Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo Amazon -64

  • 78 Vastauksia
  • 21088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Volvo Amazon -64
« : 20.04.2014, 20:41:05 »
Pirssi on volvo amazon b18 vuodelta 63/64 kaksi ovinen sedan.

Elikkäs aattelin, että jos laittaisi tämmöösen topiikin pystöön kun viime kesän ja talven jäliltä alkaisi laitteleen tuota amazonia vähän parempaan kuosiin.
Heti alkuun ,että tästähän ei tule ns museo peliä vaan käyn läpi kaikki ruosteet ja lahot yritän parhaani mukaan laitella siistiksi ja alkuperäis iskuun, kun vanhus on ns luotto peli ja palvelee näillä näkymin edelleen kakkos autona kesät ja talvet.
Volvo pelasi moitteettomasti viime kesän ja talven.
Ei kertaakaan ongelmia tienpäällä tahi pihalla. Oli hellettä tai 30 pakkasta aina lähettiin tienpäälle. Ja tarkenikin joka kerta talvella.

Nyt alkoi tympiin pienet alkavat ruosteet ja rikkinäiset penkit niin laitellaas kuntoon.

Pientä listaa mitä koittaa laitella kuntoon.
-kopan ruosteet poies
-ylimaalaus
-kunnon massaus/kotelon suojelut
-penkit edestä korjataan (vankärin penkki jo korjattu)
-moottori käydään läpi (alkuperäinen b18)

Tarkoitus olisi jos tuo paikallinen sooda/hiekkapuhaltaja kerkiää niin puhaltaisi kone huoneen täysin läpi helmat peräkontin yms.
Moottorille ajattelin tehdä täyden remontin tieten katsoa mitä kaikkea joutuu vaihtaan jos menisi hoonaamalla ja laakeroinnilla venttiilit käyä läpi yms.
miettiny, että jos värkkäilisi kun on nuo tupla suhlit hyllyssä mutta joutuuko leimalle sitten kuin paljon tekee töitä???

Nyt rojekti siinä vaiheessa, että moottori on nostettu poies paikoiltaan (öljyn kulutus vika löytyi samalla kampuran taaempi stefa vuotaa pirusti)
sisusta melkein kokonaan purettu penkit matot yms (onko kattoverhoilu kuin haasteellinen??? ja kojetaulu onko mimmoinen irroittaa??)
Lasit vielä irroitella ja listat merkit...

Jouset pitäisi vaihella kaikki ,kun meinaa persaus roikkua (roiskeläpät ottaa maahan herkästi jos neljä ihmistä kyytillä)

Mistä arvon raati suosittelee että tilailen moottorin osat yms sisustaan joutuu mattoja hommaileen ja oviin ikkunan nostimet pientä mukavaa.

Muuten olisi enemmänkuin mahtavaa jos löytyisi kaikki moottorin kiristys momentit järjestykset sallitut välykset yms yms
Kuvia laitan kunhan opiskelen miten se tapahtuu tänne.....














Nuin oppihan sen kun hakua käytti ja opetteli siirtään tuonne potopukettiin kuvat.

sanokaa jos on huonosti kuvat yms niin koitan poistaa muokata noita!!

edit uusi yritys josko nyt onnistuisi.

en laittele tänne kaikkia kuvia kokeilen värkätä niin että saapi käyä noita tarkemmin kattelemasa suoraan puketista....



« Viimeksi muokattu: 21.04.2014, 11:16:52 kirjoittanut amatsooni »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #1 : 20.04.2014, 22:05:54 »
Laita kuvat suoraan photobucketin linkillä niin saa näkyviin. Ilmeisesti auton kuva näkyy nyt kun muokkasin sen linkin.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #2 : 24.04.2014, 16:23:28 »
Noniin purkamista jatkettu.

pari kymysystä näin ensi paniikkiin jälleen.

Miten tuon syttöpuolan saapi poies paikoiltaan kun siihen tulee suoraa virtalukolta paksu kaapeli enkä keksi miten se irtaantuu.

JA mikä on tuo pilli joka menee lämppärin kennoon tuosta vesi venttiilistä??

