Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Diesel-osio => Viritys => TDI => Aiheen aloitti: Evryvossikka - 06.09.2018, 22:27:39

Otsikko: Jeleppiä
Kirjoitti: Evryvossikka - 06.09.2018, 22:27:39
Elikkä tällänen probleema tän pelin kans ei nosta ahtoa yli 0.9 bar ihan sama missä asennossa potikka on ja vaikka nollaa vikakoodit ei auta mitään sama tulos...
Auttakaa miestä mäessä!!!!
(https://thumb.ibb.co/co0UFK/20180620_123057.jpg) (https://ibb.co/co0UFK)
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: Lays - 07.09.2018, 12:20:19
.
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 07.09.2018, 19:13:46
Yhdessä 850 TDI oli ahtoletku halki siinä IMM vieressä niin ei ahtanut kans kuin 0.9bar. Kannattaa tarkistaa ettei olisi sama homma käynyt.
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: Evryvossikka - 17.09.2018, 18:17:40
Yhdessä 850 TDI oli ahtoletku halki siinä IMM vieressä niin ei ahtanut kans kuin 0.9bar. Kannattaa tarkistaa ettei olisi sama homma käynyt.
Nyt on käyny sellanen että piikkaa sen kilon ja tipahtaa puolee kiloo mistähän johtuu
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.09.2018, 18:51:55
Onko hukkaportissa letkut kiinni ja onko ne ehjät ?
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: Evryvossikka - 19.09.2018, 19:02:07
Onko hukkaportissa letkut kiinni ja onko ne ehjät ?
On joo.. otin tänään ton immun piuhan irti eikä tapahtunu käynnille mitään
Ja toinen kysymys voiko olla että ahtopaineen säädin on rikki
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: anone - 15.12.2018, 09:45:14
Immun piuhan irrotus ei näissä vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään, kun se on ainoastaan savunrajoitukseen.

Säädin voi olla rikki, tai portissa muuta häikkää. Ite kun joskus kikkailin sen vakioahtimen kanssa, en saanu millään nostettua ahtoja yli 0,9:n, ennekuin bleedasin sitä ei-ohjattua vastapainepuolta (kova putki joka menee suoraan kompurakotelosta kellolle).
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: HenkkaR1 - 15.12.2018, 09:58:04
Immun piuhan irrotus ei näissä vaikuta tyhjäkäyntiin mitenkään, kun se on ainoastaan savunrajoitukseen.

Säädin voi olla rikki, tai portissa muuta häikkää. Ite kun joskus kikkailin sen vakioahtimen kanssa, en saanu millään nostettua ahtoja yli 0,9:n, ennekuin bleedasin sitä ei-ohjattua vastapainepuolta (kova putki joka menee suoraan kompurakotelosta kellolle).
Näissä tuo hukkaportti on vähän erilainen toimintatavaltaan. Kahdelta puolelta tulee sama paine ja kun tavote saavutetaan niin toista puolta rajoitetaan. Hukkaportin jousi pitää 0,6bar, eli jos toiselta puolelta ei tuu painetta niin ahtopaine rajautus just tuohon missä alottajalla. Nuo vikakoodit näyttää toisaalta samalta kun mulla joskus kun vikaa etsittiin ja paikallistu lopulta IMMuun.
Mikä auto evryvossikalla olikaan?
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: Evryvossikka - 23.01.2019, 22:16:36
Näissä tuo hukkaportti on vähän erilainen toimintatavaltaan. Kahdelta puolelta tulee sama paine ja kun tavote saavutetaan niin toista puolta rajoitetaan. Hukkaportin jousi pitää 0,6bar, eli jos toiselta puolelta ei tuu painetta niin ahtopaine rajautus just tuohon missä alottajalla. Nuo vikakoodit näyttää toisaalta samalta kun mulla joskus kun vikaa etsittiin ja paikallistu lopulta IMMuun.
Mikä auto evryvossikalla olikaan?


S80 tdi -99
Otsikko: Vs: Jeleppiä
Kirjoitti: V2T - 02.04.2019, 10:39:18
Löytyikö ahtopaineita? Onko ahtomode oikealla tavalla tehty ja oikealla arvolla?