Ateho  Elekma

D vai B hybridissä?

  • 2 Vastauksia
  • 3191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
D vai B hybridissä?
« : 23.05.2020, 19:11:06 »
Kumpaakos vaihdetta raati yleensä käyttää ajamiseen? Itse olen viime aikoina ryhtynyt käyttämään pääasiassa B-asentoa, lähinnä siksi että moottorijarrutus on voimakkaampi ja kun nopeusrajoitus vaihtuu esim. 100->80 niin kun napauttaa vakkarista 20 km/h alaspäin vähän ennen merkkiä ehtii nopeus yleensä laskea sopivasti ilman jarruttelua. Liekö tuolla asennolla mitään merkitystä ajoakun varauksen kannalta?

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: D vai B hybridissä?
« Vastaus #1 : 25.05.2020, 18:11:29 »
Kyllä tuo B on melkein aina (99%) käytössä juuri tuon voimakkaamman moottorijarrun takia. Maantieajossa olen kokeillut D-asentoa, mutta tulee tolpat aina niin nopeasti vastaan  ;D

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: D vai B hybridissä?
« Vastaus #2 : 25.05.2020, 19:32:52 »
B aina paitsi peruuttaessa, ihan turha keksintö ollakaan erikseen. Sais toimia aina D:llä noin taikka tarvittaessa regenin vihaajille vois olla rasti profiilissa "tuhlaa energiaa ja kuluta jarruja turhaan".

Kaikkihan se on kotiinpäin minkä hidastamisesta ottaa talteen. Ei nyt litratolkulla yksistä liikennevaloista tietenkään mutta kyllä se keskikulutuksessa näkyy pitemmän päälle. Tietty maantiellä vähemmän merkitystä kun nopeutta ei juuri pudoteta.

 

Elekma  Autoracing