0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
En ole vielä vaihtanut kun se ei ole tullut. Tilasin Tokmannilta kun siellä oli tarjouksessa "Käynnistysakku Varta Silver Dynamic AGM, 95 Ah" hintaan 210€. Sinisen "hintatarjous" vaihdettuna olisi ollut 365€ ja pelkän akun hinta olisi ollut 283€. Luulisinpa vielä, että se tarjous olisi ollut sille pienemmälle 80 Ah akulle? Toivottavasti tuo isompikin käy S90 2017? Ohjekirjassahan 2017 mallille näyttää olevan ainoastaan H7 AGM (80Ah) ja sitten 2018 mallille myös tämä isompi H8 AGM (95Ah). Lieneekö jokin este etteikö mahtuisi?
Missä Volvon liikkeessä noin kallis? Itsellä oli Suomen autohuollossa minusta sen 250€. Tai no piti maksaa 300€ mutta siinä oli sijaisauto kun samalla vaihtoivat lukot.
Vaihdoin akun ja sen jälkeen Vdashilla nollaamaan akkuvahtia. Mutta eihän sitä voinut nollata, BMS :ssä luki vaan jotain että "ei ole toimintoja". Onkohan sitten autossa jossain joku johto , jonka irrottamalla akkuvahti nollautuu?
Vdash tukee melko kevyesti näitä SPA-alustaisia. Vidalla ja esimerkiksi iCarsoftilla nollaus onnistuu. Akkuvahdin johto löytyy sieltä akun tuntumasta: " Akun päällä on jotain ihme lisäräpellyksiä , jotka saattaa vähän hidastaa vaihtohommaa" .
Vaihdoin uuden akun mun V70 2,4d vm. 2010 autoon. Onkohan tässä jotain tarvetta resetoida akkuvahtia? Ja miten se tapahtuisi?Mulla on iCarsoft VOL2 laite missä on BMS-osiokin mutta en tajunnut miten se tehtäisiin sillä. Ei ollut selkeää reset-toimintoa.Mulla myös ylläpitolaturikin kiinteänä. Pitäisikö akku olla ladattuna täpötäyteen sitten kun akkuvahti mahdollisesti resetoitaisiin?
Olen miettinyt samaa. Icarsoft vol2 itselläkin käytössä. onko kenelläkään tietoa?