Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Nelivetotekniikka / Vs: Haldexin sielunelämä
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 14:51:12 »
Nyrkkisääntö on, että Haldex sietää renkaiden kulutuspinnan verran eroa eri akseleiden välillä, eli jos jos uusit vain toisen akselin tassut niin pitäisi olla ok. Itse olen tosin ollut sen verran neuroottinen, että olen uusinut koko kierroksen.
2
Kokemuksia kumpiko pitää vinokoneen venttiilikopan tiivisteenä, Corteco vai Reinz?
3
Nelivetotekniikka / Haldexin sielunelämä
« Uusin viesti kirjoittanut Yorker tänään kello 14:38:36 »
Volvo xc70 -06 Edellinen omistaja on vaihtanut renkaita 2 kerrallaan ja nyt on tilanne että 2 rengasta on vaihto kunnossa ja toiset 2 on kesän ajettuja. Jos nyt vaihtaa toiselle akselille uudet renkaat niin niiden ympärysmitta on pitempi kuin noiden kuluneiden renkaiden joten onko tämä ongelma joka rasittaa voimansiirtoa vai kompensoiko haldex joku muu tuota eroa vai onko ainoa järkevä teko vaihtaa aina kaikki neljä rengasta samalla kertaa?
4
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut Xanthe_ tänään kello 14:17:24 »
Podcastissa Traficomin edustaja (Teemu Toivonen, johtava asiantuntija) puhui laitteesta, joka vertaa autossa katsastushetkellä olevaa ohjelmaa siihen ohjelmaan, jolla auto on aikoinaan tyyppihyväksytty.

Sama suomeksi; katsastusinspehtööri lataa ecusta ohjelman laitteeseen, laite katsoo onko ecusta ladatussa ohjelmassa vilunkia vakio ohjelmaan nähden -> iso huutomerkki näytölle jos ei ole 1:1 vastaavuus ja jatkoseuraamukset sen mukaan. Tällaisen eroavaisuusvaroituksen voi laukaista esim. EGR/DPF tai mihinkään rutiiniin kajoaminen. Teoriassahan jo yksi bitin muutos riittää.

Nykykaluilla on aika lasten leikkiä vetää esim. IDAan bin compare makro (varmaan saa winOLSiinkin?) ja siitä lasketella listaa alaspäin, joten tuollaisen kaupallisen *töpseli kiinni ja klikkaa next* -laitteen tekeminen ja valmistus on vain halusta kiinni.

Katsastuksessa ei enää tuijoteta niitä perinteisiä pakokaasutestin arvoja vaan nyt aletaan katsastamaan myös itse ohjelmaa. Ja kun näin tehdään niin tottakai luonnollinen vaihtoehto on siirtyä käyttämään esim. BSR tai Ricaa, koska vakioksi palauttava kapula. Katsastuksen jälkeen ohjelma takaisin sisään niinkuin mitään ei olisi tapahtunut.

Niillä palveluntarjoajilla voi tulevaisuudessa olla leipä tiukassa, keillä ei tällaisia palveluja ole tarjota.
Kissa ja hiiri leikki.
Seuraava askel muuttaa esim. OBD näkyvyydelle oman laitteen joka vastaa siihen vakio lukukomentoihin vakiosoftalla jos ei oo oma laite tai kytkin eriasennossa jos oikeasti 99% autoista voi lukea ohjelman kokonaisuudessaan ( useat kun voi vaatia oman käynnistyslataajan ekana sinne välimuistiin jolloin lukea vanha jne..  :idiot2: ).


Nykyään kun on prosessorin sisäinen muisti ei voi mutta vanhemmissa ois helpommin tehny kun vaihtanut isomman flash muistin johon dip kytkimellä vaihtaa muisti"bank" eli ohjelmaa vaikka lennosta kuten vanhoissa SNES multicart pelikaseteissa peliä.

Ihmeellistä turhaa pelleilyä valtiolta vai liekkö ilmastomuutos pellet vauhissa rankaisemassa ihmisiä mitä vihaavat.
5
Ostetaan autot / O Volvo V70 turbo
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 14:11:50 »
Hakusessa koira-auto.
V70 2000-2005 kuitenkin jo pulloposki T5, 2.5T 2.4T suosituimmuusjärjestyksessä.
Katsastettu hiljattain, leimaa pitäis olla ens vuoden puolelle.
Geartronic ehdoton vaatimus (toimiva)
Kilometrit saa olla vaikka vähän yli 400000km kunhan huollettu (huoltokirja?)
Pitää olla kunnossa huohotukset ja turbot ja kone. Öljyäkin saa kohtuullisesti syödä.

Hinta olis oltava tietysti halpa, tulee vain koiran kuskailuun lähitienoille. Ehkä maks 2000-2500€.
Halvempikin huomioidaan...
Älä tarjoa sysirumia ja jotain tutisijoita, koira ei kehtaa tulla kyytiin. :)

Miel max ~150km säteellä Orivedeltä.

Yv tavoittaa näin enshätään.
6
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 13:49:53 »
No ei nii. Unohda että leikittelin ajatuksella.
7
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril tänään kello 13:49:21 »
My19 v60 saattaisi olla tulossa  D3 koneella. Miten nämä saa kovalla pakkasella käyntiin, kun weba ei lämmitä moottoria, eikä sähkölämmittimiä saa? Onko ollut ongelmia?
Kun akku on kunnossa, niin lähtee kyllä käyntiin, mutta ei se kovin herkulta kuulosta. Suosittelen vahvasti irroittamaan nestekiertoa rajoittavalta venttiililtä piuhan, niin lämpeää myös kone.
8
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 13:44:49 »
No sitähän mä tässä vähän koitin ajaa takaa että eikö se pitäis leimallakin sitten noin tehä että saavat tarkastettua. :D
Ei taitaisi monikaan vakio autokaan mennä läpi testistä.
9
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 13:44:03 »
My19 v60 saattaisi olla tulossa  D3 koneella. Miten nämä saa kovalla pakkasella käyntiin, kun weba ei lämmitä moottoria, eikä sähkölämmittimiä saa? Onko ollut ongelmia?
Miksi ei saa sähkölämmitintä? Naapurilla on MY23 B4 koneella ja kyllä siihen sai sähkölämmittimen laturin kera.
10
Myydään varaosat / 760 etujarrusatulat kiinnitysrautoineen
« Uusin viesti kirjoittanut okoz tänään kello 13:34:42 »
Kahdella männällä ja yhdellä jarruletkulähdöllä. 760 2,3t vm89 ABS. Liukutapit liukuu. 10e



En lähetä postissa.
Järvenpää
nollaneljänolla 7697593 / Olli-Pekka

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Futurez  Kulkukoira