Jotkut korjaamot eivät suostu "omilla osilla" edes tekemään tuon mahdollisen "vastuusta tappelun" vuoksi.
Asiakkaalle kaikista helpoin (muttei halvin) tapa on varata aika korjaamolle ja todeta "hankkikaa tarvittavat osat ja korjatkaa!". Hinta toki nousee ja korjaamolla on aina "paine" myös katsella niitä mahdollisia vikakohteita hieman "sillä silmällä", että menisi vaihtoon.
Toinen vaihtoehto on selvittää vika (vaikka siellä korjaamolla) ja tilata itse osat. Parhaillaan saattaa säästää useita satasia remontin hinnassa, mutta takuu on tällöin vähän kiikunkaakun niinkuin itsekkin pohdit. Esimerkiksi eräälle tuttavalle vaihdettiin toissapäivänä etujouset, jotka molemmat olivat poikki. Katkennut jousi oli toiselta puolelta rikkonut myös kääntölaakerin, mutta sen sai vielä "ehjättyä" ihan toimivaksi laakeriksi. Jouset olivat "omat" ja lisäksi vammautuneen laakerin läjääminen --> työllä ei ole sitten minkäänlaista takuun häivääkään, mutta silti tuossa remontissa säästi helposti 200 euroa.
Myöskin vaikka vika olisi selkeästi tuotteessa, voi takuusta tappelu olla erittäin vaikeaa varaosan myyneen tahon toimesta, varsinkin mikäli varaosa on ostettu ulkomailta. Mikäli jonkin korjaamoreissun jälkeen meneekin "omilla osilla" se remontoitu paikka rempalleen, niin veisin auton jollekkin toiselle korjaamolle tarkastettavaksi. Tämä ihan sen takia, että periaatteessa asennuksen tehnyt taho on "jäävi" arvioimaan omaa työtään (oliko vika asennuksessa vai varaosassa).
Oma ohje ihmisille, jotka eivät luonnostaan ole autojansa näpränneet ennestään on ollut: Antakaa korjaamon hankkia varaosat, mutta olkaa tarkkoina ettei yritetä vetää höplästä (esimerkiksi vaihtaa jotain tarpeetonta, vaikkapa jarrupaloja vaikka ne olisivat hyvät).