Miten saa sivu ikkunat ovista irti?? ensin ilmeisesti tupakki ikkuna poies ja sitten iso lasi vai miten??

Tässäpä olisi tällä kertaa kysymykset.

Lisää varmasti tulee vielä....

Yllättävän terve koppa tuntuu olevan kuskin jalkatilasta löytynyt ainoat reijät nekin lm askin kookkosia....

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #3 : 03.05.2014, 18:13:15 »
Noniin pikku päivitystä tännekkin taas.
Pientä jatkua tapahtunut kaikki listat irroiteltu sisustaa purettu lisää mietinnässä pitääkö tuo kattoverhoilu ja kojetaulu käyttää kanssa poies paikoiltaa.

Sooda puhaltajan kanssa sovittu aikataulua milloin puhaltelee konehuoneen peräkontin helmat yms paikkoja ennen sitä purkaa lasit vielä poies.

vieläkin ihmettelen tuota puolaa onko tosi että pitää virtalukko irroitella että saa sen vedettyä konehuoneen kautta poies puolan matkassa??!!!

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #4 : 03.05.2014, 18:19:31 »
Noniin pikku päivitystä tännekkin taas.
Pientä jatkua tapahtunut kaikki listat irroiteltu sisustaa purettu lisää mietinnässä pitääkö tuo kattoverhoilu ja kojetaulu käyttää kanssa poies paikoiltaa.

Sooda puhaltajan kanssa sovittu aikataulua milloin puhaltelee konehuoneen peräkontin helmat yms paikkoja ennen sitä purkaa lasit vielä poies.

vieläkin ihmettelen tuota puolaa onko tosi että pitää virtalukko irroitella että saa sen vedettyä konehuoneen kautta poies puolan matkassa??!!!

Onko ideaa puhaltaa soodalla, kun eihän se vie ruostetta juurikaan? Hiekallakin tuollaiset kohteet kestää puhaltaa ihan hyvin ja tulee heti maalaus valmista pintaa.

Virtalukko on kiinni kojetaulun alareunassa kahdella ruuvilla. Sitä ennen pitää irrottaa lukkopesä. Avain täytyy olla muistaakseni virta-asennossa ja sitten peilin tjms. avustuksella pitää virtalukon kupeesta löytää pieni, noin 2-3mm nasta, jota painamalla lukkopesä lähtee irti. Nasta löytyy siis kojetaulun takaa ja se on virtalukon ylä-, tai alareunassa. En muista tarkkaan, mutta ei siis kuitenkaan sivulla, vaan ylhäällä, tai alhaalla.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #5 : 03.05.2014, 20:21:05 »
Joo tosiaan unohin tarkentaa että tuo puhalletaan lasilla ja hiekalla puhaltaja saa päättää neuvot annoin että ruosteet poies jos tulee reikä niin Se häätyy paikata. Samalla käydään ns räystäät tuulilasin takalasin yms huullokset.
ensin mietin koko kopan puhaltamista mutta en oikein näe järkeä kun sen verta siisti katosta kylistä yms vielä....
no nyt tuli kullan arvoinen vinkki alkaa tutkimaan tuota virtalukkoa jos alkaa purkaumaan.
miten tuo kojetaulun irroitus kokonaisuudessaan  onko kuin mahoton savotta ei jäisi senkään alle piiloon mitään ruosteita.
kuvia laittelen puhalluksen jälkeen kun on edellisiin jotain muutosta tapahtunut.
kiitoksia neuvosta kulmamies

(kuplan jälkeen tämä tuntuu niin pirun järkevästi tehdyltä kamppeelta)

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #6 : 03.05.2014, 21:20:13 »
Noniin purkamista jatkettu.

pari kymysystä näin ensi paniikkiin jälleen.

Miten tuon syttöpuolan saapi poies paikoiltaan kun siihen tulee suoraa virtalukolta paksu kaapeli enkä keksi miten se irtaantuu.

JA mikä on tuo pilli joka menee lämppärin kennoon tuosta vesi venttiilistä??

Miten saa sivu ikkunat ovista irti?? ensin ilmeisesti tupakki ikkuna poies ja sitten iso lasi vai miten??

Tässäpä olisi tällä kertaa kysymykset.

