Omassa ostohetkellä 5-vuotiaassa ja 209 tkm ajetussa oli myös Webasto sökö. Uusi poltinyksikkö piti vaihtaa. Tuo automaattikäyttö tosiaan tappaa Webaston jos se jatkuvasti pätkii lyhyitä polttojaksoja, ensimmäisenä asiana kytkin sen pois käytöstä ja käytän vain esilämmittimenä. Mukavuusvaruste jonka suhteen valmistajaa ei kiinnosta miten pitkä sen elinikä on takuuajan jälkeen.
Marmorilla oli 700 e hujakoilla muistaakseni vaihdettuna koko poltinyksikkö, saa varmasti halvemmalla vaihdatettua saman osan muualla.
Itse ainakin näissä uudemmissa arvostan että on takuu ja joka Volvon valtuutetuissa on toiminut hyvin. (Select takuu). Sen takia tulee ennemmin vaikka se tonni tai kaksi pistettyä autoon enemmän että sen vaihtaa aina Volvolta ja saa lisätakuun mukaan. Tosin viimeiset kolme autoa mitä olen vaihtanut, niin parhaan hyvityksen/pienimmällä välirahalla olen päässyt Volvon valtuutettujen liikkeiden kanssa, mikä on ollut yllättävää. Eroa voi olla paljonkin, milloin on Bilialta saanut paremman hyvityksen entisestä, milloin Autosalvalta. Eroa on osannut näiden välillä olla paljonkin.
Tämä on varmasti varsin hyvä ratkaisu oppirahojen suhteen (tai pikemmin niiden välttämiseksi). Itse en osta enää yhtäkään kymppitonnien autoa miltään jobbarilta ilman oikeaa takuuta, tarkastusvastuu on ostajalla ja ongelmien ilmetessä auto on myyjäliikkeen mielestä usein hintalapusta huolimatta "vanha ja loppuun ajettu". Joku laki myyjäliikkeen tarkastusvelvollisuuteenkin saisi olla.
Ei onneksi suuria ongelmia tämän auton kanssa ole ollut, öljyäkään ei syö juurikaan (vielä), mutta kaiken pikkuikävän nuo selekt-takuutkin kattaisivat mitä ei huvita vasta ostettuun autoon alkaa heti laittamaan omasta pussista. Etenkin varusteet minkä perusteella auton valinta tehdään.