Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jepe95 - 31.05.2013, 15:11:55
-
Juu elikkäs paljonkos tuollaisilla koneilla ajaa ennen kuin hajoaa kokonaan ja mitä niissä rupeaa menemään kun nyt tuli 350000 mittariin?
-
Emmä tiennykkää et moottoreille on asetettu se kilometrimäärä x, minkä jälkeen se hajoaa totaalisesti.
-
varmaan ekana antautuu turbo. Jos ei ole hirveästi viritetty ja ajetaan oikealla bensalla niin mitään semmoista vikaa noissa ei tule jota ei voisi olla myös vapaastihengittävässäkin koneessa.
-
Eiköhän nuo yleisesti ole tehty kestämään :) Ja onhan se viitonen jo legenda ja iso osa Volvoa.
Näin ainakin voisi ajatella...
-
kyllähän ne pitäisi kestää... ehkä ekana turbo menee. sitten seuraavaksi voikin olla nostajien pieni naputus josta en itse ole välittänyt kylläkään ja huohotin pöntön tukos (uusi taisi olla jotain 60-90e niin vaihdoin uuden).
tossa on pari yli 300tkm konetta itsellä auki,niissä on jonkun verran sylintereissä kulumia mutta ei vielä ole öljyä syönyt ihmeellisesti. samoissa koneissa on myös alakerran laakereissa kulumaa vähän mutta ajossa molemmat vielä oli kun ne purettiin eikä koneet pitänyt ihmeellisiä ääniä.
hyviä koneita ovat kaikkiaan,riippuen käyttäjästä :) on sitä saatu 200 diesel mersujakin rikki...
-
jonkun verran sylintereissä kulumia... samoissa koneissa on myös alakerran laakereissa kulumaa
Näin olen itsekin kuullut, että sylinterit kuluu, ehkäpä hiuman enemmän, mitä esimerkisi T6 koneissa.
Toki paljon kiinni käyttöhistoriasta. Öljyjen laadusta ja vaihtovälistä.
-
300tkm. pyörähtää mittariin, ja kylmällä koneella savuttaa pikkusen. Muuten ei mulla ole pahempia ongelmia ollu. Forten kokeilu on käynny mielessä, ja sen jälkeen rvs aine koneeseen. Rvs:stä kokemusta vaihteistossa, ja siellä se toimii, niin kuin luvataankin.