Lisää varmasti tulee vielä....

Yllättävän terve koppa tuntuu olevan kuskin jalkatilasta löytynyt ainoat reijät nekin lm askin kookkosia....

Hyvänoloinen Ama. O0

Virtalukon pesä näyttää irrallaan tuolta:



Noin klo 9.30 sijaitsevan lukitusnapin saa painettua alas joko virta-asennossa tai kääntämällä avainta nollasta pykälän vastapäivään.

Lämppärin hanasta kennolle menevä pilli on kapillaariputki joka hoitaa lämmön hienosäätöä. Jos putki on poikki niin lämmön säätö on lähinnä on/off mallia.

Ja juurikin tupakkaikkunat pitää ensin irroittaa kehyksineen ennen ison ikkunan irroitusta.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #7 : 03.05.2014, 21:21:39 »
Noin klo 9.30 sijaitsevan lukitusnapin saa painettua alas joko virta-asennossa tai kääntämällä avainta nollasta pykälän vastapäivään.

Hyvin mä muistin :facepalm:

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #8 : 03.05.2014, 21:24:29 »
Hyvin mä muistin :facepalm:

Yhtä hyvin olisin muistanut minäkin ;) . Sattui vain olemaan tuo pesä käsillä kuvattavaksi.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #9 : 04.05.2014, 19:35:26 »
Noniin tännehän on kuvia ja kaikkee tullu.
Jos tuo virtalukko ei nyt ala antaumaan niin jo on ihme.
Häätyy toivoa että tuo syttöpuola toimii eikä ala renaan nimittäin katellu hintaa niin 500 euromerkin molemmin puolin näkyy olevan moinen.... :'( :'( tuossa näkyy pieni halkeama jo päälypuolella mutta tähän asti toiminut oikein hyvin. (koputtaa puuta ja lujaa)

Juu tämä on oikein mukavassa kunnossa vielä nyt helppo laittaa siistiksi kun nämä pikku ruosteet ei ole päässeet kovin pahaksi!!

Jaa mites tuo kapillaari putki toimii käytännossä?? kun näkyy vuotaneen joskus mutta en ole vuotoa huomannut minun aikana??
mutta tuo lämmön säätö on moinene että 10-15 pakkasta niin puolessa välissä melko hyvä siitä jos kääntää kuumemmalle alkaa hiki tippua hetken päästä vaikka 30 pakkasta mutta jos yhtää pakkasta ja laittaa alle puolen välin ei tule kuin kylmää koppiin.... mutta toimii kuitenkin .
ainoa jännä ominaisuus tuossa vehkeessä on ollut että hiukan jostain kadotti nestettä ja toinene että jos lähit aamulla ajeleen nappasit lämmöt täysille niin moottorin lämmöt alkoi nousta huolestutavan korkealle pikkuisen väänsit vipua kylmemmälle niin moottorin lämmöt tippui normaaliin ja sen jälkeen ei muuttuneet vaikka väänsi lämmöt täysille??!!
noo koneen käytän auki niin näkee onko vikoja ja samalla kattelen kennon ja syylärin läpi jos sieltä olisi vuotanut nestettä vähän.
kun tässä keksinnössähän ei jostain syystä ole paisaria ollenkaan vain syylärin kylestä menee pilli (metallinen) josta ylimääräiset nesteet menee maantielle.....

osiakin katteltu mitä tarvii poies lukien tästä listasta moottorin osat niin 2000€ nurkilla pyöritään.... olen kysellyt tuolta pirkanmaan v pisteestä (tosi hyvää palvelua ja pitkä hermoisuutta kun miun lista meinaa muuttua kokoajan) ja scandix ja vp autoparts ei isoja eroja ole kokonais summassa niin taidan suosia suomalaista firmaa lopulta.


Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #10 : 19.01.2017, 22:50:22 »
Noniin pitkästä aikaa tännekki päivitystä.
Tässä on taasen ollu muuttujaa liikaa nii volvo joutunut odottelee ihan jouten.

Eli tuo koppahan ei ollut niin hyvä  kuin näyttää eli etulokasuojat joutui korjaan päältä taka kaaret taakse poskipalat taka pellin tekeen kontin pohjaa yms kivaa.....

