeksi muokattu: 05.02.2014, 01:33:42 kirjoittanut JoonasH »

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #23 : 06.02.2014, 01:29:12 »
ompas siinä litaniaa kerrakseen :o

Noiden haistelijoiden puhdistus kannattaa aina, ovat varmaan ihan täynnä moskaa jos ei ole ikinä puhdistettu, mulla ainaki oli  :buck2:
Puhdistaa noi ja nollaa vikakoodit ja katselee ja kuuntelee mitä tapahtuu. Jos valot alkaa taas vilkkua niin vika voi olla tosiaan myös säätöpaneelissa eikä esim noissa läppäservoissa tai lämpötila-anturissa  :)
tässä nyt kuitenkin noihin koodeihin jelppiä jos oletetaan että säätöpaneeli on kunnossa:


Eli kuten nyt huomata saattaa niin ainoa järkevät vikakoodit on oikeastaan noi haistelijat, voi toki lämpötila-anturikin olla kaput mutta noiden servomoottoreiden toimimattomuuteen en oikein jaksa uskoa vaikka se mahdollista onkin. lähtisin itse tosiaan liikkeelle säätöpaneelista kun se näistä tuppaa ensiksi luovuttamaan :)

Kaikkea jännää tuo ECC näyttää tekevän kun jokin komponentti hajoaa, laittaa läpät näköjään tiettyyn asentoon ja olettaa lämpötilan nollaksi ja vaikka mitä :D kaikkea sitä oppii vadista lukemalla :D
Pitääpä nyt alkuun sitten putsata ne haistelijat ja kokeilla vaikka minun autosta säädinpaneelia josko koodit häviäisi  :)


Tuli auton omistajalta kuvaviesti tänään, oli kuulemma loputkin tarratuningit lähteny  :D
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #24 : 06.02.2014, 22:16:45 »
Tänään menin käymään kaverin tallissa, tarkoituksena oli liimata oman auton vanteen keskikuppiin tarra takaisin kiinni. No lopulta vierähti koko ilta  ;D


Tähän malliin se lopulta jäi vaikka piti vain ahtoputket ja raitisilmasuodatin purkaa irti/esille.
Sen takia imusarja irti kun se huohotinpurkilta imuputkeen menevä muoviputki oli jo korjaitu letkulla ja nyt se oli jo niin hauras että suorastaan mureni käsiin.


Löytyi myös käyntihäiriöille selitys. Tuo on siis lisäilmaventtiililtä imusarjaan menevä putki.


Ahtoputket oli todellinen mestariteos  :uglystupid2:
Tuo kaasuläpälle menevä letku taitaa olla alunperin turbovinokoneen imuputki?!  :D


Tulpat käytettiin irti ihan mielenkiinnosta niin menin sitten kädettämään yhden poikki  :-[

Jos jotain positiivista niin kaikki tulpat sentään oli saman väriset ja imukanavista mitä venttiileitä katsottiin niin näyttäisi että tähän on tosiaan kansiremontti tehty vähän aikaa sitten.

Huomenna shoppailukierros siniselle, motonettiin ja arska11 luokse ja ehkä vielä viinakaupan kautta talliin!
« Viimeksi muokattu: 06.02.2014, 22:20:26 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #25 : 07.02.2014, 01:57:54 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Löytyi myös käyntihäiriöille selitys. Tuo on siis lisäilmaventtiililtä imusarjaan menevä putki.
hahhah samannökesti menny ku mulla  :2funny: oli ovelasti halennu alapuolelta ettei ylhäältäpäin kattoessa heti tajunnu ja sitten kaasuläppäkotelon suojamuovi peitti kaiken :D

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #26 : 08.02.2014, 01:57:49 »

Moottoritila alkaa näyttää siltä miltä pitääkin! Ja ennenkaikkea ensimmäistä kertaa A2 pistoke antoi koodiksi 1-1-1 eli ei vikaa  8)
Ja mikä parasta nyt tällä pystyy jo melko normaalisti ajamaan. Kiihdytyksessä joutuu vähän varomaan kun meinaa ahtopaineet piikata vähän korkeaksi :/
Löytyi myös lisää patenttia... Tänään ihmeteltiin että kun tulee jäähdytinnestettä jostain ulos pakosarjan puolelta, no sille ei syytä löytynyt. Varmaan kannentiiviste kun on vasta ollut kansi irti ja jonnet tekemässä remonttia.Mutta niin ne patentit, ahtimen öljyn tulo ja paluuputket on katkottu ilmeisesti sillon kun tuo garretti tuonne laitettu mutta nyt on kumiletkulla jatkettu molemmat.....  ::)
Itse en ainakaan öljyn painepuolella luota klemmariliitoksiin. Paluu luonnollisesti vuotaa kun letku antaa periksi niin ei putki tiivisty lohkoon.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #27 : 08.02.2014, 09:04:33 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Moottoritila alkaa näyttää siltä miltä pitääkin! Ja ennenkaikkea ensimmäistä kertaa A2 pistoke antoi koodiksi 1-1-1 eli ei vikaa  8)
Ja mikä parasta nyt tällä pystyy jo melko normaalisti ajamaan. Kiihdytyksessä joutuu vähän varomaan kun meinaa ahtopaineet piikata vähän korkeaksi :/
Löytyi myös lisää patenttia... Tänään ihmeteltiin että kun tulee jäähdytinnestettä jostain ulos pakosarjan puolelta, no sille ei syytä löytynyt. Varmaan kannentiiviste kun on vasta ollut kansi irti ja jonnet tekemässä remonttia.Mutta niin ne patentit, ahtimen öljyn tulo ja paluuputket on katkottu ilmeisesti sillon kun tuo garretti tuonne laitettu mutta nyt on kumiletkulla jatkettu molemmat.....  ::)
Itse en ainakaan öljyn painepuolella luota klemmariliitoksiin. Paluu luonnollisesti vuotaa kun letku antaa periksi niin ei putki tiivisty lohkoon.

Hyvä että tuli kuntoon ja konehuonekin näyttää siistiltä  ;)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa JiRRR

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Volvo R owners Finland
    • JRJ Garage
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #28 : 09.02.2014, 18:47:13 »
Huhhuh tuota patenttien määrää :idiot2: mutta paranemaan päin  ;)
JRJ Garage
Volvo 850 T-5R
Volvo 240 '89 B200F
Ex "Lumikki" 740 '88 B200K

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T-5R Kunnostusta
« Vastaus #29 : 09.02.2014, 23:51:35 »

Tälläistä tänään.


Vähän se savutti kun kärrylle ajettiin  :o



Pörinäpönttö otti kärryn laitaan kiinni niin auton omistaja poisti puukkosahalla mokomat pörinäpöntöt  ;D


Meinattiin että jätetään isommat purkuhommat huomiselle....


Mutta eihän sitä malttanut lopettaa ennen kun kansi oli pöydällä


Kakkosesta oli liekkirengas karannut melko pahasti vesitilan puolelle


Myös 3 ja 4 pytyssä oli liekkirenkaat muuttaneet muotoaan

Kansi käy tarkastuksessa. Lohkon taso oli onneksi suora joten eiköhän tämä kohta taas ole tien päällä!
Yllättäen löytyi taas edelliseltä asentajalta kiva yllätyyys kun jakohihnan kiristinrullan torx kanta oli nylpätty pilalle  >:(
« Viimeksi muokattu: 10.02.2014, 00:22:31 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

 

Ateho  Elekma