No kesällä hyvä kaverini kävi hitsaamassa nuo pinnat kuntoon ite en tällä kokemuksella en uskaltanut tuota alkaa tekeen.
Ja olihan tuota kuskin etu kulmaa kolaroitu ja taka kaaret vaihettu ennenki ja vejelly nii pirusti!!!

Nyt tuttu maalari on käynyt kaverina hieromassa pohjia volvoon.

Olen tässä miettinyt vain tuon pohjan kansa errä miten tekisin kun siitä on rapattu massat poies nii taidan vetäistä kotelosuojan ensin kokopohjaan ja sitten ruiskulla massaa perään?
Tieten kotelot kanssa suojalla.
Sitten pitäisi alkaa suumailee äänieristystä ja pohjien jälkee kysellä tuttua maalaria lakkikourassa maalaus hommiin surkealla palkalla  ;D

Tästä tämä taas hiljalleen lähtee.
Pitäisi tuo kuvan lataus hommaki opetella taas.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #11 : 20.01.2017, 06:36:58 »
Kyllä tuo on juuri oikea tapa ruostesuojaamiseen. Ensin kotelosuojaa tartunnaksi, päivän antaa kuivua, sitten massa perään. Kotelosuojan ansiosta massa säilyy joustavampana ja pysyy paremmin pinnassa.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #12 : 20.01.2017, 11:14:09 »
Tuommoista suunittelin kun tästä ei tule mitään tallin koristetta kesät painetaa meneen mikä keretä ä ja talvellakin on varalla kokoajan.
Harmittaa kun ei ole kori varrasta tms niin olisi puhalluttanu tuon pohjan mutta mennään näillä alkuperäinen massa tuntui olevan paikallaan kun lämmitti ja pukki  lastalla poies alta tuli ihan kuin uusi maali esiin.

Oli vain komia kun yhden hiluksin puhalsin rungon ja pohjan sitten teollisuus maali kauttaaltaan ja alttiisiin paikkoihin vain kiven iskua muuten jätin maalille näkyi kestävän sen kaksi kesää ja talven ongelmitta.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #13 : 14.07.2020, 06:01:03 »
Että sitä on huono tänne päivitteleen....
Noo jotain vähäistä on tallin pimeyydessä tapahtunut aina välillä.
Eli volvohan on ollunna tovin maaleissa ja massattuna ja suojattuna.
Nyt männä vklp na meni hermo kun jälleen kerran menin talliin ja volvo kuiskaili koska pääsen takaisin tienpäälle??  :idiot2: :nohnoh :nohnoh :nohnoh
Siitä sitten kimpaannuin ja vp autopartsin sivuille ja huomasin että täältähän saapi suomeen tilattua nykyää laskulle! (Olen vissii epäileväinen kun maksan ennemmin siitä että lähettävä laskun kuin että siirtäisin suoraa rahat)
No verkkokauppaan ja sitten omia kansioita tonkimaan mitäs täspitikään tilata.
Ensimmäinen tilaus laitettu vetämään ja nyt odotellaan pakettia saas nährä kuin kauon kestää ennenku on täällä.

Sillä välin fanatic audiolta äänen eristystä tilaanmaan jonnin verran että saapi vähän kuminoita kuriin kopasta.
Laittelin tuota 3mm bitumimaton tapasta olipa tuo stp matto tosi notkeaa ja liimasi hetkessä ittensä joka hiton paikkaan mihkä pääsi koskeen.
Tuohon päälle kaavailin vielä laattiaan sitä alkuperäisen juuttimaton tapaista?

Vähän kasattu mitä voipi ja odotellaan lisää osia josko tämä vielä joskus valmistuu.









Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Amazon -64
« Vastaus #14 : 20.07.2020, 22:17:19 »
Mites porukalla on tuolta vp autopartsilta tullut osat? Kohta alkaa viikko olleen täynä ja täysi ratiohiljaisuus ollut. Ei mitään muuta ilmoitusta kuin kiitos kirjautumisest ja tilaus vastaan otettu.

Takapenkin sain puuhattua paikoilleen muuten odotellaan osia.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo